פרויקטים אמיתיים

הסנדלר (לא) הולך יחף: דירת הקבלן של מעצבת הפנים

2022 April 25 | 0 תגובות

מעצבת הפנים ליאת תמר מטרני החליטה לשנות את המוסכמות ולהראות למשפט ‘הסנדלר הולך יחף’ שהיא ממש לא מתכוונת לוותר על בית מעוצב. “אומרים שהסנדלר הולך יחף, אך אני כמעצבת פנים שמתכננת לרבים את דירות חלומותיהם, לא יכלתי לשאת במחשבה הזו. החלטתי שגם אם אנחנו לא יכולים (ורוצים) לבנות ארמון נוצץ נוכל להסתפק בדירה עשירה באופי עם פריטים פשוטים, העונה לנו על הצרכים”, אומרת ליאת, הם חיפשו רבות עד שמצאו את דירת הקבלן העונה על כל הצרכים שלהם, רכשו אותה והעבירו אותה שיפוץ מקיף.

הדירה, דירת קבלן בגודל 100 מ”ר הממוקמת בבניין חדש בהוד השרון, הדירה נרכשה על ידי המשפחה הצעירה בשלב בנייה יחסית מתקדם, לאחר שהריצוף כבר הונח והשיפוץ כלל החלפת הריצוף בדירה כולה, תכנון ושינוי תכניות יזם, עיצוב פנים והלבשת כלל החללים בדירה. “עוד לפני שמצאנו את הדירה המתאימה לנו – ידענו שפרקט יהיה בכל הדירה. גם אם זה היה כרוך בזה שנשן על מזרן בלי ריהוט – פרקט היה הדבר הידוע שעליו לא מוותרים”, אומרת ליאת, “מכיוון שרכשנו את הדירה לאחר שהריצוף כבר הונח לא יכלנו לבצע הנמכה לפרקט. לכן היה צורך להתאים בדיוק את מידות הדלתות לקיצור ולהחליף דלת ממ”ד לדלת מקוצרת תקנית. בעזרתו של הקבלן הצלחנו לבצע את הכל טרם כניסתנו לדירה. בנוסף, היינו עם היד על הדופק מבחינת תקציב. לא רצינו להתפרע מידי ולהתחרט על זה בהמשך ולכן ויתרנו מראש על כל מיני נגרויות מורכבות שהיינו יכולים לבצע אחרת או מטבח משודרג. החלטנו למצוא את הדרך לעצב את הדירה באלמנטים מינימליסטים ולא יקרים האופייניים לנו”.

העיצוב הנבחר הוא סקנדינבי לייט, בכל אחד מהחדרים נבחר גוון אחר שיגדיר את דייריו, הריהוט ברובו פשוט, במובן בטוב של המילה, ללא פיתוחים וללא דוגמאות רבות ונעשה שילוב של רב על טבעי כמעט בכל אלמנט.

מראה נקי

עיצוב הסלון

הסלון הוא האזור בו המשפחה מבלה את מרבית היום שלהם יחד. ההחלטה העיצובית הייתה לא להעמיס על החלל, גם מבחינת המראה הנקי אותו רצו וגם מתוך חשיבה על תינוקת זוחלת המגיעה לכל פינה בבית. ” בקיר הטלוויזיה בחרתי במדף צף בגמר פורניר המשתרע לכל אורכו של הקיר מהפינה הצרה בה נפגש עם הוויטרינה למפרסת ועד לקיר הפונה לכיוון המסדרון.

תכננתי את המדף שיהיה א-סימטרי ושהפינה לא תהיה חדה כדי שלא יהווה מפגע עבור אחת הילדות”, אומרת ליאת. למרכז הסלון בחרה ספת רביצה בגוון כחול עמוק ומלא נוכחות המשתלב עם שטיח רך ונעים למגע שעוזר בהגדרת חלל הסלון.

גוונים חמים בסלון

חיבור בין פנים לחוץ

עיצוב מינימליסטי לקיר הטלוויזיה

ספה רחבה ומפנקת

מטבח קבלן לא סטנדרטי

עיצוב המטבח

משיקולי תקציב, הוחלט להשאיר את מטבח הקבלן אך לבצע בו שינויים קלים שיהפכו אותו למטבח חם, משפחתי ומזמין. ידיות המטבח הוחלפו לידיות שחורות ומלאות נוכחות ושולבה יחידת אחסון מעץ הנותן חום ייחודי למטבח. על קיר המטבח נתלה מדף ארוף מפורניר שהוזמן על ידי נגר בהתאם למידות החלל וחיפוי המטבח הוחלף לחיפוי שונה מהחיפויים הסטנדרטים של מטבח הקבלן ונותן לו אופי אחר ומלא בעומק. במטבח אין חלון הפונה ישירות אל החוץ ולכן, על מנת להכניס אור טבעי רב ככל האפשר הוחלפה הדלת לחדר השירות בדלת חלון התורמת רבות לאור הטבעי במטבח.

נגיעות של עץ במטבח | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

שילוב גוונים ייחודי במטבח | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

שילוב של עץ ומקומות אחסון

עיצוב פינת האוכל

פינת האוכל מוקמה לצד המסדרון המוביל אל החללים הפרטיים של הבית. לצידה תוכננה נישת אחסון עם מדפים המשמשת כמעין מחסן בתוך הדירה. הנישה מכילה מדפים פשוטים ונסגרה באמצעות חזית בנגרות אישי המשלבת את מראה העץ החוזר על עצמו בעיצוב ורשת וינאית על אחת מהדלתות המוסיפה לנישה אופי חמים וייחודי. במרכז פינת האוכל מוקם שולחן אובלי מעץ המשלים את המראה החמים בדירה. קיר פינת האוכל קושט במסגרת קרניז אותה ליאת חתכה והדביקה לבד וצבעה בגוון ההנמכה הצמודה הפונה אל המסדרון ומחברת הין החללים השונים.

