פרויקטים אמיתיים

הקסם של תל אביב: הזוג שניצל את התמ”א לשיפוץ הדירה

2022 June 23 | 0 תגובות

לבניינים הישנים בארץ יש אווירה ייחודית משלהם. אווירה כזאת שמאפיינת את הבניה הישראלית הישנה ושאנחנו עדיין לא הצלחנו למצוא בשום מקום אחר בעולם. ועדיין, כל מי שמתגורר בבניין ישן חולם על היום שיגיע הזמן לצאת לפרויקט של פינוי בינוי.

בבניין ישן בתל אביב החליטו לשמר את האופי הייחודי ובמקום להרוס ולבנות מחדש, החליטו לבנות על הבניין הישן ולהוסיף חדרים לדירות הקיימות. זוג מהנדסים צעירים, התגוררו בדירה בבניין הישן והחליטו לנצל את השיפוץ הכללי של הבניין ולצאת לתהליך שיפוץ הדירה שלהם.

הם פנו אל מעצבת הפנים רותי קידר, קידר מתמחה במיקסום חללים קטנים ויחד איתה הפכו את הדירה הישנה למעוצבת, משפחתית ומזמינה. “בני הזוג אוהבים לרדת לפרטים, עם טעם מינימליסטי”, אומרת קידר, “היה להם חשוב מאוד להיות שותפים ולהחליט על התכנון, החומרים ולקחת חלק בכל תהליך השיפוץ”.

הרצפה בדירה חופתה בפרקט עץ טבעי ופלטת הצבעים שנבחרה לקשט את הדירה היא עדינה ונקיה בגווני שחור, לבן, אפור וורוד עם נגיעות קטנות של עץ טבעי.

הדיירים כמהנדסים, שלטו בכל פרט בפרוייקט. היה להם חשוב מאד להבין את המשמעויות של כל החלטה כדי להחליט נכון עבורם. התוכנית עברה מספר שלבים של תכנון, עד שלבסוף לאחר חקר עמוק של כל האפשרויות, התקבלה ההחלטה על התוכנית הסופית. בפרויקט נמשך זמן רב מכיוון שמדובר היה בתמ”א 1 בבניין ישן, פרויקט שהביא עימו אתגרים רבים ועיכובים אך בסוף – התוצאה שווה את הכל.

נוף ירוק ואור טבעי

עיצוב הסלון

מאחר והדירה בעלת שני כווני אוויר, היה חשוב מאוד לרותי ליצור סירקולציה ומעבר אוויר בתוך הדירה. “השתמשתי במתווה הקורות של הדירה כדי לחלק את כל אורך החלל לשלושה מקטעים, בחלק אחד המטבח, אחריו פינת האוכל ואחריו הסלון שקרוב למרפסת החדשה. נוצר חלל אחד פתוח, מרווח ומואר שמהווה את חלל המגורים אז עם הפרדה והגדרה מדויקת של כל אזור”, אומרת רותי. למרכז הסלון נבחרה ספה גדולה ומפנקת בצבע אפור התואם לפלטת הגוונים העדינה של הבית כולו, הספה קושטה בכריות נוי בגוונים עדינים עם נגיעות של צבע ולצידה מוקמה כורסא מחומרים טבעיים, קיר הטלוויזיה עוצב בצורה מינימליסטית עם שימוש בחומרים טבעיים המכניסים חום וחמימות לאזור הסלון.

תכנון מוקפד של החלל | עיצוב וצילום רותי קידר

שילוב גוונים רכים ונעימים | עיצוב וצילום רותי קידר

אמנות תואמת לגווני העיצוב | עיצוב וצילום רותי קידר

נגרות אישית בסלון | עיצוב וצילום רותי קידר

מרווח ומלא במקומות אחסון

עיצוב המטבח

המטבח הפך לחלק מרכזי ובלתי נפרד מהחלל הציבורי של הבית. הוא ממוקם לצד הסלון ובנוי מקיר מלא בארונות אחסון ואי המשמש כמקום עבודה ואחסון אליו מתחבר חלק נמוך יותר המשמש כשולחן אוכל. חזיתות המטבח נצבעו בצבע לבן ועוצבו בקווים ישרים ונקיים המשתלבים עם משטח עבודה משיש שחור החוזר על עצמו באי ובנישה הממוקמת בין ארונות המטבח ומשלבן ארון מחופה בעץ טבעי. המטבח מלא באור טבעי הנכנס מבעד לחלונות הסלון ולחלון פינתי הממוקם בקצה השני של המטבח.

מקומות אחסון רבים במטבח | עיצוב וצילום רותי קידר

נגיעה של עץ טבעי במטבח | עיצוב וצילום רותי קידר

משטח עבודה שחור במטבח לבן | עיצוב וצילום רותי קידר

שילוב בין פרקטיות ליופי

עיצוב מבואת הכניסה

הכניסה לדירה תחומה במבואה קטנה המחופה ברצפה מאוירת ושונה מהפרקט המחפה את הבית כולו. הרצפה הייחודית והשונה מחברת בין הריצוף בכניסה לריצוף במרפסת ויוצאת תחושת המשכיות. הבחירה בריצוף שונה מהפרקט הייתה בחירה פרקטית שנועדה ליישר הבדלי גובה ברצפה ולאפשר כניסה לדירה עם נעליים מלוכלכות ולא להרוס את הפרקט. מאחורה דלת הכניסה תוכנן ארון שירות בו מסתתרת מכונת הכביסה, ארון חשמל ותקשורת וכמות גדולה של נעליים. מבואת הכניסה נפתחת למבואת כניסה גדולה יותר בה מוקמה קונסולה קטנה בגווני שחור ולבן והיא משמת כמעבר לחדרי השינה או לחלל המגורים.

