פרויקטים אמיתיים

לרכוש מבנה ישן ולהפוך אותו לבית: שיפוץ בית פרטי בדרום

2024 February 1 | 0 תגובות

הם רכשו מבנה ישן והתכוונו להפוך אותו לבית, הם התחברו מאוד למבניות הכללית של המבנה ורצו לשמר אותה אך לא ידעו איך לעשות זאת תוך התאמה של הבית למשפחה הצעירה.

הם פנו אל מעצבת הפנים הגר בר גיל, ויחד איתה יצאו לתהליך תכנון, עיצוב והלבשה.

“בשיחות הראשונות שלנו הבנתי שהלקוחות רכשו בית ישן בישוב מתוך כוונה לשפץ אותו ולחשוף את הפוטנציאל העצום הגלום בו”, אומרת הגר, “תוך כדי השיחה הבנתי שהם אנשים שחשוב להם מאוד המשפחתיות, הביחד והחמימות ושהמטרה שלי היא ליצור להם מרחב נעים ומחבק לביחד”.

המשפחה ציינה שהם מאוד אוהבים חומרים טבעיים וחשוב להם שהבית יכלול אבן, עץ, ברזל וטקסטיל בפלטת גוונים טבעית ומעודנת. כחלק משימור המורשת של הבית הישן, והעובדה שהמשפחה אוהבת עיצוב ‘לא עכשווי’ שיעמוד במבחן הזמן, היה להם חשוב ליצר מראה טבעי והרמוני שידגיש את היופי של האלמנטים האדריכליים הקלאסיים הקיימים במבנה ולחזק את הקשר לפטיו ולצמחייה המרכזית ולהעצים את התחושה העוטפת של מבניות הבית.

הפרויקט, בית פרטי בגודל 240 מ”ר בישוב סמוך לבאר שבע, התכנון והשיפוץ לקחו כשנה וחצי וכללו תכנון העמדה מחודשת של הפונקציות השונות בבית והתאמה נקודתית של חלוקת החללים, שיפוץ תשתיות ישנות, שיפוץ חדרי רחצה, בחירת חומרי גמר לכלל הבית, תאורה, נגרות, בחירת ריהוט והלבשת הבית כולו.

פתרונות יצירתיים

עיצוב הסלון

בתכנון המקורי של הסלון לא היה מקום אידיאלי לטלוויזיה מבלי לחסום את המעבר של הבית על ידי הספה. לכן הוחלט להקטין מעט את הוויטרינה המובילה אל הפטיו וליצור אלמנט אבן מרכזי הממשיך אל פינת משפחה ומשלב בתוכו מקומות אחסון ומקום לטלוויזיה.

“יצירת האלמנט הזה אפשרה לנו למקם את הספה המרכזית בצמוד לקיר הסלון ובכך ליצור מעבר פתוח ותחושת מרחב בחלל”, אומרת הגר, תקרת הסלון מקושטת בקורות עץ מרשימים במראה טבעי מהם נתלו שני מאווררי תקרה מעץ המשתלבים על האלמנטים השונים בחלל הציבורי של הבית. במרכז הסלון שולבו שולחנות קפה מעץ וברזל, כורסאות מבד בגוון טבעי בהיר ועץ וספה חומה גדולה ומזמינה. מעל הספה נתלו פרטי אמנות בסגנון אתני אשר משמשים כרקע הרמוני המוסיף עניין בחלל. כדי לתחום את אזור הסלון מוקם ספסל מרופד ונמוך העוזר בהגדרת האזור.

