פרויקטים אמיתיים

שני בתים, מעצבת אחת: עיצוב פנים לבית פרטי במרכז

2023 April 4 | 0 תגובות

לפני כ-6 שנים הם עיצבו את ביתם הראשון. ועכשיו כשהחליטו לעבור לבית חדש וגדול ידעו שלא אחרת מאותה מעצבת פנים תעצב את ביתם. אז הם פנו אל אילת כהן בפעם השניה על מנת שתצא יחד איתם לתהליך השיפוץ והפיכת המבנה לבית העונה על הצרכים של המשפחה.

“מכוון שאלו לקוחות שכבר עבדתי איתם בעבר ונשארנו בקשר גם אחרי סיום השיפוץ הקודם, ידענו שהשפה היא גם משותפת וגם מאד שקופה וברורה. הלקוחות הגיעו עם בקשה עיקרית לשמור ריהוט שיכול לשמש אותם גם בבית החדש ולעשות חידוש והשמשה לכמה שיותר אלמנטים בבית מתוך השקפת עולם של מיחזור”, אומרת אילת, “שימוש חוזר וצמצום הוצאות שאנחנו דירגנו אותן כלא הכרחיות. עם זאת רצינו בית מחבק, נעים, מעוצב ומודרני, לכן התקיים שיח תמידי על אופי הקניות והעיצוב”. פלטת הצבעים נקבעה כבר בשלבים הראשונים כשהלקוחות הביעו רצון בשימוש בצבע אבל בצורה מתונה והרמונית.

הפרויקט, בית פרטי עם חצר גדולה המחולקת לשני מפלסים ומקיפה את הבית כולו. כלל שיפוץ של הבית כולו. השיפוץ כלל שינוי תכניות מטבח, החלפת נגרות מהיסוד, שיפוץ כללי של שירותי אורחים, שיפוץ חדרי רחצה והוספת חדר רחצה, טיפול בחצר, הקמת מטבח חוץ, עיצוב פנים והלבשת הבית כולו.

כששאלנו את מעצבת הפנים על הסגנון העיצובי הנבחר היא עברה כמעט בין כל סגנונות העיצוב הקיימים עד שבחרה לא להגדיר את הסגנון ולתת לכם להחליט בין אוסף הסגנונות המסתתרים בבית היפה.

שילוב גוונים חמים

עיצוב הסלון והכניסה

החלל הציבורי של הבית מחולק למפלס הכניסה במו ממוקם הסלון והמטבח, מפלס המופרד ממפלס הכניסה המשמש כפינת משפחה ומפלסי החדרים הפרטיים של הבית. הסלון הינו חלל פתוח ומחובר בצורה ישירה למטבח. הסלון עוצב בעזרת גוונים חמים, נבחרה ספה מרווחת בצבע ירוק עמוק, כורסת עור עם פרופילים שחורים, זוג שולחנות סלון צבועים בגוונים חמים ושטיח בהיר שאוסף את עיצוב הסלון ועוזר בהגדרת החלל.

עיצוב סלון מודרני בגוונים חמים

עיצוב סלון מודרני בגוונים חמים

ספה ירוקה בסלון

ספה ירוקה בסלון וטקסיל בגוונים טבעיים

סלון מחולק למפלסים

חיבור בין פנים לחוץ

זוג שולחנות סלון צבעוניים

שולחנות סלון מלאים אופי

מבואת כניסה מעוצבת

מבואת כניסה מעוצבת

קונסולת כניסה מעץ עם מקומות אחסון

קונסולת כניסה מעץ עם מקומות אחסון

מטבח מארח

עיצוב המטבח ופינת האוכל

עוד בשלב התכנון המטבח הוגדר כאזור הפעיל בבית. המשפחה מאוד אוהבת לארח ולבשל וזקוקה למטבח פרקט עם מקומות אחסון רבים. אחרי מחשבה רבה הוחלט לתכנן את המטבח בצורת ח’ המאפשרת שפע של אחסון בארונות הגבוהים ומאפשרת קשר ישיר עם הסלון הצמוד. חזיתות המטבח נבחרו בגוון כחול עמוק מעושן בשילוב עץ אגוז ומשטח עבודה בהיר. במטבח תוכננו מקומות ישיבה גבוהים ולצידו מוקמה פינת אוכל רחבה המלווה את המשפחה שנים רבות ומכניסה את האופי הייחודי שלהם לחלל.

מטבח פתוח ומואר

מטבח פתוח ומואר

חזיתות בצבע כחול מעושן במטבח

חזיתות בצבע כחול מעושן במטבח

מקומות אחסון רבים במטבח

מקומות אחסון רבים במטבח

מטבח פתוח ומלא במקומות אחסון

מטבח פתוח ומלא במקומות אחסון

פינת אוכל משפחתית מעץ צבוע לבן

פינת אוכל משפחתית מעץ צבוע לבן

 

חמה ומזמינה

עיצוב פינת המשפחה

החלל הציבורי של הבית מחולק לשני מפלסים, במפלס הגבוהה במדרגה ממפלס הכניסה מוקמה פינת משפחה מזמינה ונעימה. “השתמשנו במדרגה שהייתה בין הסלון ובין המפלס של חדרי הילדים כחוצץ בין הסלון לפינת אירוח ומשפחה”, אומרת אילת. בפינת המשפחה מוקמה ספת רביצה מזמינה בגוון בהיר, ספריה גדולה ממתכת המשמשת לתצוגה ומזנון טלוויזיה רחב מעץ טבעי. הפינה כולה צופה אל הסלון, מוארת באור טבעי רב הנכנס מחלון גדול המאפשר יציאה אל הגינה הירוקה ומשמשת את הילדים לאירוח, צפיה בטלוויזיה ובילוי זמן משפחתי יחדיו.

