פרויקטים אמיתיים

מצורך קטן של הפרדת חדרי הילדים יצאה מעצבת הפנים לשיפוץ מקיף של הבית שלה.

2022 April 7 | 0 תגובות

כל מי שיש לו ילדים קטנים מכיר את זה, אנחנו רוצים לגדל אותם יחד, לתת להם ללמוד אחד מהשני ולהפוך אותם לחברים הכי טובים. ואז הם גדלים ומחליטים שהם לא רוצים לחלוק יותר את חדר הילדות שלהם.
מעצבת הפנים אפרת איש שלום הבינה שהגיע הזמן להפריד את חדר הבנים שלה ובעקבות הרצון להפריד בין החללים הגיעה להבנה עמוקה יותר ולמסקנה שהבית שלה לא משרת אותה ואת משפחתה כפי היו רוצים.
אז מצורך קטן של הפרדת חדרי הילדים היא יצאה לשיפוץ מקיף של הבית שלה.

הם חלמו על חלל אירוח גדול, מקומות אחסון רבים, אור טבעי וצבעוניות מונוכרומטית שקטה ונעימה עם כמה שפחות גירויים לעין, כזו שתיתן תחושה של רוגע ותאפשר לנוף הניבט מהחצר להיכנס ישירות אל תוך הבית ותשרה אווירה טבעית ונעימה.

בית פרטי דו משפחתי בצפון תל אביב המתפרס על שלוש קומות. קומת הקרקע מכילה את החללים הציבוריים, בקומה הראשונה סוויטת הורים וחדרי ילדים והקומה העליונה חולקה לחדר המתבגר וחדר עבודה. הבית עבר שיפוץ מקיף הכולל חלוקה מחדש של חללי הפנים, עיצוב פנים והלבשת הבית כולו.

חלוקה לאזורים

עיצוב הסלון ופינת המשפחה

הסלון חולק לשני אזורים, אזור אירוח ואזור משפחה, אפרת החליטה לוותר על הספה הארוכה המאפיינת את רוב הסלונים ובמקום יצרה באזור האירוח ספסל חלון ארוך המשמש לישיבה וסביבו שרפרפים נמוכים מעץ טבעי ושני כסאות מפנקים ומזמינים. הספסל ממסגר את החלון בחיפוי פורניר מושחר מחורץ המדגיש את החוץ ותורם לאווירה הטבעית. הספסל רופד בבד אפרפר ועליו מוקמו כריות נוי מפנקות בגוונים טבעיים המחברים בין האלמנטים השונים באזור האירוח.

החלק השני של הסלון משמש כפינת משפחה לצפייה בטלוויזיה, דבר זה מאפשר לחלק מהמשפחה לצפות בטלוויזיה כאשר בו זמנית חלק אחר של המשפחה יכול לנהל שיח ולשבת בסלון האירוח. בפינת המשפחה הספה נבחרה מבד כחול מעושן עם רגלי מתכת דקיקות הנותנות אשליה של ריחוף ובכך לא מכבידות על האזור הקטן יחסית. המזנון תוכנן בנגרות אישית וממשיך מעבר לקיר על מנת לתת תחושה של גודל לאזור התחום.

חלוקת אזורים בחלל הציבורי של הבית

פינת טלוויזיה מעוצבת

חלל משפחתי ומיוחד

פינת ישיבה מזמינה ונעימה

עיצוב סלון ייחודי

המשכיות וגודל

עיצוב המטבח

המטבח חובר אל אזור הסלון באמצעות קיר נגרות ארוך המדגיש את החלל הארוך של הבית ועוזר להגדיר בין החללים השונים באזור הציבורי של הבית אך יחד עם זאת יוצר המשכיות בין חלקי הבית. הקיר מתחיל במטבח וממשיך אל ספריית נגרות הממסגרת בתוכה שני חלונות קטנים וממשיך אל עבר הסלון הממסגר את חלון הספסל הגדול. המטבח עצמו בנוי בצורת ח’, משיקולי תקציה המטבח לא הוחלף לחלוטין ונשלח לצביעה בגוון התואם לנגרות בחלל הציבורי של הבית ומחבר בין כל החללים. במרכז המטבח תוכנן אי המשמש כמקום עבודה מרווח ונוח ולצידו שולחן אוכל נמוך בצבע שחור.

