פרויקטים אמיתיים

שילוב בין יוקרה לפשטות: שיפוץ דירת פנטהאוז במרכז

2023 June 29 | 0 תגובות

כשהמשפחה הצעירה הגיעה אל אוסנת בן ישי ומעיין דוד מעצבות הפנים מסטודיו FINE OM היה להם ברור מה האווירה אותה הם רוצים לתת לביתם החדש, “הדיירים הגיעו אלינו כשהם יודעים להסביר מה הם מחפשים ומהר מאוד הבנו את האוירה בה הם רוצים לגור – אוירה של חופש ופשטות עם טאץ’ יוקרתי ומדויק” אומרות מעצבות הפנים.

המשפחה, משפחה צעירה עם שלושה ילדים קטנים ומדהימים שאוהבים את הטבע על כל מאפייניו. אוהבים את הים, את החול, את תחושת החופש והשלווה. מאפיינים מיוחדים שהפכו לDNA של הבית שלהם בצורת חומרים טבעיים ושילוב בין אלמנטים יוקרתיים לפשוטים היוצרים מראה טבעי וייחודי.

מדובר בדירת מיני פנטהאוז כחלק ממגדלים בשכונה שקטה ונעימה עם נוף עוצר נשימה, הפרויקט כלל שיפוץ כללי לבית, שבירת קירות, החלפת מטבח ושינוי המבנה שלו, חלוקת חללים מחדש, ריצוף חדש לכל הבית ובחירת פרקטים בחדרי השינה, עיצוב חדרים רטובים מהבסיס והלבשת הבית כולו כולל המרפסת.

לעיצוב הוכנסו סגנונות עיצוב רבים – נגיעות נורדיות סקנדינביות עם אלמנטים מהסגנון המודרני ואוסף אקלקטי של פריטים מיוחדים.

להכניס את הטבע לעיצוב

עיצוב הסלון

הסלון עוצב בפלטת גוונים של לבן, חול, אבן וירוקים מהטבע. נבחרו אוסף של רהיטים בעלי מאפיינים שונים שיוצרים יחד חלל טבעי, נעים ומזמין.

נבחרה ספת רביצה עמוקה בגוון טבעי, ספה שכיף להיזרק עליה אחרי יום ארוך, מעל הספה נתלו מדפי ברזל בגימור חלודה שעברו תהליך ארוך על מנת להביאם לגוון המדויק לעיצוב.

במרכז הסלון מוקמו שולחנות סלון לא קונבנציונליים היוצרים קומבינציה מיוחדת מחומרי גלם טבעיים ואהובים – בטון ועץ. לצד הספה מוקמו זוג כיסאות דייגים מבמבוק שנותנים את המשחק בין הפריטים היוקרתיים לפריטים הפשוטים ואת כל הפריטים יחדיו אוסף שטיח גדול המשלב בתוכו מראה של חצי מחצלת חצי לא.

ספת רביצה בצבע בהיר

ספת רביצה בצבע בהיר

חומרים טבעיים בסלון

חומרים טבעיים בסלון

מדפי ברזל בגימור חלודה

מדפי ברזל בגימור חלודה

סלון בגוונים בהירים מחומרים טבעיים

סלון בגוונים בהירים מחומרים טבעיים

הלב של הבית

עיצוב המטבח

המטבח הוא המקום בו הכל קורה, כולם מתאספים בו מספר פעמים ביום ולכן למשפחה היה חשוב ליצור חלל נוח מרווח ומפנק.

במרכז המטבח תוכנן אי גדול בחיפוי בשיש בגוון מדברי בשילוב חיפוי קדמי של פלטות עץ מנותקות אחת מהשנייה היוצרות שילוב מנצח. על האי עצמו הותקנה מערכת גז המדגישה את הקווים הנקיים והבהירים של המטבח ומקפיצה את הנראות המדויקת שלו.

האי מספק מקומות ישיבה ומקום אחסון נוסף לארונות האחסון במטבח כולו, מעל האי נבחרו נברשות מחרוזי עץ מולבנים הנותנים מראה מנוגד לשיש וזה בדיוק החיבור שניסו להשיג בעיצוב – שילוב בין יוקרה ופשטות.