פינת משפחה מזמינה ומוארת

פינת משפחה מזמינה ומוארת

ספריה מותאמת אישית לחלל

ספריה מותאמת אישית לחלל

אווירה של חופשה מפנקת

עיצוב יחידת ההורים

חדר ההורים מוקם בקומה העליונה של הבית והוא כולל אזור מרווח לשינה, חדר רחצה צמוד וחדר ארונות פתוח ומרווח. החדר כולו עוצב בהשראת מדבר ואדמה בגוונים חמים של חמרה ונגיעות ורודות. באזור השינה קיר גב המיטה מוסגר בעזרת צבע, על הקירות שורטטו קווים גרפים מעוגלים ונבחר ספסל מעוצב עם תמונות תואמות להשלמת המראה הנעים והחם.

חדר הרחצה הצמוד עוצב בהשראת חופשה ביוון כמקום מפלט מרגיע עם אמבטיית פרי סטנדינג, מקלחון מרווח וריצוף מאויר בסגנון וינטג’ מיושן. קיר האסלה חופה עם אריחים לבנים המשמשים כתכשיט בחדר וחדר הרחצה כולו חופה בשליכט בגוון חול המוסיף לאווירה הטבעית.

חדר הארונות הפתוח מוקם בפינת החדר ומכיל ארונות גדולים ומרווחים המספקים מקום אחסון רב ואזור הלבשה והתארגנות. החדר כולו מחופה בפרקט הנון אווירה חמה, מזמינה ונעימה והושקעה חשיבה רבה בתכנון התאורה, בבחירת גופי התאורה ובאור שהם מייצרים.

צבע בחדר השינה

חיבור לטבע בחדר השינה

יחידת הורים מפנקת

משחקים של צבע

יחידת הורים גדולה מחולקת בקפידה

יחידת הורים גדולה מחולקת בקפידה

חדר ארונות פתוח ומלא במקומות אחסון

חדר ארונות פתוח ומלא במקומות אחסון

חדר רחצה מעוצב בשילוב סגנונות

חדר רחצה מעוצב בשילוב סגנונות

אמבטיה מפנקת פרי סטנדינג

אמבטיה מפנקת פרי סטנדינג

שידת רחצה גדולה מעץ

שידת רחצה גדולה מעץ

שילוב בין ישן לחדש

עיצוב חדרי הילדים

בחדרי הילדים הארונות הקיימים חודשו, נצבעו קירות דקורטיביים ורוב הריהוט עבר מהבית הקודם ועבר התאמה לעיצוב החדש. באותה קומה של חדרי הילדים תוכנן חדר למתבגרת שכולל יציאה למרפסת וחדר רחצה צמוד. כל קומת חדרי הילדים מחופה בפרקט עץ שעבר חידוש, שויף ונמרח בשמן על מנת להחיות אותו ולהכניס חמימות נעימה לחדרי הילדים.

חדר ילדים מעוצב עם תקרת עץ

חדר ילדים מעוצב עם תקרת עץ

צבע בחדר הילדים

צבע בחדר הילדים

מתאים לעולמו של הילד

מתאים לעולמו של הילד

צבע עז

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה הגדול פוצל לשני חדרי רחצה קטנים על מנת לתת לחדר המתבגרת חדר רחצה צמוד. חדר הרחצה הצמוד לחדר המתבגרת שופץ מהיסוד עם יישום של אריחים מאוירים בשחור ולבן המכניסים אווירה קלילה אבל לא ילדותית. שידת הרחצה שנבחרה לחדר נבחרה בצבע כחול עז, צבע אהוב מאוד על הדיירים ומכניס אופי ייחודי לחדר הרחצה.

שידת רחצה בצבע כחול נועז

שידת רחצה בצבע כחול נועז

אלמטים דקורטיביים בחדר הרחצה

אלמטים דקורטיביים בחדר הרחצה

אחד הטיפים שאילת נתנה לנו לתכנון ועיצוב פנים לבית הוא לא לדחות את קניית גופי התאורה לשלב שבו נגמר הכסף. “תכנון התאורה ורכישת הגופים צריכים להתבצע כבר בשלב התכניות כדי להפיק את המירב”, אומרת אילת, “בנוסף, אני ממליצה לבדוק ולהחליט איזה רהיטים ואלמנטים אתם אוהבים ורצים להשאיר ולדאוג לשלב אותם בבית כבר בשלב התכניות. חפצים שהיו בשימוש צוברים אופי ויופי ומעידים על האנשים שגרים בבתים המעוצבים והיפים שאנחנו יוצרים”.

לאתר של מעצבת הפנים אילת כהן – לחצו כאן

לעמוד Pickinteriלחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב פנים: אילת כהן

צילום: שירן כרמל

צבע: נירלט

סנטריה: טופז קרמיקה

ספות וכורסא: מארנה בתל אביב

שולחנות סלון: טולמנס דוט

ספריה ומזנון: קוביקס

שידות מיטת הורים: bring it home

אקססורייז: bring it home, גלי לבנה, טולמנס דוט, זארה הום, h&m, הום שטיחים – צמר

תאורה: טליה כהן אבוטבול

טפט ודלתות פנים: דומוס

הום סטיילינג ליום צילום: רוני טישלר

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content