המגזין

רגע לפני שיפוץ? 10 דברים לפני שבוחרים מעצבת פנים

2019 August 15 | 0 תגובות

כאשר בוחרים בליווי של מעצבת פנים בעת רכישת דירה או לפני תהליך של שיפוץ או בנייה, אין ספק שזוהי כנראה החלטה נבונה ונכונה.רכישת דירה או שיפוץ הבית יכולה להיות הרפתקה לא רק מלחיצה אלא גם מורכבת מאד ולכן, על מנת שתוכלו לעבור את התהליך בצורה חלקה ונכונה יותר, מומלץ להיעזר באיש מקצוע מתאים.

בנוסף לכך, מאחר ומדובר בהוצאה כספית גדולה יחסית, יהיה נכון להתנהל מול מעצבת פנים על מנת לצמצם כאבי ראש, הוצאות מיותרות וכדי שתוכלו לחיות בבית נעים ומותאם אישית.
אז לפני שתצטרכו לבחור סגנון עיצובי, את צבע הקיר, חיפוי הרצפה ועוד שלל בחירות גורליות כאלה ואחרות אתם עומדים בפני ההחלטה הקשה מכולם – מי תהיה מעצבת שתלווה אתכם בתהליך הארוך (והמהנה במיוחד) של עיצוב הבית שלכם

אז רגע לפני בחירת מעצבת פנים? 10 נקודת שיעזרו לכם בחור נכון. בואו נתחיל!

עוד במגזין:

תבנו עליו: האתר שיעזור לכם לבחור את המעצב המושלם – לחצו כאן

הום סטיילינג או בעברית הלבשת הבית, תשובות לכל השאלות – לחצו כאן

כל מעצבת פנים והתפקיד שלה

מה ומי אתם צריכים?

לפני שאתם בכלל ניגשים לתהליך החיפוש אחר המעצבת המושלמת עבורכם, עצרו לרגע ותחשבו מה אתם צריכים?
יש מבחר רב של מעצבות פנים המתמחות בסוגים שונים של עיצוב. אם אתם בונים את הבית מחדש אתם צריכים שלמעצבת שלכם תהיה הסמכה לזה.
אם החלטתם לחלק את החללים מחדש או רק לעצב מבפנים?
לכל אחת יש את ההסמכה שלה, בדקו מה הצרכים שלכם, זה ימקד לכם את החיפוש ויביא אתכם מהר יותר אל האחת שלכם.

מעצבת פנים לטיסיה שיינקמן | צילום אורית ארנון

מעצבת פנים לטיסיה שיינקמן | צילום אורית ארנון

איפה מחפשים מעצבת פנים ומתי?

איפה כל החברות שלך? ברשת! וגם מפה לאוזן

לגבי האיפה, היום הכל קורה באמצעות הרשת. יש מבחר ענק של קבוצות עיצוב בהן תוכלו לקבל המלצות או למצוא ביקורות על מעצבות פנים, למצוא פרויקטים בסגנונות שונים, כמובן שלקבל המלצה מאנשים שאנחנו מכירים יכולה להיות דרך נהדרת למצוא את מעצבת הפנים שאנחנו  אוהבים אבל ברשת המבחר גדול ומעוצב. לגבי המתי, כמה שיותר מוקדם, יותר טוב.

העבודה מול מעצבת פנים נמשכת חודשים ארוכים וככל שתמצאו אותה מוקדם יותר כך תוכלו לחסוך יותר. אם זה במעמד הרכישה של הבית המעצבת תוכל לעזור לכם לזהות את הפוטנציאל, אם זה בתהליך הבניה היא תוכל לעזור ולהתאים את הבית לפנטזיה עליה אתם חולמים. ככל שתתחילו מוקדם יותר תוכלו להתאים את הבית יותר לצרכים ולרצונות שלכם.

מעצבת פנים שיר שטייגמן | צילום איתי בנית

מעצבת פנים שיר שטייגמן | צילום איתי בנית

מעצבת פנים מומלצת זו לא תמיד הסיבה.

כי מה ש(בעיצוב)בפנים קובע.

זה לא משנה אם קיבלתם ים של המלצות טובות, אם תיק העבודות של המעצבת פנים נראה מושלם או אם זאת שפגשתם יש ניסיון של שנים.

אם אין בינכם כימיה טובה – עדיף להמשיך לחפש. אנחנו לא אומרים שהחיבור צריך להיות אהבה ממבט ראשון אבל אם אתם לא מרגישים בנוח או משהו שם לא זורם יש המון מעצבות פנים בים ואנחנו בטוחים שאתם תמצאו את המעצבת שתגרום לכם להרגיש הכי בנוח בתהליך הגם ככה קשה הזה.