תקרה גבוהה עם קורות עץ בסלון

תקרה גבוהה עם קורות עץ בסלון

שימוש בחומרים טבעיים בעיצוב הסלון

שימוש בחומרים טבעיים בעיצוב הסלון

שפע של אור טבעי בחלל הציבורי של הבית

שפע של אור טבעי בחלל הציבורי של הבית

מקומות ישיבה רבים ומעוצבים

מקומות ישיבה רבים ומעוצבים

שילוב ספרייה אותנטית בעיצוב החדש

שילוב ספרייה אותנטית בעיצוב החדש

אבני בריק בגוונים בהירים

אבני בריק בגוונים בהירים

חיבור בין פנים לחוץ

חיבור בין פנים לחוץ

תחושת מרחב וגודל

עיצוב המטבח ופינת האוכל

המטבח הורחב לטובת הוספה של מקומות אחסון ואי רחב ידיים שישמש כמשטח עבודה, מקום ישיבה ואירוח חברתי. למטבח נבחרו חזיתות בגוון קפה בהיר עם מסגרת כפרית נקיה ועדינה בשילוב ידיות ברונזה ושיש חום בטקסטורה אורגנית לצד אריחים בעלי הבלטה פלורלית בצבע לבן שבור. האי שתוכנן במרכז המטבח קושט בכיסאות קש המשלימים את המראה הטבעי.

לצד המטבח תוכננה פינת אוכל רחבה ומשפחתית במרכזה עומד שולחן עץ גדול נפתח שעבר עם הדיירים מביתם הקודם ומאפשר אירוח רב משתתפים. מעל השולחן נתלו מנורות קש גדולות ונבחרו כיסאות אוכל מעוצבים בקווים נקיים שנבחרו במיוחד על מנת לא ליצור עומס על פינת האוכל.

ריק אחד מקירות הפינה קושט במראה תלויה המייצרת תחושה של מרחב בשילוב מידוף עץ בנישה המאפשרת ליצור עניין ואופי בעזרת אביזרים האהובים על דיירי הבית.

מטבח רחב ידיים, משפחתי ומזמין

מטבח רחב ידיים, משפחתי ומזמין

נגיעות כפריות בעיצוב המטבח

נגיעות כפריות בעיצוב המטבח

ראטן במטבח מעוצב ומזמין

ראטן במטבח מעוצב ומזמין

שולחן אוכל נפתח מעץ

שולחן אוכל נפתח מעץ

שילוב בין עיצוב לנוף

עיצוב הכניסה ופינת המשפחה

כשפותחים את דלת הכניסה לבית מקבלים הצצה לפטיו ירוק דרך חלון מואר וארוך הממוקם במסדרון, לצידו תוכנן ארון אחסון גדול המשמש לתיקים ומעילים והוא מעוצב בסגנון קלאסי בגוונים בהירים. בהמשך למבואת הכניסה נוצרה פינת קונסולה, מראה ותאורה ייעודית שתוכננה בקפידה.

לצד הכניסה תוכננה פינת רביצה משפחתית ומזמינה ממנה משתקף המבט היפה ביותר לעבר הפטיו. “המטרה הייתה לעצב מקום רגוע ומחובר לקרקע בישיבה נמוכה ורכה המאפשרת חלל אינטימי יותר למפגש או מנוחה”, אומרת הגר, “בחלל זה יצרנו רהיט נגרות ועבודת רפדות בהתאמה אישית בגוונים ניטרליים ובשילוב כריות דקורטיביות ויצירת אומנות בגווני אדמה המשתלבים עם קיר האבן הטבעית הממסגרת את החלל.

קונסולת כניסה שחורה ויפה

קונסולת כניסה שחורה ויפה

מבואת כניסה מעוצבת

מבואת כניסה מעוצבת

פינת משפחה מזמינה ומפנקת

פינת משפחה מזמינה ומפנקת

יציאה לחצדר ירוקה ומעוצבת

יציאה לחצדר ירוקה ומעוצבת

חיבור בין פנים לחוץ באמצעות שימוש בחומרים טבעיים

חיבור בין פנים לחוץ באמצעות שימוש בחומרים טבעיים

שילוב בין ישן לחדש

עיצוב פינת העבודה

בפינת העבודה ישנה שפריית עץ גדולה, הספרייה הינה ספרייה מקורית שנבנתה יחד עם הבית הישן ותחילה הדיירים רצו לפרק אותה או לצבוע בגוון אחר. לאחר שכנוע של מעצבת הפנים הוחלט להשאיר את המראה הטבעי ואותנטי המשתלב עם העיצוב של הבית כולו. בפינת העבודה תוכננה תאורה חדשה ונבחרה יצירת אומנות עשויה חוטי מתכת שמוקמה על הקיר הגדול שמעל שולחן העבודה ומכניסה אופי רב לאזור.

