המגזין

תוהו ובוהו של עיצוב חופשי ונפלא: על סגנון הבוהו שיק

2020 October 25 | 0 תגובות

טרנדים הם מה שמניע את כולנו קדימה, כך נראה. בכל תחום ישנם טרנדים – כאלו שחולפים אחרי יומיים ואחרים שנשארים גם עשור ויותר, אך כולם ככולם הם אלו המשפיעים עלינו, המחדשים את סביבתנו, הגורמים לנו לגבש את טעמנו ואת תפיסתנו. גם בעולם העיצוב, מן הסתם, ישנם אינספור טרנדים. זהו אולי התחום שבו יש יותר טרנדים מאשר בכל מקום אחר. העיצוב הנורדי־ סקנדינבי הוא אחד מהם, ונראה שהוא כאן להישאר, ולאחרונה אנחנו עדים לטרנד נוסף ומשגע לא פחות: סגנון הבוהו שיק.

בוהו מה? מהו סגנון הבוהו שיק?

אז מה הוא סגנון הבוהו שיק? זהו סגנון עיצובי שמקורו עוד בשנות ה־60 של המאה הקודמת, בנערי הפרחים וב’היפים’ של אז, בבוהמה של אותם ימים. אך שלא תטעו: היום זהו אינו סגנון מרושל ו’זרוק’ כפי שניתן אולי לחשוב. להפך – מדובר בסגנון עיצוב ייחודי, מהודק, בעל עקרונות ברורים, שיכול להפוך את הבית שלכם לשיקי במיוחד. בסגנון הבוהו שיק יש משהו מאוד אקלקטי, הוא נינוח, אישי ומשלב בתוכו מגוון של חומרים טבעיים וטקסטורות בתוספת המון צמחייה ועציצים.

איך מכניסים את הבוהו שיק הביתה? בקלות. ישנם כמה אלמנטים חשובים המובילים את הסגנון הזה, ובראשם השילוב בין אז להיום, בין סגנון וינטאג’י משהו, לבין לוק מודרני, אלגנטי, מהודק. נוסף על כך, סגנון הבוהו שיק חובב שימוש בבדים ובפריטי טקסטיל, צבעים בגוונים צהובים וחומים (צבע החמרה, שהפך אהוב מאוד לאחרונה, הוא אחד מהם) וטקסטורות שונות ומודגשות מאוד בחלל. עוד הוא אוהב פריטי ישיבה נמוכים, להענקת תחושת חופש ונוחות.

אחד היתרונות הגדולים של הבוהו שיק הוא היכולת שלו להשתלב עם כל סגנון כמעט. הוא לא בא ‘על חשבון’ סגנון אחר, אלא חי איתו בהרמוניה. יש רבים שהופכים אותו לסגנון היחידי בבית, אך גם אם אתם רוצים להסתפק רק בנגיעות ממנו, תוכלו לעשות זאת בקלות. כי כזה הוא סגנון הבוהו שיק: זורם, משתלב, הרמוני.

בוהו שיק בסלון

סלון בסגנון בוהו שיק יאמץ לחיקו שרפרפים, הדומים ושאר פריטי ישיבה נמוכים, לצד עושר בטקסטיל: כריות, שמיכות, שטיחים ועוד. כמה דוגמאות מצוינות לכך תוכלו לראות כאן. גם קירות מלאי טקסטורות, ושימוש בצבעים מפתיעים, יעשו את ההבדל. כאמור, אין כל הכרח להפוך את החלל כולו לבוהו שיק, ולפעמים יספיקו כמה כיסאות מיוחדים בצבע הנכון כדי להשיר את האווירה הרצויה.

עיצוב אפרת מידן | צילום הילה עידו

סלוון בוהו שיק מובהק | עיצוב אפרת מידן | צילום הילה עידו

בוהו שיק במטבח

סגנון הבוהו שיק במטבח יכול להתחיל מהפריטים הקטנים ביותר, כמו הפמוטים המדהימים שהבאנו לכאן כדוגמה, ועד לדברים המשמעותיים ביותר – כמו צבע הארונות. אחד הטיפים המצוינים בעניין זה הוא האותנטיות: הבוהו שיק חובב מאוד פריטים אותנטיים, ולכן אם יש לכם כלי בישול מסורתיים (לדוגמה: סיר קדירה גדול מחרס), הם אלו שיעשו את ההבדל האמיתי.

עיצוב שרית זיו אלון | צילום שירן כרמל

גוונים רכים במטבח | עיצוב שרית זיו אלון | צילום שירן כרמל

בוהו שיק בחדר השינה

מאחר שהבוהו שיק אוהב מאוד פריטי טקסטיל, אפילו ‘נשען’ ומתבסס עליהם במובנים רבים, ניתן להשיג את המראה המתאים בחדר השינה בקלות רבה יחסית. בחירת פלטת צבעים מתאימה, עם זרימה בין צבעי המצעים לצבעי הקירות, לדוגמה, כבר תתרום המון למראה החלל. אקססוריז במראה ייחודי ומסוגנן, טבעי אך מוקפד, ישלימו אווירה נהדרת.

