Site icon WALLS

שכבות של זכרונות: ביתה של מעצבת פנים בקיבוץ

“הבית שלי בנוי משכבות שכבות של זכרונות”, כך התחילה מעצבת הפנים יעלה צורף לספר לנו על העיצוב של הבית שלה ושל משפחתה.

הבית נבנה לפני כ6 שנים וממוקם בהרחבה בקיבוץ. המבנה נבחר מתוך דגמי קבלן סטנדרטיים והשיפוץ כלל תכנית חלוקת פנים חדשה, תכנון רעיוני, תוכניות לתשתיות, חשמל, אינסטלציה, מיזוג, בחירת חומרי גמר, תוכניות לנגרות, עיצוב והלבשה.

“האתגר הגדול בפרויקט בהרחבה ובעבודה על דגם קבלנים אלו האילוצים שהקבלן מכתיב”, אומרת יעלה, “מעבר לזה גם למעצבת שיודעת מה היא רוצה הבית הפרטי הוא אתגר של חיבורים, איזונים, שילובי צבעים, חומרים, חזון עיצובי ופרקטיקה. וצריך גם לעמוד בתקציב, לדעת היכן לשים יותר והיכן פחות, מה נותן את המגה-אפקט ועל מה אפשר להתפשר”.

הבית עוצב בסגנון אקלקטי, תעשייתי עם נגיעות של וינטג’, כמעט מאחורי כל פריט ישנו סיפור והיסטוריה, יעלה אספה לאורך השנים פריטים רבים אותם מצאה או רכשה, עיצבה, שיפצה או קיבלה בירושה ובבית הזה ניתן לראות את השונות של הפריטים המיוחדים משתלבים יחד עם פריטים חדשים ויוצרים בית אחד יחיד ומיוחד.

עוד במגזין:

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה – לכתבה המלאה לחצו כאן

לאכול עם העיניים: טיפים לעיצוב פינת אוכל – לכתבה המלאה לחצו כאן

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

שילוב בין ישן לחדש

עיצוב הסלון

לסלון נבחרו פריטים לא סטנדרטיים, במקום ספה רגילה נבחרה ספת רביצה המורכבת מבסיס עץ אלון עליו מוקמו מזרנים וכריות מפנקות בגווני אפור וכורסא ישנה ששופצה ורופדה בבד קטיפה כחול. מעל הספה נתלה שטיח מסוג קראבח שנקנה בשוק הפשפשים והפך לפריט אמנותי נוכח שמכניס הרבה צבע לבית. לצד השטיח נבחרה תמונה עדינה, איור בעיפרון של פרידה קאלו והיא נותנת ניגודיות מושלמת לנוכחות הגדולה והצבעונית של השטיח התלוי על הקיר.

בסלון מוקמה ספריית וינטג’ שקיבלו בירושה בגוון עץ טבעי ושידת רדיו ישנה ששופצה ומוקמה מתחת לטלוויזיה. למרכז הסלון נבחר שולחן סלון מעץ ושטיח גדול שנקנה גם הוא בשוק הפשפשים.

ספת רביצה בגווני אפור בסלון

שטיח צבעוני שפהך לפריט אמנות

איור עדין ויפה בסלון

סגנון תעשייתי ומחוספס

עיצוב המטבח

המטבח בנוי מקונסטרוקציה של פרופילי ברזל שחורים, חזיתות בירצ’ בשילוב ידיות שנוצרו במיוחד על מנת להתאים לאופיו הייחודי של המטבח ומשטח עבודה מנירוסטה. המטבח כולו קושט באלמנטים מיוחדים המכניסים לו את הסגנון התעשייתי המחוספס, מעל המקרר תוכננה יחידה עליונה בשילוב קוביות בריץ’ בעומקים משתנים, מעל התנור מוקמה רשת גדרות ברזל פשוטה שנקנתה בחנות לחומרי בניין ומשמשת לתליית מחבתות, אביזרים, עציצים ומעין לוח מודעות שנתלים עליו גם מתכונים, פתקים ושירים והיא חלק מהפסיפס המרכיב את החיים בבית.

במרכז המטבח עומד שולחן אוכל עשוי מבסיס ברזל ופלטת עץ אלון, לצידו כיסאות עץ צבועים בשחור ומעליו גוף תאורה תלוי גדול בצבע שחור המחבר בין האלמנטים השחורים השונים במטבח.

חלק מפרטי האמנות מלווים את המשפחה כ15 שנים והם מכניסים אופי וזיכרונות רבים למטבח.