מטבח לבן בשילוב עץ במראה טבעי

מטבח לבן בשילוב עץ במראה טבעי

תאורת נברשת מחרוזי עץ מולבנים

תאורת נברשת מחרוזי עץ מולבנים

מערכת גז מותאמת אישית

מערכת גז מותאמת אישית

פינת אוכל משפחתית בחלל הציבורי של הבית

פינת אוכל משפחתית בחלל הציבורי של הבית

שולחן אוכל מעץ טבעי

שולחן אוכל מעץ טבעי

פונקציונלי ומעוצב

עיצוב יחידת ההורים

בחדר ההורים מינימליזם היה שם המשחק. “חדר שינה זה המקום בו גם המחשבות הולכות לישון. רצינו ליצור חלל פתוח ולתת הרגשה של חופש”, אומרות מעצבות הפנים אוסנת ומעיין, “בחרנו להשתמש בצבעים מרגיעים ונעימים, שברנו את קיר חדר הארונות שהיה קטן מאוד ולא פונקציונלי ובחרנו להפוך את חדר ההורים לסוויטת הורים רחבה ומפנקת. הנחנו על הקיר מראה בסגנון וינטג׳ מעוטרת, שהייתה גם פונקציונאלית וגם הוסיפה אמירה לחלל”.

על מנת להגדיל את חדר השינה בחרו להשתמש בקיר שקוף המשמש חוצץ בין חדר הרחצה לחדר השינה והשתמשו במנגנון מיוחד שאוטם את הזכוכית בלחיצת כפתור על מנת לספק פרטיות מקסימלית. כך שכשאין אף אחד בחדר הרחצה הקיר הזה חלק בלתי נפרד מעיצוב החלל ונראה אלגנטי ויוקרתי וכאשר יש שימוש בחדר הרחצה הוא אטום לחלוטין.

חדר הרחצה הצמוד קיבל מראה אלגנטי, פתוח ויוקרתי. נעשה שימוש בקיר מחופה אריחים העלי גוון חלודה עם טקסטורה מעניינת שהפך לקיר כח בחדר הרחצה ולחלק בלתי נפרד מהעיצוב של חד השינה בזכות קיר הזכוכית השקוף.

חדר שינה בגוונים טבעיים

חדר שינה בגוונים טבעיים

נגרות אישית בחדר השינה

נגרות אישית בחדר השינה

הפרדת זכוכית בחדר השינה

הפרדת זכוכית בחדר השינה

קיר כח בחדר הרחצה

חדרי ילדים התואמים לעולמם

עיצוב חדרי הילדים

לכל אחד מילדי המשפחה תוכנן חדר התואם לצרכים לתחביבים שלו. החדר של הילדה בת ה8 תוכנן בצורה שתהיה רלוונטית עבורה בכל גיל ויספק לה מקום נעים לגדול בו. חדר שאפשר לשחק בו בברבי וגם לקרוא על המיטה ספר טוב של ילדים גדולים. לחדר נבחר גוון ניוד עמוק המשרה חום ונותן לו אופי מיוחד בשילוב עם מיטת ברזל מוזהבת ונגיעות קטנות של עץ.

החדר של בן ה6 שאוהב ים והרפתקאות נצבע בכחול המשדר רוגע ושלווה וקוטש בבורדים אמיתיים אשר מעבר ליופיים העיצובי ישמשו אותו לאימוני באלנס ואיזון. על הקירות נתלו שלטי עץ המתכתבים עם העיצוב הכללי ובפינת החדר תוכנן פריט ייחודי שמאפשר לילד לטפס על הקיר ומורכב מרפסודה משופשפת ואבני טיפוס בגוון טבעי.

החדר של בן השנה וחצי עוצב ותוכנן גם הוא באווירה טבעית ונעימה, נבחרו גוונים הרמוניים וטפט עץ המכניס את הג’ונגל לעיצוב. נבחרה יחידת מדפים במבוק טבעי ומעמד ייחודי בצורת גירפה גבוהה העשוי מקש ומעל מיטת התינוק מוקמה כילה על מנת ליצור חמימות ורכות ובשטיח מיוחד הפרוס על הרצפה בצורת דב המאפשר לילד הקטן לשחק, לזחול ולהרגיש הכי בטוח בחדר שלו.

