פרויקטים אמיתיים

שיפוץ מא’ עד גג: הבית האירופאי בשפלה

2023 February 16 | 0 תגובות

כ35 שנים בהם הם התגוררו בבית הזה בדיוק. גידלו שם את ילדיהם, חיתנו אותם וראו כיצד כל אחד מהם בונה את הבית שלו במקום אחר. ואז הגיעו למסקנה שהגיע הזמן להגשים את החלום ולבנות את הבית עליו תמיד חלמו. מדובר בבית פרטי בן למעלה מ35 שנה שעבר שיפוץ דרסטי, כך שלמעט יסודות הבית – לא נותר קיר אחד על מקומו הקודם. שטחו הכולל של הבית כ250 מ”ר הממוקם על מגרש של כ 450 מ”ר וממקום במושבה ירוקה באזור השפלה, הבית כולו מוקף בצמחיה ובגינה טבעית וירוקה וזה בדיוק מה שהווה את הקונספט העיצובי של הבית: חיבור בין פנים לחוץ. הן בבחירת החומרים והן בבחירת פלטת הצבעים של הבית כולו.

“את הלקוחות שלי פגשתי לאחר שסיימו תהליך תכנון אדריכלי והוצאת היתרים לתהליך השיפוץ הכולל של הבית, שכן תהליך השיפוץ כלל שינויים מבניים רחבי היקף. הם ביקשו ממני שאלווה אותם בכל הקשור לתכנון ועיצוב הפנים של הבית, בכל תחום הנראות והבחירות העיצוביות של הבית. לבני הזוג, שלושה ילדים בוגרים ובעלי משפחות, שכבר עזבו את הבית וזו הייתה הזדמנות עבורם להגשים את חלום הבית שתמיד חלמו עליו, בית רחב מידות שמאפשר אירוח והכנסת אורחים, עם מטבח שהוא עצמו בבחינת הגשמת חלום פרטי של בעל הבית שמתעמק ומתעניין בתחום הקולינרי”, אומרת מירב סואד, מעצבת הפנים איתה בני הזוג יצאו לתהליך הגשמת החלום לבית מעוצב.

עוד במגזין:

עיצוב פנים, מעצבי פנים: כל מה שצריך לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

הגודל כן קובע: איך בוחרים את גודל השטיחים בחללים השונים – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

להתעורר כל יום בחופשה: חדרי שינה מודרניים להשראה – לכתבה המלאה לחצו כאן

חיבור מושלם לטבע

עיצוב המטבח והסלון

כל הפרויקט בעצם התחיל מהמטבח. בעל הבית חובב בישול מושבע שחלם על מטבח רחב ומאובזר המאפשר מרחב עבודה וקשר ישיר עם הסלון על מנת שיוכל לארח בזמן שמבשל במטבח. על קיר המטבח תוכננו ארונות גבוהים הנפרשים לאורך 6 מטרים ולגובה של כמעט 3 מטרים ובמרכזו תוכנן אי ברוחב מעלה מ4 מטרים המגדיר את אזור המטבח ויותר הפרדה בין האזורים השונים בחלל הציבורי של הבית.

הבית כולו יושב על שטח נרחב מוקף בטבע וירק הנשקפים מכל החלונות, ובעיצוב הייתה חשיבות גדולה לאור ולנוף הנשקף מהחצר, ואכן הטבע מקום של כבוד בעיצוב הבית. “לכן הבחירה באי ירוק הייתה הבחירה הראשונה המועדפת על הלקוחות שלי, ומיד אחריה – בחירה בשיש טבעי ופראי בגוון ירוק עם גידים וטקסטורה של יער עד”, אומרת מירב, “אין ספק שזו בחירה אמיצה מאוד, אך כזאת שהוכיחה את עצמה כמדויקת ביותר לבית זה”.

החיבור לטבע בא לידי ביטוי גם בבחירת חיפוי פרקט אמיתי לכל חללי הבית, בבחירת הגוונים של הריהוט בסלון ופתחי הוויטרינות בסלון שהוגבהו עד לגובה של כ3 מטרים ומאפשרים לגינה הירוקה להיכנס ישירות אל תוך הבית.

