פרויקטים אמיתיים

מבית ילדותי לבית משפחתי: שיפוץ בית פרטי משנות ה80

2024 יוני 20 | 0 תגובות

לפני כ35 שנה נבנה הבית הפרטי, במשך כל הזמן הזה הוא שימש כבית חם ומזמין עבור בעלת הבית שהתגוררה בו עם הוריה ואחיותיה. לאחר שעברה לגור בו עם ילדיה החליטה לשפץ את הבית כולו תוך שימור אלמנטים מלאי זיכרונות והכנסה של סגנון עיצוב נקי ומוקפד.

הבית, היה מעוצב בסגנון מיושן עם רצפת טרצו, תריסים כבדים ותקרת עץ, בעזרת שיפוץ מדויק הפך לחלל עכשווי המשלב בצורה מושלמת בין מודרני, תעשייתי וכפרי. החזון היה ליצור בית צבעוני, חמים ואקלקטי, אך יחד עם זאת פונקציונלי וקל לניקוי, שיכול לארח מבוגרים, ילדים ובעלי חיים בנוחות ובכיף.

למלאכת התכנון והשיפוץ פנתה בעלת הבית אל מעצב הפנים טוביה פנפיל שיחד עם יחד עם בעלת הבית שהיא חובבת עיצוב ואמנות, הצליחו ליצור בית שמח, מזמין ופונקציונלי, המשלב בין עולמות עיצוב שונים בהרמוניה מושלמת. הבית הזה משקף את אהבותיה וסגנונה האישי של בעלת הבית, ויחד עם זאת שומר על פשטות ונגישות, מה שהופך אותו למקום שבו כל אחד ירגיש בנוח להתרווח ולהרגיש בבית.

עוד במגזין:

כבר לא סטנדרטי: הכל על שדרוג מטבח קבלן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

כי כמה שתבין יותר ילד: חדרי ילדים מעוצבים ושמחים להשראה

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה – לכתבה המלאה לחצו כאן

חיבור בין פנים לחוץ

עיצוב הסלון

המרחב הציבורי כולו משקיף על נוף מרהיב ועל מנת להעצים את הקשר בין הפנים לחוץ הוחלט להחליף את כל החלונות הכבדים והמיושנים ולפתוח את החלל כולו בעזרת חלונות בעלי פרופיל בלגי עדין המקליל את המפתחים הגדולים ומכניסים את החוץ פנימה ישירות אל תוך העיצוב.

מכיוון שמדובר בבית ילדותה של בעלת הבית, ומתוך התחשבות ברגשות הנוסטלגיים שיש בה כלפיו, הוחלט לשמור על חלק מהמוטיבים המקוריים. כך, למשל, נשמרו קירות האבן בסלון העשויים משברי סלעים שנחפרו במהלך בניית הבית והותקנו על ידי אביה. כעת אותם קירות ומתפקדים כתפאורה מוצלחת לעיצוב החדש. לצד הסלון ישנו חלון עגול מהעיצוב המקורי הוחלט לשמר ולחדש אותו בפרופיל אשר הופך אותו לאלמנט עיצובי עדכני וייחודי. בסלון מקומות ישיבה רבים המאפשרים אירוח ובילוי משפחתי מזמין ונעים.

שילוב בין ישן לחדש

אבני בריק המחפים את הקירות

חלו ןעגול עם פרופיל בלגי עדין

שימור אלמנטים מלאי זיכרונות

שילוב סגנונות עיצוב

עיצוב המטבח

המטבח תוכנן מחדש עם יותר שטחי אחסון ומשטחי עבודה גדולים ונוחים. הארונות תוכננו מחזיתות עץ טבעי ומסגרת שחורה בסגנון תעשייתי, סגנון שמלווה אלמנטים נוספים בחלל הציבורי של הבית. חלק מהיחידות תוכננו במיוחד עבור נישות שהיו קיימות במבנה המקורי ובמרכז המטבח מוקם שולחן עץ כפרי גדול והוקף באוסף אקלקטי של כיסאות. למטבח נבחר תנור מעוצב בסגנון כפרי בצבע תכלת שהפך לאלמנט מרכזי וייחודי בחלל, קורות העץ המיושנות בתקרה המשופעת נצבעו בלבן וכך נוצר מראה אוורירי ונקי בשילוב תכנון תאורה סמויה הנותן אפקט מרשים של תקרה מוגבהת.

תנור בעיצוב כפרי בגוון תכלת מלא נוכחות

תנור בעיצוב כפרי בגוון תכלת מלא נוכחות

שולחן אוכל עם אוסף אקלקטי של כיסאות

שולחן אוכל עם אוסף אקלקטי של כיסאות

חזיתות מעט טבעי עם מסגרת שחורה

חזיתות מעט טבעי עם מסגרת שחורה

רהיטים מיוחדים שתוכננות בהתאם לנישות במטבח

רהיטים מיוחדים שתוכננות בהתאם לנישות במטבח

מבט אל הכניסה לבית

מבט אל הכניסה לבית

 

מעורר השראה

עיצוב חדר העבודה

פירוק גרם המדרגות שהוביל לעליית הגג פינה מקום רב במרכז הבית. לאחר דיונים רבים על הסבת השטח הפנוי, הוחלט לייצר בו חדר עבודה שקוף, שמיקומו האסטרטגי מאפשר שליטה של האם העובדת מהבית על הנעשה בחלל.

