פרויקטים אמיתיים

אחרי 11 שנים של מגורים בדירה: החליטה להפוך אותה לבית

2023 December 7 | 0 תגובות

להפוך את דירת הקבלן לבית. זו הייתה המשימה של הדיירת שרכשה את דירת הקבלן לפני 11 שנים והתגוררה בה למרות שלא התאימה לצרכים שלה או להעדפות העיצוביות שלה.

עם כניסתה לדירה, לפני 11 שנים עשתה שדרוגי קבלן לא מבוטלים אך לא התלוותה במעצבת. לימים הרגישה שהבית אינו מזמין, אינו עונה לצרכיה ובעיקר לא מדויק לטעמה ובחרה במעצבת שלומית גליקס על מנת לצאת למסע שיפוץ הדירה והפיכתה לבית. הדירה, דירת שלושה חדרים בת 75 מ”ר בפרויקט שנבנה לפני 11 שנים.

אחת המטרות העיקריות של הפרויקט הייתה להפוך את הדירה למושלמת עבור הלקוחה ומתאימה לצרכים העכשוויים והעתידיים שלה. המטבח תוכנן מחדש, נעשתה תכנית תאורה מוקפדת והחלל הציבורי של הבית שופץ לחלוטין וקושט בנגרות מותאמת אישית שתוכננה במיוחד.

“כבר בפגישתנו הראשונה הלקוחה הסבירה כי היא סובלת מלקות ראייה שעלולה להחמיר עם השנים ועל מנת להתמודד נדרשת תאורה מרובה וחזקה במיוחד. יחד עם זאת לא הייתה מוכנה לוותר על חדר רחצה כהה ועל אלמנטים עיצוביים כהים בבית”, אומרת שלומית. “גובה התקרה בבית לא אפשר הנמכת גבס לטובת גופי תאורה נסתרים ולכן תכנית התאורה כללה גופי תאורה צמודי תקרה בלבד. על מנת לתת מענה אסתטי אך גם פונקציונלי נפגשנו עם יועץ תאורה והתוצאה מהודקת ומתאימה ללקוחה לשנים קדימה.

עוד במגזין:

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה – לכתבה המלאה לחצו כאן

לאכול עם העיניים: טיפים לעיצוב פינת אוכל – לכתבה המלאה לחצו כאן

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

חיבור בין אזורים ושימוש בחומרים טבעיים

עיצוב הסלון

בסלון נבחרו אלמנטים שונים בעלי מאפיינים טבעיים, נבחרה ספה רחבה מבד טבעי בצבע בהיר שמוקמה במרכז החלל ואינה צמודה לקיר, מוקמו זוג כורסאות אירוח מפנקות מחופות בבדים טבעיים ובהירים, זוג שולחנות מיוחדים עם רגלי פליז טבעי וזכוכית מרוקעת ושטיח רחב בגווני בז’ וטורקיז שנבחר בהתאמה אישית עבור הדירה. קיר הטלוויזיה עוצב בסגנון מינימליסטי עם מזנון מרחף בצבע שחור ותמונה צבעונית של האמנית ישראלית יעל הניג עם גוף תאורה המדגיש את הצבעים הייחודיים של היצירה. הקיר שמאחורי הספה הוא המשך ישיר לקיר פינת האוכל, הוא תוכנן בנגרות אישית כספריה יפיפייה אשר בחלקה התחתון משמשת כמקום אחסון וחלקה העליון מכיל מדפים פתוחים לספרים ולפרטי דקורציה שונים שנבחרו בקפידה בעיצובם של מעצבים ישראליים מוכשרים.

מהסלון ניתן לצאת למרפסת באמצעות חלון ויטרינה גדול המכניס אור טבעי רב, החלון מחופה בווילון בסריגה רשתית וצפופה עשיר ואלגנטי בגוון נס קפה כהה, נתלה על קיר היציאה למרפסת מקצה לקצה ובנוכחותו עוטף, מאריך ומגביה את החלל.

קיר טלוויזיה בעיצוב מנימליסטי

קיר טלוויזיה בעיצוב מנימליסטי

אמנות ישראלית בגוונים עזים בסלון

אמנות ישראלית בגוונים עזים בסלון

גוונים רכים וטבעיים בסלון

גוונים רכים וטבעיים בסלון

ווילונות רכים בגווני קפה

ווילונות רכים בגווני קפה

קיר מעוצב בנגרות אישית נותן תחושת מרחב

קיר מעוצב בנגרות אישית נותן תחושת מרחב

דלת סתרים בנגרות אישית

דלת סתרים בנגרות אישית

פריטים דקורטיביים שנבחרו בקפידה

פריטים דקורטיביים שנבחרו בקפידה

שילוב הרמוני ומיוחד של פריטים

עיצוב המטבח

לתכנון המטבח בדירה לא היו בקשות מיוחדות מכיוון שהדיירת ממעיטה בבישול. למרות זאת הוא מאובזר במלואו וכולל משטח עבודה נוח ומקומות אחסון רבים. מטבחים בדירות קבלן מתאפיינים בקיר צר, שנועד להסתיר מקרר ובנוכחותו מצמצם את מפתח המטבח ויוצר חלל צפוף. הוחלט להוריד את הקיר על מנת לפתוח את החלל ובמקומו מוקמה יחידת נגרות פינתית, דקורטיבית ומוארת עם דלתות זכוכית כהות. המטבח תוכנן בצורת ח’ ובכך נוסף ארון אחסון נגיש וגבוה ונצבע בגוון נס קפה בהיר המשתלב עם הנגרות בחלל הציבורי של הבית. משטח העבודה נבחר מאבן גרניט טבעית כהה וכיור אינטגרלי מאותו החומר. הקיר חופה בגרניט פורצלן מדוקק תואם לגוון המטבח אשר מגיע עד לתקרה ומחבר בין כל האלמנטים בחלל.

