המגזין

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת

2022 November 3 | 0 תגובות

מאז ומעולם לבית חשיבות רבה עבורנו אך בשנים האחרונות הבית קיבל משמעות אחרת. הוא המקום אליו אנחנו חוזרים אחרי יום עבודה ארוך, המקום בו אנחנו מארחים את האהובים עלינו, המקום בו אנחנו מרגישים הכי בטוחים בעולם. בדיוק בגלל הסיבות האלו חשוב להתאים אותו לאורח החיים, לסגנון העיצובי האהוב ולצרכים שלנו. אז איך עושים את זה נכון? בעזרת עיצוב פנים נכון.

אם גם אתם שואלים את עצמכם מזה בכלל עיצוב פנים? מה התפקיד של מעצב? איפה לומדים את זה או איך אני יכול למצוא את בעל המקצוע המתאים ביותר לבית שלי? הכתבה הזאת היא בשבילכם. כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב פנים, מעצבי פנים ועיצוב הבית נמצא ממש כאן.

עיצוב פנים בסגנון סקנדינבי בבית פרטי

עיצוב יונית שטרן | צילום שירן כרמל

מה זה עיצוב פנים?

רגע לפני שנענה לכם על כל השאלות, החלטנו לחזור להתחלה ולהסביר מזה בכלל עיצוב פנים? אז עיצוב פנים הוא בעצם תחום התמחות המגיע מהאדריכלות. אם באדריכלות העיסוק העיקרי הוא במבנה ובסביבה הבנויה ברמת המאקרו, עיצוב הפנים נולד והתפתח מתחום האדריכלות ומתעסק במיקרו, בתכנון, בשינוי, ובעיצוב חללים פנימיים לפרטי פרטים במבנים קיימים. בתחום זה מתייחסים לצורכי האדם בחלל מסוים ונותנים מענה לכל הצרכים שלו, מהגדול ועד לקטן ביותר.

כיצד עיצוב פנים משפיע על החיים שלנו?

המטרה העיקרית של עיצוב פנים היא לתת מענה פיזי ונפשי לצרכי האדם בחללים השונים. החל מהאווירה אותה הוא רוצה לחוש בחלל בו הוא נמצא (לדוגמה: בחירת הצבעים השונים והסגנון העיצובי שיאפיין את החלל) ועד לצורך פרקטי המתייחס לכל הפרטים בחלל, מהגדול ועד לקטן ביותר (לדוגמה: תכנון נקודות חשמל שיתאימו לאורח החיים של אותו אדם המתגורר בחלל).

למי פונים?

תהליך עיצוב הפנים מחולק למספר רב של בעלי מקצוע, עליהם לרוב מפקח מעצב פנים. אם אתם עומדים מול תהליך של שיפוץ, עיצוב, או אפילו בניה מחדש, יש לפנות למעצב פנים שלמד את המקצוע ורכש השכלה מקצועית בתחום. המעצבים המוסמכים בדרך כלל לומדים נושאים שונים הקשורים לעיצוב כמו אמנות, עיצוב גרפי, עיצוב טקסטיל ועוד. אך לא רק. הם גם לומדים כיצד לנהל תקציב בצורה נכונה, כיצד להתנהל מול בעלי המקצוע השונים, כיצד למקסם את החלל בצורה שתוציא את המיטב ממנו ועוד נושאים רבים אחרים הסובבים סביב עולם העיצוב.

מה התפקיד של מעצב פנים ומה תחומי אחריותו?

עבודה של מעצב פנים יכולה לכלול תכנון חלוקת החללים הפנימיים של הבית, גם אם מדובר בבית חדש וגם אם מדובר בשיפוץ בית ישן. התפקיד של מעצב הוא למקסם את החלל בצורה שתנצל את הפוטנציאל הגלום בו. מעצב הפנים יוצר שינוי במראה של החלל באמצעות שימוש באלמנטים שונים ומתאים את הבית עבור האנשים המתגוררים בו.

מעצב פנים נדרש לחשוב על הבית כמכלול, סדרת החללים הצמודים ועיצובם באמצעות סגנון ונושא משותף, כלומר, לא כל פריטי עיצוב הפנים צריכים להיות זהים, אך הם צריכים לעבוד יחד ולהשלים זה את זה על מנת להדגיש את כל ההרכב ולעשות זאת תוך כדי התאמה מלאה לתקציב, לסגנון החיים ולדרישת הלקוח.

עיצוב פנים בדירת קבלן

עיצוב הילה גדעוני | צילום מאיה אבגר

איזה סגנונות עיצוב יש בעיצוב פנים?

עולם העיצוב מציע מגוון רחב של סגנונות ואפשרויות לעיצוב הבית. הסגנונות העיקריים הם:

  • עיצוב כפרי
  • מודרני
  • מינימליסטי
  • רטרו
  • סקנדינבי
  • אקלקטי

ככל שהשנים עוברות סגנונות העיצוב הולכים ומתערבבים ותתי סגנונות עיצוב המשתלטים על עולם העיצוב ולכן רוב האנשים מתקשים להחליט איזה סגנון עיצוב יתאים עבור הבית שלהם.