נוף ירוק בסלון פתוח

חלל גדול ומרווח

פריטים יורקתיים שנבחרו בקפידה

ויטרינה גדולה המשקיפה אל נוף ירוק

מטבח גדול ומפנק

שילוב בין פונקציונליות לעיצוב

בחירת חומרים ייחודית למטבח

חלוקת אזורים מדויקת

מקומות אחסון רבים

אהבה לאירוח ובישול

עיצוב פינת האוכל

בני הזוג אוהבים לארח, לכן ביקשו חלל ציבורי פתוח ורחב המאפשר זרימה של אוויר ואור. כחלק מהשיפוץ של הבית תקרת הרביץ הסטנדרטית שהייתה הוסרה והתגלה בפניהם גובהו האמיתי והעוצמתי של הבית. גובה התקרה קרוב ל5 מטר והם התקשו להאמין שבמשך 30 שנה בהם הם מתגוררים בבית, כל היופי, המרחב והעוצמה הזו היו סגורים ומכונסים תחת תקרת פנים בגובה סטנדרטי. החלל הציבורי כולו נפתח ופינת האוכל מוקמה לצד המטבח על מנת לאפשר להם קשר ישיר בין אירוח לבישול ואפייה. מעל שולחן האוכל נתלו גופי תאורה מעוצבים בסגנון וינטג’ אשר התליה שלהם מדגישה את גובהו הייחודי של החלל והופכת אותו לעוצמתי ומזמין במיוחד.

גופי תאורה תלויים בפינת האוכל

משפחתית ונעימה | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

פינת אוכל רחבה מעץ

שולחן אוכל מלא נוכחות | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

אור טבעי רב בפינת האוכל

חיבור בין חוץ לפנים | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

בסגנון אירופאי מלכותי

עיצוב חדר השינה

בני הזוג ביקשו לעצב את סוויטת חדר השינה ואת חדר הרחצה הנלווה אליו בסגנון של סוויטה מלכותית במלון אירופאי יוקרתי. בחדר תוכנן חלון צרפתי ותחתיו ספסל ישיבה עם אחסון, הספסל משמש כפינת קריאה או מנוחה רומנטית ומשקיף אל הגינה הירוקה. לחלון נלווים ווילונות במראה קלאסי המכניסים חמימות לחדר השינה ומשלימים את המראה היוקרתי. במרכז החדר מוקמה מיטה עם גב מעוצב מרופד וקיר גב המיטה חופה בטפט פרחוני ומלא נוכחות. בחדר באים לידי ביטוי פריטים קלאסיים שונים המשרים אווירה יוקרתית ונעימה כמו גופי התאורה שעוצבו בהתאמה אישית ואף פינת האיפור העתיקה שנרכשה במיוחד בשוק הפשפשים. החדר הכיל שילוב בין ישן לחדש במראה רומנטי, חיבורים ושילובים היוצרים יחד חדר מזמין שלום ומעוצב.

טפט פרחוני מלא בצבע בחדר השינה

עיצוב קלאסי בחדר השינה | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

שילוב בים פריטים חדשים לישנים בחדר השינה

טפט פרחוני מלא נוכחות | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

חדר שינה בעיצוב קלאסי

להשקיף אל הגינה הירוקה | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

ווילונות אטומים בחדר השינה

מקומות אחסון רבים | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

ספסל ישיבה עם אחסון

חלון צרפתי בחדר השינה | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

חלון צרפתי בחדר השינה

ספסל עם מקומות אחסון | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

ארון בנגרות אישית בחדר השינה

ארונות מעוצבים ומותאמים לחלל | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

