חללים

כבר לא סטנדרטי: הכל על שדרוג מטבח קבלן

2024 מאי 20 | 0 תגובות

אם בחדר השינה תתעסקו בהזזה של נקודות חשמל בצורה שתתאים בדיוק למיקום המיטה, בחדר הרחצה תבחרו את גוון הקרמיקה שמחפה את הקיר, בסלון תמקמו את גופי התאורה ובמטבח… ובכן מטבח בדירת קבלן זה סיפור אחר לגמרי.

מטבח קבלן הוא הסוגייה הגדולה ביותר כשמגיעים לעיצוב ותכנון דירת קבלן. בעצם מדובר במטבח בסיסי שמתוכנן על ידי הקבלן והוא ברירת המחדל אותה אתם מקבלים בדירת הקבלן שלכם. קראתם נכון, הקבלן מתכנן עבורכם מטבח בסיסי לחלוטין וזה המטבח שמגיע עם הדירה שלכם. מעבר לזה שהקבלן מתכנן את המטבח עבורכם, הוא מגיע עם מעט מאוד אפשרויות לשינוי ותמרון.

אז איך בכל זאת תצליחו להתמודד עם שדרוג מטבח קבלן ולהתאים אותו לצרכים שלכם?

אספנו את כל מה שאתם צריכים לדעת על מטבחי קבלן למקום אחד.

עוד במגזין:

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה – לכתבה המלאה לחצו כאן

לאכול עם העיניים: טיפים לעיצוב פינת אוכל – לכתבה המלאה לחצו כאן

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

 

כשאומרים 'מטבח קבלן' למה מתכוונים?

כשמדברים על מטבח קבלן מדברים על המטבח הבסיסי שהיזם המשווק את הדירות בחר עבורכם.

הקבלן מתכנן מטבח סטנדרטי מבחינת התכנון שלו, רוכש מספר רב של מטבחים מאותה החברה ונהנה ממחיר מוזל ומזמני ייצור קצרים של המטבח.

יש קבלנים שנותנים לכם אפשרויות בחירה מתוך מפרטים שונים המתייחסים לרמת הגימור של המטבח ומגיעים בדרגות מחיר משתנות (לדוגמה: בחירה של סוג השיש או צבע החזיתות, לשדרג את צירי הארונות, להחליף את חומר הציפוי של חזית המטבח ועוד) אך לרוב מדובר בשינויים המתייחסים לחומרים ולא לתכנון והשינויים אותם תוכלו לבצע במטבח הקבלן הן מינוריות מאוד והתוצאה היא מטבח שלרוב לא מתאים לצרכים שלכם, מכיל שטחי אחסון מועטים, זהה לכל הדירות בבניין ואינו מתאים לאופי ולעיצוב אותו בחרתם לדירה שלכם.

שדרוג מטבח קבלן

שדרוג מטבח קבלן | עיצוב אושי דר | צילום אושר גולן

מהם היתרונות והחסרונות במטבח קבלן?

יתרונות מטבחי קבלן:

תקציב, אחד היתרונות הבולטים במטבחי קבלן הוא החיסכון הכלכלי. בבחירת המטבח הסטנדרטי אותו הקבלן מציע לכם. במידה ותחליטו לא לבצע כל שינוי לא תצטרכו להוסיף כסף לפרויקט ותקבלו מטבח מתוכנן עם כל הפונקציות הנדרשות לתפעול שלו.

חסרונות מטבחי קבלן:

איכות, כשאתם רוכשים דירת קבלן חשוב לזכור שהמטרה העיקרית של היזם והקבלן היא רווח. ולכן רוב הקבלנים בוחרים במפרט זול יחסית למטבח ובחומרים שככל הנראה יעשו אתת העבודה בשנים הראשונות אבל לא יהיו עמידים לאורך זמן.

התאמה לצרכים, מטבח קבלן מתוכנן בצורה גנרית לחלוטין ומשתדל להתייחס לצרכים בסיסיים של המון אנשים מבלי התחשבות בצרכים הבסיסיים והאישיים של מי שבאת עומד להשתמש בו. כך שגם אם הקבלן תכנן מטבח יפהפה ובחר בחומרים איכותיים רוב הסיכויים שהמטבח פשוט לא יתאים לצרכים שלכם ולא ישרת אתכם בצורה טובה.

