פרויקטים אמיתיים

מניו יורק לירושלים: תכנון נגרות בדירת קבלן

2024 יוני 4 | 0 תגובות

כשזוג רופאים ושני ילדיהם הקטנים חזרו משנה בניו יורק לדירת קבלן חדשה בירושלים, הם מצאו דירה ריקה וחסרת אופי. על מנת להפוך אותה לבית הם פנו אל אדריכלית ומעצבת הפנים דנה ברעלי כץ מסטודיו העיצוב Bend ויחד איתה הלבישו את הדירה בנגרות אישית שהפכה את דירת הקבלן הסטנדרטית לקן חמים משפחתי ומזמין.

"הם רצו להפוך את הדירה לפונקציונלית ומותאמת לצרכים של משפחה צעירה עם ילדים קטנים", אומרת דנה, "לכן כל סנטימטר בדירה צריך להיות מנוצל בחוכמה". הדירה, דירה קטנה יחסית והמשפחה הצעירה ביקשה להתמקד בעיצוב אזור המגורים ופינת האוכל, בהם הם מבלים את רוב זמנם יחד, ולהשאיר את המטבח וחדרי הרחצה כפי שהם. הם ביקשו תשומת לב מיוחדת לפתרונות אחסון חכמים ומעוצבים. והתהליך כלל תכנון מוקפד של חלל המגורים, פינת האוכל וחדר השינה של ההורים, תוך הוספת פריטי נגרות בהתאמה אישית, בחירת ריהוט חדש והלבשת הבית באופן המשלב נוחות ויופי.

עוד במגזין:

כבר לא סטנדרטי: הכל על שדרוג מטבח קבלן

עיצוב מטבח לפי סגנון: 30 מטבחים מעוצבים שעיצבו מעצבי פנים – לכתבה המלאה לחצו כאן

כי כמה שתבין יותר ילד: חדרי ילדים מעוצבים ושמחים להשראה

חמים ונעים: טיפים לעיצוב הבית בצורה חמה ונעימה – לכתבה המלאה לחצו כאן

נגרות מותאמת אישית

עיצוב הסלון

למשפחה אוסף ספרים עשיר ומגוון רחב של צעצועים, הם אוהבים לבלות זמן איכות יחד בבית ללא טלוויזיה והם ביקשו מקום משפחתי וחם עם המון מקומות אחסון.

המשפחה מבלה הרבה זמן יחד, ללא טלוויזיות בבית. ללקוחות אוסף ספרים עשיר ואוסף צעצועים, בדגש על לגו, ודרשו הרבה מקום אחסון.

"החלטתי לעצב יחידת נגרות בסלון המשמשת למספר פונקציות", אומרת דנה, "היחידה תוחמת את אזור הכניסה ויוצרת מן מבואה קטנה לדירה, במקום להיכנס ישירות אל תוך הסלון". בתוך היחידה תוכננו הרבה מקומות אחסון נסתרים עבור המשחקים בשילוב מדפים פתוחים המשמשים כספרייה גדולה וספה קטנה ומפנקת היוצרת פינת קריאה אינטימית ומזמינה.

במקום ספה סטנדרטית נבחרה ספה מודולרית בהתאמה אישית העונה על כל הצרכים של המשפחה ותואמת לספה הקטנה בפינת הקריאה, קירות הסלון נצבעו בגוון חמים העוזר בהגדרת האזור ותורם לאווירה החמה, ביחידת הנגרות נעשה שימוש רב בעץ אלון טבעי המחזק את האווירה החמה והטבעית בסלון.

סלון מפחתי וחם בגוונים טבעיים

סלון משפחתי וחם בגוונים טבעיים

מקומו אחסון רבים

מקומו אחסון רבים

פינת קריאה בסלון

פינת קריאה בסלון

ספריה בעיצוב אישי

ספריה בעיצוב אישי

שימוש בעת טבעי בנגרות אישית

שימוש בעת טבעי בנגרות אישית

פתרונות יצירתיים

עיצוב הכניסה ופינת האוכל

לצד הכניסה מוקם ארון נעליים נוח לצד מתלה מעלילים מעוצב הארון מספק פתרון אחסון פרקטי העוזר לשמור על הסדר והניקיון בחלל הציבורי של הבית ומכניס נגיעה חמימה בזכות השימוש בעץ טבעי.