מקומות אחסון מעוצבים בחדר השינה

שילוב בין ישן לחדש | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

נועז ומלא נוכחות

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה הזוגי עוצב בסגנון אירופאי מובהק, נבחרו שמונה סוגי אריחים שונים מאותה משפחה היוצרים יחד פאזל ייחודי ומרשים הנותן אשליה של טפט בחדר הרחצה אך בעצם מדובר באריחי פורצלן. ארון חדר הרחצה תוכנן בהתאמה אישית לגודלו של החדר ולעיצובו המרשים ונצבע בצבע שחור נועז ומלא נוכחות. מעל שידת הרחצה נבחרה מראה עגולה וגדולה המוסיפה לגודל החלל ומשף דקורטיבי המכניס אופי אישי. בחדר הרחצה תוכנן מקלחון רחב ידיים ותוכננה תאורה נקודתית העונה על כל הצרכים של בני הזוג.

שידת רחצה בצבע שחור בעיצוב כפרי

שידת רחצה מלאת נוכחות | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

שילוב אריחים מאוירים בחדר הרחצה

צבע שחור ואור טבעי רב | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

מקלחון רחב בחדר הרחצה

מקלחון רחב ידיים | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

שילוב אריחים מעניין בחדר הרחצה

שילוב אריחים בחדר הרחצה | עיצוב מירב סואד | צילום סוזי לוינסון

מוקף בגינה ירוקה קסומה

עיצוב הכניסה והמרפסת

כבר מבחוץ ניתן לחוש את האופי הייחודי של עיצוב הבית כולו, מבחירת הריצוף המקשט את החוץ ועד לאריחי הבריקים הייחודיים החפים ומקשטים את הכניסה כולה. הבית כולו יושב על שטח בגודל של כ450 מ”ר ומכיל שטחי חוץ מרוצפים ושבילים מעוצבים הנותנים לגינה הירוקה מראה קסום וייחודי אליו ניתן להשקיף מכל אזור בבית.

כניסה מעוצבת לבית כפרי פינת ישיבה לחוץ גינה ירוקה המקיפה את הבית

אחד הטיפים שמעצבת הפנים מירב סואד שיתפה אותנו בו הוא תעוזה. “ליווי מקצועי של מעצבת, מאפשר לך לפתוח את כל ערוצי התודעה אל עולם שלהם של יצירתיות, השראה, עשייה. תזכרו תמיד – אתם לא כמו כולם. אז למה שהבית שלכם יראה כמו בתים אחרים? לעצב בית בהתאמה אישית, מחייב פתיחות מלאה מול המעצבת שלכם. זה הזמן להגשים חלומות עד הסוף, וגם לבדוק את מידת התעוזה שלכם… רוצים מטבח על זמני אבל כזה שבאמת יעשה רושם, ישרת אתכם נאמנה, ויהיה מתוכנן עד הפרט האחרון ולא יראה שבלוני? תנו למעצבת להוביל אתכם. נכון, יש בזה תעוזה. אבל אם רוצים תוצאות שתאהבו לנצח לחיות איתן, עזבו את הטרנדים בצד. אורך החיים של הטרנדים קצר מדיי. היצמדו לסגנון על זמני, ושם – שם בדיוק תביאו את הדבר השונה, במעט יותר תעוזה, צבע, בחירת חומרי גמר איכותיים. שם בדיוק נמצא הניצוץ”, לא נותר לנו לומר דבר חוץ מזה שאנחנו מסכימים. ומאמצים את הטיפ ובגדול.

לאתר של מעצבת הפנים מירב סואד – לחצו כאן

לעמוד Pickinteri של מעצבת הפנים מירב סואד – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: סוזי לוינסון

סניטריה וחומרי גמר לחדרי רחצה: עוז קרמיקה

פרקט: שטיחי ישראל

ריהוט סלון: רפדים- ייצור ספות, מערכות ישיבה ומיטות בהתאמה אישית

אקססורייז: פלורליס

אדריכלות: אדריכלית דקלה שלמה, משרד אורתם אדריכלות

חלונות וויטרינות: אלום טיב

מטבח: אביבי מטבחים

דלתות פנים: דומוס פרקטים ודלתות

גופי תאורה: מעוצבים בהתאמה אישית, השנדיליריה

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content