המגזין

לאכול עם העיניים: טיפים לעיצוב פינת אוכל

2023 August 8 | 0 תגובות

טיפים לעיצוב פינת אוכל. מי ידע שזה בכלל נחוץ ושלעיצוב הפינה הזאת יש כללים מסודרים והמון טעויות שאתם יכולים לבצע.

אז למרות שברוב הבתים השימוש בפינת האוכל אינו רב כמו השימוש בסלון, במטבח או בחדר השינה פינת האוכל היא עדיין חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו וקשה מאוד למצוא אנשים שהחליטו לוותר עליה לחלוטין.

אז איך נגרום לארוחות שלנו להיות מעוצבות מתמיד? איך ניצור אווירה משפחתית? ואיך נעצב את פינת האוכל בצורה טובה ונכונה שמתאימה לצרכים שלנו?

אספנו עבורכם שמונה טיפים שיפתחו לכם את התיאבון ויעזרו לכם לעצב את פינת האוכל המושלמת לבית שלכם.

עוד במגזין:

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

להאיר לכם את הלילה: תכנון תאורה בחדר השינה

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

להתעורר כל יום בחופשה: חדרי שינה מודרניים להשראה – לכתבה המלאה לחצו כאן

מיקום וגודל – הגדרת המיקום של פינת האוכל

כשאנחנו מדברים על מיקום פינת אוכל בבית אנחנו לא מתכוונים לאיפה יש לכם מקום לשולחן אוכל. אנחנו מתכוונים למיקום האידיאלי עבור אורח החיים שלכם. אם אתם אוכלים רק בפינת האוכל מומלץ למקם אותה קרוב למטבח או אפילו במטבח עצמו. אם אתם אוכלים בה רק באירועים מיוחדים אז ניתן למקם אותה לצר הסלון או במקום פחות נגיש למטבח.

אחרי שמצאתם את המיקום המושלם בואו נדבר על הגודל כדי להבטיח שימוש נוח בפינת האוכל יש לשים לב שמצדדיה יש לפחות 3 מטרים של חלל על מנת שתוכלו לאכול בנחת מבלי להרגיש שהקירות סוגרים עליכם וגם לאפשר מעבר מאחוריכם בזמן האוכל.

בנוסף, אם בחרתם בשולחן אוכל נפתח, וודאו שהפינה ממוקמת במקום שמאפשר לכם לפתוח אותו במלואו מבלי להזיז את השולחן למקום רחוק מידי בבית.

שילובים שונים של עץ בפינת האוכל

עיצוב סטודיו קרייזי | צילום שירן כרמל | שילובים שונים של עץ בפינת האוכל

אחד האלמנטים החשובים – הגדרת תקציב

כמו בכל פרויקט עיצוב חשוב במיוחד להתחיל עם הגדרת התקציב. רק כך תדעו לאיזה חנויות עיצוב לגשת ואיך לחלק את התקציב לפריטים השונים שתבחרו לחלל.

שימו לב שכשמעצבים פינת אוכל רוב התקציב מוקדש לבחירת שולחן איכותי ועמיד לזמן רב ולכיסאות אוכל נוחים הסובבים אותו. אך רגע לפני שאתם רוכשים את השולחן והכיסאות אל תשכחו להשאיר חלק מהתקציב לתאורה נכונה לפינת האוכל ולאביזרים משלימים שימלאו את הפינה באופי שלכם ויחברו אותה לעיצוב של הבית כולו.

שולחן אוכל לבן וכיסאות אפורים

טיפים לעיצוב פינת אוכל | עיצוב תמי פמפנל שנקר | צילום מאיה אבגר

עגול, מלבן או מרובע – בחירת הצורה של פינת האוכל

אחרי שהגדרתם את האזור בו אתם הולכים למקם את פינת האוכל ומדדתם את גודל החלל הגיע הזמן לשאלה הקשה ביותר בעיצוב – האם לבחור בשולחן אוכל עגול, מלבן או מרובע? אז נכון שאולי לא מדובר בהחלטה גדולה במיוחד אבל כן מדובר בהחלטה שיכולה להשפיע בצורה משמעותית על העיצוב ועל הנראות של החלל הציבורי של הבית כולו.

