פרויקטים אמיתיים

בית החלומות: תכנון ועיצוב בית פרטי במושב

2024 אוגוסט 29 | 0 תגובות

בלב מושב בדרום הארץ ניצב בית המגשים חלום משפחתי – פרי שיתוף פעולה מיוחד בין משפחה צעירה לבין האדריכלית שירלי דן. הבית, המשתרע על פני 300 מ"ר בשטח של חצי דונם, מהווה עדות חיה לחזון של אם המשפחה, שגדלה במושב וביקשה להעניק לילדיה את אותה חוויית ילדות עשירה.

הבית תוכנן בקפידה וחולק לשני אגפים – ציבורי ופרטי ומשלב אלמנטים אירופאיים קלאסיים עם נגיעות מודרניות. הקומה העליונה מכילה סוויטות לילדים וחדר כושר, בעוד שקומת הקרקע כוללת סוויטת הורים נגישה, המותאמת לצרכי המשפחה הצעירה.

כל פרט בבית תוכנן במחשבה תחילה, עם דגש על פרקטיות ויכולת אירוח נרחבת למשפחה המורחבת וחברים. הפרויקט לא רק יצר בית חלומות, אלא גם הוליד חברות עמוקה בין המשפחה לאדריכלית, מה שהפך את תהליך הבנייה לחוויה מיוחדת במינה.

מפנק ולא רשמי

עיצוב הסלון

הסלון מהווה מרחב מפנק ולא רשמי המזמין את המשפחה לשהות יחד באווירה נעימה ורגועה. במרכז הסלון ניצב קמין מרשים, המשמש כלב הסלון וכנקודת מוקד לכל העיצוב סביבו. הקמין מחופה באוסף של אבנים ומשלב בתוכו מערכת מיזוג נסתרת, מסך ומערכות אודיו. מערכת הישיבה מגוונת וכוללת ספת שזלונג, ספה ארוכה באורך שלושה מטרים ושתי כורסאות בודדות, כולן מצוידות במקומות אחסון ייעודיים למגזינים ופריטים אחרים. במרכז הסלון מוקמו שני שולחנות סלוניים בגבהים שונים – האחד מפליז והשני מעץ, שניהם עם רגלי ברזל – משלימים את המראה האלגנטי. הפטיו הדומיננטי נראה מכל פינה בבית, מוסיף תחושת מרחב ומחבר את הפנים עם החוץ. בעיצוב נתנה מעצבת הפנים נגיעות עדינות של טורקיז שבא לידי ביטוי באמנות, בפלטת שולחן האוכל ובשטיח הסלוני נגיעות הצבע מוסיפות עניין לחלל, ויוצרות אווירה מזמינה ונעימה.

קיר טלווייזה מחופה אבנים

קיר טלווייזה מחופה אבנים

קיר טלוויזיה מתוכנן בקפידה

קיר טלוויזיה מתוכנן בקפידה

תקרת עץ משופעת בסלון

תקרת עץ משופעת בסלון

מקומות אחסון רבים בסלון

מקומות אחסון רבים בסלון

שילוב גוונים דרמטיים

עיצוב המטבח ופינת האוכל

מימין לכניסה תוכנן מטבח מרווח ולצידו פינת אוכל משפחתית וגדולה. המטבח נבנה בצורת שלושה פסים המכילים כיור, כיריים, משטח עבודה גדול ומרווח, מקרר יין, מקומות ישיבה לצד האי ומקומות אחסון רבים.

קיר המקרר תוכנן עם ארונות אחסון גבוהים ונישה פתוחה המשמשת כפינת קפה מפנקת.

המטבח כולו נצבע בגווני שחור דרמטיים המשתלבים עם העט המקשט את הבית כולו. מתקרת העץ המשופעת נתלו גופי תאורה בצבע שחור לצד פסי תאורה פונקציונליים המאירים את המטבח כולו. בסמוך למטבח מוקמה פינת אוכל כחלק מהאופן ספייס של החלל הציבורי. פינת האוכל תוכננה בקפידה, עם פלטת שיש מיוחדת עם דוגמא עדינה של אבן, שנראית כמו תכשיט, עם רגלי ברזל וכסאות מרופדים.

מטבח גדול ומלא באור טבעי

מטבח גדול ומלא באור טבעי

מקרר יין ומקומות ישיבה לצד האי

מקרר יין ומקומות ישיבה לצד האי

מטבח שחור ומלא נוכחות

מטבח שחור ומלא נוכחות

אי רחב ידיים במרכז המטבח

אי רחב ידיים במרכז המטבח

מבט אל הסלון מהמטבח הפתוח

מבט אל הסלון מהמטבח הפתוח

פינת אוכל מתוכננת בקפידה

פינת אוכל מתוכננת בקפידה

שילוב גוונים וטבע

עיצוב הכניסה

לבית תוכננו חזיתות מרשימות, אלגנטיות ולבנות על חלונות עץ בשילוב אלומיניום עם קרניזים וגג רעפים. בניגוד לחזיתות הלבנות בחרה שירלי בדלת כניסה שחורה הנותנת ניגודיות מרשימה ובריצוף כניסה בצבע אפור המשתלב עם גווני השחור לבן של הבית כולו. כאשר פותחים את דלת הכניסה לבית נגלה פטיו מרשים עם חלון ויטרינה גדול המשקיף על צמחיה עשירה, החלון חופה בווילון חצי שקוף המאפשר לרככך את האור הטבעי הרב שנכנס לחלל.

