פרויקטים אמיתיים

לחשוב מחוץ לקופסא: שיפוץ והלבשה לפנטהאוז במרכז

2022 December 15 | 0 תגובות

בני הזוג רכשו את דירת הקבלן הראשונה שלהם בשלבי הגמר של הבניין ורצו להפוך אותה לבית חם ונעים עבורם ועבור ילדיהם הצעירים. למשימה הם גייסו את אדריכלית ומעצבת הפנים ענת דרך שבתשומת לב ומחשבה רבה הפכה את הפנטהאוז הקבלני לבית צבעוני ומשפחתי עם עיצוב שיוצא מהקופסא. “מאחר והדירה נרכשה בשלבי הגמר של הבניין, היה צורך לחשוב מהר ובאופן יצירתי על היקף השיפוץ כך שאת חלקו עוד ניתן יהיה לבצע תוך כדי שהקבלן בדירה ובאמצעותו, ועל כן, רוב תשומת הלב והמחשבה הושקעה בתכנון מחדש של חלל האירוח המרכזי של הבית לרבות הכניסה, המטבח, ושירותי האורחים כולל מערך המיזוג בדירה”, אומרת ענת, “כשנפגשתי עם הזוג בכדי לשמוע על הצרכים שלהם, ההתנהלות אליה הורגלו בביתם הקודם, רצונות וחלומות, יצאתי להכנת מספר חלופות תכנון. בין החלופות היו גם הצעות לשיפוץ מקיף יותר אשר כלל שינוי במערך התכנון של חדרי השינה. לאחר מחשבה משותפת עם הזוג ומפאת לוחות הזמנים, הוחלט על חלופות שהתמקדו בחדרי הילדים ובחלל המרכזי”.

הפרויקט הוא דירת פנטהאוז בשטח של 150 מ”ר עם מרפסת גדולה הממוקמת בשכונה וותיקה באזור המרכז והוא כלל חשיבה מחדש על מערך התכנון בעיקר באזור חלל המגורים והמטבח, ביצוע התאמות וחלוקה בחלל חדרי השינה עבור הילדים, שיפוץ הדירה בהתאם לחלופה שנבחרה, עיצוב פנים, תכנון נגרות בכל החללים החלים בבית והלבשת הפנטהאוז כולו בסגנון מודרני מינימליסטי בשילוב גוונים חמים ונגיעות של עץ.

עוד במגזין:

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

הגודל כן קובע: איך בוחרים את גודל השטיחים בחללים השונים – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

להתעורר כל יום בחופשה: חדרי שינה מודרניים להשראה – לכתבה המלאה לחצו כאן

משפחתי ומלא באופי

עיצוב הסלון

את אזור הסלון מגדירה ספה מרכזית גדולה וקיר כח שתוכנן במיוחד על מנת להגדיר את החלל ומורכב משילוב של עץ וברזל. החלל הציבורי של הבית חופה בפרקט פישבון המכניס חמימות לבית ונותן אווירה משפחתית ומזמינה. הסלון מוקם לצד חלון ויטרינה גדול המאפשר יציאה למרפסת ומכניס אור טבעי רב. במרכז הסלון נבחר שטיח גדול ונעים למגע בעל גוונים נועזים המחברים בין הצבעים השונים בחלל הציבורי של הבית לכדי בית חם ומשפחתי שנעים לשהות בו. לצד הסלון תוכנן ארון שירות רחב ידיים ולצידו ניתן מקום של כבוד לפסנתר קיר המלווה את המשפחה ולצידו ניתן דגש מיוחד על התאורה על מנת להדגיש את האלמנט הייחודי.

עיצוב סלון מודרני בדירת קבלן

שילוב פרקט פישבון בסלון

אור טבעי רב בסלון

מקום של כבוד לפסתנר

חלק מרכזי בעיצוב

עיצוב המטבח

המטבח הפך לחלק המרכזי בחלל הציבורי של הבית, החזיתות נצבעו בגוון כחול עמוק בשילוב עץ טבעי. המטבח הינו חלל פתוח ומואר בו תוכננו מקומות אחסון רבים ובמרכזו תוכנן אי גדול עם מקומות ישיבה לא פורמליים ומקום עבודה מפנק ונח. מעל האי נתלו גופי תאורה שחורים ואת המטבח כולו מאירה תאורת ספוטים ממוקדת על אזורי העבודה. במטבח תוכננו נישות דקורטיביות מעץ טבעי המשמשות כמקום לפינת הקפה ולתצוגה של חפצי נוי. בארונות המטבח מסתתרת כניסה לחדר מזווה מוסווה באמצעות דלת התואמת לחזיתות המטבח ושומרת על קו עיצובי מודרני ונקי.

