המגזין

סוגי חזיתות למטבח: פורמיקה צבע בתנור או בכלל פולימר? יתרונות חסרונות ולמי מתאים מה

2022 March 21 | 0 תגובות

בין אם אתם אוהבים לבשל, או שמע אתם סתם אורחים במטבח שלכם, המטבח מאז ומתמיד היה אחד האלמנטים החשובים ביותר בתחום העיצוב. לא סתם הוא קיבל את התואר ‘הלב הפועם של הבית’, הוא שילוב בין פרקטיקה לעיצוב המטבח והתכנון שלו מצריך חשיבה, תשומת לב לפרטים הקטנים וקבלת החלטות רבות.

כאשר אתם מתחילים לתכנן את המטבח, אחת ההחלטות החשובות והעיקריות שתשפיע רבות על המטבח גם מבחינת תקציב, גם מבחינת נראות וגם מבחינת עמידות היא בחירת החזיתות למטבח.

אז מעבר למחיר של כל אחת מהאופציות המוצאות לכם בחברות השונות, לכל סוג חיפוי יש יתרונות, חסרונות ומאפיינים העונים על צרכים שונים.
אז איך תדעו מה סוג המטבח שהכי מתאים עבורכם? ריכזנו את כל מה שאתם צריכים לדעת רגע לפני שאתם בוחרים מטבח בכתבה אחת.

חזיתות למטבח בצבע כחול ואי

עיצוב לילך צוריאל | צילום איתי בנית

היופי בפשטות – מטבח פורמייקה

אז מזה בכלל פורמייקה?

הפורמייקה היא חומר ציפוי עשוי משכבות נייר בשילוב חומרים מקשיחים שהופכים את ציפוי הפורמייקה לעמיד וחזק. הפורמייקה מודבקת אל דלתות ומגירות המטבח באמצעות שרף לחומר הבסיס של הדלתות (שלרוב עשויות מMDF). החומרים המקשיחים המוסיפים לפורמייקה בתהליך הייצור הופכים אותה לקשיחה וקשה במיוחד, מה שהפך לאחד היתרונות הבולטים שלה, במקרה של קבלת מכה הפורמייקה לא תיפגע. הקשיחות של החומר הופך אותו למתאים לחזיתות ישרות בלבד ולא ניתן ליישם אותו על לדלתות בעלי מסגרת, בעלי חריטות או פיתוחים שונים. הפורמייקה נחשבת לחומר הוותיק ביותר העולם המטבחים ובשנים האחרונות ניתן לראות את שדרוג והתפתחות הטכנולוגיה בתחום הפורמייקה, ניתן למצוא פורמייקות במגוון טקסטורות בגוונים שונים אך מספר הגוונים מאוד מוגבל. בנוסף, במטבחי פורמייקה יש לשלב קנטים אשר מודברים מצידם של הדלתות, לרוב הקנטים עשויים מחומר פלסטי (PDF) או מאלומיניום וקשה למצוא קנטים הזהים בצבעם לגוון הפורמייקה.

למי מטבח פורמייקה מתאים?

למטבחי הפורמייקה יתרונות רבים שגורמים להם להתאים כמעט לכולם, הם קלים מניקוי, עמידים במיוחד, ניתן למצוא את מטבחי הפורמייקה בטווח מחירים רחב שמתאים כמעט לכולם ולרוב מטבחי הפורמייקה מיוצרים במהירות יחסית לשאר סוגי המטבחים. מבחינה עיצובית מתאים במיוחד לאוהבי העיצוב המודרני והנקי, בשל עמידותו הגבוהה מתאים למשפחות עם ילדים ולמטבחים פעילים במיוחד.

חזיתות בגוון ירקרק בדירת קבלן

עיצוב חן סבג | צילום מאיה אבגר

טכנולוגיה חדשנית ועמידה – מטבחי נאנו

אז מזה בכלל מטבח נאנו?

הנאנו הוא חומר ציפוי איכותי המחפה את דלתות המטבח, הוא מגיע ממשפחת הפורמייקה אך בזכות הטכנולוגיה החדשנית הוא הפך לחומר מנצח עם תכונות ייחודיות. בשל היתרונות הרבים והתכונות הייחודיות שלו תוכלו למצוא את הנאנו בתחומים רבים בעולם (לא רק בעיצוב הבית) אך כשזה מגיע לתחום המטבח הנאנו נחשב לבשורה חדשנית של ממש. הנאנו הוא בעצם שכבת ציפוי עשויה מחלקיקים קטנים במיוחד הנמדדים בננומטר עשויים חומרים טבעיים ויוצרים משטח חלק, בשל הצפיפות של החלקיקים החומר הוא חומר אנטי בקטריאלי, אסתטי למראה, עמיד בפני שריטות ומכות. החומר הטבעי ממנו הנאנו עשוי נשאר ‘חי’ בתהליך החיפוי, דבר המאפשר לחומר לחזור ולתקן את עצמו באמצעות פעולת חימום קלה.

אז למי מטבחי הנאנו מתאימים?

מטבחי הנאנו מתאימים לכל מי שאוהב את המראה הנקי, המודרני והייחודי. החומר אינו מתאים לחזיתות בעלות בליטות או פיתוחים ולכן נראה את הנאנו בעיקר במטבחים המודרניים, המינימליסטיים ועוד. מטבחי הנאנו מתאימים במיוחד למטבחים פעילים, הם בעלי עמידות מקסימלית, קלים לתחזוקה, אנטי בקטריאליים ובעלי יכולת תיקון שריטות באמצעות חימום בלבד. החיסרון העיקרי של החומר הוא שבמקרה של מכה או שריטה עמוקה העוברת את שכבת הננו לא ניתן לשחזר ולתקן את החומר ויש להחליפו.

