המגזין

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה

2023 November 6 | 0 תגובות

זה לא משנה אם אתם מהאנשים שנמצאים כל היום מול החדשות או דווקא מהאנשים שהחליטו להתנתק קצת מכל מה שקורה בחוץ. כולנו נמצאים יותר זמן בבית וצמאים לקבל ממנו תחושת חום והגנה.

כדי שתוכלו לתת לבית שלכם בדיוק את זה, דיברנו עם מעצבות הפנים המוכשרות ביותר ואספנו את הטיפים הקלים, הזולים והמהירים שיעזרו לכם להפוך את הבית שלכם בקלות למקום הכי חם, מזמין ונעים לשהות בו.

ווילונות, שטיחים, צבע, צמחיה ותאורה, שתחיל?

עוד במגזין:

לאכול עם העיניים: טיפים לעיצוב פינת אוכל – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

הגיע הזמן לצאת החוצה: צמחיה שתגן עליכם מיתושים – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

גוונים ניטרליים ורגועים

טיפ העיצוב לאווירה נעימה של מעצבת הפנים חן סבג

“דווקא עכשיו כשאנחנו מוצאים את עצמנו יותר בבית ורוצים לתת לו אווירה שלווה ורגועה, הטיפ שלי מתמקד בחלל המרכזי יותר בתקופה זו והוא חדר המשחקים.

לרוב חדרי המשחקים של הקטנטנים שלנו מלאים בשלל גווני OCD, אני ממליצה לרכוש צבע נטרלי נקי וטבעי אשר תוכלו לצבוע איתו לא רק קירות אלה גם את הרהיטים ובכך לעטוף את החלל כולו בגוון אחיד המשרה אווירת רוגע ומינימליסטיות נעימה הנותנת לילדים שלנו אווירה שקטה ומזמינה. מומלץ לשים לב לסוג הצבע אותו אתם רוכשים, ניתן לרכוש לכל אלמנט צבע עם בסיס המותאם לחומר ממנו הוא עשוי.”

חדר ילדים צבוע בגוונים עדינים

עיצוב חן סבג | צילום שמרית שבתאי

שימוש בצבע להגדרת אזורים

עיצוב חן סבג | צילום שמרית שבתאי

גוונים ניטרליים בחדר הילדים

עיצוב חן סבג | צילום שמרית שבתאי

שימוש בחומרים טבעיים

טיפ העיצוב לאווירה חמה נעימה של מעצבת הפנים סתיו סנד

“השימוש בחומרים טבעיים בעיצוב פנים הוא שווה ערך לנשימת אוויר צלול, כוחות מקרקעים שטבועים לנו עמוק בתוך הנשמה”, אומרת סתיו, “ברגע שאתם נכנסים לחלל עטוף בחומרים טבעיים, תחושת רוגע עמוקה שוטפת אתכם. החומרים הטבעיים מטפחים סביבה מסונכרנת עם האינסטינקטים הראשוניים שלנו, מפחיתים מתח ומקדמים תחושת ביטחון ורווחה. המגע הקריר של האבן, חספוס של עץ, מגע של שטיח מאריג טבעי, או כלי נוי מזכוכית לא מלוטשת מעוררים חיבור וקרבה לכדור הארץ, זוהי תזכורת לפשטות היסודות העומדים בבסיס המורכב של חיינו. החוויה שנוצרת ממישוש חומרים טבעיים והאנרגיה שהם פולטים החוצה היא חוויה יוצאת דופן שלא ניתנת להשוואה בין חיקויים של חומרים סינתטיים.

בעולם הדוהר קדימה בכל הנושא של תחליפים לחומרים טבעיים וחיקויים עשויי פלסטיק למיניהם, שילוב של חומרים טבעיים בעיצוב הפנים מזכירים לנו את הפשטות העמוקה של העולם שלנו ומציעים מפלט של נחמה וביטחון בתוך הכאוס והמורכבות של החיים המודרניים”.

קיר בריקים בסלון

עיצוב סתיו סנד | צילום תמיר רוגובסקי

חומרים טבעיים בעיצוב הסלון

עיצוב סתיו סנד | צילום תמיר רוגובסקי

אביזרים דקורטיביים בסלון

עיצוב סתיו סנד | צילום תמיר רוגובסקי

לעטוף את הבית בטקסטיל

טיפ העיצוב לאווירה מחבקת של מעצבת הפנים הילה בורנשטיין

“אחד הדברים שיותר מחבקים את הבתים שאני מעצבת הם הווילונות”, אומרת הילה, “אני מאוד מרגישה את הלפני והאחרי שלהם, הם עוטפים את החלל ומחממים את הקור של פרופיל האלומיניום בחלון ולכן בבתים שאני מעצבת אני לא אוותר עליהם, גם כשיש אלרגיה לאבק (גם לי יש אלרגיה ובבית שלי לא וויתרתי) בנוסף בשנים האחרונות הפסקתי כמעט לחלוטין עם וילונות בצבע לבן ועברתי להשתמש בווילונות בגוון נס קפה, יותר חמים ונעים ומשרה על החלל אווירה מזמינה”.