עיצוב חן סבג | צילום אסף ברנר

טקסטיל שנבחר בקפידה בוהו שיק בחדר השינה | עיצוב חן סבג | צילום אסף ברנר

בוהו שיק בחדר הילדים

עם השנים התגלה הבוהו שיק כסגנון עיצוב מצוין לחדר הילדים, וזאת משום הצבעוניות הרבה שהוא מאפשר. כאן ניתן ליצור מראה שמחה במיוחד, מסוגנן מאוד – מבלי ליצור תחושה של בלאגן או חוסר מחשבה. שימוש בפריטים טבעיים, ושילוב בין פריטים חדשים לישנים (כן, כן, גם כאן) יצרו לילדים שלכם חדר מקסים, באווירה נהדרת.

עיצוב ברבורית | צילום אורית ארנון

חדר ילדות מעוצב | עיצוב סטודיו ברבורית | צילום אורית ארנון

בוהו שיק בחדר הרחצה

בניגוד, אולי, לסגנונות עיצוב אחרים, הבוהו שיק מכניס את החמימות של הטקסטיל גם לחדר הרחצה – בעזרת פריטים כמו השטיח שהבאנו כאן כדוגמה. הוסיפו לזה פלטת צבעים מיוחדת, ופריט או שניים מתחום הסניטריה שיציעו מראה מיוחד (כיור בסגנון עתיק, אמבטיה ב־free standing וכדומה) וקיבלתם חדר רחצה בוהו שיקי נפלא.

עיצוב הלל אדריכלות | צילום עודד סמדר

עץ טבעי בחדר הרחצה | עיצוב הלל אדריכלות | צילום עודד סמדר

איך תשלבו את סגנון הבוהו שיק בצורה נכונה אצלכם בבית?

אין ספק – סגנון הבוהו שיק הוא סגנון חמקמק מעט, משום שהוא שואב את קסמו מכמה סגנונות. לא נדיר לראות חלל כפרי בסגנון בוהו שיקי, חלל מינימליסטי בוהו שיקי ועוד. לכן, ומעל לכול, זכרו כי סגנון הבוהו שיק מעודד אתכם ליצור אמירה משלכם, מראה משלכם, סגנון משלכם. אל תחששו ‘להתפרע’ מעט במהלך העיצוב, כדי לתת לבית את הנגיעה שלכם, גם אם היא נהוגה פחות בימים אלו. הבוהמיינים של העבר הם אלו שהכתיבו את העיצוב של היום, וגם אתם יכולים להיות כאלו.

כאמור, השתמשו בפלטת צבעים רחבה, בדגש על גווני החום והצהוב; הכניסו אל הבית מוצרים מעוצבים מחומרים טבעיים, כמו עץ רגיל, במבוק, קש ועוד; צרו אזורים נוחים לישיבה ול’רביצה’ ממושכת; השתמשו בטקסטורות מיוחדות ומפתיעות; והראו לכולם מי אתם ומהי הייחודיות שלכם. אנחנו מבטיחים לכם – כולם יאהבו את מה שתיצרו.

פריטים שווים בסגנון בוהו שיק לעיצוב הבית:

שידת ראטן בעלת שתי דלתות, עשויה בעבודת יד מעץ מלא בעלת מראה בוהו מרשים. ניתן להשיג ב-תומיק

שידת ראטן, תומיק

שידת ראטן, תומיק

שטיח ארוג מבד יוטה וכותנה עם פרנזים, רך ונעים למגע ומגיע במגוון גדלים. החל מ350 ש”ח, ניתן להשיג ב- zara home

שטיח מבד יוטה וכותנה, zara home

שטיח מבד יוטה וכותנה, zara home

כיסא לאונג’ בעל עיצוב מפואר ואופי ייחודי, עבודת יד מעץ מלא בקווים נקיים המשתלבים נהדר בסגנון הבוהו, החל מ3,840 ש”ח, ניתן להשיג ב- habitat

כיסא לאונג’, habitat

כיסא לאונג’, habitat

שמיכה בעלת מרקם רך ונעים למגע, עיצוב גיאומטרי עם פרנזים המוסיפים לחלל מראה דינמי, החל מ269 ש”ח, ניתן להשיג ב- urbanoutfitters

כירבולית בוהושיק, urbanoutfitters

כירבולית בוהושיק, urbanoutfitters

פמוטי עץ קלאסיים המשדרגים את הבית ברגע, עשויים עץ טבעי חזק ואיכותי, החל מ125 ש”ח, ניתן להשיג ב- rico home

פמוטי עץ, rico home

פמוטי עץ, rico home

סל קש גדול לאחסון, עשוי 100% ראטן, ומוסיף לכל חלל נגיעת בוהו שיקית ומרשימה, החל מ349 ש”ח, ניתן להשיג ב- zara home

סל אחסון מראטן, zara home

סל אחסון מראטן, zara home

סט הדפסים בעיצוב מקורי בהשראת השקיעה המוזהבת, איורים המשלבים בתוכם צילומים מרהיבים ואיורי מים עדינים, החל מ335 ש”ח, ניתן להשיג ב- minimal minds

הדפסים, minimal minds

מתלה עשוי עץ ליבנה עם יתדות לתלייה, מעוצב בקווים נקיים בעלי אופי בוהו שיק מרהיב, החל מ46 ש”ח, ניתן להשיג ב- h&m home

מתלה, h&m home

מתלה, h&m home

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content