פרויקטים אמיתיים

כשחולמים על בית כפרי, חולמים על הבית הזה: שיפוץ דירה במרכז

2022 July 21 | 0 תגובות

הם התלבטו רבות האם למכור את הדירה ולהגשים את החלום לבית כפרי בבית אחר או לשפץ את הדירה מהיסוד. לאחר שפנו אל מעצבת הפנים מורן רוזנברג שמיד ראתה את הפוטנציאל הגלום בדירה שלהם החליטו לצאת יחד איתה למסע משותף של שיפוץ, עיצוב והלבשה. “את הדירה הנוכחית קנו בני הזוג לפני כ-15 שנה, כשילדיהם היו קטנים. במשך תקופה ארוכה התלבטו האם למכור אותה ולהשתרג לנכס חדש, אך מחירי הנדל”ן הגבוהים ואהבתם לשכונה הקיימת הביאו אותם להחלטה לשפץ את הדירה הנוכחית, למקסם את הפונציאל הגלום בה ולהמשיך להנות מיתרונות המיקום הנוח שלה והמרפסת הגדולה והמפנקת המקיפה אותה”, אומרת מורן, כבר בפגישה הראשונה עם הלקוחות, היה ברור הרצון הגדול שלהם לשינוי מהותי ומקיף במראה הבית. הם ביקשו שיהיה אסתטי ומותאם לצרכים העכשוויים שלהם בדגש על מציאת מקומות אחסון רבים שהיו חסרים ותחושה כללית של צפיפות. המעטפת הפנימית של הבית היתה קבלנית וגנרית, חשוכה ובעלת פתחים קטנים. התכנון המקורי היה מיושן ולא מנצל את החלל. לבעלת הדירה הפריע במיוחד היעדר מקום אחסון מספק באזור המטבח, שהיה תחום וקטן וכן בחדרי השינה. המקלחת בחדר ההורים היתה לא נוחה ועקב כך בני הזוג כלל לא השתמשו בה, לא היתה פינת עבודה מסודרת ונוחה וכו’. המראה הסגנוני המאפיין את הבית הינו כפרי קלאסי. סקאלת צבעים ניטרלית ורגועה למראה חמים ואינטימי עם דגש על עבודות נגרות וחומרי גמר שאינם נשענים על טרנדים ויעמדו במבחן הזמן.

הפרויקט לקח כחמישה חודשים, מתוכם שלושה חודשי תכנון וחודשיים של שיפוץ ועיצוב הדירה. הדירה, דירת ארבעה חדרים הממוקמת בבניין ישן במודיעין ומתפרשת על 100 מ”ר. השיפוץ כלל שיפוץ מהיסוד, עיצוב והלבשה של הדירה כולה תוך התמקדות בחלל הציבורי, מקלחות ויחידת הורים.

“הכימיה והדינאמיקה הטובה שנוצרה ביני לבין בעלי הבית- תרמה רבות להצלחתו”, אומרת מורן, “האמון והביטחון שלהם בתהליך המשותף אפשרה תקשורת פתוחה, זורמת ואמיתית שיצרה קרקע פורייה ליצירתיות, מעורבות בתהליך ולבחינת אפשרויות תכנוניות מיטיבות”.

 

שילוב גוונים מלאי נוכחות

עיצוב הסלון

כתוצאה מהשינויים שבוצעו בחלוקה הפנימית של הבית הסלון שונה לחלוטין, נבחרה ספה נינוחה בגוונים ניטרליים, כורסה בהירה ושולחן סלון צר שתוכנן בנגרות אישית מעץ אלון בשילוב מתכת. מעל הספה מוקמה אמנות מקורית שנרכשה במיוחד על מנת להתאים לפלטת הגוונים של הבית כולו, אמנות המוסגרה בעץ אלון המחבר בין האלמנטים השונים בסלון. למרכז הסלון נבחר שטיח רחב ונעים למגע בגוונים אפורים מלאי נוכחות.

