פרויקטים אמיתיים

שילוב סגנונות מלאי אופי: הלבשת בית פרטי במושב

2022 May 11 | 0 תגובות

מי מאיתנו לא חולם או חולמת להיות מעצבי פנים? לקום כל יום בבוקר, להתעסק בבחירת חומרים, צבעים ובפריטים מעוצבים שהופכים כל מבנה לבית. מעצבת הפנים שרון פרקש הגשימה את החלום והחליטה שעיצוב הוא דרך החיים החדשה שלה. היא פגשה את תמר, בעלת הדירה, במושב שפיר ויחד הן יצאו לשלושה חודשים של הלבשת הבית הפרטי של המשפחה הצעירה. “החיבור שלי ושל תמר הוא אינטואטיבי כי היא באמת ראתה פוסט שחברה משותפת עשתה עליו share אהבה מה שראתה.. בדקה קצת (לא יכלה לבדוק הרבה כי לא היה לי הרבה פרויקטים להראות) אבל החיבור בינינו והטקסט האישי ששיתפתי והאינטואיציה הטובה שלה עשו את שלהם. בפגישה החלפנו כזה השראות ורעיונות והכל פשוט ישב בול”, אומרת שרון. הפרויקט כלל הלבשת הבית בתקציב יחסית קטן והוא משלב מספר סגנונות מלאי אופי – בדיוק כמו הדיירים המתגוררים בו.

כתם צבע מטריף

עיצוב הסלון

הסלון משמש כחלל בו כל בני הבית יושבים יחדיו. הוחלט ליצור חלל מרווח, נוח ומזמין עם פינות ישיבה מפנקות המאפשרות לבני הבית לבלות ולארח בנעימים. הוחלט לוותר על הטלוויזיה בסלון ולוותר על דברים יפים מבחינה עיצובית לטובת פרקטיקה ונוחות. “אכן ויתרנו על דברים יפים עיצובית ובחרנו כורסאות שנעימות לכולם. ההפתעה הייתה כורסא חמרה מושלמת שבני הזוג חששו ממנה קצת בהתחלה איש איש מסיבותיו, לוק כהה כביכול, כבד יותר מזכיר וינטג’. בפועל הכורסא כתם הצבע המורגש בכל החלל בעייני ועושה אותו עמוק ומעניין יותר יחד עם שאר הטקסטיל הרך. הקונטרסט שלה עם העציצים והרקע שנשקף מהחלונות עם כל הירוק הוא מטריף חושים צבעונית”, אומרת שרון.

תקרת עץ משופעת

בחירה של גוונים טבעיים

אוסף מיוחד של פריטים

 

שימוש רב בעץ ואור טבעי

עיצוב המטבח

המטבח קושט באלמנטים כפריים יחד עם שילוב סגנונות שונים ומלאי אופי, חזיתות המטבח נצבעו בלבן בשילוב יחידת מדפים מעץ בגוון טבעי ויחידה נוספת מעץ צבוע בגוון מנטה. תקרת המטבח הינה תקרה גבוהה מחופה בקורות עץ מרהיבות המכניסות אווירה כפרית ונעימה. לצד המטבח מוקמה פינת אוכל גדולה ומפנקת לצד חלון ויטרינה גדול המכניס את החוץ ישירות אל תוך החלל הציבורי של הבית.

מטבח כפרי במושב

תאורה תלויה במטבח

יחידת מדפים מעץ טבעי

פינת אוכל גדולה ומרווחת

ברוכים הבאים

עיצוב הכניסה

כבר מהכניסה לבית ניתן לחוש את החמימות המשפחתית וייחודית העוטפת את הבית כולו, נבחרה קונסולת כניסה מעץ טבעי המשמשת לאחסון של חפצים יומיומיים כמו מפתחות, ארנק ועוד, הקונסולה עוזרת לשמור על הסדר ומכניסה את האווירה החמימה של העץ לחלל. מעליה נתלו זוג איורים ייחודיים ומינימליסטיים ממוסגרים במסגרת עץ המשלימה את המראה ולצידה, על הקיר המוביל לחללים הפרטיים תוכננה ספריה תלויה מעץ במראה ייחודי המכילה פרטי נוי וספרים מהאוסף המשפחתי.

כניסה מעוצבת לבית

קונסולת כניסה עם מגירות אחסון

מקומות אחסון בכניסה לבית

חלל מזמין ומשפחתי

עיצוב חדר המשפחה

מכיוון שבסלון הוחלט לא למקם טלוויזיה נוצר צורך במקום פנאי למשפחה בו יוכלו לבלות בנעימים. פינת המשפחה מוקמה לצד הכניסה לחדרי השינה ובמרכזה עומדת ספה גדולה ומפנקת בצבע ירוק נועז המתחברת לגוונים השונים המקשטים את הפינה. קירות החלל נצבעו בלבן, נבחר מזנון טלוויזיה מעץ טבעי מעוצב בסגנון וינטג’, וספריה לבנה המכילה את אוסף הספרים של המשפחה. החלון המכניס אור טבעי רב חופה בווילון חצי שקוף המספק פרטיות אך מאפשר לאור הרב לחדור לחלל ואת העיצוב כולו אוסף שטיח צבעוני ונעים למגע.

פינת משפחה מלאה בצבע

מקומות אחסון מעוצבים

שילוב גוונים נועז

עיצוב חדר השינה

קיר חדר השינה נצבע בגוון חמרה ייחודי המשתלב בצורה הרמונית עם רצפת העץ בחדר ועם חיפוי הספסל הנוצר תחת החלון. במרכז החדר ישנה מיטה זוגית עליה נבחרו פרטי טקסטיל בגוונים טבעיים אך מלאי נוכחות המכניסים אופי ייחודי לחדר השינה. כדי להוסיף מקומות אחסון נבחרה שידה בעיצוב וינטג’ בצבע ירוק המחברת את הגוונים השונים בחדר שינה.

צבע בחדר השינה

הדרך הטובה ביותר מבחינת שרון לעצב בית מושלם היא ללכת עם הלב, להתייעץ אם אנחנו לא בטוחים והכי חשוב להגיע מוכנים. לעשות שיעורי בית מראש ורק אז לצאת לדרך – ככה, לטענתה הדברים הטובים יגיעו בקלות יותר ותוכלו למרות כל המשברים שקורים בתהליך עיצוב ושיפוץ, להצליח ליהנות מהדרך. אנחנו אימצנו את הטיפ. ואתם?

לעמוד הפייסבוק של מעצבת הפנים שרון פרקש – לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: טיפים לעיצוב חדר הרחצה – לכתבה המלאה לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: תמיר רוגובסקי

ריהוט: פיק-אפ, קונטרסט, אסי רהיטים, פייברס שטיחים, וינטג’ תומר, לילה תאורה, תומיק, אייטמס אאוט דור, פוסטר קלאב, לופ ליבינג

אדריכלות: רונית קיסר

עיצוב פנים: אורגנית יפרח

הום סטיילינג: שרון פרקש

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content