פרויקטים אמיתיים

סיפור סינדרלה: הדירה התל אביבית של מעצבת הפנים

2022 May 28 | 0 תגובות

לאחר שנה וחצי של חיפושים, מצאה האדריכלית ומעצבת הפנים שיר מרגולין דירה תל אביבית מלאת פוטנציאל, מהרגע הראשון ידעה שזו הדירה שתהפוך להיות בית עבורה ועבור משפחתה ואכן לאחר רכישתה יצאה שיר לתהליך שיפוץ שנמשך כחמישה חודשים שכללו לידה, מלחמה ומגפה עולמית.

הדירה היא מקרה תל אביבי קלאסי של דירה בשכירות ממושכת שלא השקיעו בה שנים רבות, על מנת להתאימה לה ולמשפחתה נעשה שינוי מהותי בתכנון ונעשה עיצוב פנים כולל לדירה כולה.

הבניין בן 4 קומות, והדירה ממוקמת בקומה השלישית, המבנה שלה מלבני עם שלושה כיווני אוויר מלאים, המטרה של שיר הייתה ליצור בית חם ומשפחתי, הצבעים נבחרו בקפידה ובמינון מדויק שמיצר הרמוניה עיצובית והסגנון הנבחר הוא נורדי סקנדינבי, “הבית שלנו צריך להיות מתוכנן כך שזה יהיה המקום שהכי נעים ונוח לנו להיות בו, כזה שמשקף את החיים והאישיות שלנו ואנחנו רוצים לחזור אליו כל יום”, אומרת שיר.

 

משרת את מי שחי בו

עיצוב הסלון

החלל הציבורי של הבית עבר שיפוץ טוטאלי וממספר חללים סגורים הפך לחלל אחד ארוך, פתוח ומואר. המרפסת הקטנה נפתחה ומהווה הרחבה של הסלון באמצעות האפשרות לסגור אותה בחלקה החיצוני עם תריסים ונציאנים חשמליים וכך היא הופכת לחלל שהוא בין חוץ לפנים, החלל הציבורי הפך לחלל משולב של סלון, מטבח ופינת אוכל, המבטים בין החללים מעניקים תחושה של שקיפות ומכניסים הרבה אור לחלל.

“הדבר הכי חשוב בתכנון בעיני זה חלוקת חלל נכונה, כזאת שמתאימה למקום הספציפי ומשרתת את מי שחי בו. את כל השאר ניתן לשנות ולהחליף בהרבה פחות עלויות כמו רהיטים, צבעים ואקססורייז”, אומרת שיר, הסלון עוצב בסגנון מינימליסטי בשילוב גוונים בהירים וכהים ועץ טבעי, נבחרה ספה אפורה וקיר טלוויזיה בנגרות אישית עם מספר מקומות אחסון ומדפים פתוחים לתצוגה.

חלל אחד ארוך ומעוצב

חלוקת אזורים מדויקת באמצעות פריטים מיוחדים

קיר טלוויזיה מינימליסטי מתוכנן היטב

ספריה מעוצבת עם מקומות אחסון רבים

פלטת צבעים מגוונת ודומיננטית

עיצוב המטבח

המטבח, שלפני השיפוץ היה ממוקם באמצע הדירה, הועבר לחזית, לצד המרפסת המאירה אותו בהמון אור טבעי. המיקום של המטבח החדש אפשר להגדיל אותו ולהפוך אותו לפתוח ומאוורר. המטבח, הוא חלל חצי גלוי חצי נסתר, ופלטת הגוונים שנבחרה לו היא מגוונת ודומיננטית, חזיתות המטבח בצבע ירוק בשילוב נישות פתוחות מעץ טבעי וברזל מושחר, שילוב שיוצר הרמוניה עיצובית נעימה וחמה. תוכנן שולחן בגובה השיש כולו עם פלטת עץ טבעית המאפשר ישיבה לא רשמית של שני אנשים, מלבד למקומות הישיבה השולחן מכפיל את משטח העבודה ומספק גם מקומות אחסון.

מטבח צר וארוך

ניצול החלל באמצעות תכנון מדויק

אווירה חמה ומשפחתית

עיצוב פינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת לצד המטבח והמרפסת הקטנה, היא מוארת באור טבעי רב ומורכבת משולחן אוכל מעץ טבעי בשילוב כיסאות שחורים המשתלבים עם הנגיעות השחורות בבית כולו. מעל פינת האוכל מוקם גוף תאורה תלוי בעיצוב ייחודי המכניס לפינת האוכל אווירה חמה ומשפחתית.