רגע לפני שאתם מתחילים לעצב אתם יכולים ללמוד על סגנונות העיצוב השונים בכתבה המרכזת את כל סגנונות העיצוב והמאפיינים שלהם: סגנונות עיצוב: מי אני? מה אני? – לכתבה המלאה לחצו כאן

מהם היתרונות של עיצוב פנים?

אחד היתרונות הגדולים ביותר בעיצוב פנים נכון הוא ההתנהלות שלנו בבית. כאשר מעצבים בצורה נכונה לפי הצרכים שלנו, לכל דבר יש את המקום המדויק לו ובקלות ניתן לשמור על הסדר והארגון בבית. כאשר מעצבים את הבית בצורה נכונה ניתן לחסוך כסף רב (לדוגמה: וילונות שמסתירים את השמש ומונעים מהחלל להתחמם או ריצוף מבודד קור וחום שימנעו מכם להפעיל את המיזוג), עיצוב פנים יעזור לכם לנצל כל פינה בבית בצורה טובה ויגרום לכם להרגיש הכי בבית בעולם.

סגנון בוהו שיק בדירת קבלן

עיצוב מיכל וולפסון | צילום שירן כרמל

למה כדאי לפנות למעצב פנים?

גם אם אתם חובבי עיצוב מושבעים ובטוחים שאתם יכולים לעצב את הבית שלכם לגמרי לבד, מעצב פנים עם ניסיון יכול לעזור לכם להימנע מטעויות עיצוב יקרות שעלולות לקרות עקב חוסר ידע בתחום. מעצב הפנים מכיר שיטות שיכולות להקל על ההתנהלות היומיומית שלכם בבית ולהפוך אותה לנעימה יותר. מעבר לזה למעצבי הפנים קשרים רבים בתחום והם יכולים לחבר אתכם לבעלי המקצוע הטובים ביותר, הם ידעו בדיוק למי לפנות על מנת שתקבלו את העבודה הטובה ביותר במחיר הטוב ביותר. מעצבי הפנים יוכלו לפקח על העבודה ולמנוע טעויות של בעלי המקצוע, לחסוך כאבי ראש וכסף רב.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מעצב פנים?

לפני שאתם בכלל ניגשים לחיפוש אחר מעצב הפנים המתאים עבורכם חשבו מה העבודה אותה אתם צריכים לבצע והאם מעצב הפנים הוא האדם המתאים לכך. במידה ואתם רוצים לבנות בית מאפס ככל הנראה שתצטרכו לפנות לאדריכל, במידה ואתם רוצים לרענן את הבית יכול להיות שהום סטייליסט יהיה האדם המתאים עבורכם וגם אתם רוצים לתכנן חללים ולעצב אותם מחדש התחילו לחפש את מעצב הפנים המתאים עבורכם.

אבל רגע לפני שאתם מרימים את הטלפון וקובעים פגישה עם המעצב הראשון שמצאתם, בדקו את הסגנון העיצובי של הפרויקטים שלו, אם רוב הפרויקטים שלו מעוצבים בסגנון מינימליסטי ואתם רוצים בית כפרי יכול להיות שכדאי להמשיך ולחפש מעצבי פנים אחרים, בנוסף, חפשו המלצות על המעצב, אל תפחדו ליצור קשר עם לקוחות קודמים של המעצב על מנת לבדוק את תהליך העבודה מולו, מעבר לתוצאה הסופית שראיתם בתיק העבודות שלו לא פחות חשוב שהתהליך מולו יהיה נעים, מכיל ומשותף.

מעצבת פנים בדירת קבלן

עיצוב ספיר לוי מאורי | צילום שירן כרמל

איך בוחרים מעצב פנים?

בחירת מעצב הפנים היא אחת ההחלטות החשובות ביותר בעיצוב הבית. זה נכון שמעצבי פנים צריכים לעצב לפי הטעם ובחירת הסגנון העיצובי האהוב עליכם אבל לכל מעצב פנים יש את טביעת האצבע שלו. ניתן לראות אותה בפרויקטים אותם הוא עיצב ולכן מומלץ להתרשם מתיק העבודות של המעצב. אחרי שראיתם את תיק העבודות שלו והחלטתם שזה הסגנון שאתם מחפשים, חשוב לבדוק את החיבור והכימיה בינכם. מעצב פנים צריך להיות מישהו שיתאים את עצמו לצרכים שלכם, הוא צריך לעזור לכם להבין מה הטעם שלכם וליצור עבורכם את הבית שלכם. זכרו שבסופו של יום אתם אלו שחוזרים הביתה והבית צריך לשרת את הצרכים שלכם ולא את רצונות המעצב.

כמה עולה תהליך של עיצוב פנים?