שולחן אוכל נפתח מעץ | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

ארון אחסון במסדרון

ארון בנגרות אישית | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

אווירה מרגיעה ונעימה

עיצוב חדר השינה

חדר השינה הינו חלל קומפקטי שעונה בדיוק על הצרכים של בני הזוג, הוא מכיל בעיקר ריהוט שהמשיך איתם מביתם הקודם בשילוב פריטים מאיקאה המשתלבים יחד בצורה נעימה. קיר גב המיטה נצבע בגוון תכלת מעושן המשרה אווירה מרגיעה על חדר השינה, לצד המיטה מוקמו גופי תאורה תלויים בצבע ורוד הנותנים עומק ייחודי לחלל. הווילון נבחר בהתאם לגוון הקיר ולצד המיטה מוקמו זוג שידות שונות היוצרות מראה אה סימטרי ומלא בעומק.

צבי קיר תכלת בחדר השינה

קיר חדר השינה צבוע כחול | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

מדפים מינימליסטיים בחדר השינה

אלמנטים מעוצבים בחדר השינה | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

גוף תאורה תלוי ליד המיטה

ווילון אפור וייחודי | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

גוף תאורה תלוי ליד המיטה

גוף תאורה תלוי | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

חלל ניטרלי ונעים

עיצוב חדר הילדים

חדר הילדות המשותף משלב גווני ניוד טבעיים ועדינים, הרצון היה לספק לבנות מקום שהן יכולות להירגע בו ולישון שנת לילה טובה בלי גירויים לכן החדר השאר נקי מאלמנטים ומשחקים ומשמש בעיקר לשינה. בתכנון חדר הילדות נעשתה חשיבה גם על העתיד בו החדר יוכל להכיל שתי מיטות נוער או מיטת מעבר.

חדר ילדות משותף

חדר ילדות משותף | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

מיטת תינוק בצבע לבן

תמונות מעוצבות בחדר הילדים | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

קישוטי קיר בחדר הילדים

מדפי עץ | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

שילוב בין העולמות

עיצוב המשרד וחדר המשחקים

חדר הממ”ד משמש גם כחדר משחקים עבור הבנות וגם כחדר עבודה, השימושים השונים שלו הצריכו חשיבה מדויקת על עיצוב ועל מקומות אחסון על מנת שהבנות יוכלו לשחק בו בנעימים ובכל זאת ניתן יהיה לשמור על חלל מסודר ומאורגן שאפשר לעבוד בו. רוב הצעצועים מוסתרים בארון המאפשר לשמור על סדר בחלל וחלק מקיר החדר חופה במדבקות קיר בגווני אדמה המגדירים את אזור המשחקים. במרכז החדר מוקם שטיח מזמין ונעים למגע עליו אפשר לשחק.

חדר משחקים בשילוב משרד

מדבקות קיר המגדירות את החלל | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

אשליה של אור וגודל

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה של הבנות משמש גם כשירותי האורחים ולכן היה חשוב ליצור חלל נעים וכיפי, בחדר נעשה שילוב של אריחי טראצו בצבעוניות עדינה, קירות החלל נצבעו בלבן בוהק הנותן לו אשליה של אור וגודל. שידת הרחצה נבחרה במראה עץ טבעי והאלמנטים השונים בצבע שחור הנותן ניגודיות ועומק.

אריחי טרצו בחדר הרחצה

אור טבעי רב | עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום אורן עמוס

אם אנחנו היינו במקום ליאת והיינו מעצבים את הבית שלנו אחרי אינספור בתים שעיצבנו לאחרים יכול להיות שהיינו הולכים קצת לאיבוד בין שלל הסגנונות, חנויות העיצוב ומגוון הפריטים. אבל ליאת היא לא אנחנו. והיא נשארה ממוקדת בכל חלק בתהליך, עיצבה והתאימה לכל דייר בבית את הפינה שלו. וכדי להצליח לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ליאת ממליצה על תיעדוף. “אפשר לעצב כמעט בכל מחיר. צריך לדעת כיצד לנתב את התקציב ולדעת על מה לוותר”, אומרת ליאת.

לאתר של מעצבת הפנים ליאת תמר מטרני – לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: לעצב את החוץ – פינות ישיבה לחוץ – לכתבה המלאה לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: אורן עמוס

צבע: טמבור

סנטריה וריצוף: אלוני

ריהוט: איקאה, עצמל’ה, אפנדי, השטיח האדום

אקססורייז: גלי ליבנה, פוקס הום

נגרות: יריב דפני

וילונות: יתד וילונות

תאורה: הום לד

אולי יעניין אותך גם...

ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
יחידת נגרות המפרידה בין האזורים השונים בחלל הציבורי של הבית

צבעוניות נועזת: שיפוץ והלבשה לדירה ישנה

זוג הייטקיסטים ושתי בנותיהם החליטו לרכוש דירה בבניין ישן ולהפוך אותה לבית צבעוני ומרשים. הם רצו לשלב בין הצרכים הפונקציונליים שלהם כמשפחה לפוסט המלא
Skip to content