המגזין

רגע לפני שמתחילים: 12 טיפים לעיצוב הבית

2023 July 11 | 0 תגובות

עיצוב הבית הוא אחד החלקים המהנים ביותר במעבר לבית חדש או בריענון ושדרוג הבית שלכם. כמו כן, טיפים לעיצוב הבית הם מה שיגרמו לנו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. מדובר בתהליך קפדני המצריך זמן רב שבסופו אתם נותנים לבית שלכם את האופי הייחודי והאישי שלכם.

בין השאלות שחוזרות על עצמם הם איך אפשר לעצב את הבית, איך אפשר לעשות את זה לבד? וכמובן איזה טיפים לעיצוב הבית אנחנו חייבים להכיר?

אז רגע לפני שאתם מתחילים אספנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם לעצב את הבית לגמרי לבד, להימנע מטעויות ואפילו ליהנות מהדרך. שנתחיל?

עוד במגזין:

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

להתעורר לצידן: שידות לחדר השינה – לכתבה המלאה לחצו כאן

קירות מדברים: תמונות לבית – לכתבה המלאה לחצו כאן

אל תיצמדו לסגנון אחד

כל אחד מסגנונות העיצוב השונים שואב את ההשראה שלו ממקום אחר, יכול להיות שלחלק מהמקומות האלו אתם תתחברו ויכול להיות שלא. השתדלו להיות פתוחים לסגנונות השונים ולא להיות מקובעים על סגנון אחד. בעזרת שילוב מספר סגנונו עיצוב שונים בבית תוכלו ליצור אמירה ייחודית ומלאת אופי ולעצב את ביתכם בצורה שונה ומיוחדת.

אל תיפלו לטרנדים

זוכרים את טרנד הפרווה ששלט בחיים שלנו לפני כמה שנים? ובכן, גם אנחנו לא (וטוב שכך). כשאתם מעצבים את הבית שלכם השתדלו לא ליפול לטרנדים זמניים ולהשקיע סכומים גדולים בעיצוב שבעוד כמה חודשים יימאס עליכם ויהיה לא רלוונטי. בחרתם בכל זאת לעצב לפי טרנד מסוים? השתדלו להכניס אותו בנגיעות בפריטים קטנים הניתנים להחלפה בקלות ועברו לטיפ הבא. אנחנו לגמרי חושבים שבין מגוון טיפים לעיצוב הבית זה החשוב והיעיל ביותר.

עיצוב אקלקטי ועל זמני

טיפים לעיצוב הבית: אל תיפלו לטרנדים | עיצוב דפנה גרבינסקי | צילום שי אפשטיין

השקיעו את התקציב בפריטים איכותיים ועל זמניים

כמה פעמים בחיים יצא לכם להחליף את הספה? המיטה? או את שולחן האוכל? ככל הנראה שלא יותר מידי. לכן אנחנו ממליצים להשקיע את התקציב בפריטים הגדולים ולבחור בפריטים איכותיים, עמידים לזמן רב עם עיצוב על זמני שתאהבו גם שנים קדימה. במקום לבחור בספה מעוצבת בגוונים עזים בחרו בספה בעלת ריפוד ניטרלי והכניסו גוונים באמצעות טקסטיל שיהיה קל יותר (וזול יותר) להחליף כשיימאס ממנו. כך גם המיטה והאלמנטים הגדולים השונים בבית.

אל תפחדו משינויים

זה נכון שעיצוב פנים הוא לא משהו שעושים בכל יום (אפילו אמרנו את זה ממש בטיפים שנמצאים כאן למעלה) אבל כאשר אתם מעצבים את ביתכם אל תפחדו משינויים שאולי תצטרכו לבצע בעתיד. לדוגמה: אל תפחדו לצבוע את הקיר בסלון בגוון נועז ומלא נוכחות מהסיבה שכשתעזבו את הדירה תצטרכו לצבוע אותו שוב בלבן. אל תפחדו להתקין קישוטי קיר מהפחד שתצטרכו להוריד אותם אחר כך, אל תפחדו לחפות את הרצפה או לבחור בכל אלמנט שאולי לא יהיה לנצח. רק ככה תוכלו ליצור עיצוב ייחודי ויפה שיגרום לכם להרגיש בבית.

אוסף של פריטים מלאי אופי

להכניס את האופי שלכם לעיצוב | עיצוב מורן רוזנברג | צילום מאור מויאל

וותרו על המסגרת

לרוב, כשמעצבים חלל מסוים בבית, מצמידים את הרהיטים לקירות. כי ככה כולם עושים, כי ככה מנצלים את גודל החלל בצורה מיטבית וככה לימדו אותנו – הספה צמודה לקיר, המזנון צמוד לקיר, הספרייה צמודה לקיר, המיטה צמודה לקיר וכן הלאה…. השתדלו לוותר על ההצמדה של הרהיטים לקירות. הציבו אותם כחמישה ס”מ מהקיר. המרחק ייתן להם מראה צף בחלל וייצור אווירה קלילה, מעוצבת וייחודית.

השתמשו בצבע

לצבע נוכחות משמעותית בחלל ואין צורך לפחד ממנו. הוא יכול לשנות מראה של חלל שלום או של פינה אחת בחדר. בעזרת צבע ניתן לתת לחלל טאץ’ ייחודי ולחסוך לנו התלבטויות רבות בנוגע לבחירת הפריטים. צביעת התקרה בגוון כהה יכולה לתת לחלל תחושה גל גובה, אריחים צבעוניים במטבח יכולים לשדרג משמעותית את הנראות שלו וקיר צבעוני בסלון יכול לעזור בהגדרת החלל ובבחירת הקו העיצובי של הבית כולו. רגע לפני שאתם בוחרים את הגוון המושלם זכרו את הטיפ שאומר לא ליפול לטרנדים. גם אם צבע מסוים נבחר לצבע השנה זה לא אומר שהוא מתאים לבית שלכם ולסגנון העיצובי בו בחרתם.

