פרויקטים אמיתיים

לחיות, לארח, לנגן: שיפוץ ועיצוב בית דו קומתי במרכז

2022 December 25 | 0 תגובות

לאחר שהתגוררו בבית תקופה, הבינו שאינו תואם לצרכים של המשפחה והחליטו לצאת לתהליך שיפוץ מקיף על מנת להפוך את הבית למקום שיהיה להם כיף ונוח לחיות בו. המשפחה הצעירה פנתה אל מעצבות הפנים אביטל טהורי ונועם פריש מסטודיו העיצוב No’i.homedesign  לאחר שראו פרויקטים אחרים בעיצובן וידעו שאין מתאימות יותר ללוות אותם בתהליך. דיירי הבית הם זוג מיוחד, האם מוזיקאית והאב בעל חברה בניהולו, מעריך ואוסף אומנות ומנגן. לבני הזוג היה חלום להפוך אץ הבית למקום עם מיוחדות שמתאימה להם, עם עניין, אומנות ושילוב בין ישן לחדש. הרעיון ההתחלתי בעיצוב היה לרכוש את כל הרהיטים מחדש, אך לבסוף הוחלט להשתמש בחלק מהרהיטים הישנים ולהתאימם לעיצוב החדש, יחד עם רכישה של דברים בסגנון מודרני יותר. השילוב של הכל יחד הפך את הפרויקט לכל כך ייחודי ומלא באופי.

הפרויקט כלל שיפוץ וחידוש מסיבי של הבית כולו, צביעה, החלפת מדרגות, החלפת תאורה וביצוע נקודות תאורה חדשות, החלפת דלתות פנים, צביעת דלת הבית, חידוש רהיטים קיימים, רכישת רהיטים נוספים, עיצוב והלבשת הבית כולו. אופי העיצוב אותו בחרו לתת לבית הוא אקלקטי ומשלב בתוכו כמה סגנונות המשתלבים יחד בצורה הרמונית ונעימה. הסוד של אביטל ונועם לשילוב סגנונות הוא מינונים.”בעיצוב נכון המינון צריך להיות מדויק. בין חומרים, בין סגנונות, בין ישן לחדש, קל וכבד, בולט ונסתר”, אומרות המעצבות.

שילוב בין אירוח משפחה ועיצוב

עיצוב הסלון

הסלון הוא מקום ההתאספות של בני הבית, אך לא רק. מדובר במשפחה שמארחת ערבי שירה וחשיפה של המוזיקה אותה בעלת הדירה יוצרת. לכן היה צורך לתכנן ולעצב חלל מזמין ונעים עבור הקהל שמגיע אך גם משפחתי ונעים עבור כל דיירי הבית. במרכז הסלון מוקם שטיח פרסי שעבר אל המשפחה בירושה וקיבל מקום של כבוד בסלון, תוכננו מקומות ישיבה רבים, ספה אפורה ורחבה, כורסת עור שנשארה ועברה שיפוץ על מנת להתאים לעיצוב החדש וכורסא שחורה מברזל מדוקק שנוספה על מנת לאזן בין הרהיטים הכבדים לקלים. אחד האלמנטים החשובים עבור הדיירים בסלון ובבית כולו היה הפסנתר ולכן נוצר עבורו מקום ייחודי ומרכזי בסלון, קיר הפסנתר קיבל צבע מיוחד על מנת להדגיש את החשיבות שלו ולמשוך אליו את תשומת הלב. מעל הפסנתר נתלו גופי תאורה ממוקדים הנותנים הדגשה לאזור, מוקמו יצירות אמנות קטנות וכדים מלאי צבע ועניין.

שיפוץ מקיף בבית פרטי

בחירת גוונים חמה וצבעונית

פרטי אמנות יחודיים

פינה מיוחדת לפסתר

פינת מוזיקה בחלל הציבורי

קמין שחור בבית

מתיחת פנים קלה

עיצוב המטבח

המטבח עבר מתיחת פנים קלה, ארונות המטבח הלבנים קיבלו סגירת גבס בחלקם העליון, על קיר המטבח הלבן נתלה מדף מתכת מדוקק בצבע שחור עליו שולבו פריטים משלימים וצמחיה טבעית. התאורה במטבח תוכננה מחדש, נבחר פס בצורת ר’ של תאורת ספוטים בצבע שחור ומעל האי גוף תאורה תלוי מזכוכית כהה ועל הקיר לצידו נבחרה תמונה בעלת גוונים חמים השוברים את גווני השחור לבן במטבח ומכניסים לו עומק.