אופי העבודה של האם הכתיב את הצורך בחלל עבודה יצירתי ומלא השראה, והוביל לבחירה בפריטים בעלי נוכחות משמעותית כמו ספריה ענקית וגוף תאורה עצום, המשתלשל מגובה 5.5 מטר. לסגירת הקירות נבחר פרופיל הזהה למפתחי החלונות, הספרייה של חדר העבודה והפריטים המיוחדים שנבחרו לקשט אותה נשקפים מבעד לקירות הזכוכית והפריטים המיוחדים המקשטים את חדר העבודה מכניסים אופי צבעוני ומעורר השראה לעיצוב של החלל הציבורי של הבית.

חדר עבודה מופרד באמצעות מחיצות זכוכית

חדר עבודה מופרד באמצעות מחיצות זכוכית

פרופיל בלגי עדין בקירות חדר העבודה

פרופיל בלגי עדין בקירות חדר העבודה

קשר ישיר לבית כולו

קשר ישיר לבית כולו

פריטים דקורטיביים שנבחרו בקפידה

פריטים דקורטיביים שנבחרו בקפידה

חדר עבודה מעוצב בצורה המעוררת השראה

חדר עבודה מעוצב בצורה המעוררת השראה

מזמין ונעים

עיצוב חדר השינה

חדרה של האם משלב בין אזור שינה כפרי לחדר רחצה מודרני, אזור השינה מכיל מיטה זוגית רחבה עם ראש מיטה קלוע מחומרים טבעיים וקיר גב מיטה מחופה בטפט פרחוני עדין המשתלב עם הקירות הלבנים בחדר השינה. בחדר ישנו חלון גדול המשקיף אל נוף יפהפה הנכנס גם הוא ישירות אל תוך העיצוב וארון קיר גדול עם דלתות תריס מיוחדות התורמות לאווירה הכפרית החמה בחדר השינה.

חדר הרחצה הצמוד מחופה באריחים אפורים במראה גולמי המחפים את החלל כולו ונותנים תחושת מרחב, במקום שידת רחצה סטנדרטית בחרו להעמיד את כיור הרחצה על רגלי ברזל מדוקקות התורמות גם הן לאווירה הקלילה והנעימה בחדר הרחצה הקטן.

נוף מרהיב מחדר השינה

נוף מרהיב מחדר השינה

שילוב חומרים טבעיים בעיצוב חדר השינה

שילוב חומרים טבעיים בעיצוב חדר השינה

חדר רחצה צמוד לחדר השינה

חדר רחצה צמוד לחדר השינה

עיצוב מודרני לחדר הרחצה

עיצוב מודרני לחדר הרחצה

חשיבה יצירתית

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה של הילדים תוכנן בשפה נקיה וקלילה כזו שתוכל 'לגדול' איתם ולהיות רלוונטית לזמן רב. קירות החדר חופו האריחים לבנים בצורת הנחה יצירתית המוסיפה עניין ועומק, לרצפת חדר הרחצה נבחרו אריחים מאוירים בגוונים טבעיים וחזקים הנותנים מראה צעיר ויפה לחדר הרחצה. נבחרה שידת רחצה לבנה גבוהה גם רגליים שחורות מדוקקות הנותנות לה מראה מרחף, כיור שקוע ומראה עגולה התורמת למראה העיצובי הנקי והיפה.

עיצוב עם חשיבה על העתיד

עיצוב עם חשיבה על העתיד

בשביל לקחת בית ישן ומלא בזיכרונות ילדות ולשפץ אותו כמעט לחלוטין צריך תכנון מדויק ורגיש, כזה שמשמר זיכרונות נעימים ונותן מקום לחוויות חדשות וציפייה לעתיד.

מעצב הפנים טוביה פנפיל הצליח לשלב בעדינות רבה בין העבר לעתיד ויצר עבור המשפחה בית מדויק לצרכים העכשוויים שלהם עם חשיבה על העתיד עם עיצוב מדויק לאופי הייחודי שלהם. אם תשאלו אותנו זה כל מה שבית צריך.

 

לאתר של סטודיו העיצוב PANFIL לחצו כאן 

לעמוד Pickinteri של סטודיו העיצוב PANFILלחצו כאן

 

 

 

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב ותכנון: סטודיו PANFIL, טוביה פנפיל

צילום: שירן כרמל

צבע: נירלט

סנטריה וריצוף: אלוני

פינת אוכל וטפט במסדרון: הבית של עידה

אקססורייז: ביתילי, אי די דיזיין

 

אולי יעניין אותך גם...

סלון פתוח עם מקומות ישיבה רבים לכיוונים שונים

לעצב מהלב: תכנון בית פרטי בנחלה

לאחר שהות ממושכת בחו"ל, החליטה המשפחה לחזור ולבנות את ביתה החדש על נחלה בארץ. הם פנו אל משרד האדריכלות והעיצוב פלסנר אשר לפוסט המלא
קיר טלווייזה מחופה אבנים

בית החלומות: תכנון ועיצוב בית פרטי במושב

בלב מושב בדרום הארץ ניצב בית המגשים חלום משפחתי - פרי שיתוף פעולה מיוחד בין משפחה צעירה לבין האדריכלית שירלי דן. הבית, לפוסט המלא
ראתה את הפוטנציאל

שיפוץ בזמן מלחמה: דירת 5 חדרים בשפלה

הם החליטו שהגיע הזמן לעבור לדירה גדולה יותר באותה העיר בה הם מתגוררים ומצאו דירת חמישה חדרים אך התקשו לראות את הפוטנציאל לפוסט המלא
דילוג לתוכן