אתם צריכים לזכור בסופו של דבר שאתם מעצבים את הבית העתידי שלכם, המקום הבטוח, הנוח והמכיל שלכם וגם עם מעצבת הפנים שתבחרו לתהליך אתם צריכים להרגיש בדיוק ככה.

עיצוב שלוס אדריכלים | צילום הילה עידו

שילוב הרמוני של חומרים וצבעים | עיצוב שלוס אדריכלים | צילום הילה עידו

אל תלכו על בטוח

תלכו על עיצוב הפנים המיוחד והבלתי קונבנציונלי

אם מצאתם פרויקט שאהבתם חפשו את תיק העבודות של המעצבת, אם כל הפרויקטים שלה נראים בדיוק אותו הדבר, גם אם אהבתם את הקו העיצובי, לא בטוח שזה אומר שהיא מתאימה לכם. נסו לבחור דווקא במעצבת שתיק העבודות שלה מגוון, שבכל אחד מהפרויקטים שלה תוכלו למצוא סגנון שונה ומיוחד וכך תדעו שהיא מתאימה את העיצוב לצרכי הלקוחות שלה ולא לטעם העיצובי האישי שלה.

גם אם לא ראיתם פרויקט שאתם מאוהבים בו בלב שלם – אם כל פרויקט שלה הוא שונה ומיוחד תוכלו להרכיב יחד את החלום שלכם שבסופו של דבר תקראו לו בית.

עיצוב דניאל שלייפר ושלומית גנות | צילום אורית אלפסי

חלל ציבורי נעים ומפנק | עיצוב דניאל שלייפר ושלומית גנות | צילום אורית אלפסי

חוות דעת שניה

כמו בכל דבר בחיים, גם בעיצוב פנים

תמיד טוב לשמוע חוות דעת שניה. וזה לגיטימי לפני שאתם מחליטים מי תהיה מעצבת הפנים שלכם לדבר עם לקוחות קודמים שלה, הם האנשים שיוכלו לספר לכם הכי טוב על תהליך העבודה מולה:

  • מבחינת מקצועיות
  • זמינות
  •  יחס אישי וכדומה

אל תתביישו לשאול כל מה שרק עולה לראשכם. אין כמו המלצה ממישהו שכבר עבר בדיוק את אותו תהליך עם אותה מעצבת פנים.

עיצוב ג'ורדן וייסברג | צילום מור אורן

מינימליזם במיטבו | עיצוב ג’ורדן וייסברג | צילום מור אורן

עוד במגזין:

מעצבת פנים מי היא, מה היא ומה תפקידה – לכתבה המלאה>>>

להרגיש פינטרסט, חנויות לעיצוב הבית שחייבים להכיר – לכתבה המלאה>>>

למה לי פרקט? ייתרונות, חסרונות ומה שבניהם – לכתבה המלאה>>

 הסוד לזוגיות מוצלחת

הקשיעו בפגישה עם מעצבת הפנים שלכם

כמו שלא תיכנסו למערכת יחסים מחייבת עם אדם שמעולם לא פגשתם כך אתם לא יכולים להיכנס לתהליך העיצוב עם מעצבת שהתקשורת מולה לא הייתה פנים מול פנים. ממש כמו פגישה ראשונה עם בן או בת הזוג, שבו לקפה, שאלו שאלות, הכירו את האדם העומד מולכם וכך תוכלו לדעת אם יש בינכם חיבור מספיק טוב בשביל לצאת יחד אל תהליך העיצוב. אל תשכחו להגיע לפגישה מוכנים עם שאלות ורשימת צרכים, לפי זה תוכלו לדעת יותר על תהליך העבודה של המעצבת ואם היא מתאימה לכם.

עיצוב אפרת ותמר אדריכלות ועיצוב פנים | צילום טל ניסים

חלוקה בין חללים | עיצוב אפרת ותמר אדריכלות ועיצוב פנים | צילום טל ניסים

כמה זה עולה מעצבת פנים

מה התקציב לעיצוב פנים?

כל מעצבת פנים עובדת עם הספקים שלה וקונה בחנויות אותן היא מכירה ויכולה להעיד על האיכות של המוצרים אותם היא רוכשת. לכן ככל הנראה שלא תקבלו את אותה הצעת המחיר משתי מעצבות שונות.

מעבר לזה, לעיצוב אין תעריף קבוע, המחיר תלוי בדרישות ובצרכים שלכם ומושפע מגורמים רבים כמו היקף העבודה, אופי הפרויקט, הזמינות אותה אתם צריכים מהמעצבת. כדי לבדוק בדיוק מה כולל המחיר אותו אתם משלמים – האם מעצבת הפנים מתלווה אליכם לקניית הרהיטים, האם יש הגבלה של שעות עבודה, האם היא מגיעה לשלב סידור הפריטים בדירה.

זכרו שרוב העבודה של המעצבת נעשית מאחורי הקלעים והמחיר מוגש בהתאם.