בקיר הנגדי מוסגרה תמונה ובה שרטוט אדריכלי של חזיתות הבית הישן מההיתר המקורי שלו, שנותר לאחר שריפה שפרצה בו במהלך השנים וזאת כדי לשמר את סיפורו וגלגולו של הבית המיוחד.

פינת עבודה פתוחה לחלל הציבורי של הבית

פינת עבודה פתוחה לחלל הציבורי של הבית

אווירה טבעית ומפנקת

עיצוב חדר השינה

בחדר השינה רצו לתת אווירה רגועה ונעימה המשתלבת עם הרו הטבעי של הבית ומייצרת מפלט של רוגע עבור בני הזוג. הרצפה חופתה בפרקט עץ טבעי, אחד הקירות חופה בלבני בריק בגוונים טבעיים וקיר גב המיטה נצבע בצבע ניטרלי בהיר המשתלב בצורה הרמונית עם החומרים הטבעיים בחדר השינה.

לצדי המיטה זוג חלונות צרים שחופו בווילון לבן ורך ושידות ברזל שחורות המונחות לפניו ויוצרות ניגודיות בין הרכות למחוספס.

מעל המיטה נתלו תמונות מעוצבות בעלות אופי רב ותוכננה יחידת מידוף לנישה עבור ספרים וחפצים אישיים אשר מעניקים חום נוסף לחדר השינה.

עיצוב חדר שינה בגוונים מרגיעים ונעימים

עיצוב חדר שינה בגוונים מרגיעים ונעימים

חמימות מסתורית ומעוצבת

עיצוב חדר הרחצה

המקלחת הצמודה לחדר ההורים הפכה לאהובה במיוחד על הדיירים, העיצוב נותן לה שילוב של חמימות ומסתורין. קירות חדר הרחצה חופו באריחי בריק בצבע חום עמוק וכהה עד גובה חצי הקיר והחלק העליון של הקירות נצבע בגוון חם המשתלב עם אריחי הבריק.

בחדר הרחצה ישנם חלונות צרים מקוריים בצידי המראה והם כוסו בווילונות בחלקם העליון כדי להעשיר את המראה החמים של החלל ולהוסיף לו רכות. “קיר מעטפת הבית תוכנן באלכסון באזור זה מה שאילץ אותנו למצוא פתרון לא שגרתי למיקום הפונקציות השונות בחדר הרחצה וליצר ארון כיור זוויתי ייחודי”, אומרת הגר.

חדר רחצה מואר בעיצוב דרמטי ומפנק

חדר רחצה מואר בעיצוב דרמטי ומפנק

אבני בריק כהים בחדר הרחצה

אבני בריק כהים בחדר הרחצה

אחד הטיפים המעולים ששיתפה אותנו מעצבת הפנים הגר בר גיל הוא לקבל החלטות נכונות לגבי סדרי העדיפויות בשיפוץ, לאתר את בעלי המקצוע שהולמים את התקציב ובאמצעות זה להגיע לתוצאות מרשימות גם בתקציב מוגבל. לדעתנו זה אחד הטיפים היעילים ששמענו.

לעמוד האינסטגרם של מעצבת הפנים הגר בר גיל – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב ותכנון: הגר בר גיל

צילום: מתן פשטיין

סנטריה וריצוף: נגב קרמיקה

פרקט: פרקט עד הבית

קיר אבן: אבן אם

תאורה: לגעת באור

מאווררי תקרה: סווינג

כורסאות סלון וכסאות אי: לאופרד

כסאות שולחן אוכל: עיצוב הכסא והבר

ספסל, הדומים בסלון וסטיילינג למידוף: פלורליס

תמונות מעל מיטה חדר שינה הורים: זארה הום

כריות נוי: זארה הום, פלורליס, גולף אנד קו

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content