לצד הארון מוקמה פינת אוכל משפחתית מעץ שהפכה לחלק מרכזי בבית בזכות קיר כח מרשים המורכב מאוסף של תמונות בגוונים עזים בשילוב מדף גבוהה לעציצים המדגיש את ההפרדה בין גווני הקיר.

מעבר לאסתטיקה הייחודית של קיר הכח הוא משמש גם כפתרון יצירתי לטשטוש אלמנטים טכניים כמו פתח יציאת מיזוג ותרמוסטטים שונים, והופך את פינת האוכל למוקד עיצובי מרשים ונעים.

חלל ציבורי פתוח ומואר

חלל ציבורי פתוח ומואר

נישת עץ אלון בכניסה

נישת עץ אלון בכניסה

קיר גלריה מלא נוכחות

קיר גלריה מלא נוכחות

נגיעות של צבע

עיצוב חדר השינה

קירות חדר השינה היו צבועים בלבן ועל מנת להכניס עניין הוחלט לצבוע את חצי הקיר התחתון בגוון ירוק עדין המשתלב עם הצבע הלבן הקיים בצורה מרבית ומוסיף עניין ועומק לחדר השינה.

על מנת להכניס חמימות נבחרו אלמנטים שונים מעץ טבעי ופריטים דקורטיביים שנבחרו בקפידה. החלונות בחדר השינה חופו בווילונות חצי שקופים המרככים את האור הטבעי ומעניקים לחלל שכבה של רוך וחמימות. על מנת לא להעמיס על החלל הקטן מלבד צביעת הקיר, קירות חדר השינה נשארו נקיים מאלמנטים, דבר הנותן תחושה של מרחב וגודל.

אלמנטים מעץ בחדר השינה

אלמנטים מעץ בחדר השינה

נגיעה של צבע על קירות חדר השינה

נגיעה של צבע על קירות חדר השינה

"אחד האתגרים הגדולים בפרויקט הזה היה לצקת אופי בדירה קיימת מבלי לשנות את חדרי הרחצה והמטבח", אומרת דנה, היא בחרה בגוונים וחומרים הנותנים קונטרסט לצבע הלבן הקיים בדירה אך לא פוגעים בתחושה המאווררת והפתוחה שלה. אחת הדרכים בהם דנה ממליצה לעצב דירה בלי לשנות את החלוקה הפנימית שלה היא שימוש בנגרות. "לנגרות יש הרבה כוח לשנות את החלל- אסתטית ופונקציונלית. בדירה הזאת כל פריט נגרות מתוכנן בקפידה כדי לאחסן את החפצים השונים של המשפחה ולאפשר גמישות למשפחה עם ילדים גדלים עם צרכים משתנים".

 

לאתר של סטודיו Bendלחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב ותכנון: דנה ברעלי כץ

צילום: מאיה אבגר

צבע: נירלט

ריהוט: רהיטי טבע, אתנחתא

מנורה מעל האי: טולמנס דוט

כריות נוי: בדים TLV

אקססוריז: Ubject

נגרות: דורון אלוני, רהיטים מדברים

ווילונות: דייגו אנריקז

 

אולי יעניין אותך גם...

פריטים מיוחדים שנבחרו בקפידה

אור וטבע: שיפוץ בית פרטי במרכז

רגע לפני שהמשפחה התרחבה, החליטו לעבור לבית הפרטי הישן בבעלותם ולשפץ אותו על מנת שיתאים לצרכים החדשים שלהם. הבית הישן היה מלא לפוסט המלא
מקומות אחסון רבים במטבח

כפריות בניחוח נורדי: תכנון ועיצוב בית פרטי

המשפחה שלהם התרחבה והם החליטו שהגיע הזמן לעבור לבית חדש שיענה על הצרכים החדשים שלהם כמשפחה וילווה אותם ברגעים גדולים בהמשך החיים. לפוסט המלא
ספסל עץ הממסגר את החלון והפך לאלמנט מרכזי בעיצוב

שיפוץ קומפקטי: 76 מ"ר בתל אביב

אנחנו אוהבים דירות שמוכיחות לנו שהגודל לא קובע. והדירה הזאת בתל אביב עושה בדיוק את זה. זוג צעיר רכש את דירת החלומות לפוסט המלא
דילוג לתוכן