עיתוב חדר ילדים לילד שאוהבת הרפתקאות

עיתוב חדר ילדים לילד שאוהבת הרפתקאות

קיר טיפוס בחדר הילדים

קיר טיפוס בחדר הילדים

צבע ניוד על זמני בחדר הילדות

צבע ניוד על זמני בחדר הילדות

חדר תינוקות אקלקטי

חדר תינוקות אקלקטי

שילוב צבעים בחדר הילדים

שילוב צבעים בחדר הילדים

על זמני

עיצוב חדר הרחצה

למשפחה שלושה ילדים קטנים והמטרה הייתה להקל עליהם בכל נושא התארגנות הבוקר ולעשות להם חיים כמה שיותר קלים. לכן לחדר הרחצה של הילדים נבחרה שידת שיש כפולה במראה בטוני טבעי עם טקסטורה מעניינת. החדר כולו חופה באריחי בטון והחלק התחתון של שידת הרחצה נצבע בשחור המשתלב עם הגוון האפור. הבטון הוא חומר על זמני והגוון שלו משתלב בצורה מושלמת עם האלמנטים השונים בחדר הרחצה ונותן לו אווירה טבעית ונעימה.

בטון בחדר הרחצה

בטון בחדר הרחצה

יחידת כיור כפול בחדר הרחצה של הילדים

יחידת כיור כפול בחדר הרחצה של הילדים

נוף עוצר נשימה

עיצוב המרפסת

לדירה מרפסת רחבה ומפנקת שממשיכה את הקו העיצובי של הבית כולו. הריצוף שנבחר הוא דמוי עץ המחבר בין באלמנטים הטבעיים שנבחרו לחוץ ומדברים באותה שפה – פינת ישיבה נמוכה מעץ טבעי עם ריפוד לבן ושולחן אוכל בסגנון שולחן אבירים מעץ המאפשר ארוחות משפחתיות מפנקות ונוחות. לחוץ תוכנן מטבח חוץ מאובזר המאפשר למשפחה לקיים ארוחות מפנקות באווירה טבעית ומזמינה וכמובן נוף עוצר נשימה שהפך לחלק בלתי נפרד מהעיצוב.

רהיטי חוץ משקיפים אל נוף עוצר נשימה

כשדיברנו עם אוסנת ומעיין שאלנו אותן מה הטיפ שלהם לעיצוב בית מושלם בדיוק כמו זה. התשובה אולי תפתיע אתכם אבל לדבריהן אין טיפ אחד שעושה קסמים. אבל כן יש מספר דברים שחשוב לזכור. “הימנעו מטרנדים, התמקדו בפונקציונליות, בחרו גוונים קלאסיים ורגועים, בחרו חומרים איכותיים ושימו לב לפרטים הקטנים”, אומרת אוסנת ומעיין, “ולנו כל מעצבי הפנים – להקשיב טוב ללקוחות שלנו, לא רק לשמוע אותם”. מודים שלא יכלנו לומר את זה טוב יותר.

לעמוד האינסטגרם של סטודיו FINE OMלחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

תכנון ועיצוב: אוסנת בן ישי ומעיין דוד, סטודיו FINE OM

צילום: אורן עמוס

צבע: נירלט

סנטריה וריצוף: MODY

רהיטים: לוגסי גלרי

אקססורייז: טולמנס, שופלייט, קנה קש, ביתילי, ווילונות חן, פיק אפ, פלורליס, קרולין עיצובים, טייניז נורדיק, two.m, fine lab, bring it home, pittcooking, off white living

אולי יעניין אותך גם...

שילוב סגנונות עיצוב בסלון

לחשוב מחוץ למגרש: תכנון ועיצוב בית פרטי טבעי ויצירתי

איך מכניסים אור טבעי רב לבית דו משפחתי? עד שראינו את הבית הזה לא ידעתי שזה בכלל אפשרי. המשפחה הצעירה רכשה את לפוסט המלא
ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
Skip to content