המגזין

לעצב את החופש | עיצוב מרפסת שמש

2017 November 14 | 0 תגובות

צדדים רבים לה, לתל אביב, וכל צד יחיד ומיוחד במינו. זה, למעשה, מה שהופך את העיר הזו למה שהיא: תוססת, צעירה, מלאת חיים וחדשנית במיוחד – עיר גדולה במלוא מובן המילה. אחד הדברים שנותנים לעיר הזאת את אופייה יותר מכל דבר אחר הוא מבחר הדירות שבה. ואם כבר דירות – הרי שדירה איכותית באמת היא כזו שיש בה מרפסת.

הפעם, בניגוד למנהגנו, בחרנו ב- WALLS להתמקד לא בחנות מסוימת ולא בעיצוב של דירה שלמה, אלא בעבודה ממוקדת: עיצוב של מרפסת תל אביבית קלאסית.

“מרפסת בתל אביב שפונה לצמחייה ירוקה ופסטורלית, מעניקה תחושה של נופש”, מצהירה מעצבת הפנים רוני ארליך. “אבל – מה לעשות – לפעמים זהו החלל שאנחנו משקיעים בו הכי מעט מחשבה. ומה קורה אז? המרפסת הופכת לאזור לא מנוצל, ולעיתים אף לסוג של מחסן רהיטים”.

במקרה המדובר המשימה של המעצבת הייתה עיצוב מרפסת שמש תוך שמירה על האותנטיות של המקום ועל אופי דייריה, לצד שילוב הפשטות התל אביבית הקסומה – תכונה שכל מי שהיה בעיר הזאת יודע להכיר ולהרגיש.

מרפסת מעוצבת

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

עיצוב מרפסת שמש

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

עיצוב מרפסת שמש

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

“כשהלקוחה סיפרה לי שהיא חובבת צילום, מייד ביקשתי לראות את יצירותיה וידעתי שהן הולכות לקבל מקום מאוד חשוב בחלל. אני מאמינה שכל בית צריך לספר את סיפור החיים של דייריו. נוסף על כך, רציתי להכניס חום וטקסטורה שונה ומעניינת, ומכאן בעצם התחלתי את העבודה”.

על רצפת המרפסת היה מונח דשא סינטטי, שכיסה את כל שטחה. כדי להשיג מראה חם ונעים יותר כבר מהשלבים הראשונים, החליטה המעצבת להחליפו בריצוף דמוי דק, שהוסיף אווירה ביתית מאוד לשטח החיצוני. קירות המרפסת נצבעו בצבע אפור מעושן, אשר שומר על נייטרליות אך מוסיף הרבה מאוד אופי לחלל.

מרפסת מעוצבת

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

מרפסת מעוצבת

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

מרפסת שמש מעוצבת

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

על הריצוף החדש שהונח במרפסת מוקמו רהיטי גן קלילים ונוחים – כורסאות וספות עשויות נצרים, שאפשר להזיז במידת הצורך ממקום למקום ללא כל בעיה. במרכז המרפסת הוצב שולחן עץ בסגנון דומה, אשר ממשיך את אותו קו של הספות.

במרפסת נתלו שתי תמונות שצילמה הלקוחה – האחת מציגה כיתוב גרפיטי על קיר, מוטיב חוזר בתל אביב, והשנייה מציגה עובדים המעמיסים סחורה. למרפסת נוספה הרבה מאוד צמחייה ירוקת עד וריחנית – שיח רוזמרין, עץ הדר ועוד. התמונה הושלמה בעזרת אלמנטים עיצוביים ונוסטלגיים כמו סולם הצמחים והמשפך הישן. אלו משרים אווירה של פעם וכך ‘משוחחים’ עם סגנון הבית עצמו ועם דמויותיהם המעניינות של הדיירים.

עיצוב מרפסת

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

עיצוב מרפסת קטנה

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

עיצוב מרפסת קטנה

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

 

מרפסת לפני

      

 

 

בסופו של תהליך זכו בני הבית למרפסת מעוצבת ויפה, אשר לא דרשה ‘מהפכות’ רבות מדי או כאבי ראש המאפיינים בדרך כלל שיפוצים. ובכל זאת, התקבלה כאן תוצאה יפה מאין כמותה, שתשדרג לגמרי את חווית המגורים בדירה, וכפי שאומרת מעצבת הפנים עצמה: “אין כמו מרפסת מזמינה ונעימה כדי לארח משפחה וחברים!”.

 

 

 

קרדיטים:

עיצוב – רוני ארליך (Handmade by Roni)

צילום – דנה סטמפלר עשהאל

ריהוט גן – איקאה

סולם לצמחים – איקאה

ריצוף דק – איקאה

שטיח קלוע – Golf & Co

כריות נוי – Golf & Co

צבע קירות המרפסת – NGY 03 עשן, אפור אורבני של נירלט.

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content