שילוב גוונים במטבח

 

משפחתי ומעוצב

עיצוב פינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת לצד המטבח ועוזרת בהפרדה בין אזור הסלון לאזור המטבח. היא מורכבת משולחן אוכל מאסיבי מעץ טבעי ולצידה מוקמו כיסאות שחורים עם רגלי ברזל דקות הנותנות קונטרה לשולחן הגדול ומכניסות אווירה קלילה יותר לפינת האוכל. מעל השולחן נתלה גוף תאורה גדול המחולק לשתי מנורות תלויות בגוונים טבעיים ועל קיר פינת האוכל מוסגרה מחדש תמונת אמנות המהווה תזכורת למסורת וליהדות.

פינת אוכל משפחתית על שולחן אוכל מעץ

אוסף אקלקטי של רהיטים

שילוב בין עבודה לבית

עיצוב חללי העבודה

בקומה התחתונה ישנו משרד ביתי קטן המכיל פינת עבודה, ארון קיר הגדול בנגרות אישית מעץ טבעי, ספה מפנקת וטלוויזיה, המשרד משמש כחדר משפחה ונותן מענה לאחסון חפצים שונים בבית.

מעבר לחדר העבודה, בקומה העליונה נוצר סטודיו קטן למוזיקה הנמצא מאחורי דלתות בלגיות יפיפיות המאפשרות בכל רגע נתון לראות מה קורה בתוכו גם כאשר הדלתות סגורות, הסטודיו יוצר אווירה ייחודית ומשפחתית בקומה ואפשר קשר ישיר בין בני הבית גם כאשר נמצאים בו.

 

שילוב חומרים וצבע

עיצוב חדר השינה

חדר השינה של ההורים נצבע בגוונים רכים וחמימים, רצפת החדר חופתה בפרקט פישבון מעץ טבעי, קיר גב המיטה נצבע בגוון ורוד פודרה עתיק עליו מוקמה יצירת אמנות ממקרמה בגוונים של חול וים. המיטה הזוגית רופדה בבד בצבע אפור ולצידה נבחרו שידות צד תלויות בעיצובים שונים המכניסים עומק ועניין לחדר השינה. בחדר ישנו חלון קיר גדול המכניס אור טבעי רב, אותו בחרו לחפות בווילון לבן המוסיף חמימות לחדר ומשלים את העיצוב המוקפד.

שימוש בצבע בחדר השינה

פריטים דקורטיביים

שידת צד מינימליסטית

מזנון בצבע כחול בחדר השינה

יציאה למרפסת שמש מפנקת

 

כשישבנו עם אביטל ונועם, מעצבות הפנים מסטודיו No’i.homedesign , הם סיפרו שאחד האתגרים הקשים בפרויקט הזה, היה שדיירי הבית התגוררו בבית לאורך כל השיפוץ. מה שהיווה קושי עבורם ועבור הקבלן. אך הן מספרות שהמשפחה היא משפחה כל כך מיוחדת מלאת רוגע ושלוות נפש שהצליחה לגרום להם לעבור את התקופה הזאת בהצלחה ולהגיע לרגע בו הם מתגוררים בבית המעוצב עליו הם חלמו.

לעמוד האינסטגרם של סטודיו noi.homedesign לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: קארין רבנה

צבע: נירלט

פרקט: הרקולס

ריהוט: IKEA, pickup, two.m, קואלה

תמונות בסלון: טולמנס דוט

ריהוט חדר ילדים: all about the kids

אביזרים: גלי לבנה

כדים מעל הפסנתר: id design

אקססורייז: tema, two.m

תאורה מעל פינת האוכל: סטודיו ויהי

מסגור תמונות: סטודיו זוית

שטיחים: מרים כרמלי

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content