אז לפני שאתם בוחרים קחו בחשבון ששולחן מרובע או מלבני תופס פחות מקום משולחן עגול שממלא יותר נפח בחלל ולכן התאימו את הבחירה שלכם לגודל השטח שלכם. שולחן מרובע מתאים לדירות קטנות, כשמדובר במספר רב של אנשים שצריכים לשבת סביב השולחן קשה מאוד לארח איתו אלא אם הוא נפתח.

בחירת שולחן מלבני היא הבחירה הנפוצה ביותר, בעיקר כי הכי קל להתאים אותו לכל חלל, הוא נוח לשימוש ומתאים לאירוח נרחב וכשיושבים סביבו מספר רב של אנשים קל יותר לתקשר אחד עם השני (מאשר בישיבה סביב שולחן מרובע).

שולחן עגול מאפשר ישיבה למספר קטן של אנשים, נותן אווירה משפחתית ועוטפת. הוא לא מתאים לאירוח של אנשים רבים ועשוי להתגלות כמגושם ברגע שצריך להכניס את כיסאות האוכל סביבו. למרות זאת, מדובר בשולחן אסתטי, ללא פינות חדות ומתאים מאוד לדירות קטנות ולכל סגנון בו תבחרו לעצב את הפינה שלכם.

פינת אוכל עגובה במרכז המטבח

פינת אוכל עגובה במרכז המטבח | עיצוב וצילום רותי קידר

הגיע הזמן לשבת – בחירת כיסאות אוכל

לרוב, פינת האוכל ממוקמת באזור שניתן לראות מכל פינה בבית. ולכן, הרבה מהאנשים עושים טעות ובוחרים בכיסאות מיוחדים ויפים ביותר. אבל כשמגיע רגע האמת בו הם מתיישבים סביב השולחן הם מגלים שיופי זה לא הכל והכיסאות ממש לא נוחים לישיבה.

בבחירת הכיסאות חשוב לזכור שהפרקטיקה מנצחת. ואם יש דבר אחד שאנחנו ממליצים לא לרכוש אונליין זה כיסאות פינת האוכל. חשוב שתרגישו אותם לפני כדי לוודא שמעבר ליופי שלהם אתם לא תסיימו ארוחת משפחתיות עם כאב גב.

יש מגוון רחב של חנויות המתמחות בכיסאות אוכל ואתם יכולים לבחור בסט של כיסאות מעוצבים זהים שיקיפו את הפינה שלכם או באוסף של כיסאות בעיצובים שונים שיצרו עניין ועומק. חשוב להתאים אותם לשולחן ולעיצוב הכללי של הבית וגם לנוחות שלכם.

כיסאות אוכל יפים ונוחים לישיבה

עיצוב מיטל שושנה | צילום אורן עמוס | כיסאות אוכל יפים ונוחים לישיבה

איזה מהם אתה אוהב – סגנון עיצובי וטרנדים

אנחנו כמעט בטוחים שכל מי שתשאלו אותו יאמר לכם שכשמדובר בשולחן וכיסאות לפינת האוכל שלכם צריך ללכת על בטוח ולבחור בפריטים קלאסיים מחומרים איכותיים ולא להיכנע לטרנדים חולפים שבעוד שנה כבר לא יהיו רלוונטיים. אנחנו חייבים לומר שאנחנו מסכימים חלקית.

כן היינו ממליצים לכם להימנע מטרנדים אבל אתם לא חייבים ללכת על עיצוב קלאסי. לכל אחד מסגנונות העיצוב מאפיינים שונים וחומרים שונים המזוהים איתו. בחרו את סגנון העיצוב האהוב עליכם ושלבו אותו בבחירת החומרים, הצבעים, והפריטים השונים בפינת האוכל שלכם. אל תפחדו לשלב סגנונות ופריטים בעלי מאפיינים שונים שרק ידגישו את האופי הייחודי שלכם וייצרו עבורכם פינת אוכל משפחתית ונעימה שכיף לאכול בה.

שולחן אוכל עגול מעץ

עיצוב יעל גורביץ | צילום איתי בנית | טיפים לעיצוב פינת האוכל

מעורר תיאבון – בחירת צבעים וחומרים

בחירת הצבעים בעיצוב פינת האוכל משפיעה על התחושות של המסובים לשולחן, היום קל מאוד למצוא רהיטים לפינת אוכל שהם לא רק בצבע העץ המסורתי. ניתן לשלב צבעים וחומרים שונים ובעזרתם ליצור פינת אוכל מרשימה ומלאת עומק.