מטבח פתוח ורחב

שולחן אוכל שחור צמוד לאי

משחקים של צבע במטבח מודרני

עץ צבוע שחור

תחושת המשכיות וגודל

עיצוב יחידת ההורים

ביחידת ההורים רואים המשכיות לגוונים המונוכרומטיים של הבית כולו, משיקולי תקציב הוחלט להשאיר את הנגרות הקיימת ולהחליף את הרהיטים על מנת לתת לחדר מראה שונה וייחודי. בחדר ישנם שני ארונות קיר בנגרות אישית בצבע לבן עם קרניזים המחברים את העיצוב לעיצוב של הבית כולו, לצד הארונות מוקמה מיטה זוגית מרופדת בגוון אפרפר ומראת קיר גבוהה עם שידה קטנה המשמשת גם לאחסון ולאיפור, התאורה בחדר חולקה לאזורים שונים ומאפשרת שימושים שונים ביחידת ההורים. חדר הרחצה הצמוד שופץ כליל, “בחרתי להשתמש בריצוף וחיפוי זהים בכל החלל כדי לתת שקט ויזואלי”, אומרת אפשרת, “יצרתי שידת רחצה מרחפת זוגית אלגנטית שאף היא חופתה בפורניר מושחר מחורץ”.

יחידת הורים מפנקת

חדר רחצה צמוד

חשיבה מדויקת לפרטים

שידת איפור מעוצבת

חדר רחצה זוגי

אריחי בטון בחדר הרחצה

חשיבה על העתיד

עיצוב חדרי הילדים

את הצבעוניות בחדרי הילדים כל אחד מהילדים בחר בעצמו וכל חדר אופיין בהתאם לבקשת הילד. המשותף לחדרים הוא השקט הוויזואלי והחשיבה על העתיד בבחירת הפריטים. החדרים חופו בפרקט עץ כמו הבית כולו ובכל אחד מהם תוכננו מקומות אחסון רבים ושולחן עבודה נוח שישמש את הילדים למשך זמן רב.

תקרת עץ משופעת בחדר הילדים

חדר ילדים צבוע שחור ולבן

משחקים של צבע בחדר הילדים

מדפים דקורטיביים בחדר הילדים

מדבקות קיר מעוצבות

שילוב גוונים רך ונעים

אווירה טרופית ומפנקת

עיצוב הגינה

הגינה הפכה לחלל אירוח נעים, מזמין ומפנק עם פינות ישיבה מפנקות המחולקות לאזורים שונים. הגינה כולה מלאה בצמחים ירוקים המשרים אווירה טבעית ומפנקת ובריכה לצד קיר בריקים בגוונים טבעיים הנותנת אשליה של חופש טרופית מפנקת.

גינה טרופית מעוצבת

פינת אוכל לחוץ

“חלל הוא בעיקר עניין של תחושה”, אומרת אפרת, “חלל קטן יכול להרגיש הרבה יותר גדול מכפי שהוא באמת ולהפך. כשמתכננים העמדת חלל תמיד חפשו מבטים ארוכים לאורכו של החלל”. אנחנו חושבים שהטיפ הזה יכול לשנות פלאים כל חלל שאי פעם נרצה לעצב 🙂

לעמוד הפייסבוק מעצבת הפנים אפרת איש שלום – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: קרן רבנה

צבע: נירלט

סנטריה: איתיק ורועי בע”מ

פרקט: אלברו

שטיחים: טולמנ’ס דוט

נגרות: נגריית אילוז

אדריכלות נוף: כרכום עיצוב נוף

ריהוט ואקססורייז: טולמנ’ס דוט, ארקו קולקשיין, pas notmal, part living, items tlv, cley, 1of135

אולי יעניין אותך גם...

ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
יחידת נגרות המפרידה בין האזורים השונים בחלל הציבורי של הבית

צבעוניות נועזת: שיפוץ והלבשה לדירה ישנה

זוג הייטקיסטים ושתי בנותיהם החליטו לרכוש דירה בבניין ישן ולהפוך אותה לבית צבעוני ומרשים. הם רצו לשלב בין הצרכים הפונקציונליים שלהם כמשפחה לפוסט המלא
Skip to content