המגזין

הפקה | ‘גליפס’ – תקופת המתכת, עידן הברזל

2019 January 16 | 0 תגובות

כמי שמשוטטים לא מעט ברחבי הארץ (טוב, די הרבה…), אנחנו פוגשים לאורך הדרך הרבה מאוד אנשים מעניינים ומוכשרים. אומנים, מעצבים ובעלי מלאכה שהכישרון נוטף מהם ומאפשר להם להוציא תחת ידיהם דברים מדהימים. לנו בעצמנו כיף מאוד לגלות בכל פעם עוד אדם כזה – ואנחנו בטוחים שגם אתם נהנים מהעניין. אז הנה, במיוחד בשבילכם, הבאנו אליכם כישרון מרשים נוסף: מירב רינגל, בעליו של סטודיו גליפס המהמם.

אנחנו הגענו ל- גליפס כדי לחזות בדבר המהנה ביותר לצפייה: בתהליך היצירה. התחלנו בשעות הבוקר, במפעל המתכת המשפחתי שהיווה תחנה ראשונה עבור הסטודיו (ומייד תקראו עליו יותר), ונשארנו – מרותקים ומלאי עניין – עד לשעות אחר הצהריים, לעבודה בסטודיו עצמו.

טעימה קטנה מהחוויה הזו תוכלו לראות כאן:

צילום: סטודיו 35MM

אז מהו גליפס? כפי שמספרת מירב, “הסטודיו חולש על שלל תחומים, תוך שהוא מפגיש בין חומר לטכנולוגיה, בין תשוקה לאמנות, ומותח את גבולות החומר בחקירה מתמדת של טכניקות ובחתירה לחדשנות וייחודיות”. אם נגיד את זה במילים שלנו, נספר שמדובר בסטודיו לעבודות ברזל ומתכת – תמונות אומנותיות, אלמנטים לקיר, מוצרים לעיצוב הבית, עבודות בהתאמה אישית, מידוף, מחיצות, משרביות ואפילו עבודות ענק לקירות שלמים (wall art). בקיצור, יש כאן הכול: אינספור עבודות מרהיבות עשויות מתכת, שיכולות להתאים לכל חלל. והמראה? טוב, את זה תראו בעצמכם ממש בקרוב. ותתפעלו.

עוד לפני שנציג לכם כמה דוגמאות מהפנטות, נספר לכם על ההתחלה של גליפס – עניין חשוב בפני עצמו. אם כן, כמו הרבה מאוד דברים טובים גם הרעיון הזה התחיל מהמשפחה, וליתר דיוק: מהמפעל המשפחתי, מפעל למתכת כמובן. מירב, אשת חינוך, יצאה לשנת השבתון שלה לפני ארבע שנים, אך התקשתה להתבטל. מהר מאוד החלה ליצור, על רצפת המפעל, וגרמה להרמת גבות כוללת ברחבי המשפחה. “אף אחד שם לא הבין מאיפה באתי”, היא מספרת. “מדובר במפעל מתכת ותיק וגדול, שעובד מול שוק תעשייתי וביטחוני, בלי שום זיקה לנושא האסתטי, לעיצוב או ליצירה. דיברתי איתם סינית. הסתכלו עליי כמו על משוגעת בהתחלה”.

אט־אט היא החלה ליצור מוצרים שבאו מתוכה. ללא פשרות ובהתמדה ראויה להערכה היא שכנעה את כל סביבתה שמדובר במשהו מיוחד – והיום הסטודיו הוא עובדה מוגמרת, מרשימה במיוחד. לאחרונה עבר סטודיו גליפס לגלריה מרווחת ומיוחדת בפלורנטין, תל אביב, שם מירב יוצרת ומציגה את עבודותיה, ומפעם לפעם מארחת אומנים ויוצרים נוספים מעולם העיצוב, האומנות והאופנה.

“העבודה מול אדריכלים ומעצבים שמגיעים אליי, שמגלים את היכולות שלנו ואת התשתית המקצועית שעומדת כאן לרשותי, היא מהמתגמלות שיש”, היא מספרת. “זו עבודה מסוג אחר, עם הפרייה הדדית ושיח מרתק”.

היום מירב בת 39, ואימא לשלושה. היא בעלי הסטודיו והמעצבת הראשית בו. לצידה פועל צוות נשי מנצח, שמבטא עוד מוטיב חשוב בגליפס: כוחו של המין היפה.

ועכשיו, אחרי שעוררנו לכם את התיאבון, הגיע הזמן למנה העיקרית. קבלו כמה מהיצירות המרשימות ביותר של סטודיו גליפס, שאותן הצגנו בחללים שונים שעוצבו לטובת הצגת הקולקציה המרשימה. התיאורים – מפי מירב רינגל עצמה:

תמונת FLIGHT

לצאת מהמסגרת

תמונת הFLIGHT מסמלת את החיבור של מירב למוטיב הציפורים, את היציאה מן המסגרת, את האינדיבידואל אל מול הקולקטיב. את התעוזה והחופש.

אבסטרקט

משרבוט למציאות

שרבוט ידני ומלא השראה שהפך במהרה ליצירת ענק במתכת.

דואט

מינימליסטיות מלאת השראה

עבודה מינימליסטית שעושה שימוש בטכניקת ONE-LINE. עבודה שמדברת על זוגיות, על אהבה ועל מה שביניהן.

ציפורי אוריגמי

THE SKY IS NOT THE LIMIT

ציפורי מתכת עם כיפוף/קיפול תלת ממדי. העיצוב מסמל ומגלם בתוכו את המוטיב הזה באמצעות כיפוף בחומר. הציפורים הן השראה, הן כל מה שאנחנו רוצים להיות: חופשיים, משוחררים, יכולים לעוף עם החלומות שלנו. .

קיוב סטארס

שילוב של חומרים וצורות

יצירה תלת ממדית בשילוב אריחי זהב 14 קראט. תכשיטי העציצים והקיוב הם דוגמה ליצירות שנעשות בסטודיו ולעיתים נראות ממש כמו ‘תכשיטים לבית’.

סקייליין

השראה, אור ויופי

מתכת בציפוי זהב עם שכבת ציפורים אבסטרקטיות, בצביעה שחורה. מבטאת את הזריחה ואת ההתרוממות.

WOMANONLY

שחרור נשי ותעוזה

יצירה שכל כולה שירה והלל לנשיות, לעוצמה בשילוב רכות, ולסגנון אישי. יצירה העוסקת כל כולה בנשיות, בעיצוב ובמה שביניהם. בדיוק גליפס

אחרי שהתרשמתם מהעבודות המרשימות, אין עוד הרבה מה לומר: מראה העיניים עושה את כל העבודה ומוכיח שכל אחד יכול לשאוף הכי גבוה – גם אשת חינוך בשנת שבתון, שבכלל לא ידעה שלשם תוביל את עצמה.

“בתחילת הדרך, כשרציתי להתחיל לחשוף את גליפס ואת העבודות שלי, ידעתי שלעיתים אין דבר יותר קשה מלמכור את האמנות שלך. אבל הבנתי מהו המנועה שלי: חיפוש, הצימאון ליצור והתשוקה שבאה מבפנים, וזהו סוד ההצלחה. והחיפוש הזה לא מסתיים ומקווה שלא יסתיים לעולם”.

לאתר של גליפס – לחצו כאן

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content