נעים להכיר

נעים להכיר | ‘מפעם’ חנות וינטג’ בשוק בפשפשים בחיפה

2018 October 9 | 0 תגובות

כאוהבי עיצוב אנחנו תמיד מחפשים את המקומות המיוחדים, המעניינים והמעוצבים לבקר ולהתרשם מהם. לעיתים נדירות קורה שאנחנו מגיעים למקום ונשארים פעורי פה. לנוכח העיצוב, הפריטים, האווירה והסטייל המיוחד של המקום שבו אנחנו מבקרים. זה בדיוק מה שקרה לנו כשהגענו לבקר את חנות הוינטג  ‘מפעם’ בשוק הפשפשים בחיפה.

החנות נמצאת בתוך מבנה עותומני מיוחד הממוקם בלב ההתרחשות של סמטאות השוק. רצפת המבנה מחופה כולו באבן עתיקה ויפה הממלאת את החנות באווירה ייחודית, חום ומלא אופי.

מאחורי החנות ‘מפעם’ עומדת גבריאלה רובין. גבריאלה חייה, נושמת, מדברת ויוצרת עיצוב. המשיכה שלה לעיצוב ולווינטג’ בפרט גרמה לה לקחת את האהבה הזאת צעד אחד קדימה ולפתוח את החנות.

גבריאלה, אמא לבן ובת, חיה בחיפה קרוב ל20 שנה. נולדה בארץ אך את רוב שנות הנעורים שלה העבירה בארצות הברית ולמרות שרוב משפחתה עדיין שם היא בחרה לחזור לארץ, להקים משפחה ולבנות את ביתה המעוצב בישראל.

מפעם שוק הפשפשים חיפה

גבריאלה רובין, עומדת מאחורי המותג ‘מפעם’

מפעם שוק הפשפשים חיפה

החנות ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

‘מפעם’ מעוצבת כמקור השראה בפני עצמו. הדעה הרווחת של האנשים היא שאי אפשר לשלב ווינטג’ או פריטים עתיקים בבית “רגיל”, לא פעם גבריאלה שומעת את המשפט “פריט כזה צריך להיות בבית מאוד מסוים”, העיצוב של החנות הוא אקלקטי ומאפשר לאנשים לראות כיצד פרטי ווינטג’ נראים בשימוש יומיומי, העיצוב מאפשר ללקוח לראות כיצד לקחת פריט ולהשתמש בו באופן שונה מהייעוד המקורי שלו.

הפתיחה של ‘מפעם’ הייתה ספונטנית לחלוטין, גבריאלה ועינת (השותפה שלה עד לפני שנה) הכירו דרך הבנות שלהן ומצאו את עצמן מסתובבות הרבה יחד, מהר מאוד גילו את החיבה העז של שתיהן לדברים של פעם, לחוסר המושלמות של פריטים ישנים, ולמרות שהטעם שלהן שונה החליטו לעשות את הצעד יחד כששתיהן נמצאות בצומת דרכים בחייהן.

הן התחילו בחנות קטנה שהייתה פתוחה רק ארבעה ימים בשבוע מהר מאוד הן הבינו שעלו על משהו והחלו בחיפושים אחרי חלל גדול יותר. רק לאחר שנה וחצי עברו לחנות בשוק הפשפשים והחלו במיסוד העסק. הן התחילו לייבא פריטים מחול והתמקצעו בכל הקשור לשיפוץ ושדרוג רהיטים ישנים.

בחנות לא תמצאו קולקציות או את אותו פריט שחוזר על עצמו, המלאי בחנות מתחדש על בסיס יומי עם פריטים שגבריאלה מלקטת מסוחרים אחרים בשוק, מתכולות של דירות בבעלות אנשים פרטיים ופריטים המיובאים במיוחד מחול.

החנות משנה את פניה כל הזמן. ברגע שרהיט אחד נמכר גבריאלה רואה זאת כהזדמנות להכניס פריטים חדשים, לשנות ולחדש את הקיים ולהראות את הפריטים בזוויות שונות וחדשות.

