צילום: גלית סבג | הום סטיילינג: עדידה הלבשת בתים | הפקה: walls

המגזין

להפיח רוח חיים צבעונית בממ”ד | עיצוב חדר משחקים

2018 January 3 | 0 תגובות

בעולם עיצוב הפנים אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא להפוך חלל סטנדרטי ופונקציונלי מאוד למקום מזמין, נעים וכזה שכיף לשהות בו. במציאות הישראלית המוכרת לכולנו, כמעט בכל בית ישנו חלל כזה – תכליתי, פשוט, אפילו משעמם – הממ”ד. איך הופכים אותו לפינה קסומה של כיף והנאה? איך הופכים אותו לחדר משחקים שפשוט מרגיש נכון . מתלווים ללירון אוטמזגין מ’עדידה הלבשת בתים’ ולומדים, צעד אחר צעד, מהי עבודה מקצועית אמיתית, במסגרת עוד הפקה מעניינת של מגזין לעיצוב הבית WALLS.

סרטון  עיצוב חדר משחקים –

“השלב הראשון בעיצוב חדר משחקים הוא שלב המדידות והתכנון”, מספרת לירון על ההשקפה הבסיסית המנחה אותה בעבודתה. “חשוב לא למהר לקנות ריהוט, אלא קודם כול לקחת סרט מדידה ולהבין אילו פינות מעניינות אפשר ליצור עבור הילדים בלי ליצור עומס מיותר. מצד שני, ילדים משתעממים מהר ולכן כדאי לחלק את החדר לפינות שונות או לאזורים שונים”.

השלב השני, לאחר שלב התכנון, הוא שלב בחירת הקונספט העיצובי, וכאן כדאי לדבוק בצבעוניות שמחה, כדי להפוך את המקום (הפונקציונלי והמשעמם למדי, לא נשכח…) למקום כיפי שמזמין לשחק וליצור בו. בשלב האחרון, כמו בכל עבודת עיצוב, ייקבע התקציב.

ומכאן – לעבודה.

התמונה הגדולה

עיצוב חדר משחקים

צילום – גלית סבג

קצת DIY  לנשמה

שולחנות ושרפרפים פשוטים של איקאה קיבלו כאן תפנית צבעונית בעזרת ספריי צבע בגווני פסטל ואותו המסקינגטייפ השימושי – מה שמראה עד כמה שיטת ה-DIY (עשה זאת בעצמך) יכולה להתאים לחדרי ילדים ולשדרג משמעותית את המראה שלהם, בהשקעה כספית מינימלית. משני צידי אזור היצירה נתלו מדפי תבלינים של איקאה, שנצבעו גם הם בספריי, והוסבו למדפי ספרים יפים.

עיצוב חדר ילדים

צילום – גלית סבג

שרפרף diy

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר ילדים

צילום – גלית סבג

שפרף diy לחדר משחקים

צילום – גלית סבג

פינה שקטה וצבעונית ליצירה

פינת היצירה של הילדים נקבעה בקיר הימני. “דרך קלה ופשוטה להגדיר פינה היא על ידי שימוש בצבע” מסבירה המעצבת איך הגדירה את פינת היצירה ותחמה אותה. “בחרתי להשתמש בצבע קיר, בספריי צבע, בחומרי גלם לא יקרים – ובהרבה יצירתיות”. לירון צבעה את הקיר בשתי שכבות, ותחמה את הפינה בעזרת מסקינגטייפ כדי לקבל קיר במראה מיוחד. על גבי החלק הצבוע נתלה מוט איקאה שרוסס בספריי זהב, ועליו נתלו דליים לאחסון נגיש ומזמין של חומרי יצירה. לצד המוט נתלתה רשת ברזל עם קליפסים, לתליית היצירות היפות של הקטנטנים – ומעל המוט נתלתה תיבת דואר צהובה המשמשת לאחסון דפי צביעה.

עיצוב חדר ילדים

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר משחקים צבעוני

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר ילדים

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר ילדים

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר ילדים

צילום – גלית סבג

עיצוב ממד

צילום – גלית סבג

רגע של סיפור

בצד שמאל של החדר הודבק טפט שיוצר מסגרת מעניינת לכוננית מדפים לבנה של איקאה הצמודה אל הקיר. על גבי המדפים הונחו סלים וארגזי עץ המאפשרים אחסון נגיש לצעצועים קטנים ומאפשרים לשמור על הסדר ולהימנע מעומס בחדר.

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר משחקים

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר משחקים

צילום – גלית סבג

עיצוב חדר משחקים

צילום – גלית סבג

אך בזאת לא הסתיימה עבודתה של מעצבת הפנים בניסיון ‘לטשטש’ את המראה המקורי והחד-גוני של החדר. “חדרי ממ”ד מגיעים עם חלון ברזל, עם פתחי אוורור ועם מערכת סינון אוויר, אשר יוצרים תחושה לא ביתית”, היא מתארת עוד שלב חשוב בעבודה. “בחרתי להתגבר על כך על ידי וילון קפלים שנתלה מהתקרה במרחק של כ-15 ס”מ מהקיר ומסתיר את אותם פרטים. כך נוצרת אשליה של חדר רגיל, נעים וביתי”. מתחת לווילון הונחו סלי אחסון גדולים מצמר רך ונעים, המספקים פתרון נהדר לריכוז הבובות, הכדורים וכל שאר הפריטים שנוחים פחות לאחסון על גבי המדפים.

לסיום, הונח במרכז החדר שטיח כותנה גדול שמגדיר אזור למשחק חופשי על משטח נעים.

עיצוב ממד

צילום – גלית סבג

עיצוב ממד

צילום – גלית סבג

עיצוב ממד

צילום – גלית סבג

זוהי דוגמה נפלאה לעבודה לא יקרה במיוחד, שהופכת את חדר הממ”ד חסר החן לפנינה של ממש עבור הילדים – וגם עבור הוריהם. וכמו שמגדירה זאת מעצבת הפנים לירון אוטמזגין: “השלב המתגמל ביותר בעיצוב חדר משחקים הוא הרגע שבו נכנסים הילדים אל החדר בקריאות התפעלות ושמחה”. אפשר בהחלט להבין אותם.

לאתר של עדידה מלבישת בתים – לחצו כאן

 

 

הצטרפות לקבוצה של walls

קרדיטים:

הום סטיילינג – עדידה הלבשת בתים

צילום סטייליס – גלית סבג

צילום וידאו – אדם שמשי

וילון: ‘מעיין בדים’, כפר סבא

שטיח, הדום, כרבולית וכריות נוי: ‘מיקלולה’

אקססוריז, כרית נוי, סלי אחסון, צמחייה: ‘ה.חבושה פרזול ועוד’

מנורת ברזל: ‘מחסני תאורה’

טפטים: ‘מאיירס טפטים’

ריהוט: ‘איקאה’.

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content