לעיצוב פנים אין תעריף קבוע והוא משתנה בהתאם לגודל הפרויקט, לצרכים של הדיירים ולהיקף העבודה. כדי לקבל הצעת מחיר ממעצב פנים אתם צריכים להגדיר מראש מה התפקיד של מעצב הפנים בפרויקט, האם אתם רוצים שהוא ילווה אתכם לימי קניית ריהוט ואביזרים? האם הוא יסדר את הפריטים בבית? האם אתם נותנים לו יד חופשית לרכוש את הכל לבד? בנוסף לכל מעצב פנים יש את הספקים שלו עם המחיר אותו הוא לוקח להם על סוגי עבודה שונים, לכן יכול להיות שתבקשו הצעת מחיר לאותה עבודה ממספר מעצבי פנים שונים וכל הצעה תהיה שונה.

עיצוב פנים במטבח

עיצוב פנים רוית רוד | צילום אבי קבל

איפה לומדים עיצוב פנים?

ללימודי עיצוב פנים יש סוגים רבים של מסלולים. ניתן ללמוד לתואר ראשון בעיצוב פנים בשלושה מוסדות להשכלה גבוהה בישראל (שנקר, המכללה למנהל, המכון הטכנולוגי HIT). לימודי תעודה ניתן ללמוד במספר רב של מוסדות לימוד פרטיים וישנם סוגים רבים של קורסי העשרה למעצבי פנים אשר בסופם יוכלו בוגי הלימוד להתברג בשוק העבודה כמעצבי פנים.

כמה עולים לימודי עיצוב פנים?

היום יש מספר רב של מוסדות לימוד המציעים תוכניות מקצועיות ומקיפות ומקנות יכולות טכניות ללמידת תפקידם של מעצבי פנים וביצועם בשטח. הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה אורכים זמן רב יותר מלימודי תעודה ולכן עלותן המצטברת גבוהה יותר. לכל מסלול בעיצוב פנים מחיר משתנה המושפע מגורמים רבים כמו המוניטין של המקום, אורך תכנית הלימודים, שיתופי פעולה שהמוסד הלימודי עורך, סוג התעודה שמקבלים ואפילו המיקום הגיאוגרפי של מוסד הלימודים יכול להשפיע על המחיר. לפני שאתם מחליטים איפה ללמוד קחו בחשבון שמהלך לימודי עיצוב פנים ישנם הוצאות רבות גם על חומרי עבודה רבים. מחירי הלימוד נעים בין 5,000 שקלים לקורס ויכולים להגיע גם לכ30,000 לתעודה.

עיצוב פנים בגוונים רכים

עיצוב תמי פמפנל שנקר | צילום מאיה אבגר

מחפשים השראה לעיצוב פנים?

אספנו עבורכם מספר פרויקטים מיוחדים של עיצוב פנים שבוצעו על ידי מעצבי פנים ישראלים שמילאו אותנו בהשראה ועזרו לנו להבין את החשיבות של ליווי מעצב פנים בעיצוב הבית שלנו.

שילוב בין אמנות מרהיבה לעיצוב פנים: שיפוץ דירה של אמן בתל אביב – לפרויקט המלא לחצו כאן

עיצוב מורן רוזנברג | צילום מאור מויאל

להשקיף על הכרמל: כשמעצב פנים משפץ את הבית שלו – לפרויקט המלא לחצו כאן

עיצוב איתם שניר | צילום אורית ארנון

ארבע כניסות ומשפחה אחת: בית בסגנון אתני מרוקאי – לפרויקט המלא לחצו כאן

עיצוב שמרית משען אברמוביץ | צילום שירן כרמל

מדירה שכורה לדירת בוטיק מפנקת: השיפוץ של דירת הקבלן – לפרויקט המלא לחצו כאן

עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

שילוב בין כפרי למודרני: בצבעוניות מאופקת עם טוויסט מיוחד – לפרויקט המלא לחצו כאן

אריחים מאויירים במטבח

עיצוב לטיסיה שינקמן | צילום אורית ארנון

לסיכום, איפה אנחנו יכולים למצוא מעצבי פנים שיתאימו לפרויקט שלנו?

בבחירת מעצב הפנים כולם עוברים תהליך די דומה, יש כאלו שבוחרים לפי המלצות של חברים או מכרים. יש שבוחרים לפי קירבה לאזור המגורים ויש שמסתמכים על מודעה בפייסבוק או על תיק עבודות. איך נוכל למצוא את הכל ביחד? אתר Pickinteri משמש בית דיגיטלי שמאכלס עשרות מעצבים, אדריכלים ומלבישי בתים מהטובים בתעשייה. הרעיון מאחורי האתר הוא לגרום לאדם העומד לפני תהליך של בחירת מעצב, לעבור דרך פשוטה יותר, נכונה יותר ומותאמת אישית.

אז שנבחר את המעצב שלכם? – לאתר Pickinteri לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content