מקומות אחסון רבים במטבח

מקומות אחסון רבים במטבח

מטבח מודרני בקווים ישירים

עמדת קפה נוחה ומזמינה

עמדת קפה נוחה ומזמינה

מזמין ונוח מטבח מודרני מעוצב

מזמין ונוח מטבח מודרני מעוצב

אשליה של גודל ונגרות אישית

עיצוב פינת האוכל

“כאשר נכנסתי לדירה בפעם הראשונה מצאתי חלל ציבורי קטן אשר נחצה על ידי כניסה למסדרון ומאיר את אזור הסלון הקטן במיוחד”, אומרת שלומית, “על מנת לייצר אשליית גודל ניתן להשתמש בדרכים שונות כמו שימוש בצבע, תאורה או נגרות. כאן בחרתי להשתמש בנגרות”. קיר פינת האוכל חופה בפלטות אה סימטריות שנצבעו בגוון שחור פחם ומסתירים את הכניסה למסדרון המוביל לחדר השינה. הדלת הפכה להיות חלק אינטגרלי מחיפוי הקיר ובכך נוצרת אשליה של גודל בחלל הציבורי של הדירה וכאשר הדלת סגורה סגורה נדמה כאילו היא חלק מקיר ארוך עשיר באלמנטים עיצוביים יפים ומיוחדים.

לפינת האוכל נבחר שולחן עגול עם רגל בטון בגוון פחם עם חמישה כסאות שחורים. מעל השולחן נתלה גוף תאורה עשוי ברזל בעיצוב מעוגל ואוורירי. ונבחרה אמנות ייחודית של האמנית הישראלית ורד גרשטיין קורן.

שולחן אוכל עגול וכיסאות שחורים

פינת אוכל שחורה לצד אמנות מלאת צבע

שילוב אמנות ישראלית בעיצוב

שילוב אמנות ישראלית בעיצוב

שולחן אוכל עגול וכיסאות שחורים

גוונים עשירים ועיצוב מפנק

עיצוב חדר השינה

חדר השינה הינו חלל קטן יחסית אליו נכנסים דרך מבואת כניסה בה תוכנן ארון גדול עם דלתות מראה. המראה נותנת אשליה של גודל ואור בחלל הקטן ונותנת מראה מרשים ואסתטי. במרכז החדר מוקמה מיטה זוגית גדולה ומולה תוכננה שידת מגירות צמודה לקיר עליו תלויה אמנות ייחודית שנבחרה בקפידה של האמנית אורלי מייבן. שניים מקירות חדר השינה חופו בטפט בד בגוון קרם קפה בהיר והחלון חופה בווילון עשיר וצפוף בגוון דומה. גופי התאורה אשר נתלו לצידי המיטה מהתקרה הינם  גופי תאורה דקורטיביים אך גם פונקציונליים ומתאימים לקריאה.

אור טבעי רב בחדר השינה

אור טבעי רב בחדר השינה

שילוב אלמנטים דקורטיביים בחדר השינה

שילוב אלמנטים דקורטיביים בחדר השינה

מראה גדולה המכניסה תחושת מרחב לחדר השינה

מראה גדולה המכניסה תחושת מרחב לחדר השינה

מוזהב ויוקרתי

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה שופץ מהיסוד. במקום לחלק אותו לחדר רחצה ולאזור כביסה הוחלט לחבר בין שני החללים לכדי חדר רחצה גדול ומפנק. את הקירות הוחלט לחפות באריחי גרניט פורצלן שחורים בגוון מט עם עורקים מוזהבים ועדינים. ארון הכיור נבצע בגוון שחור מלא נוכחות על משטח דקטון עליון וכיור אינטגרלי. בחדר הרחצה מוקמו גופי תאורה בעיצוב מינימליסטי בצבע זהב המשלימים את המראה הייחדי של הסנטריה שנבחרה גם היא בגוון מוזהב יוקרתי.

שידת רחצה דרמטית ומלאת נוכחות

שידת רחצה דרמטית ומלאת נוכחות

אריחים בצבע שחור בחדר הרחצה

הטיפ של שלומית לעיצוב מדויק ונכון עבורכם, לא משנה באיזה חלל מדובר או באיזה סגנון תבחרו, הוא לשלב אמנות ואביזרים ייחודיים ומקוריים בעיצוב. “שילוב אמנות כזו, המתאימה לטעמכם האישי תשדרג את החלל ותיתן לו אופי ותחושה של בית”, אומרת שלומית. אז איזו אמנות שילבתם בבית שלכם?

לאתר של מעצבת הפנים שלומית גליקס – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב פנים: שלומית גליקס

צילום: אורן עמוס

סנטריה ופרקט: חזי בנק

ריהוט סלון ופינת אוכל: סטודיו ארז לוי

ריהוט חוץ: GREEN

תאורה: כלי אור

וילונות: אירופה דקור

אמנות: גלריה החלל, סטודיו קוזי

קרמיקאי: גור ענבר

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content