השראה

DIY לחגים: 8 צעדים פשוטים לשדרוג המטבח

2021 August 30 | 0 תגובות

תקופת החגים בשבילנו היא תקופה מעולה להתחדש ולרענן את הבית. לשנות את האווירה ולתת לבית שלנו תחושה נעימה, רעננה וחדשה בעזרת שינויים קטנים שעושים הבדל גדול.

המטבח הוא החלק בבית אותו אנחנו תמיד אוהבים לרענן ולחדש, אז נכון שאנחנו לא מדברים על פרויקט שיפוץ ענק שיהפוך את הבית שלנו למשהו אחר לגמרי ממה שאנחנו מכירים אבל בדיוק כמו בארון הבגדים – גם שינוי קטן עושה הבדל גדול!

פנינו אל שלומי כהן, מעצב ראשי בחברת המטבחים אביבי מטבחים וביקשנו ממנו לעזור לנו לשדרג את המטבח שלנו ביעילות, מהירות והכי חשוב – בזול. בעזרתו הפכנו את המטבח שלנו ממיושן ודהוי לצעיר, מסעיר ומלא אמירה.

רוצים גם? אנחנו כאן בשביל לשתף אתכם בטיפים המעולים שקיבלנו:

לחיצת היד הראשונה

החלפת ידיות המטבח

ניתן למצוא בשוק מגוון עצום של סוגי ידיות לארונות. ידית נוסטלגית, ידית עם טקסטורה מעניינת או ידית בעיצוב פשוט ונקי – לכל ידית אמירה משלה והחלפת הידיות במטבח זו עבודה לא מסובכת כלל שעושה שינוי גדול בנראות ארונות המטבח. לא רוצים להחליף את הידיות? אתם לא חייבים, ניתן לצבוע את הידיות הקיימות, היום, תוכלו למצוא מגוון רחב של צבעים המיועדים לצביעת ידיות המטבח. בעזרת הצבע תוכלו להפוך את ידיות המטבח לייחודיות ומעניינות.

אביבי מטבחים משטחי עבודה וישיבה | צילום עינת דקל

אביבי מטבחים | צילום עינת דקל

להכניס צבע ולשנות אווירה

לצבוע את הקירות

צביעה של קיר אחד במטבח יכולה לשנות את הנראות הכללית שלו לחלוטין. ובגלל שמדובר בצביעה של רק קיר אחד, אתם ממש לא צריכים להיות שמרניים בבחירת הגוון. אתם יכולים להתפרע ולבחור בכל גוון שרק תרצו. שימו לב שככל שהגון כהה יותר ההשפעה על האווירה יותר דרמתית, קיר צהוב ימלא את המטבח באנרגיית בוקר, קיר כחול או ירוק יוסיף אווירה ים תיכונית, גווני אדום ובורדו יכולים לתת משהו אינטימי ודרמתי יותר – צבע נכון יכול להוסיף המון סטייל ונגיעה עיצובית, עכשיו נשאר לכם רק לבחור את הגוון.

לתשומת ליבכם – אם בחרתם לצבוע את הקיר מאחורי הכירים כהן ממליץ להשתמש בגוונים כחולים, לכלוכי הבישול בולטים פחות על הגוונים הכחולים וכך הקיר יישאר נקי ומיוחד לזמן רב.

אביבי מטבחים

אביבי מטבחים

הלבישו את המטבח

למלא את המטבח באקססוריז

המטבח לא חייב להיות חלל פונקציונלי בלבד. הוספה של כלי נוי מעניינים יתפסו את העין וישברו את השעמום. את הצלחות ככל הנראה אתם תשאירו בארונות הסגורים, אבל ביחידה הפתוחה אתם יכולים להניח לצד הכלים הפרקטיים המשמשים אתכם לעבודה במטבח גם את הפמוטים שירשתם מסבתא, פסל של פיל, ועוד דברים שלא ישמשו להכנת חביתה אך יוסיפו למטבח אופי ויופי רב.

