המגזין

הגיע הזמן לצאת החוצה: הצמחיה שתגן עליכם מיתושים

2023 August 22 | 0 תגובות

צמחיה נגד יתושים. גם אתם הרגשתם את זה? הרוח שבשעת ערב הולכת והופכת לנעימה וגורמת לנו לרצות אחרי יום שלם במזגן לצאת לשתות משהו קר במרפסת שלנו. כמובן שרגע אחרי שאנחנו יוצאים אנחנו מתחרטים על זה וחוזרים פנימה כדי להגן על עצמנו מהיתושים הטורדניים.

לקראת הסתיו ההולך ובא החלטנו לאפשר לכם (ולנו) ליהנות ממזג האוויר שמיום ליום הולך ונהיה נעים יותר ואספנו עבורכם את כל הצמחים שירחיקו מכם את היתושים ויעזרו לכם ליהנות מערב מפנק במרפסת וכמובן איך מטפלים בהם. שנתחיל?

עוד במגזין:

לאכול עם העיניים: טיפים לעיצוב פינת אוכל – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

להאיר לכם את הלילה: תכנון תאורה בחדר השינה

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

פלקנטרוס

צמח הפלקנטרוס, נקרא גם ‘מונה לוונדר’, הוא שיח בעל אפקט חזק במיוחד נגד יתושים. בשיח קיימת כמות רבה של שמן ארומטי חזק בשם ‘ציטרונלה’ הידוע כמרחיק יתושים אפקטיבי ומועיל. היתושים נרתעים מהריח החזק שלו ולא מתקרבים לאזורים בו הוא צומח. לכן מומלץ למקם אותו במספר מוקדים בגינה או בבית ובכך להימנע מעקיצות מיותרות.

אופן טיפול: יש לשתול אותו במרווח של 50-60 ס”מ מצמחים אחרים, הוא מגיע עד לגובה של 60-80 ס”מ, הוא צמח רב שנתי שעונות הפריחה שלו הן באביב, בקיץ ובסתיו, כדי לקבל צמח צפוץ עם פריחה בריאה יש לקטום אותו אחת לתקופה. תנאי מזג האוויר שהוא אוהב הן הצללה חלקית והוא לא דורש השקיה מרובה.

צמחיה נגד יתושים במרפסת

צמחיה נגד יתושים | עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

גרניום לימוני

הגרניום הלימוני ידוע גם בכינוי ‘פלרגון חריף’, שיח ירוק המגיע ממשפחת הגרניים. השיח בעל ריח לימוני חזק המרחיק יתושים ובעל פריחה משמעותית באביב. יש לו פרחים ורודים יפים והוא עמיד במיוחד לחום. מומלץ לגזום מעט בסוף הקיץ על מנת להבטיח פריחה מחדש. מעבר להיותו מרחיק יתושים לצמח סגולות רפואיות רבות.

אופן טיפול: יש לשתול אותו במרווח של 50 ס”מ מצמחים אחרים, יכול להגיע לגובה של מטר, מדובר בצמח תבלין עם ריח לימון, הוא צומח בקיץ ובאביב ואוהב שמש ישירה או חצי הצללה. אינו דורש השקיה מרובה אך נהנה מהשקיה רגילה. ניתן להשתמש בו כתבלין לתה.

עשב לימון

עשב הלימון ידוע גם בשם ‘רב זקן לימוני’, או ציטרונלה, צמח רב שנתי בעל עלים עם שוליים חדים ארוכים וצרים היוצאים מבסיס הצמח. העלים שלו בעלי ריח לימוני חזק ונעים שמרחיק יתושים. ניתן להכין ממנו שמן ארומטי או להשתמש בו כתבלין לחליטה ובישול.

אופן טיפול: צמח שאוהב הרבה מאוד אור אך לא אוהב שמש ישירה, ניתן לגדל אותו בחוץ אך מתאים גם לתוך הבית, יכול להגיע עד לגובה של 1.5 מטר, אינו מצריך השקיה מרובה. מומלץ לגזום את העלים היבשים שלו על מנת לחדש את הצמח.

לעצב את המרפסת בצמחיה

לעצב את המרפסת עם צמחיה נגד יתושים | עיצוב דנה כץ | צילום נמרוד לוי

נפית החתולים

צמח נפית החתולים שינו צמח רב שנתי ירוק בעל פריחה לבנה עם כתמים ורודים וסגולים. העלים שלו מחוספסים ובעלי ריח חזק המרחיק יתושים. חתולים מאוד אוהבים להתחכך בצמח ובכך הריח שלו מתחזק. מומלץ לגזום אותו מידי פעם על מנת לשלוט על צורתו.

אופן טיפול: יש לשתול אותו במרווח של 50-60 ס”מ מצמחים אחרים, הוא מגיע עד לגובה של 70-90 ס”מ, הוא צמח רב שנתי ממשפחת השפתניים. עונת הפריחה שלו היא באביב ובתחילת הקיץ, הוא בעל קצב צמיחה מהיר ומומלץ לקטום אותו על מנת ליצור צמח קומפקטי. אוהב שמש ישירה או הצללה חלקית וזקוק לכמות מים בינונית.

נענע חריפה

נענע חריפה ידועה גם בשם ‘מנטה’, צמח רב שנתי אשר באזורים קרים נעלם ומתחדש באביב. הנענע בעל צמחיה מהירה במיוחד ומתרבה באמצעות קנה שורש. הנענע בעלת עלים ירוקים וריחניים מאוד המשמשים כתבלין, חליטות תה, מרפא וכמובן נגד יתושים.

אופן טיפול: יש לשתול אותה במרווח של 50 ס”מ מצמחים אחרים, יכולה להגיע לכ50 ס”מ גובה, עמידה במיוחד לחום, אוהבת שמש ישירה וזקוקה להשקיה מרובה.

שילוב של צמחיה נגד יתושים לחוץ

שילוב של צמחיה נגד יתושים לחוץ | עיצוב מיכל וולפסון | צילום איתי בנית

בזיליקום

צמח הבזיליקום נקרא גם ‘ריחן הבזיל’, הוא צמח תבלין בעל עלים ירוקים וריחניים אשר מוציאים את מירב הריח שלהם במגע. ניתן למצוא אותו במטבח האיטלקי ובזכות הריח הדומיננטי שלו יתושים נוטים להתרחק ממנו. מומלץ לשתול בכמה מוקדים מסביב לבית ובכך למנוע מהיתושים להיכנס ולספק לעצמכם שפע של תיבול למטבח.

אופן טיפול: יש לשתול אותו במרווח של 30 ס”מ מצמחים אחרים, הוא בעל קצב צמיחה מהיר, ושיא הפריחה שלו היא בקיץ ובסתיו. כדי ליצור צמח מסועף מומלץ לקטום אותו מספר פעמים בעונת הצמיחה. הוא אוהב שמש ישירה או הצללה חלקית וזקוק להשקיה מרובה.

מרפסת מוקפת בצמחיה נגד יתושים

מרפסת מוקפת בצמחיה נגד יתושים | עיצוב מיכל נידם | צילום תמיר רוגובסקי

אז אנחנו הלכנו לבחור את הכלים היפים ביותר כדי שנוכל לשתול בהם את הצמחייה החדשה שלנו ועל הדרך לתת למרפסת שלו מראה רענן ומזמין שאנחנו לא יכולים לחכות וליהנות ממנו בלי זמזום היתושים.

רוצים לקבל השראה לעיצוב המרפסת? – לאתר pickinteri לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content