דלת כניסה שחורה על חזית לבנה ומרשימה

דלת כניסה שחורה על חזית לבנה ומרשימה

ווילון חצי שקוף המרכך את האור הטבעי

ווילון חצי שקוף המרכך את האור הטבעי

פטיו ירוק ומרשים בכניסה לבית

פטיו ירוק ומרשים בכניסה לבית

קונסולת כניסה בצבע שחור עם מקום אחסון נסתר

קונסולת כניסה בצבע שחור עם מקום אחסון נסתר

שקט, אלגנטי ומרגיע

עיצוב יחידת ההורים

סוויטת ההורים תוכננה כחדר מרווח, מפנק ומעוצב בקפידה, המשלב פונקציונליות עם אלגנטיות. החדר, פונה אל הגינה, במרכזו ניצבת מיטה מרופדת רכה ומזמינה, כשמאחוריה טפט דקורטיבי ושני גופי תאורה תלויים היוצרים אווירה אינטימית. חדר הארונות תוכנן עם דלתות זכוכית שקופות ותאורה פנימית, מאפשר ארגון מושלם ומראה אסתטי. בחדר תוכנן קמין המוסיף חמימות, כשמעליו ממוקם מסך טלוויזיה מפנק.

לצד חדר השינה תוכנן חדר רחצה צמוד וזוגי עם רצפת עץ טיק אותנטית וברזי פליז, מעניקה תחושת ספא יוקרתית. השילוב של וילונות רכים, אריחים דמויי אבן עם נגיעות זהב, והגישה הישירה לגינה, הופכים את הסוויטה למקום שקט, אלגנטי ומרגיע עבור בני הזוג.

חדר שינה עם יציאה למרפסת פרטית

חדר שינה עם יציאה למרפסת פרטית

קיר גב מיטה מחופה בטפט מעוצב

קיר גב מיטה מחופה בטפט מעוצב

קיר טלוויזיה מעוצב עם קמין מובנה

קיר טלוויזיה מעוצב עם קמין מובנה

יחידת הורים מפנקת וגדולה

יחידת הורים מפנקת וגדולה

חדר ארונות פתוח עם ארונות זכוכית ותאורה

חדר ארונות פתוח עם ארונות זכוכית ותאורה

שידת רחצה מעץ בחדר השינה ביחידת ההורים

שידת רחצה מעץ בחדר השינה ביחידת ההורים

אריחי דמוי בטון בחדר הרחצה

אריחי דמוי בטון בחדר הרחצה

הכוכבת של הבית

עיצב הגינה

הגינה של הבית הפרה לכוכבת האמיתית. לבית גינה המקיפה אותו מלפנים ומאחור ומציעה מגוון רחב של אפשרויות בילוי ורגיעה. בלב הגינה האחורית ניצב האט טאב מפנק. לצדו, פינת ברביקיו מאובזרת היטב מאפשרת אירוח וארוחות בחיק הטבע. הגינה מציעה מגוון פינות ישיבה – החל מאזורים המיועדים לארוחות רשמיות ועד לפינות רביצה אינטימיות, המאפשרות להתאים את החוויה לכל מצב רוח ואירוע. אריחי הבזלת המרצפים את אזור המרפסת החיצונית מוסיפים מראה אלגנטי, בעוד שהפרגולה התלויה בגוון לבן מספקת צל ומוסיפה אלמנט ארכיטקטוני מרשים. שילוב זה של אלמנטים יוצר מרחב חיצוני מזמין ורב-תכליתי, המהווה המשך טבעי ומושלם לעיצוב הפנים המוקפד של הבית.

פרגולה לבנה המאפשרת ישיבה בצל

האט טאב מפנק

בסופו של דבר, הבית במושב הדרומי מהווה יותר מסתם מבנה – הוא מגלם בתוכו סיפור משפחתי מרגש של שורשים, המשכיות וחדשנות. בזכות שיתוף הפעולה הפורה בין המשפחה לבין האדריכלית שירלי דן, נוצר מרחב חיים שמשלב בהרמוניה מושלמת בין העבר, ההווה והעתיד. כל פרט בבית, מהפטיו המרכזי ועד לגינה המטופחת, משקף את החזון של משפחה שביקשה ליצור בית שהוא גם מקלט אינטימי וגם מרכז אירוח פעיל. התוצאה היא יצירה ארכיטקטונית מרשימה שמוכיחה כי אפשר להגשים חלומות ילדות תוך יצירת מציאות עכשווית ומודרנית, המותאמת בדיוק לצרכי המשפחה הגדלה.

לעמוד האינסטגרם של סטודיו אדריכלות והעיצוב שירלי דן – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

תכנון ועיצוב: שירלי דן

צילום: שי אדם

אולי יעניין אותך גם...

דירה צבעונית ושמחה

מלא שמחה וצבע: שיפוץ דירה ישנה במרכז

בבניין ישן בן שלוש קומות גילו המשפחה יהלום לא מלוטש – דירה ישנה שלא שופצה משנות ה70. הם החליטו לרכוש את הדירה לפוסט המלא
סלון פתוח עם מקומות ישיבה רבים לכיוונים שונים

לעצב מהלב: תכנון בית פרטי בנחלה

לאחר שהות ממושכת בחו"ל, החליטה המשפחה לחזור ולבנות את ביתה החדש על נחלה בארץ. הם פנו אל משרד האדריכלות והעיצוב פלסנר אשר לפוסט המלא
ראתה את הפוטנציאל

שיפוץ בזמן מלחמה: דירת 5 חדרים בשפלה

הם החליטו שהגיע הזמן לעבור לדירה גדולה יותר באותה העיר בה הם מתגוררים ומצאו דירת חמישה חדרים אך התקשו לראות את הפוטנציאל לפוסט המלא
דילוג לתוכן