שילוב צמחיה בעיצוב הבית

עיצוב הילה בורנשטיין | צילום דוד מיואל

בחירת טקסטיל מדויקת לסלון

עיצוב הילה בורנשטיין | צילום דוד מיואל

צמחיה טבעית ומרעננת

עיצוב הילה בורנשטיין | צילום דוד מיואל

להאיר את החלל ולהלביש אותו בסייל

טיפ העיצוב לבית חם ומחבק של מעצבת הפנים טובי כהן

לפי טובי, ישנם שני דברים שיכולים בקלות יחסית וללא השקעה כספית מאוד גדולה, לתת לבית תחושה חמה ועוטפת, הראשון – טקסטיל. “ככל שנכניס יותר טקסטיל לחלל, נעניק תחושה של רכות וחמימות. טקסטיל יכול לבוא לידי ביטוי בווילונות, בעיקר וילונות נשפכים מבד רך (אלו שמגיעים עד הרצפה), שטיח נעים למגע (עדיף בגוון בהיר), כיסוי מיטה, כריות בגדלים שונים ורהיטים מרופדים כמו גב מיטה מרופד/ כורסא מרופדת ונוחה.

הדבר השני הוא תאורה בגוון חם. רוב האנשים ממעיטים בחשיבות גוון האור שיש להם בבית.

ככל שנשתמש בגוונים חמים של תאורה נקבל תחושה יותר חמה ועוטפת. יש גופי תאורה שניתן לשלוט בהם בגוון האור ופשוט יחסית לשנות את הגוון, יש גופים שניתן להחליף בהם את הנורה לנורה עם אור יותר חם ואתם תופתעו לגלות איזה שינוי זה יעשה. בנוסף, אפשר להוסיף מנורה עומדת עם תאורה חלשה ונעימה שניתן להדליק אותה בזמן צפיה בטלוויזיה ללא שימוש בתאורה המרכזית”.

פרטי טקסטיל בחדר השינה

עיצוב טובי כהן | צילום מאיה אבגר

ספסל עץ בחדר השינה

עיצוב טובי כהן | צילום מאיה אבגר

אוסף של דברים שעושים שמח

טיפים לעיצוב חמים של מעצבת הפנים מעין רהב

אחד האביזרים המועדפים על מעין הוא שטיח. “תמיד מכניס תחושה חמה ועוטפת באווירה שלו הביתה. בכל עונות השנה”, אומרת מעין, “בנוסף, אני אוהבת לייצר ישיבה בגבהים משתנים עבור כל אורחי הבית. בצורה הזו, יכולים כולם לייצר מעגל שיח ושהייה מהנה בחלל”. אלמנט נוסף המכניס חום ואווירה מזמינה הוא הווילון, ווילון נותן תחושה עוטפת ומנעים את השהיה בחלל, “היכולת שלנו לשלוט בפתיחה או סגירה שלו במהלך היום מאפשרת לנו לייצר את תחושת הביטחון הפנימית, או הפתיחות מול החוץ. אני תמיד ממליצה להשאיר את התקציב לווילון כבר בהתחלה כי בסופו של תהליך – הוא מוסיף כה הרבה לרגש ולתחושה בבית”. הדבר האחרון שלפי מעיין יוצר את האווירה החמה בבית היא התאורה. “תאורה חמה עושה את האווירה ויכולה לשנות את התחושה מקצה לקצה. אני ממליצה להתמקד בתאורה ‘חמה’ בבית, כזו ששמה המקצועי הוא 3000K בגוון ולא יותר. האווירה שהתאורה בגוון הזה מייצרת בהחלט מוסיפה לתחושה עוטפת, רכה, מזמינה ומשפחתית בחלל”.

צבעים חמים ונעימים

עיצוב מעין רהב | צילום אבי קבלו

נגרות אישית עם מקומות אחסון רבים

עיצוב מעין רהב | צילום אבי קבלו

תאורה חמה ונעימה במטבח

עיצוב מעין רהב | צילום אביב קורט

נגיעה קטנה של צבע

טיפ לעיצוב חם ומזמים של מעצבת הפנים הלנה דורשט

“אין דבר זמין וזול יותר לשדרוג החלל מצבע קיר”, אומרת הלנה, “באמצעות צבע תוכלו להוסיף לחלל שלכם אופי, חמימות, ייחודיות וגם ליצור אזורים מוגדרים. בתמונות תוכלו לראות חדר קטן מימדים של ילדה, החדר עבר מהפך לפני עלייתה לכיתה א. באמצעות כתמי צבע תחמתי את אזור השינה ואת אזור הלמידה  וכך נוצרה אשליה של חדר גדול יותר. שימו לב שאתם משתמשים בצבעים המשתלבים טוב ביחד ולפני היישום הסופי רכשו צנצנת קטנה של כל הגוונים הרצויים ונסו על גבי שטח קטן באחד הקירות בחלל. הגוונים נראים אחרת בחללים שונים ובתאורה שונה, לכן מאוד חשוב לא לוותר על השלב הזה.

 

צבע בחדר הילדים

עיצוב וצילום הלנה דורשט

תחימת אזורים באמצעות צבע

עיצוב וצילום הלנה דורשט

חדר ילדים חמים ומזמין

עיצוב וצילום הלנה דורשט

אנחנו מקווים שבמהרה נחזור לשגרה מלאה ובטוחה. ועושים הכל כדי להרגיש הכי בטוח ונעים בבית שלנו. יש לכם טיפ מעולה לאווירה נעימה בבית שהייתם רוצים לחלוק איתנו? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה.

רוצים לקבל השראה לעיצוב הבית? לאתר pickinteri – לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content