מטבח תעשייתי בשילוב חומרים

פינת אוכל משפחתית במרכז המטבח

המרכז של הבית פריט מיוחד ומעוצב במטבח

מקום אחסון לפירות וירקות

פינת קפה מזמינה עם צמחיה טבעית

פרטי אמנות שנאספו עם השנים

מקום אחסון מעוצב לפי הצרכים של המשפחה

אוסף של פריטים ישנים

עיצוב הכניסה

את דלת הכניסה הסטנדרטית החליפה יעלה בדלת שמצאה בשוק הפשפשים ושיפצה על מנת שתתאים לאופי הייחודי של הבית. “צבעתי אותה ופתחתי בה חלון ובו התקנתי זכוכית מסוג שזיף כתומה שמחדיר אור נעים וחם לכניסת הבית”, אומרת יעלה, “בפינת התלייה בכניסה תליתי אימומים ישנים של סנדלרים שמהם יצרתי מתלים למעילים ולתיקים וממול דלת הכניסה הצבתי ספסל שמצאתי זרוק בפח ושיפצתי”. הספסל היה במקורו ספסל בית הכנסת, משענת הגב והמושב היו עשויים דיקטים ישנים שהתפוררו יעלה החליפה אותם וריפדה בבד מעניין בצבעי שחור וצהוב בשילוב ניטים. מעל הספסל נתלו שקי קפה ישנים מקוסטה ריקה שמוסגרו והפכו לתמונות. אוסף הפריטים הייחודי הפך את הכניסה לבית לחד פעמית שאין עוד כמוה.

דלת כניסה ישנה שעברה שיפוץ וצביעה מחדש

כניסה מלאת אופי

כיסאות בית כנסת שעברו מהפך

אוסף של פריטים מיוחדים ומלאים באופי

מראה רך ונעים

עיצוב חדר ההורים

חדר השינה של ההורים עוצב בסגנון נקי ורגוע ומשלב בין חדש לישן. במרכז החדר מוקמה מיטה זוגית רחבה ולצידה שרפרף בעיצוב נקי המשמש כשידת צד, גוף תאורה מינימליסטי חדש ותמונה ייחודית שנרכשה ביריד אמנים בניו יורק, התמונה מכניסה לחדר השינה זיכרונות מתוקים ואת האופי הייחודי של בני הזוג.

על קיר חדר השינה תוכנן ארון בנגרות אישית מותאמת לחלל, הוא מכיל מקום אחסון רב ומעוצב בקווים נקיים השומרים על מראה רך ונעים.

עיצוב נקי ומוקפד בחדר השינה

עשה זאת בעצמך

עיצוב חדרי הילדים

בחדר הילדים של הנערה המתבגרת, אחד הפריטים הבולטים הוא מיטת ברזל שחורה ועדינה שתוכננה והוזמנה בהזמנה אישית בעבודת יד. לצד המיטה מוקמה פינת עבודה שיעלה בנתה בעצמה שקורס נגרות, השולחן נצבע בגוון תכלת עדין בטכניקה הנותנת לו מראה עתיק וייחודי ולצידו מוקם כיסא עץ במראה וינטג’ וגוף תאורה תלוי בעיצוב מינימליסטי בצבע שחור המחבר בין האלמנטים השונים בחדר.

בחדר הילדים של הקטנים נעשה שילוב בין פרטי איקאה לפרטי וינטג’ שנאספו עם השנים. נבחרה מיטת קומותיים מעץ טבעי ולצידה מוקמה שידת וינטג’ המשמשת לאחסון של ספרים וצעצועים. בחדר מוקם שולחן עבודה קטן שנרכש בחנות יד שניה ולצידו ארון עץ מאיקאה ומדף מתכת לבן.

מיטת קומותיים מעץ טבעי

שולחן למידה וינטג’

מיטה שתוכננה ועוצבה במיוחד

שולחן בנגרות אישית

שילוב צבעים מעורר השראה

עיצוב חדר הרחצה

קירות חדר הרחצה חופו עד גובה חצי הקיר באריחים לבנים נקיים הנותנים את הבמה לשליכט אקרילי ורוד עתיק המחפה את חלקם העליון, החדר רוצף באריחים בגווני שחור ולבן בעלי צורות גיאומטריות הנותנות עומק לחדר הרחצה ונבחרה שידה ששופצה ונצבעה בגוון ירוק כהה בשילוב עץ טבעי וכיור שקוע לבן. בחדר הרחצה נתלו גופי תאורה וינטג’ ופרטי אמנות שנאספו עם השנים ונותנים אופי ייחודי לחדר הרחצה.

שילוב גוונים ייחודי

אם אתן רוצים בית מושלם בדיוק כמו זה, אז אחד המשפטים אותם יעלה תמיד אומרת ללקוחות שלה הוא ‘NO BALLS NO GLORY’, וזה בעצם הטיפ שלה לעיצוב מושלם, לא לפחד להעז. לא לפחד להיות שונים אבל לעשות את זה בחוכמה ובמחשבה.

לאתר של מעצבת הפנים יעלה צורף – לחצו כאן

Exit mobile version