מטבח קוריאן- אביבי מטבחים דגם פיפט אווניו דארק

מטבח קוריאן | אביבי מטבחים

גוונים ירוקים של טבע

לשלב צמחיה במטבח

שילוב של צמחיה במטבח או בחלון המטבח גם יוסיפו אווירה טבעית ונעימה למטבח, גם יוסיפו צבע וגם יספקו משהו חדש שמשתנה מעונה לעונה. עשבי תבלין ותה, שיח עגבניות שרי,  פלפלים קטנים, גרניום, יש כל כך הרבה אפשרויות לשחק איתן. רק לא לשכוח להשקות, להתאים את הצמח לכמות השמש שהוא מקבל, או אם אתם ידועים בתור הורגי צמחים למיניהם, השתדלו לבחור בצמחים סבלניים שלא זקוקים להרבה מים.

אביבי מטבחים | צילום אלעד גונן

אביבי מטבחים | צילום אלעד גונן

לחדש את המטבח

טפטים

דרך מעולה לשדרג את נראות המטבח היא טפט. ולאו דווקא על הקירות. אפשר לשים טפט משוגע על המקרר, על חלק מהארונות, או לבחור בטפט דמוי קרמיקה בקיר שמאחורי הכיור. יש כל כך הרבה אפשרויות לחדש את מראה המטבח באמצעות טפטים, אם נלך על מראה עצי, צבעוני, סולידי או חלק כל טפט שתבחרו יתן למטבח שלכם אופי שונה וחדש לחלוטין.

אביבי מטבחים פינת אוכל ארונות אחסון | צילום עינת דקל

אביבי מטבחים | צילום עינת דקל

להאיר את המטבח

תאורה

כפי שכל קולנוענ/ית מתחיל/ה יודע/ת, תאורה עושה את כל ההבדל. תכנון תאורה נכון, גם במטבח, יכול להחמיא, ליצור דרמה, לחלק את החלל ולענות על מגוון רחב של צרכים. הדבר היפה בתאורה הוא שאפשר לשחק איתה – לבחור גוף תאורה מעוצב כאלמנט שיהפוך להיות מרכזי בתפיסה העיצובית, מיקומו ועוצמת האור יכול לשנות מטבח מקצה לקצה.

אביבי מטבחים

שמירה על הסדר

מקומות אחסון

אזורי האחסון במטבח נוטים להתבלגן ממש מהר, ישנם כמה אביזרים שיעשו לכם סדר בבלגן ויהפכו את החיים לקלים יותר: שטיחונים בתחתית הארון שמחזיקים את הסירים והמחבתות שלא יזוזו וירעישו, חלוקות פנימיות בתוך המגירות על ידי יחידות סגורות היוצרות עוד מקומות אחסון ומפרידות בין כלים שונים. בארונות סגורים ניתן להשתמש במחיצות פנימיות שיחלקו לכם את מקומות האחסון בצורה יעילה שתעזור לכם לשמור על הסדר לאורך זמן.

אביבי מטבחים

כיסאות אוכל

החליפו את הכיסאות הישנים

אם זה לצד שולחן האוכל או ליד הבר החלפה של כיסאות האוכל הישנים בכיסאות חדשים עושה הבדל משמעותי בקלות. יש מבחר רחב של כיסאות בצבעים שונים ובעיצובים שונים שיכולים לשדרג את המטבח ברגע ולתרום רבות לעיצוב שלו. לא רוצים להחליף את הכיסאות שלכם? תמיד ניתן לשפץ אותם.

 

אביבי מטבחים | צילום עינת דקל

אביבי מטבחים | צילום עינת דקל

גם אם אתם לא מומחים גדולים בבישול ואפייה שתדעו שככל שיהיה לכם יותר נעים במטבח ככה יהיה לכם יותר קל לבשל, לארגן ולהעביר את היום בכיף ובנוחות. ובשבילנו זה שווה הכל 🙂 אז שדרגו את המטבח ושתפו אותנו בשינוי. ושיהיה חג שמח וטעים.

הטיפים בכתבה באדיבות שלומי כהן, מעצב ראשי בחברת אביבי מטבחים

לאתר אביבי מטבחים – לחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content