פרויקטים אמיתיים

בית בצבע: עיצוב פנים צבעוני במרכז

2024 January 18 | 0 תגובות

זוג הורים וארבעת ילדיהם הקטנים רכשו בית פרטי שעבר שיפוץ לפני מספר שנים. החלוקה הכללית של הבית התאימה לצרכים שלהם אך הם רצו לתת לו נגיעה עיצובית שתעזור להם להרגיש בבית. הם פנו אל מעצבת הפנים הגר זיו ויחד איתה יצאו לתשעה חודשי תכנון וחודשיים וחצי של שיפוץ, עיצוב והלבשה.

הפרויקט כלל את כל עבודות האינסטלציה, חשמל, שיפוץ חדרי רחצה, החלפת ריצוף, תכנון מטבח, תכנון נגרות והלבשה כללית של הבית כולו.

“היה לנו בסיס טוב לעבוד איתו, בית קסום, מרווח ומואר עם חלונות בלגיים גדולים וגינה רחבה. ללקוחות היה חשוב להתאים את הבית לצרכים שלהם ושל ארבעת ילדיהם וביקשו עיצוב חם ורגוע המשדר נינוחות ומשפחתיות. שלכל אחד תהיה את הפינה שלו ומצד שני גם את האפשרות להיות יחד”, אומרת הגר, “הם ביקשו בית בצבע וכבר מהשלבים המאוד מוקדמים ידענו שהצבעים שישלטו יהיו בעיקר כחול וורוד בשילוב גוונים של אפור ועץ ונגיעות של שחור”.

בחירת רהיטים מאתגרת

עיצוב הסלון

אזור הסלון תחום בין חלון צרפתי גדול לבין המדרגות, מה שהגביל מעט את האפשרויות בבחירת הרהיטים. הדיירים הקודמים שהתגוררו בבית בחרו לא לשים טלוויזיה בסלון ולמקם את הספה אל מול החלון. הרצון של המשפחה לקיר טלוויזיה גרם לסיבוב של כל הסלון בצורה כזו שהספה עומדת במרכז החלל עם הגב למטבח. המיקום שלה הביא לבחירת ספה ללא שזלונג בשילוב הדום גדול ומודולארי שהתאים יותר לצורך של הדיירים לישיבה משפחתית משותפת בסלון.

קיר הטלוויזיה תוכנן בנגרות אישית ונצבע בגוון כחול בשילוב עץ טבעי המשתלב עם הגוונים הייחודיים המקשטים את הבית כולו.

קיר טלוויזיה בנגרות אישית

קיר טלוויזיה בנגרות אישית

נגרות בצבע כחול בשילוב עץ טבעי

נגרות בצבע כחול בשילוב עץ טבעי

סלון חמים ומשפחתי בצבעוניות עזה

סלון חמים ומשפחתי בצבעוניות עזה

חלל ציבורי פתוח ומואר

חלל ציבורי פתוח ומואר

חלון גלריה המשקיף אל הגינה הירוקה

חלון גלריה המשקיף אל הגינה הירוקה

צבע כחול בנגרות הסלון

צבע כחול בנגרות הסלון

ורוד נועז ואור טבעי

עיצוב המטבח

הגוון הוורוד במטבח היה לבקשתה של הלקוחה שהצליחה להפתיע את הגר עוד לפני שהספיקה להציע את הגוון בעצמה. “בחנו יחד מס’ רב של גוונים ודוגמיות צבע, היא משכה לכיוון ורודים נועזים יותר, אני ניסיתי להרגיע. בתקרת המטבח יש פתח אור ואור היום מאוד משפיע על גוון המטבח לאורך שעות היממה, מה שמייחד עוד יותר את בחירת הגוון”, אומרת הגר.

מיקום המטבח חייב לתכנן אי כמשטח עבודה ואזור ישיבה באי היה דבר מתבקש, אבל הדיירים לא היו בטוחים כמה הוא יהיה פרקטי עבורם ותחילה העדיפו לוותר עליו ולהישאר עם פינת אוכל בלבד אך בסופו של דבר חזרו לאופציית האי אך תכננו אותו בצורה שיתאים לישיבה של כל בני המשפחה פנים אל פנים, לאי שולבו כיסאות בר נוחים פרקטים ויפים המשלימים את העיצוב הייחודי של המטבח.

