פרויקטים אמיתיים

אוסף אקלקטי של רהיטים: שיפוץ והרחבה לבית פרטי בצפון

2022 October 27 | 0 תגובות

רובינו אוהבים לחדש, לשנות, לרענן, לסדר ולעצב מחדש את החלל בו אנחנו גרים. בניגוד לרוב יש אנשים שחיים באותו בית למעלה מ30 שנה ואוהבים אותו בדיוק כמו שהוא.

בני הזוג מתגוררים בבית פרטי, ולאחר 30 שנה של מגורים בו החליטו שהגיע הזמן לשפץ על מנת להתאים את הבית לצרכים העכשוויים שלהם. מדובר בבית פרטי, דו קומתי, בבנימינה והכל התחיל מההבנה שלהם שהגיע הזמן להתרחב ולהשלים את בנייתה של הקומה שנייה, על כל השטח האפשרי שלה, הפרויקט לקח כשנה וכלל שמונה חודשי שיפוץ ובניה וארבעה חודשי תכנון. את תחילת הפרויקט ליוותה אדריכלית יעל סיון גייסט שהייתה אחראית על התכנון והוצאת ההיתרים ובשלב מאוחר יותר מעצב הפנים והנדסאי אדריכלות איתם שניר נכנסת לתמונה והיה אחראי של שלב העיצוב וההלבשה. “כשישבתי איתם לשיחה ראשונה, הם ביקשו לנסות להישאר נאמנים למה שכבר יש. כי יש משפחות שמשפצות ומחליפות כל הזמן, אבל המשפחה הזו, אהבה את הבית שלה כמות שהוא”, אומר איתם, ואכן, איתם עשה את כל המאמצים לשלב את הריהוט שהם כל כך אוהבים בעיצוב החדש.

עוד במגזין:

הגודל כן קובע: איך בוחרים את גודל השטיחים בחללים השונים – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

הגיע זמן לשבת: כיסאות אוכל מעוצבים – לכתבה המלאה לחצו כאן

להתעורר כל יום בחופשה: חדרי שינה מודרניים להשראה – לכתבה המלאה לחצו כאן

אוסף הרמוני של פריטים

עיצוב הסלון

חלוקת החלל הציבורי לפי השיפוץ הייתה למטבח סגור, פינת משפחה תחומה על ידי שלוש קירות וסלון גדול ולא מנוצל. לאחר שהחליטו לשפץ גם את הקומה הראשונה, הוחלט לפתוח אותה לחלוטין וליצור פינת משפחה פתוחה ומופרדת מהסלון, מטבח גדול וסלון מרווח ופתוח המשמש לאירוח. הסלון הורכב מאוסף של פריטים ישנים ומלאי אופי שהמשפחה אספה עם השנים, ספה רחבה בצבע ירוק זוג כורסאות בסגנון וינטג’ מרופדות בגוונים שונים וכיסא עץ גדול במראה ייחודי. במרכז השולחן מוקם שולחן סלון מזכוכית ועץ ושטיח גדול בסגנון מרוקאי בגוונים מלאי נוכחות. בסלון מוקמה שידת מגירות בעלת מראה מיושן המשמשת לאחסון נסתר של חפצים ותמונה ייחודית שהייתה בבעלותה של בעלי הבית זמן רב. כל הפריטים יחד הפכו את הסלון למשפחתי ונעים שכיף לשהות בו.

עמוד קונסטרוקטיבי במרכז הסלון

חלוקת אזורים מדויקת | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

פרופיל בלגי בצבע כחול בסלון

סלון מעוצב בסגנון וינטג’ | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

שטיח בסגנון אתני בסלון

גוונים חמים בסלון | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

הפך למרכז הבית

עיצוב המטבח

לבעלת הדירה היה חלום שקשור למטבח, היא חלמה על אי המבוסס על שולחן נגרים ישן אלא ש”חלומות לחוד מציאות לחוד”, אומר איתם, “שולחן נגרים לעולם לא יוכל להיות גדול ורחב מספיק, כדי לשמש כאי המכיל גז וארונות אחסון. הבטחתי לא לאכזב אותה, וכחלופה דאגתי לה לאי בסגנון אחר, אבל גם הוא מאוד ייחודי”, איתם תכנן עבורם אי במראה של דלפק עבודה, עם משטח המרוצף באריחים מצוירים.  ארונות המטבח הוחלפו אף הם. כדי להוסיף עניין, הוחלט לשלב מספר סוגי עיצוב שונים לדלתות הארונות – חלקן עם מסגרות, חלק עם חריטות וחלקן חלקות, כאשר בחירה בצבע אחיד מאחדת בין כולם. לצד האי מוקמה ארונית מתכת שנתנה את הטאץ’ הקל ואוורירי למטבח. גם התאורה זכתה לטיפול משמעותי. ממש כמו במטבחים רבים, גם במטבח הזה בשל מיקומה של התאורה, היא לא אפשרה ניצול מיטבי של האור שבקע ממנה. לכן בחרו במספר גופי תאורה, שמוקמו במקומות שונים ברחבי המטבח, וכך מנעו מצב של נפילת צל על משטחי העבודה. “מאז שסיימנו את השיפוץ, בעלי הבית מעידים שכמו בקלישאה, המטבח הפך להיות אצלם מרכז הבית. ממש כמו שחלמו”.