מקומות אחסון, אחד הנושאים הרגישים בתכנון מטבחים הוא מקום אחסון. אף פעם אין מספיק ממנו וגם כשיש נדרשת חשיבה על מיקום נוח וזמין לכל אלמנט בו אנחנו משתמשים במטבח שלנו. התכנון הגנרי של מטבחי הקבלן לצערנו לא שם דגש על אחסון נכון וחכם ולכן לא מנצל את המקום בצורה מקסימלית.

סגנון עיצובי, כשמעצבים דירת קבלן, לרוב מעצבים אותה מאפס. בוחרים כל אלמנט ואת מיקומו ומכניסים לדירה את האופי הייחודי שלכם שיגרום לכם להרגיש בבית. לרוב, מטבחי הקבלן הינם מטבחים מודרניים שלא מתאימים לכל סגנון עיצובי בו תבחרו והמראה הבסיסי שלהם יכול להרוס את העיצוב הכללי עליו אתם חולמים.

עיצוב איריס סוכר | צילום אורן עמוס | שדרוג מטבח קבלן

מתי ניתן לבצע שדרוג מטבח קבלן?

הזמן לשדרוג המטבח תלוי בסוג השדרוג אותו אתם רוצים לבצע ובחברת המטבחים המבצעת את השדרוג. אם מדובר בשדרוגים קלים למטבח אותו הקבלן תכנן כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקבוע פגישה אצל חברת המטבחים, בפגישה הזו תסגרו מול מעצבת המטבחים מטעם החברה את השינויים אותם אתם רוצים לבצע, השינויים יעברו לקבלן וכשתקבלו את המפתחות לדירה המטבח המשודרג יחכה לכם שם.

בניגוד לזה, אם אתם מעוניינים בשדרוגים באמצעות חברת מטבחים אחרת (לא זו שהקבלן בחר) או שאתם מעוניינים בתכנון מטבח חדש לחלוטין תוכלו לבצע את השינויים רק לאחר קבלת טופס 4 (שמגיע בדרך כלל רגע לפני מסירת המפתח של הדירה) דבר שאומר שגם כאשר הדירה תהיה מוכנה ככל הנראה המטבח עדיין לא אבל אל דאגה קבלו טיפ מאיתנו – ניתן להוציא אישור מיוחד מהקבלן להיכנס לדירה למדידות לפני קבלה של טופס 4 וכך חברת המטבחים בה בחרתם יכולה להכין את המטבח מבעוד מועד ורק להגיע להתקנה שלו לאחר קבלת המפתח. טיפ נוסף, אם תבחרו באותה חברת מטבחים בה הקבלן בחר רוב הסיכויים שיוכלו לבצע את המדידות וההתקנה לפני קבלת טופס 4 ואז גם במקרה הזה כשתקבלו את המפתח לדירה המטבח כבר יהיה מוכן.

האם יש אפשרות לקבל החזר על מטבח הקבלן ולתכנן מטבח חדש לפי הצרכים שלנו?

במידה ואתם בוחרים לתכנן את המטבח מחדש בהתאם לצרכים שלכם אתם זכאים להחזר של כמה אלפי שקלים מהקבלן על המטבח אותו הוא תכנן. עם ההחזר אתם יכולים לפנות לכל חברת מטבחים בה תבחרו ולתכנן מטבח חדש לחלוטין לפי הצרכים שלכם. קחו בחשבון שההחזר אותו תקבלו על מטבח הקבלן לרוב יהיה קטן משמעותית מעלות של מטבח חדש.

במקרים מסוימים, במידה ותבקשו את הזיכוי למטבח החדש לפני מעמד החתימה על חוזה הרכש יכול מאוד להיות שהזיכוי אותו תקבלו על המטבח יהיה גבוהה יותר מלאחר החתימה על החוזה.

צבע במטבח

צבע במטבח | עיצוב סיוון קונוולינה | צילום אורית ארנון

כמה עולה שדרג מטבח קבלן?

העלות של שדרוג מטבח קבלן תלויה בהמון גרמים משתנים. זה מתחיל בחברת המטבחים מולה אתם עובדים וממשיך לסוג השדרוג בו תבחרו.