שילוב בין אריחים מאויירים לפרקט עץ טבעי

ברוכים הבאים | עיצוב וצילום רותי קידר

קונסולת כניסה בצבע שחור ולבן

קונסולת כניסה מעוצבת | עיצוב וצילום רותי קידר

קיר צבוע בגוון דמוי בטון

תכנון נכון של חלל הכניסה | עיצוב וצילום רותי קידר

שילוב חללים

עיצוב יחידת ההורים

יחידת ההורים מוקמה בחלל קטן יחסית, על מנת ליצור תחושה של מרחב וגודל ולנצל את החלון היחיד בחדר השינה הוחלט לחבר בין חדר הרחצה לחדר השינה באמצעות קיר זכוכית שקוף עם פרופיל בלגי שחור המאפשר כניסה של אור טבעי ואוויר מתוך חדר השינה לחדר הרחצה. אזור הרחצה כולו חופה באריחים דמויי בטון הנותנים תחושת המשכיות, שידת הרחצה נבחרה בצבע כחול אפרפר עמוק המשתלב עם פלטת הגוונים בדירה כולה. באזור השינה נבחרה מיטה עם גב מעת טבעי ומדפים מובנים, קיר גב המיטה נצבע בגוון תכלת עדין ותוכנן ארון קיר בנגרות אישית מותאמת לחלל הקטן. החלון בחדר השינה חופה בווילון חצי שקוף המאפשר לאור לחדור לחלל אך מספק פרטיות ווילון נוסף המאפשר לחסום את האור הטבעי ומחשיך את החלל כולו.

קיר גב מיטה צבוע בצבע תכלת עדין

חדר שינה מודרני ומעוצב | עיצוב וצילום רותי קידר

מיטה זוגית עם גב מעץ טבעי

גב מיטה מעץ טבעי בשילוב מדפים | עיצוב וצילום רותי קידר

ארון קיר לבן בנגרות אישית בחדר השינה

ארון קיר בנגרות אישית | עיצוב וצילום רותי קידר

קיר זכוכית מפריד בין חדר הרחצה לחדר השינה

קיר זכוכית שקוף בחדר הרחצה | עיצוב וצילום רותי קידר

אריחי בטון בחדר הרחצה

אריחי בטון גדולים | עיצוב וצילום רותי קידר

כיור מרחף בחדר הרחצה

כיור מרחף | עיצוב וצילום רותי קידר

נישה במקלחון

חדר רחצה מזמין ומפנק | עיצוב וצילום רותי קידר

נישות דקורטיביות בחדר הרחצה

נישות דקורטיביות בחדר הרחצה | עיצוב וצילום רותי קידר

את השיחה עם רותי על עיצוב ומיקסום חללים קטנים אנחנו יכולים לדמות לשיחה עם ילד בחנות ממתקים. את האהבה שלה למיקסום, תכנון יעיל ועיצוב אפשר לראות בכל פינה בבית ובכמות הטיפים העצומה שיש לה לאיך בדיוק למקסם את החלל. “בחללים קטנים עדיף תמיד לצבוע קירות בגוונים בהירים של לבן ואפור. בדירה הזאת למשל כל אזור הכניסה נצבע באפקט בטון אפור כדי להדגיש את האור והבהירות של חלל המגורים שנצבע בלבן”, מה לגבי המשך הטיפים? אנחנו ממליצים לכם לבקר באתר שלה ולהמשיך לעקוב.

לאתר של מעצבת הפנים רותי קידר – לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: זה לא חלום – טיפים לעיצוב חדר השינה – לכתבה המלאה לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב וצילום: רותי קידר

צבע: אפקט בטון טמבור, אקסטרה וויט נירלט

סנטריה וריצוף: אלוני

ריהוט: טולמנס דוט

אולי יעניין אותך גם...

מרחב ציבורי גדול מלא באור טבעי

ממגורים בארצות הבית לשיפוץ בית פרטי בשרון: עיצוב ייחודי ומשפחתי

לאחר שנים של מגורים בחול הגיעו להחלטה לחזור עם ילדיהם המתבגרים לישראל. הם רכשו מבנה ישן ויצאו למסע שיפוץ מקיף על מנת לפוסט המלא
תקרה משופעת עם קורות עץ

להתחיל מחדש: שיפוץ דירת גג ברמת גן

אם יצא לכם לשפץ או לעצב את ביתכם אז אתם כנראה יודעים שמדובר בפרויקט עמוס וקשה, מלא בחוסר ודאות עד שמגיעים לרגע לפוסט המלא
דלתות נסתרות החזיתות המטבח

בלב העיר העתיקה: שיפוץ דירת גן בירושלים

באחת מהשכונות הירושלמיות הוותיקות ממוקמת דירת גן קסומה המשלבת באופן מופלא בין העבר והעתיד. השכונה מלאה בבתים מיוחדים המשלבים בין ישן לחדש לפוסט המלא
Skip to content