אי בסגנון שולחן אבירים במטבח

תאורה תלויה בסגנון וינטג’ | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

מקומות אחסון רבים במטבח

אריחים מאוירים באי | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

כיסאות בר מעץ טבעי

אי ייחודי עם טוויסט | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

מחובר למה שקורה בבית

עיצוב המשרד

בשלב התכנון הייתה התלבטות קלה בין חדר עבודה פרטי לבין פינת עבודה בחלל הציבורי של הבית, פינת העבודה ניצחה פה אחד ולא בגלל שאין מחסור בחדרים בבית. הילדים של בני הזוג כבר עזבו את הקן ונותרו חדרים פנויים בהם אותם יכלו להסב לחדר עבודה אך בני הזוג החליטו שהם רוצים להישאר מחוברים למה שקורה בבית, לאווירה, לקולות ולהתרחשויות ולכן נבחרה פינת עבודה שמוקמה לצד המסדרון בקומה השנייה של הבית. כדי להפריד בין הפינה לחלל כולו הוחלט לצבוע את קיר הפינה בגוון ירוק זית המדגיש את הנישה שנבחרה, תוכנן שולחן עבודה לאורך הפינה כולה ותאורה שמוקמה במיקום שלא מטיל צל על השולחן ותורמת לעבודה נוחה ונעימה. על מנת לייצר בולטות של הפינה נבחר שטיח בגוון בולט ותמונה שבעלי הבית אהבו וביקשו לשמור ולמקם במקום ייחודי.

פינת עבודה חמה ומזמינה | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

פריטים ישנים ומלאים באופי

עיצוב חדר השינה

חדר השינה מושפע רבות מהנוף אליו הוא משקיף, בחדר תוכננו זוג חלונות גדולים המכניסים את הירק שבחצר הגדולה ישירות אל תוך העיצוב ומשפיעים על האווירה הייחודית בחדר השינה. קיר גב המיטה נצבע בגוון ורוד המשדר רוגע והפריטים שנבחרו לקשט את החלל הם פריטים המחוברים לבני הזוג ונותנים לו אווירה אישית וחמה. לצד המיטה הזוגית מוקמו זוג שידות ישנות שנבנו על ידי אביה של בעלת הבית ונשמרו שנים רבות, על קיר חדר השינה מוקמה תמונה שמוסגרה מחדש במסגרת בסגנון עתיק ומנורת וינטג’ שמצאו בשוק הפשפשים בחיפה. לצד הפריטים הישנים נבחרה מיטה מינימליסטית חדשה מעץ במראה טבעי המשתלבת בצורה הרמונית עם הפריטים בחלל ועם הנוף הירוק הנכנס מבעד לחלונות הגדולים.

יצירת אמנות ייחודית בחדר השינה

יצירת אמנות ייחודית | עיצוב פנים איתם שניר | צילום שירן כרמל

צבע קיר ורוד בחדר השינה

אלמנטים שונים מעץ טבעי | עיצוב פנים איתם שניר | צילום שירן כרמל

מיטת עץ קלילה בחדר השינה

קיר גב מיטה בצבע ורוד מלא נוכחות | עיצוב פנים איתם שניר | צילום שירן כרמל

טאץ’ עיצובי

עיצוב חדר הרחצה

בעיצוב הבית כולו כל חלל זכה להתייחסות ולטאץ’ עיצובי שונה משלו. אבל כשהגיעו לעיצוב חדרי הרחצה החליטו להישאר באותו קו עיצובי בכולם ובחרו בגוונים פסטורליים ורכים המשלבים בין אריחים מאוירים לטיח מינרלי. “השילוב הזה משרה, לדעתי, תחושה של ספא”, אומר איתם, “השינוי המשמעותי העיקרי בין שני חדרי הרחצה, היה בחירת ארונות כיור שונים. בחדר ההורים בחרנו ארון גדול ומרשים יותר- מעץ מלא בגוון טבעי. ובחדר הרחצה הכללי בחרנו בארון קטן וקליל יותר במראה שלו”, חדר הרחצה של ההורים נבנה כחלק מהגדלת שטח הקומה השנייה ואילו חדר הרחצה השני, הנמצא בקומת הקרקע, שופץ במלואו.

מראה עגולה בחדר הרחצה

מראה עגולה ומיוחדת | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

סובב סביבו

עיצוב הגינה

הבית כולו מוקף בגינה ירוקה ובמגוון רב של עצים. בזכות החלונות הגדולים, הגינה הירוקה משתלבת בעיצוב של פנים הבית ומטשטשת בין באזורים. הגינה קיבלה אטץ’ אפ ייחודי משלה אשר נבחרה פינת אוכל גדולה ומפנקת המשמשת לאירוח וכיסאות בגוונים שונים המשתלבים עם הירוק של הצמחייה. הפתחים של הבית ודלת הכניסה נצבעו בכחול הנותן לבית מראה ייחודי, קסום ושונה.

שולחן אוכל גדול לחוץ

פינת אוכל גדולה לחוץ | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

פינת אוכל משפחתית ויפה לגינה

גינה נעימה ומפנקת | עיצוב איתם שניר | צילום שירן כרמל

אחד הדברים שאנחנו יותר אוהבים בפרויקטים של מעצב הפנים איתם שניר הוא שניתן לראות את האופי הייחודי של הדיירים בכל פינה בבית. ולכן כל אחד מהפרויקטים אותם הוא מעצב נראה שונה וייחודי, והכי חשוב מלא באופי. בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

לאתר של מעצב הפנים איתם שניר – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: שירן כרמל

סנטריה: הכח קרמיקה ענבל אריחים מצוירים

נגרות מטבח: זכרייה מרעי

שידה בסלון: בלומה מיי

אדריכלות תוספת בניה: יעל סיון גייסט

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content