האדר מפעם שוק הפשפשים חיפה

חנות קסומה בלב השוק | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

פריטים מלאי נוכחות ואופי | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

שילוב פריטים מפעם בעיצובים שונים ומגוונים | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

מגוון רחב של פריטים מעוצבים מפעם | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

מגוון רחב של פריטים מעוצבים מפעם | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

 

מפעם שוק הפשפשים חיפה

פריטים ישנים שעברו ריענון | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

פריטים שנבחרו בקפידה ומוצגים בחנות | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

פריטים ממקומות שונים בארץ ובעולם | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

ביקשנו מגבריאלה לשתף אותנו בעיצוב הבית האישי שלה, היא סיפרה לנו שהטעם שלה הושפע רבות מהטעם העיצובי של אמא שלה והעובדה שמגיל יחסית צעיר היא חיה לבד בארץ היה לה חשוב לעצב כל דירה שהיא גרה בה בצורה שתגרום לה להרגיש הכי בבית בעולם.

היום היא ומשפחתה גרים בדירת גג המשקיפה לנוף המרהיב של מפרץ חיפה, בבניין משנות ה30 עם תקרה גבוהה, חללים מרווחים ומרפסת גדולה המשקיפה אל הים.

כשרכשו את הדירה ביצעו שיפוץ מקיף ובחרו בחומרים ניטרליים שיהוו רקע שקט לרהיטים שלהם. הבית מעוצב בסגנון אקלקטי ומשלב אוסף של פריטים ורהיטים עתיקים לצד חדשים. שילובים של פריטים איכותיים ויוקרתיים עם פריטים זולים שאספה לאורך השנים.

אחת מהפינות האהובות עליה היא פינת הקריאה הממוקמת לצד פינת האוכל ומשקיפה אל הוויטרינה שמובילה אל המרפסת.

הפינה מכילה כיסא נדנדה שקיבלה מאבא של בן זוגה לאחר הלידה הראשונה, כוננית גדולה שהביאה מהונגריה, המון ספרים ופריטים מלאי משמעות ואופי שמלווים אותה לאורך החיים.

מפעם שוק הפשפשים חיפה

הבית של גבריאלה | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

שידה מהונגריה מלאה בספרים | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

מפעם שוק הפשפשים חיפה

פינת קריאה המשקיפה אל הנוף | ‘מפעם’, שוק הפשפשים, חיפה

ישבנו עם גבריאלה לקפה ושאלנו אותה למה היא בחרה בעיצוב כמקצוע ומאיפה היא מקבלת את ההשראה?

“קשה לי להגיד שבחרתי בעיצוב כמקצוע שלי. בחרתי בדרך לתת לאנשים אפשרות לעצב את הבית שלהם בפריטים מעניינים, מלאי אופי ואיכות – פריטים על זמניים שיעברו איתם חיים שלמים. ההשראות שלי הן הסבתות שלי ואמא שלי שלימדו אותי שלא חייבים תקציב ענק כדי ליצור בית עשיר עם אופי. ניתן להשתמש בטקסטורות ושכבות. אני שואבת השראה מהטיולים שלי בחו״ל, בשווקים, במחסנים וסתם משיטוטים ברחובות. כמובן שאני גם משוטטת שעות בפינטרסט, בלוגים של עיצוב וקבוצות פייסבוק שונות.”

אנחנו ממליצים לכם לנסוע לטייל בסמטאות שוק הפשפשים בחיפה וכמובן לבקר בחנות ‘מפעם’. תזכו לקבלת פנים חמה ומעוצבת ואנחנו בטוחים שתצאו משם עם שלל פריטים מדהימים שימצאו את מקומם אצלכם בבית.

לעמוד הפייסבוק של מפעם – לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם של מפעם – לחצו כאן

מפעם – שוק הפשפשים, חיפה. 052-291-7105

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

תמונות לבית

כמה חיכינו: מותג התמונת לבית הנחשק באירופה מגיע לישראל

מה אתם חושבים על תמונות לבית? הם מוסיפים לנו צבע לחיים ומשדרגים כל קיר עליו הם נמצאים ואם נודה באמת, אנחנו תמיד לפוסט המלא
שולחנות סלון

סקירת קולקציה: הריהוט הסקנדינבי שכבש אותנו

כבר תקופה לא קצרה שהקהל הישראלי הולך ומתאהב בעיצוב רהיטים נורדים סקנדינבים. כשחושבים על זה, איך אפשר שלא? הם שימושיים, נוחים, רגועים, לפוסט המלא

כשהים נכנס לסלון: עבודות העיצוב של עמוס גזית

שילוב הקסם של הטבע בעיצוב ותכנון הבית הוא חלק ממגמה שנמשכת כבר לא מעט זמן. תכנון שמתחשב בתנאי הסביבה האורגניים של המקום, לפוסט המלא
Skip to content