מטבח צבוע ורוד מלא נוכחות

מטבח צבוע ורוד מלא נוכחות

כיסאות בר מעוצבים מחומרים טבעיים

כיסאות בר מעוצבים מחומרים טבעיים

חזיתות מטבח בצבע ורוד

חזיתות מטבח בצבע ורוד

אלמנטים דקורטיביים במטבח

אלמנטים דקורטיביים במטבח

תכנון בנגרות אישית

עיצוב יחידת ההורים

חדר השינה של ההורים עוצב בגוונים רכים, חמים ומזמינים. התכנון המקורי של חדר השינה הוחלף, המיטה מוקמה מול ארון קיר גדול בנגרות אישית המכיל את הטלוויזיה ולצידה נבחרו זוג שידות עץ המשתלבות עם הפרקט. על קיר גב המיטה נוספו גוונים עדינים של ורוד על נגיעות קטנות של צבע שחור המתכתב על העיצוב של הבית כולו. כל חלונות הבית עם פרופיל בלגי אמיתי וללא תריסים, מאחר ולדיירת היה חשוב לאפשר החשכה מלאה של החדר, הוחלט בחדר זה בלבד להוסיף תריס חיצוני בשילוב וילון עדין שמייצר חמימות.

חדר הרחצה הצמוד ליחידת ההורים שומר על האווירה הרגועה של חדר השינה, נבחרו אריחים דקורטיביים לקיר גב שידת הרחצה והם מכניסים אווירה טבעית ונעימה לחלל.

יחידת הורים מפנקת

יחידת הורים מפנקת

ארון גדול בנגרות אישית

ארון גדול בנגרות אישית

חדר רחצה צמוד לחדר השינה

חדר רחצה צמוד לחדר השינה

שידת רחצה מעץ

שידת רחצה מעץ

אריחים בגווני ירוק בחדר הרחצה

אריחים בגווני ירוק בחדר הרחצה

גדול, מרווח ומלא באור טבעי

עיצוב חדרי הילדים

לכל אחד מארבעת הילדים חדר משלו, חדרי הילדים מרווחים וממוקמים בארבעת פינות הבית ולכן לכל חדר חלון פינתי המכניס אור טבעי רב. לדיירים היה חשוב ששולחן הכתיבה יהיה סמוך לחלון והמיקום שלו היווה בסיס לתכנון החדרים. בכל אחד מהחדרים תוכנן ארון בגדים בנגרות אישית, יחידת מדפים פתוחה ושולחן כתיבה רחב. כל אחד מהחדים הולבש ונצבע בהתאם להעדפותיהם של הילדים עם מחשב מרובה על העתיד.

חדר ילדים מעוצב

חדר ילדים מעוצב

פינת למידה בחדר הילדים

פינת למידה בחדר הילדים

נגרות מותאמת בחדר הילדים

נגרות מותאמת בחדר הילדים

שילוב גוונים נועזים בחדרי הילדים

שילוב גוונים נועזים בחדרי הילדים

מלא באופי

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה הכללי של הבית משמש את ארבעת הילדים, על מנת לאפשר להם להתארגן בנוחות תוכנן ארון רחצה עם כיור כפול. בהמשך לארון הרחצה תוכננה נגרות המכילה את מכונת הכביסה, המייבש ומעליהם ארון אחסון תלוי מעץ טבעי. שידת הרחצה נצבעה בכחול מועז המכניס אופי רב לחדר הרחצה של הילדים ומוקמה אמבטיה רחבה מהסטנדרט עם ספסל ישיבה נוח המשמש את ההורים בזמן רחצת הילדים הקטנים.

התאמה של חדר הרחצה לדיירים

התאמה של חדר הרחצה לדיירים

כיור רחצה כפול בחדר הרחצה של הילדים

כיור רחצה כפול בחדר הרחצה של הילדים

בפרויקט הזה, כמו בכל פרויקט עיצוב, התמודדה מעצבת הפנים הגר זיו עם אתגרים בלתי מתוכננים רבים, אם זו תקרת רביץ ישנה שהוחלט משיקולי תקציב להשאיר ולבצע בה תיקונים מקומיים בלבד, מה שהקשה ואתגר בבחירת גופי התאורה. או קיר גבס בסלון שהתכנון המקורי היה להוריד אך נאצלו להשאיר לאחר שגילו כי הוא נבנה על מנת להסתיר קיר רב מפלסים שנוצר בגלל העברת מיקום המטבח שנעשתה בשיפוץ ישן של הבית.

הסיפור הוא בתכנון. “לתת חשיבות גבוהה לתכנון מפורט ככל האפשר לפני תחילת השיפוץ על מנת למזער בלת”מים ולקחת בחשבון את כל המרכיבים שעשויים להשפיע זה על זה”, אומרת הגר.

לעמוד האינסטגרם של מעצבת הפנים הגר זיו – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב פנים: הגר זיו

צילום: דור אשכנזי

סנטריה וריצוף: אלוני

ריהוט (שתפו מאיפה כל פריט)

ספה וכורסה בסלון: חותם

כיסאות בר, מיטת הורים ושידות: סימפלי ווד

ארונות בגדים: בלס

שידת כניסה: קואלה

אקססורייז: גיטה כלים מעוצבים, עד עיצובים

קבלן: רפי מוסרי

ארונות אמבטיה: תומי עיצובים

תאורה מעל האי: חיים אבגי

תאורה: טרנדלייט

וילונות: יניב וילונות מעוצבים

פרקט, דלתות ומדרגות: פרקט פור יו

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content