עיצוב אחד לאחד | צילום אורית אלפסי

מטבח כחול מלא בעומק | עיצוב אחד לאחד | צילום אורית אלפסי

חוזה עבודה מסודר

כי סדר זה הכל בחיים, במיוחד בעיצוב פנים

לאחר שבחרתם והחלטתם לצאת לדרך ושניה לפני שאתם חותמים על חוזה העבודה מול מעצבת הפנים וודאו שכל הפרטים החשובים לכם מופיעים בחוזה-

זמני עבודה

אפשרויות תשלום

כמות סקיצות והדמיות,

התנהלות מול ספקים

וכל מה שאתם יכולים לחשוב עליו כדי שתהיו מוגנים בזמן התהליך.

עיצוב קרן פרידמן צור | צילום ניצן הפנר

חדר שינה המשקיף אל הנוף | עיצוב קרן פרידמן צור | צילום ניצן הפנר

החלטתם? יופי. לכו עם זה

אל תחכו לרגע האחרון, אל תחכו בכלל

מצאתם את מעצבת הפנים שהכי מתאימה לכם. זאת שאתם יכולים לסמוך עליה בעיניים עצומות ואתם בטוחים שזה זה, היא הולכת להגשים לכם את כל החלומות ולעצב לכם את הבית שתמיד חלמתם עליו? לכו על זה.

אל תתמהמהו, זה לא משנה כמה אתם אוהבים ומחוברים לתחום העיצוב תהליך של שיפוץ ועיצוב הבית בדרך כלל מלווה בלחצים גדולים ובחוסר נעימות במידה ואתם גרים בבית שעובר את השיפוץ, אל תדחו דברים התחילו כמה שיותר מהר על מנת שתוכלו למצוא את עצמם רובצים מול הטלוויזיה בבית החדש והמעוצב שלכם כמה שיותר מהר.

עיצוב נטע לוינגר | צילום איתי בנית

טסקטיל מפנק ומדויק | עיצוב נטע לוינגר | צילום איתי בנית

מעצבת פנים – מי היא, מה היא ומה תפקידה>>

תהיו עם ראש פתוח.

זה יתרום לכם הרבה

עשיתם מחקר מעמיק. בחנתם, סיננתם, מצאתם את האחת ויצאתם לדרך. מעצבת עם ניסיון (או בלי ניסיון, תלוי במי בחרתם) היא לרוב מישהי עם חוש עיצובי וראייה כללית טובה יותר משלכם (גם משלנו).

אם בחרתם בה כנראה שהיה לה את הדבר המיוחד הזה שגרם לכם לסמוך עליה ואתם לגמרי לא צריכים להפסיק עכשיו. תהיו פתוחים לרעיונות ולהצעות של מעצבת הפנים שלכם, אם זה בבחירת הצבעים, הרהיטים, החיפויים או חזיתות המטבח, גם אם זה נראה לכם רעיון משוגע ובלתי שגרתי.

אל תלכו תמיד רק על הבנאלי ועל מה שאתם יכולים לדמיין בראש, אם תהיו פתוחים לרעיונות שלה אנחנו מבטיחים לכם שהבית אותו אתם הולכים לעצב יהפוך במהרה לכל מה שחלמתם עליו והרבה הרבה יותר.

עיצוב דיקלה גלזר | צילום שירן כרמל

עיצוב מרפסת מלאת טבע | עיצוב דיקלה גלזר | צילום שירן כרמל

אז נכון שהמון אנשים חושבים שתחום העיצוב פנים הוא תחום שרק העשירים יכולים להרשות אותו לעצמם, אבל כמו שכבר ציינו לא פעם העבר, ליווי התהליך על ידי מעצבת פנים יכול לחסוך לנו זמן וכסף רב, היום מסלולי העיצוב נגישים יותר מתמיד וכל אחד יכול לבנות לעצמו מול מעצבת הפנים אותה הוא בחר את המסלול המתאים לו.

מעבר לחיסכון בכסף ציינו בתחילת הכתבה שמעצבת הפנים עוזרת לנו להימנע מהתמוטטות עצבים, ובכן בשבילנו, זה שווה כל שקל.

*הכתבה מנוסחת בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד ומתייחסת לשני המינים. בתהליך העבודה שלנו זכינו להכיר כל כך הרבה מעצבות ומעצבי פנים מלאים בכישרון שרק מחכה לפרוץ החוצה.

מחפשים מעצבת פנים? הכירו את pickinteri 

בית דיגיטלי שמאכלס עשרות מעצבים, אדריכלים ומלבישי בתים מהטובים בתעשייה. הרעיון מאחורי האתר הוא לגרום לאדם העומד לפני תהליך של בחירת מעצב, לעבור דרך פשוטה יותר, נכונה יותר ומותאמת אישית.

למעבר לאתר Pickinteri >> לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content