נעים להכיר

רהיטים מעוצבים מלאי רגשות – עיונה

2017 November 21 | 0 תגובות

אי שם ב’פינה’ המערבית של צפון הנגב, מסתתר לו אוצר. לא, לא מדובר במטמון שהוחבא על ידי שודדי ים לפני מאות בשנים; לא, גם לא במצבור של גז או נפט שמחכה להתגלות. זוהי חנות: גלריה צבעונית שנגרייה צמודה לה, ובה מיוצרים אוצרות על גבי אוצרות – רהיטים מופלאים שאותם מעצבת ‘עיונה’, יונת אור, ונחשבים יצירת אומנות של ממש. אנחנו ב-WALLS ביקרנו שם, וחזרנו עם רשמים רבים.

יונת (עיונה) החלה את דרכה בעולם עיצוב הרהיטים כתחביב ולא כמקצוע, אך אט-אט, כמו בסיפורי ההצלחות שאנחנו פוגשים בדרך כלל רק בסרטים, היא החלה לקבל עוד ועוד הזמנות והבינה שזהו הכיוון שאליו היא הולכת. בתחילה, עמדה לרשותה רק הנגרייה שבקיבוץ בארי שבו נולדה, שם ייצרה את הרהיטים וסיפקה אותם לכל דורש. עם הזמן חשה שעליה להתפתח – ופתחה בצמוד לנגרייה גלריה. כיום עומדים שם צמד החללים זה לצד זה, ולוקחים חלק ביצירה המופלאה.

עיונה

האהבה של יונת לעשיה מורגשת בכל פריט ופריט, מהקטן ביותר ועד הגדול שביניהם. כל רהיט זוכה לתשומת לב מלאה ממנה, ונעשה לאחר מחשבה והקפדה רבה על כל פרט. “אני מעצבת ויוצרת את הרהיטים מתוך תשוקה ואהבה לאסתטיקה, לנוסטלגיה ולעיצוב”, היא מספרת. שילוב כל אלו, לצד הרבה השראה מהטבע שבו היא מוקפת ומשווקי פשפשים שבהם היא נוהגת לבקר, מאפשרים לה ליצור שפה חדשה, ייחודית ורעננה בעולם עיצוב הרהיטים.

לאחרונה השיקה יונת את הפרט האחרון שהיה חסר ל’ עיונה ‘ – אתר סחר חדשני שבו ניתן להזמין בקלות, ביעילות ובמהירות כל רהיט שמצא חן בעיניכם, גם מבלי להגיע למקום. כל הפריטים המוצעים למכירה בגלריה ובחנות הווירטואלית מעוצבים ומיוצרים באופן עצמאי בנגרייה הצמודה, שכבר זכתה להגדרה ‘בוטיק נגרות’, מהחומרים האיכותיים והטובים ביותר.

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

ומה אפשר למצוא בגלריה של עיונה ? קולקציות רהיטים מתחלפות ומגוונות, המעוצבות בסגנון ייחודי המשלב בין נוסטלגי וחדש, בקו עיצובי נקי ומקורי, תוך הקפדה על רמת הביצוע והגימור הגבוהה ביותר, ועם הרבה מאוד מודעות ואהבה לסביבה. “בכל שבוע נולדים עיצובים של רהיטים חדשים, בעלי יצירתיות ומעוף”, ממשיכה לספר יונת. “רק בקיץ הושקו ב’עיונה’ שלוש קולקציות שונות: קולקציית קיץ, קולקציית גוונים אומנותית וקולקציית טעמי גלידה. מייד לאחר מכן הושקה גם קולקציית סתיו טבעית, ובקרוב תושק קולקציית החורף הדרמטית”. על הקולקציה האחרונה עוד נרחיב בהמשך.

בעיונה תוכלו למצוא ויטרינות המשלבות תריסי עץ וזכוכיות סבתא, מזנונים בסגנון רטרו, קונסולות מעוצבות, שולחנות קפה משתלבים, ומדפים וארגזים מעץ ממוחזר ושלל פריטים יפים לעיצוב הבית. לאחרונה נוספו לרשימה גם מטבחים.

בעיונה צוות של שמונה עובדים מוכשרים, המשמשים עבור יונת כמשפחה. ביניהם אפשר למצוא נגרים, צבעים, מעצבים – “והיד עוד נטויה”, לדברי המעצבת.