חזיתות כחולות מעושנות במטבח

צבעים מלאי נוכחות

שילוב של עץ טבעי במטבח

שילוב בין העולמות

עיצוב המשרד וחדר האירוח

חדר העבודה והאירוח תוכנן בצורה שיוכל לשמש גם כחדר משפחה עם פינת טלוויזיה וספה נוחה ומזמינה. בחדר מוקם שולחן עבודה מחובר לספריה בנגרות הממשיכה לאורך קיר החדר כולו ומלאה במקומות אחסון המכילה גם את מערכות המדיה של הטלוויזיה ומשחקי הילדים. הספרייה מורכבת ממקומות אחסון נסתרים ומדפים גלויים המשמשים לתצוגה של פרטי נוי שונים אותם המשפחה אספה עם השנים ואוסף הספרים שלהם.

חדר עבודה ואירוח

פינת עבודה מתוכננת בקפידה

פרטי אמנות מלאי אופי

יחידה מפנקת ומעוצבת

עיצוב יחידת ההורים

יחידת ההורים מורכבת מחדר ארונות רחב ומפנק שתוכנן בנגרות אישית ומלא במקומות אחסון וחדר רחצה צמוד ומעוצב. קיר גב המיטה נצבע בגוון אפור בהיר והחדר כולו נשאר בעיצוב בהיר ונקי מאלמנטים המכבידים על החלל. את חדר השינה מקיפה מרפסת שמש המכניסה אור טבעי רב ותורמת לחיבור בין הפנים לחוץ. חדר הרחצה הצמוד ליחידת ההורים רוצף בפורצלן ובאריחים דמויי עץ הנותנים לחלל מראה טבעי ויוקרתי.

יחידת הורים גדולה ומפנקת

חדר רחצה צמוד

שימוש בחומרים טבעיים בחדר הרחצה

מיקסום החלל

עיצוב חדרי הילדים

חדר הילדים הינו חדר אחד גדול המחולק באמצעות ארון דו צדדי המתפקד כקיר ומפחיד בין החדרים. באמצעות הארון יכלה ענת לחלק את החדרים בהתאמה לצרכים של כל אחד מהילדים. כל ילד בחר את הגוונים האהובים עליו וחפצי נוי מהעולם שלו. הגוונים והחפצים שולבו באלמנטים שונים בחדר ובנישה ייעודית שתוכננה בארון ונועדה לתצוגה של החפצים והאוספים של הילדים. על מנת למקסם את החלל בחדר הילד הקטן ולאפשר אירוח ומשחק תוכננה מיטת קומתיים ומתחתיה שולחן כתיבה.

חדר ילדים מעוצב

נגרות בחדר הילדים

צבע בחדר הילדים

לשלב בין פנים לחוץ

עיצוב המרפסת

מרפסת הגג חופתה כולה בדק מעץ טיק עמיד בגוון מעושן וחולה לשני מפלסים כאשר המפלס הראשון הינו המשך ישיר של החלל הציבורי בבית וממוקם בה שולחן אוכל גדול המשמש לאירוח. לצידו תוכנן מטבח חוץ כולל בר ישיבה המחופה שיש בגווני אפור כהה עם גידים לבנים, גוון המחבר בין העיצוב הפנימי לחיצוני. במפלס השני בחרה ענת למקם פינת ישיבה מפנקת ותחומה באדניות עם פרחים וצמחים הנותנים אווירה טבעית ונעימה.

מרפסת גדולה ומעוצבת

מטבח חוץ פרקטי ומעוצב

אם גם אתם מחפשים את העיצוב השונה והייחודי אז ההמלצה של ענת היא לחשוב מחוץ לקופסא ולהעז. רק בדרך הזאת תוכלו ליצור משהו שונה שיגרום לכם להרגיש בבית ולאנשים אחרים לרצות לגור איתכם (או במקומכם) 🙂

לעמוד הפייסבוק של אדריכלית ומעצבת הפנים ענת דרך – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: הילה עידו

צבע: טמבור

ריהוט: טולמנס דוט, קיוביק, אסף רהיטים, שבירו ריהוט גן

תאורה: דורי קימחי תאורה אדריכלית

שיש: שגב כרמל

טקסטיל: זארה הום

נגרות: נגריית א.ט. אגוז

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content