קיר מטבח צבוע תכלת

אל תפחדו מצבע | עיצוב סטודיו דיטלס | צילום שירן כרמל

שלבו צמחיה בעיצוב

צמחים מוסיפים לבית אווירה רעננה ואנרגיה טובה וטבעית. אתם יכולים למקם אותם בתוך כלים מעוצבים שישדרגו את העיצוב ויוסיפו לו אופי, לתלות אותם על הקיר, על מדפים, שרפרפים ובכל פינה לא מטופלת בבית. רגע לפני שאתם בוחרים את הצמחייה שלכם בדקו איפה אתם הולכים להניח אותה ובחרו אותה בהתאם – צמחים המתאימים לפנים הבית ויכולים לשרוד בפינות חשוכות, צמחים שתמקמו ליד חלון אם שמש חזקה ועוד. חושבים שגדול עליכם לגדל צמחים מבלי להרוג אותם? גם צמחיה מלאכותית איכותית יכולה לרענן את החלל ולהשלים את העיצוב.

השתמשו בטקסטיל

שילוב טקסטיל בעיצוב הבית יכול להעשיר את המראה הכללי שלו ולתרום לאווירה החמה והמזמינה אותה אנחנו רוצים לתת לבית שלנו. בעזרת הטקסטיל תוכלו להכניס לעיצוב גוונים עזים ומיוחדים שניתן בקלות להחליף כשנמאס או כשרוצים לרענן ולשנות. בעזרת טקסטיל ניתן גם להגדיר חללים ולתת להם אווירה חמה ונעימה, שטיח גדול בסלון יכול לתחום אותו ולאסוף את העיצוב, ווילונות יכולים להוסיף רוך וכריות נוי צבעוניות שישלימו את האוירה.

שימוש רב בטקסטיל

שימוש רב בטקסטיל | עיצוב עיצוב סטודיו דו | צילום דרור קאליש

השתמשו בתאורה להגדרת אזורים

מעבר לצד הפרקטי שמאיר את הבית בשעות החשכה ניתן להשתמש בגופי תאורה שונים על מנת להגדיר ולשדרג אזורים וחללים שונים בבית. בעזרת תאורה ניתן ליצור סיטואציות שונות בבית, אם זה תאורה רכה ועדינה לצפייה בטלוויזיה, תאורה הרמונית לאירוח, תאורה ממוקדת על מנת להדגיש פריטים מסוימים ואפילו תאורה חזקה לקריאה או עבודה. באמצעות שילוב גופי תאורה תוכלו ליצור באותו חלל תרחישים שונים ומגוונים ובעזרת גופי תאורה מעוצבים תוכלו להשלים את עיצוב הבית שלכם.

תחשבו פרקטי ויפה

לפני שאתם מגיעים לשלב העיצוב חשבו מה אתם צריכים. ההמלצה היא לרכוש פריטים שהם קודם כל פרקטיים ועל הדרך יכולים לגרום לבית להראות אסתטי ויפה. למה אנחנו מתכוונים? המפתחות של האוטו והארנק שלכם מונחים בכל פעם במקום אחר מכיוון שוויתרתם על מקום אחסון כדי לתת לבית מראה מינימליסטי? אתם יכולים למצוא מדף או מגירה שתתאים לעיצוב וגם תהיה פרקטית מספיק על מנת שלא תאבדו את המפתחות שלכם בכל פעם מחדש.

עיצוב מודרני מדויק

פריטים במרכז החלל | עיצוב מירב חביב | צילום מאיה אבגר

פנו לאיש מקצוע

בשנים האחרונות תחום הDIY תופס תאוצה וניתן למצוא יותר ויותר סרטונים של אנשים שמלמדים אנשים אחרים לבצע משימות שכביכול נראות פשוטות אך בפועל יכולות להשפיע רבות על הנראות של הבית שלנו. בפניה לבעלי המקצוע אתם לא רק מבקשים מהם לבצע את המשימה עבורכם, אתם משתמשים בידע הרב ובניסיון שלהם והם יכולים לתרום רבות בקבלת ההחלטות ובסופו של יום לחסוך לכם כסף ועבודה רבה.

הכניסו את האופי שלכם לעיצוב

גם אם בחרתם בפריטים היפים ביותר מתוך הקטלוג היוקרתי והייחודי ביותר וסידרתם אותם אצלכם בבית בדיוק כמו שבכל התמונות היפות מראים, אם לא תכניסו את האופי הייחודי שלכם לבית העיצוב פשוט לא יעבוד. אם זה בבחירת תמונות מיוחדות המאפיינות אתכם, שילוב של פריטים שאספתם במהלך החיים או אפילו בחירה בגוון ייחודי שאתם אוהבים במיוחד. תוכלו להכניס את האופי שלכם לעיצוב במספר רב של דרכים שישלימו את העיצוב ויהפכו אותו לבית הייחודי שלכם.

מטבח משפחתי ומלא אופי

טיפים לעיצוב הבית | עיצוב חן שדמי | צילום שי אפשטיין

אחרי שנתנו לכם טיפים לעיצוב הבית תדעו שאין הרגשה המשתווה לרגע הזה שאתם נכנסים לבית שלכם אחרי שעיצבתם אותו והכנסתם לו בדיוק את האופי והאווירה שאתם הכי רוצים לחוש בו. אז אנחנו מאחלים שיהיה שיפוץ שמח ומקווים שבעזרת הטיפים שלנו תצליחו ליהנות מהדרך וליצור עבורכם את הבית המושלם.

מחפשים השראה לעיצוב? לאתר pickinteri – לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content