גוונים מהטבע בעיצוב הסלון

פרטי אמנות מדויקים

חלל ציבורי פתו ומואר

פתוח, מואר ומפנק

עיצוב המטבח

באזור המטבח בוטל קיר ששימש להפרדה בין האזורים השונים בחלל הציבורי, באמצעות ביטול הקיר המטבח גדל והפך למרווח ונוח. בתכנון נגרות המטבח הושקעה מחשבה רבה בהיבט החלוקות הפנימיות בכדי לתת מענה לכל צרכי האחסון, הרגלי הבישול וההתנהלות בו”, אומרת מורן, בכדי להגדיר את אזור המטבח ולתת לו ייחודיות ודגש נבחר ריצוף שונה מהריצוף המחפה את הבית כולו ומשתלב עם המראה הכפרי החמים של המטבח. נבחרו אריחים קטנים בגודל 20 ס”מ בעלי מראה כפרי אירופאי המתבלטים על פני פרקט האלון הכללי שנפרש ביתר אזורי הבית. את הקיר המרכזי של המטבח בחרה מורן לחפות עד התקרה באריחים לבנים נקיים, עליהם שולבו שני גופי תאורה מפליז ליצירת תאורת אווירה לצד יחידת נגרות מרכזית מעל הכיור שנצבעה בגוון אפור ירקרק. פתח חלון המטבח הורחב ושולב בו מדף פנימי קטן לגידול צמחי תבלין.

מטבח כפרי עם יחידת אחסון צבועה ירוק

תאורת פליז במטבח

חזיתות מעוטרות במטבח כפרי

יחדית אחסון מעוצבת

הפרדה אסתטית

עיצוב פינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת לצד הכניסה לבית ומורכבת משולחן עץ טבעי ומלא נוכחות שנרכש לפני השיפוץ לצידו כיסאות המשלבים עץ טבעי וראטן, לצד פינת האוכל מוקמה ויטרינה מעץ בעלת רגלי מתכת בשילוב זכוכית סבתא שתוכננה במיוחד לחלל ומשמש כמקום אחסון לכלי אירוח וחפצי נוי. בשלב התכנון היה רצון לפתוח את המסדרון הפונה אל האזור הפרטי של הבית ולאוורר אותו, המסדרון אכן נפתח ועל מנת להדגיש את ההפרדה בין החלל הציבורי לפרטי תוכננו שתי יחידות מדפים דו צדדיות צבועות בגוון גרפית ונותנות מסגרת אסתטית להפרדה בין החללים השונים.

פינת אוכל מחומרים טבעיים

שולחן אוכל רחב מעץ

פרטי נוי מיוחדים

ספריה המפרידה בין אזורים

קישור בין חללים

עיצוב יחידת ההורים

חדר ההורים נשאר בגודלו המקורי אבל הפונקציות אותן הוא מכיל שונו לחלוטין, ארון בגדים רחב נפרש לכל אורך קיר חדר השינה ולצידו מוקם פתח המקלחת החדש. “לתכנון הפנימי של החדר הוקדשה מחשבה רבה בכדי שיכיל את כל האחסון הנדרש בו בצורה מסודרת ונוחה. מקלחת ההורים הוצרה מעט, מבלי לפגוע בנוחות השימוש בה ובגומחה שנותרה תוכנן ארון אחסון נוסף משמש כארון נעליים”, אומרת מורן, קיר המיטה עוטר בטפט בעל דוגמה עדינה הנותנת רובד נוסף מבלי להשתלט על העיצוב הנקי של החדר, על הטפט נתלו זוג ציורי פחם מקוררים שנרכשו במיוחד ומוסגרו במסגרת עץ אלון טבעי. בצמוד לחלל השינה מוקם חצי חדר הפונה למרפסת קטנה אחורית ומשמש כפינת עבודה נעימה עם שולחן כתיבה ויחידת מדפים, שטיח וצמחיה. מפלס ריצפת חדר העבודה גבוה במקור ממפלס חדר השינה ובכדי להדגיש את הקשר בין השניים בחרה מורן לחפות את קיר משקוף המעבר בין שני החללים בפרקט הריצפה וליצור מסגרת מעניינת הקושרת בין שניהם.