רגע לפני שאתם בוחרים בגוונים שונים ומיוחדים לפינת האוכל שלכם, כן חשוב לשים לב לבחירת החומרים ולגוונים של הבית כולו – ההעדפה היא לחומרים וגוונים המתכתבים עם החומריות שנמצאת סביב הפינה.

בנוסף, במידה ומדובר בחלל ציבורי פתוח ניתן להגדיר את אזור פינת האוכל בעזרת צבע. בחרו בטפט מיוחד, חיפוי קיר, צבע או אפילו אקססורייז בגוון שיוסיף לאווירה הנעימה בפינת האוכל ויגדיר את האזור שלה.

בחירת צבעים מרשימה בפינת האוכל

צבע בפינת האוכל | עיצוב קרן אשד | צילום שי אפשטיין

ויהי אור – תכנון תאורה בפינת האוכל

אחת הטעויות הנפוצות בעיצוב פינת האוכל היא חוסר תשומת לב לתכנון התאורה.

לתאורה חלק חשוב ביותר בעיצוב ובתכנון של פינת האוכל ומעבר לפן האסתטי שבגופי תאורה מעוצבים המשלימים את העיצוב, השקיעו מחשבה ובחרו בתאורה טובה שתאפשר לכם לראות מה אתם אוכלים ואת האנשים שיושבים לצידכם.

ההמלצה שלנו היא בחירה של גוף תאורה גדול תלוי מעל פינת האוכל, שימו לב שגובה גוף התאורה גבוהה מספיק על מנת לא לסנוור את היושבים סביב השולחן. ובנוסף, שימו לב לסוג התאורה שאתם בוחרים – השתדלו לבחור בתאורה שלא מפיצה חום ומפריע למי שיושבים קרוב אליה.

הקפידו להתאים את סוג התאורה לעיצוב אותו בחרתם – אור לבן לעיצוב מודרני, אור צהבהב לעיצוב כפרי וכן הלאה.

נסו לשלב לגוף התאורה התלוי גופי תאורה צמודי קיר או תאורה עומדת שיכולים להיות אחראיים על האווירה במקרים מיוחדים או להדגיש את העיצוב אותו בחרתם לפינת האוכל.

בסופו של יום גם אם פינת האוכל שלכם קטנה ולא מרשימה במיוחד, בחירה של תאורה נכונה יכולה לחולל פלאים ולהפוך אותה ואזור הכי יפה בבית.

שולחן אוכל עם ספסל עץ במרכז המטבח

עיצוב חן שדמי | צילום שי אפשטיין | שולחן אוכל עם ספסל עץ במרכז המטבח

להלביש את החלל – בחירת אביזרים משלימים

עציץ, קערה, מפה, נר או אגרטל – גם אם בחרתם ברהיטים סטנדרטיים עבור פינת האוכל שלכם אתם תמיד יכולים (וזה אפילו מומלץ) לשדרג אותה עם פריטים התואמים לאופי שלכם שיעניקו לעיצוב טוויסט מעניין וייחודי.

מעבר לכך שזו הדרך המושלמת להכניס לעיצוב את הטאץ’ האישי שלכם אתם תוכלו לשנות ולרענן את הפריטים המשלמים בכל פעם שתרצו לרענן את הבית ולתת לו מראה שונה. הפריטים המשלמים בפינת האוכל ישלימו את העיצוב ואף יכולים להשרות על הבית כולו אווירה מעוצבת, נעימה ומזמינה.

השתדלו לצאת מאזור הנוחות שלכם בבחירת האביזרים המשלימים – זכרו שרוב התקציב מוקדש לבחירת השולחן, הכיסאות וגופי התאורה ובניגוד לרהיטים היקרים את הפריטים המשלמים אתם יכולים לשנות ולהחליף בכל פעם שרק יתחשק לכם.

אלמנטים מעוצבים בפינת האוכל

עיצוב מאי מורגרשטרן | צילום מאיה אבגר | אלמנטים מעוצבים בפינת האוכל

אז מה המסקנה? הכל מתחיל ונגמר באוכל. והמפתח ליצירת פינת אוכל פרקטית ויפה הוא לבחור בקפידה את האלמנטים המרכיבים אותה ולהתאים אותה לבית כולו.

בין אם מדובר בחלל מודרני ומלוטש, פינה כפרית נעימה או שילוב אקלקטי של סגנונות, אל תחששו להתנסות וליהנות מהבחירות העיצוביות שלכם.

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content