שינויים כמו החלפת חומר החזית של דלתות המטבח משתנה בהתאם לחומר בו אתם בוחרים ויכולה להגיע לתוספת של כ500 שקלים לדלת פורמייקה, או תוספת של כ2,500 שקלים לדלת עץ ואפילו יותר, זה תלוי כמובן בחומר בו אתם בוחרים.

שדרוג המנגנונים של מטבח הקבלן יכול להגיע לתוספת של כ400 שקלים לארון או מגירה וגם שדרוג הארונות עצמם יכול להגיע לתוספת של כ2,000 שקלים לארון.

לסיכום, שדרוג מטבח קבלן סטנדרטי יכול להגיע גם לתוספת של כ40,000 שקלים ויותר והמחיר נקבע בהתאם למטבח אותו תכנן הקבלן, בהתאם לשינויים אותם תרצו לבצע ובהתאם לחומרים בהם תבחרו.

שיפוץ מטבח קבלן

שיפוץ מטבח קבלן | עיצוב רננה פרץ | צילום שירן כרמל

כיצד ניתן לשדרג את מטבח הקבלן בצורה פרקטית בתקציב מוגבל מבלי לבצע שיפוץ כללי?

את התשובה לשאלה הזאת אנחנו נחלק לשלושה חלקים: הום סטיילינג, עשה זאת בעצמך ותוספות למטבח קיים.

הום סטיילינג, במידה ובחרתם לא לשדרג את המטבח כלל, תוכלו להלביש אותו עם מדפים, תמונות, צמחיה, מוצרי חשמל מעוצבים וכל מה שיכול לגרום למטבח הקבלן להראות קצת פחות סטנדרטי וקצת יותר אתם.

עשה זאת בעצמך, היום יש מגוון רחב של חומרים קלים לשימוש באמצעותם תוכלו לצבוע את חזיתות המטבח בגוון שמתאים יותר לכם, תוכלו להחליף את ידיות המגירות והארונות, לצבוע את הקירות בגוון שונה ומיוחד או אפילו לתלות גוף תאורה מעוצב שישדרג את החלל.

תוספות למטבח, העובדה שבחרתם במטבח קבלן סטנדרטי לא אומרת שאתם לא יכולים ליהנות ממנו, היום תוכלו למצוא מגוון רחב של תוספות למטבח קיים כמו איים שישדרגו את מקום האחסון ויספקו לכם משטח עבודה גדול ומקומות ישיבה, ארונות גבוהים שמעבר לכך שהם יכולים להוסיף מקום אחסון תוכלו למצוא ארונות מעוצבים שישדרגו את נראות המטבח, קלאפות ועוד מגוון רחב של תוספות למטבח קיים שיעשו הבדל גדול גם בנראות וגם בפונקציונליות של מטבח הקבלן.

תוספת אי למטבח קבלן | terrazzo מטבחים

תוספת אי למטבח קבלן | terrazzo מטבחים

תוספת ארון למטבח קבלן | terrazzo מטבחים

תוספת ארון למטבח קבלן | terrazzo מטבחים

לסיכום, כשמדובר בדירת קבלן ובמטבח קבלן בפרט יש אינספור אפשרויות לשדרוג, עיצוב והלבשה. נסו לא להסתנוור ממבחר האפשרויות האינסופי ולתכנן מטבח פרקטי שעונה על הצרכים שלכם ויהיה רלוונטי למשך שנים רבות. ואם יש לכם שאלות נוספות לגבי מטבחי קבלן, דירות קבלן, עיצוב פנים ועוד.. אנחנו מחכים לכם בקהילת הפייסבוק שלנו 'בתים יפים להשראה' שהוקמה על מנת לתת לכם את המקום להתייעץ, לשאול ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק 'בתים יפים להשראה' – לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
שילוב צמחיה בעיצוב הבית

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה

זה לא משנה אם אתם מהאנשים שנמצאים כל היום מול החדשות או דווקא מהאנשים שהחליטו להתנתק קצת מכל מה שקורה בחוץ. כולנו לפוסט המלא
אקלקטי וייחודי

כי כמה שתבין יותר ילד: חדרי ילדים מעוצבים ושמחים להשראה

השבועות האחרונים קשים, מאתגרים, מלאים בפחד וחוסר וודאות. כל מה שאנחנו רוצים לעשות זה לעטוף את הקטנטנים שלנו, להגן עליהם ולשמור עליהם לפוסט המלא
דילוג לתוכן