חדר שינה כפרי מעוצב

שידות צד מעץ גושני

טפט פרחוני בחדר השינה

פינת עבודה בחדר השינה

הכל עניין של הלבשה

עיצוב חדר הילדים

בחדרי הילדים נעשתה חשיבה מדויקת על שימוש באלמנטים מודולריים ניטרליים על מנת לאפשר להם לשנות לפי בחירתם לאורך השנים ובכך להתאים את החלל לזמן רב. תוכננו ארונות בגדים רחבים ונוחים ונרכשו אביזרים נלווים לריענון המראה הכללי של החדרים. העיצוב נעשה בעיקר באמצעות הלבשת החלל על מנת לאפשר להם בעתיד לשנות ולהתאים את החדר בקלות ויעילות.

אמנות בחדר הילדים

חצי קיר צבוע אפור

מהפך של ממש

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה הכללי של הבית עבר מהפך של ממש, מחדר רחצה קבלי סטנדרטי הפך לחלל מואר ומפנק. הקיר החיצוני שתחם את חדר הרחצה נשבר ובכך הורחב על חשבון מסתור כביסה שהיה קיים בו. הרצפה חופתה באריחים דמויי בטון והקירות חופו באריחים צרים מרוקעים ועדינים בגוון אוף וויט. נבחרה שידת רחצה רחבת ידיים בגוון מרווה בעלת בוצ’ר טבעי עליון המשתלב בסקאלת הגוונים הכללית. משני צדי הכיור נתלו שני גופי תאורה עשויים זכוכית עם נגיעה של בטון ונבחר ארון אחסון נוסף בגוון זהה ומוקם מעל האסלה לניצול מקסימלי של השטח הקיים באזור זה. בקצה חדר הרחצה תוכנן ארון שירות המכיל את מכונת הכביסה, מייבש, מקום אחסון לחומרי ניקוי וארון נעליים המשמש את הילדים.

שילוב חומרים בחדר הרחצה

חדר רחצה כפרי ומעוצב

אחד האתגרים בהם נתקלה מורן בפרויקט היה הרצון לתת לחלל הציבורי תחושה רחבה יותר, לצורך כך ביקשה להרחיב משמעותית את פתח המעבר הפונה אל מסדרון החדרים על ידי שבירת שני הקירות התוחמים אותו וזאת בכדי להכניס יותר אור טיבעי מאזור הסלון ולהגדיר בצורה ייצוגית ואסתטית את אזור פינת האוכל. לצורך פתיחת המסדרון נדרשה בדיקה ואישור קונסטרוקטור כבר בשלב התכנון הראשוני, שכן אחד מהקירות התגלה כקיר בטון. לאחר הרחבת המפתח מיקמה מורן שתי יחידות מדפים פתוחות משני צידי המעברים, משולבות ספרים וחפצי נוי המצניעות את פתחי החדרים מצד אחד אך יוצרות עדיין תחושה מאווררת וייצוגית לחלל הציבורי מצד השני.

לאתר של מעצבת הפנים מורן רוזנברג – לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: הסוג השמור – מאיפה מעצבות הפנים קונות את שולחנות הסלון – לכתבה המלאה לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב פנים: מורן רוזנברג

צילום: מאור מויאל

צבע: טמבור

סנטריה: אליאב קרמיקה

פרקט: פרקט עד הבית

ריהוט (שתפו מאיפה כל פריט)

ריהוט סלון: ביתילי,

פינת אוכל: יעקב טווינה, רהיטי טבע

אקססוריז: יעקב טווינה

טפט חדר שינה: DTAPET

שטיחים: השטיח האדום

נגרות: שבלול

פרזול: דומיסיל

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content