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

עיונה

צילום – יהל בטיטו

בימים אלו, כפי שהזכרנו בקצרה קודם לכן, משיקה עיונה קולקציה חדשה: ‘קולקציית חורף דרמטית’, 2017ˉ2018. קולקציית הרהיטים החדשה משלבת בין הקו העיצובי הייחודי של ‘עיונה’ לבין מוטיבים דרמטיים, ואף מספרת סיפורים על הפריטים הייחודיים. “כל רהיט הוא בעצם דמות בעלת אישיות המספרת סיפור עלילתי שונה”, מספרת המעצבת יונת. “השונות הזו נועדה לתת לכל אחד מאתנו את האפשרות להתחבר לפריט או לפריטים עם הסיפור האהוב עליו, וליצור לו סיפור המשך בביתו החדש”. בין היתר תוכלו לפגוש את ‘סאדנלי קווין’, המזנון המטריף; את ‘פריטי קווין’, שידת הטלוויזיה המגונדרת; את ‘צ’יקי יוקו’, השידה החוצפנית; את ‘סרקסטיק טווינז’, שולחנות הקפה העוקצניים; ואת ‘סמוקי סמודי’, שולחן הסלון המסתורי.

חנויות לעיצוב הבית

צילום – יהל בטיטו

חנויות לעיצוב הבית

צילום – יהל בטיטו

חנויות לעיצוב הבית

צילום – יהל בטיטו

חנויות לעיצוב הבית

צילום – יהל בטיטו

חנויות לעיצוב הבית

צילום – יהל בטיטו

חנויות לעיצוב הבית

צילום – יהל בטיטו

המפתח להצלחתה של יונת ושל המותג ‘עיונה’ הוא, ככל הנראה בקשר המיוחד שהיא יוצרת עם לקוחותיה, ובדאגה לספק להם פתרון עיצובי המותאם לחלומות שלהם ולחלל שאותו הם רוצים לעצב. “לקוחות זורמים לבוטיק הנגרות מכל רחבי הארץ, כדי לראות את הרהיטים היפים שמפורסמים ברחבי הרשת”, מספרת יונת. “יש גם לקוחות שנותנים בי אמון מלא לאחר שיחת טלפון קצרה, ומזמינים פריטי ריהוט לביתם מבלי לראותם פיזית”.

עובדה זו ממחישה יותר מכול את עוצמתו של המותג ‘עיונה’ – מותג שמראה כיצד אפשר, בייצור עצמי ובקונספט ייחודי, להגיע למאות ולאלפי אנשים ולספק לכל אחד מהם בדיוק את מה שהוא זקוק לו. כי ‘עיונה’, כך מתברר, היא הרבה יותר מאשר רהיטים מעוצבים. ‘עיונה’ היא בראש ובראשונה עיצוב מלא רגש, אמפתיה, הקשבה ומסירות.אם היינו אומרים לכם שבצפון הנגב ישנו אוצר – לא הייתם מניעים בזה הרגע את הרכב ויוצאים לדרך? בקיבוץ בארי היפה, לא רחוק משדרות, ממתינים לכם רהיטים מעוצבים מלאי רגש, המיוצרים באופן עצמאי בנגרייה הסמוכה. קוראים לזה ‘עיונה’

 

 

לעמוד הפייסבוק של עיונה -לחצו כאן

לאתר של עיונה  – לחצו כאן

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

תמונות לבית

כמה חיכינו: מותג התמונת לבית הנחשק באירופה מגיע לישראל

מה אתם חושבים על תמונות לבית? הם מוסיפים לנו צבע לחיים ומשדרגים כל קיר עליו הם נמצאים ואם נודה באמת, אנחנו תמיד לפוסט המלא
שולחנות סלון

סקירת קולקציה: הריהוט הסקנדינבי שכבש אותנו

כבר תקופה לא קצרה שהקהל הישראלי הולך ומתאהב בעיצוב רהיטים נורדים סקנדינבים. כשחושבים על זה, איך אפשר שלא? הם שימושיים, נוחים, רגועים, לפוסט המלא

כשהים נכנס לסלון: עבודות העיצוב של עמוס גזית

שילוב הקסם של הטבע בעיצוב ותכנון הבית הוא חלק ממגמה שנמשכת כבר לא מעט זמן. תכנון שמתחשב בתנאי הסביבה האורגניים של המקום, לפוסט המלא
Skip to content