פינת אוכל מעץ עם כיסאות שחורים

חלק מהחלל הציבורי

מרפסת שמש קטנה

אינטימי ונעים

עיצוב יחידת ההורים

הדיירים ביקשו לייצר יחידת מאסטר עם חדר רחצה צמוד, לכן שטח חדר השינה צומצם ותוכנן חדר נעים, פרקטי ומפנק. אחד האלמנטים הבולטים בחלל הוא חלון קיר רחב על קיר גב המיטה שממסגר את הנוף הירוק, החלון בעל תריס חשמלי בהתקנה חיצונית כדי לא לפגוע בשלמות המראה של הקיר. במרכז החדר מוקמה מיטה גדולה עם ארגז מצעים נסתר, שידות צד אינטגרליות מרחפות עם אביזרי חשמל מוטמעים וגב מיטה בחיפוי עץ מחורץ. על אף גודלו הצנוע של חדר השינה, החלל מרגיש מרווח, נעים ואינטימי ממש כמו בבית מלון מפנק. בחדר הרחצה נבחרה צבעוניות עדינה בגוונים מונוכרומטיים, אריחים עם טקסטורה משתנה ברצפה וארון רחצה מרחף מעץ.

למסגר את הנוף

חדר שינה מינימליסטי

צבעוניות חזקה ומעוררת השראה

עיצוב חדר הילדים

חדר הילדים משרת את שני האחים ותוכנן בצורה מדויקת עם חשיבה רבה על העתיד, היום הילדים זקוקים למיטות נפרדות אך בעתיד ישנו מקום למיטת קומותיים שתפנה מקום רב בחדר הילדים. חדר הילדים ממוקם לצד חדר ההורים וניתן לראות ממנו את המרפסת בקצה השני של הדירה. לקיר המרכזי בחדר נבחר טפט עם איור צבעוני של חיות וטבע שיוצר אווירה חמימה וחלומית. למרות הצבעוניות החזקה בחדר כולו, הטפט מצליח לאוורר את החלל בזכות הרקע הלבן שלו. בנישה ייעודית, תוכנן ארון קיר גדול המאפשר מעבר לאחסון הבגדים אחסון של מרבית הצעצועים של הילדים ובכך ניתן בקלות לשמור על סדר ומינימליזם בחדר הילדים.

קונספט טרופי בחדר השינה

שילוב גוונים ייחודי

מואר ובגוונים בהירים

עיצוב חדר הרחצה של הילדים

חדר הרחצה של הילדים עוצב רובו בגוונים בהירים עם נגיעות קלות של עץ טבעי בריהוט ובאדני החלונות. נבחרו אריחים לבנים המחפים את הקירות ואריחים אפורים לרצפת החלל. בתוך קיר האמבט תוכננה נישה המשמשת לאחסון סבונים ומחופה באותם אריחים של הקירות כולם ומייצרים תחושת המשכיות וגודל.

שידת רחצה מעץ עם מראה עגולה

חדר רחצה לבן ומואר

“על ידי חשיבה אדריכלית פרקטית וחכמה, תוכננו נישות אשר נוצלו ליצירת מקומות אחסון נסתרים ומשתלבים. חזיתות הנגרות נצבעו בגוון הקירות על מנת להיבלע ברקע. התכנון האדריכלי והעיצוב של הדירה הותאמו בצורה מושלמת למשפחתנו הצעירה; באמצעות מחשבה מעמיקה על הרצונות והצרכים של המשפחה נולדו פתרונות אדריכליים יצירתיים. הדירה הפכה מדירה מוזנחת, חשוכה וסתמית, לבית מעורר השראה, מואר ומרווח, שנעים לחיות ולגדול בו”.

לאתר של אדריכלית ומעצבת הפנים שיר מרגולין – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: גדעון לוין

צבע: נירלט

סנטריה: מודי

ריצוף מקלחת הורים: מודי

ריצוף חדר רחצה ילדים ושירותי אורחים: אלוני

כיסאות פינת אוכל: Habitat

כיסאות בר: טולמנס

שטיח: צמר שטיחים

כורסאות: Status

 ספה: איקאה

שולחן אוכל: Kuala

אקססוריז: bringithome, פוקס הום, מיקה בר, יולטה

נגרות: נגריית אוזבין

ספריה: שניר נגרות

אלומיניום: אלי דבי אלומיניום בע”מ

תאורה: מאור א.דולב

פרקט: boen, מטרופרק משטחים, corian, ניגא

עציצים: הכפר הירוק

אולי יעניין אותך גם...

מרחב ציבורי גדול מלא באור טבעי

ממגורים בארצות הבית לשיפוץ בית פרטי בשרון: עיצוב ייחודי ומשפחתי

לאחר שנים של מגורים בחול הגיעו להחלטה לחזור עם ילדיהם המתבגרים לישראל. הם רכשו מבנה ישן ויצאו למסע שיפוץ מקיף על מנת לפוסט המלא
תקרה משופעת עם קורות עץ

להתחיל מחדש: שיפוץ דירת גג ברמת גן

אם יצא לכם לשפץ או לעצב את ביתכם אז אתם כנראה יודעים שמדובר בפרויקט עמוס וקשה, מלא בחוסר ודאות עד שמגיעים לרגע לפוסט המלא
דלתות נסתרות החזיתות המטבח

בלב העיר העתיקה: שיפוץ דירת גן בירושלים

באחת מהשכונות הירושלמיות הוותיקות ממוקמת דירת גן קסומה המשלבת באופן מופלא בין העבר והעתיד. השכונה מלאה בבתים מיוחדים המשלבים בין ישן לחדש לפוסט המלא
Skip to content