חזיתות למטב מודרני גוונים טבעיים

עיצוב ליבנת כהן מרין | צילום עודד סמדר

ליצירתיים – חזיתות מטבח בצבע בתנור

אז מזה בכלל צבע בתנור?

‘צבע בתנור’ הינו תהליך צביעה נפוץ במטבחים, זוהי בעצם שיטת צביעה לחזיתות מטבח עשויות MDF, בשיטה זו לוקחים את חזית הארון/ מגירה מכניסים אותם לחדר נקי עם סירקולציה של אוויר מסונן ומרססים את כל ששת הפאות שלה בצבע בחום גבוהה, קראתם נכון, הצבע מכסה גם את החלק הפנימי של הדלת, את כל הקנטים הצדדיים וכמובן את חזית הדלת או המגירה. תהליך ריסוס הצבע מתבצע מספר פעמים לקבלת גוון אחיד, חלק ויפה. בשימוש בשיטת צבע בתנור יש אלפי גוונים אותם ניתן לבחור ומעבר למבחר הגוונים העצום ניתן לעשות על החזית כל גימור שנרצה. בשיטת צביעה זו אין צורך בהתאמת קנטים ויש מקום להראות את היצירתיות שבכם.

למי מטבח צבוע בתנור מתאים?

מטבח בטכניקת ‘צבע בתנור’ יתאים לכל מי שאוהב את המראה הנקי, המוקפד והעכשווי. מכיוון שכל חלקי הדלת צבועים אין סימני תפרים ונוצר מטבח בעל יופי ואחידות הייחודית רק למטבחים ברמת גימור זו. אך כמו כל דבר יפה במיוחד גל למטבח שנעשה ב’צבע בתנור ישנם חסרונות, רמת גימור זו נחשבת לפגיעה במיוחד ולכן החזית יכולה לקבל שריטות או אפילו להיפצע, ניתן לתקן את הפציעות בצורה נקודתית אך בכל זאת יראו כיצד התיקון בוצע, שיטת גימור זו פחות מתאימה למשפחות עם ילדים קטנים.

חזיתות למטבח כפרי בצבע טורקיז עדין

עיצוב דיקלה גלזר | צילום שירן כרמל

בלי פשרות – מטבח פולימר

אז מזה בכלל פולימר?

הפולימר הינו חומר גמיש על בסיס פלסטי סינטטי אשר מולבש על בסיס דלתות העשויות מMDF באמצעות דבק בלחץ וואקום בחום (תהליך הדומה מעט לתהליך הלמינציה אך עם עמידות גבוהה יותר).

חיפוי דלתות הMDF בחומר פולימר, בניגוד לחומרים אחרים מאפשר חיפוי אחיד של דלתות המטבח כולל הקנט הצידי של הדלת, הוא משתלב נהדר עם חומרים שונים וגמישות החומר בשילוב אחוזי ברק גבוהים מאפשרת יצירה של מגוון רחב של עיצובים וסגנונות. החומר הפולימר הינו חומר עמיד במיוחד, הוא אינו מתעוות בשינוי טמפרטורות, עמיד במיוחד לשריטות (ביחס לחומרים השונים) ולכן מטבחי פולימר נחשבים למטבחים חזקים ועמידים במיוחד והפכו בעשור האחרון לאהובים במיוחד בקרב אדריכלים ומעצבי הפנים.

למי מטבח פולימר יתאים?

בשל עמידותו הגבוהה, מטבח הפולימר מתאים במיוחד למטבחים פעילים, כאלו שבכל רגע ביום מישהו מבשל, מוציא משהו מהארון, או סתם מחפש מה לנשנש. מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים. למי שאוהב את המראה האחיד ללא חיבורים ולכל מי שאוהבת את הסגנון המודרני והכפרי. בשל מחירו מתאים למי שמעצב בהגבלת תקציב אך עדיין לא מוכן לוותר על איכות ונראות המטבח.

מטבח מודרני ונקי

עיצוב פנים דפנה גרבינצקי | צילום שירן כרמל

אז איך בוחרים? כשזה נוגע למטבחים הבחירה היא בהחלט לא קלה. ומעבר לזה שהיא לא קלה, אין תשובה אחת חד משמעית. לכל אחד יש צרכים שונים מהמטבח, שיקולי תקציב, סגנון עיצובי אהוב וכמה אתם באמת רוצים לתחזק אותו. חישבו מה סדר העדיפויות שלכם, מה הצרכים שלכם מהמטבח וזכרו שהמטבח הוא ככל הנראה האלמנט היקר ביותר בבית שימשיך איתכם לתקופת זמן הארוכה ביותר אז אל תשכחו לחשוב גם על העתיד. הכי חשוב, אל תתביישו לשאול, להתייעץ, לחקור ובסוף לבחור את מה שהכי מתאים לכם.

אולי יעניין אתכם גם: 45 המטבחים הכי יפים בישראל – לכתבה המלאה לחצו כאן

מחפשים השראה למאות מטבחים מעוצבים מבתים אמיתיים של ישראלים? – לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content