פרויקטים אמיתיים

כפריות בניחוח נורדי: תכנון ועיצוב בית פרטי

2024 יולי 18 | 0 תגובות

המשפחה שלהם התרחבה והם החליטו שהגיע הזמן לעבור לבית חדש שיענה על הצרכים החדשים שלהם כמשפחה וילווה אותם ברגעים גדולים בהמשך החיים. הם רכשו בית פרטי במושב בשרון ופנו אל מעצבת הפנים מורן ורנר סיידו מסטודיו העיצוב MWS על מנת שתעזור להם לתכנן, לשפץ ולעצב את הבית בהתאם לצרכים המשתנים שלהם.

הפרויקט כלל תוספת בניה של כ60 מ"ר וחלוקה מחדש של החלל הקיים. "את הבית הזה ליוויתי בתהליך שכלל תוספת בנייה משמעותית ושיפוץ מסיבי מלא לחלק הקיים", אומרת מורן, "את התהליך התחלנו עוד לפני קבלת היתר להרחבה וזה היה כל כך משמעותי שהיה לי מקום עוד להשפיע גם על נראות חוץ הבית ולא רק הפנים. הפכנו את הבית והפונקציות שלו והסבנו אותו לפונקציונלי ופרקטי עבור המשפחה שהתרחבה. כעת הבית עונה על כל הצרכים והרצונות שלהם".

אחת הבקשות העיקריות של המשפחה היה להשתמש בחומרים טבעיים ובגוונים בהירים על מנת ליצור בית בסגנון נורדי נקי ונעים אך יחד עם זאת משפחתי וחם.

שילוב בין פנים לחוץ

עיצוב הסלון ופינת האוכל

הרהיטים בסלון נבחרו בקפידה כדי לשקף את השפה העיצובית של הבית, עם דגש על חומרים טבעיים כמו עץ, קש ופשתן. הספה רכה ונעימה, והשטיחים המחברים בין האזורים השונים מוסיפים חום ורכות לחלל כולו. הפינות והפריטים הנוספים בסלון משקפים את האהבה של המשפחה לניקיון ופשטות, עם גוונים בהירים וצמחייה רבה.

מאחורי הסלון מוקמה פינת האוכל המורכבת מסוגים שונים של עץ ואת החלל כולו עוטפת ויטרינה רחבה במיוחד בשתי צלעות המאפרת השתקפות מרהיבה של הנוף מהחצר והכנסתו ישירות אל תוך הבית.

סלון מעוצב בגוונים טבעיים ובהירים

סלון מעוצב בגוונים טבעיים ובהירים

שימוש רב בעץ בעיצוב

שימוש רב בעץ בעיצוב

עיצוב חמים, מזמין ומפנק

עיצוב חמים, מזמין ומפנק

חלל פתוח ומלא באור טבעי

חלל פתוח ומלא באור טבעי

פינת אוכל משפחתית מעץ

פינת אוכל משפחתית מעץ

גופי תאורה מחומרים טבעיים

גופי תאורה מחומרים טבעיים

חלק מרכזי בשיפוץ

עיצוב המטבח

המטבח היה החלל העיקרי בהרחבת הבית, תוכנן מטבח גדול בצורת ריבוע מלא עם משטחי עבודה ארוכים שמספקים שפע של מקום לעבודה ובישול. תוכנן ארון המזווה ענקי ואי מרווח עם שישה מקומות ישיבה אחד מול השני היוצרים מרחב אינטימי ומזמין לתקשורת בין בני המשפחה. המטבח צבוע בצבע תנור בגוון ניטרלי ובהיר, בעוד שהאי והמזווה מכוסים בפורניר אלון מבוקע, שמדגישים את הרכות והחמימות של המטבח. מעל האי נבחרו גופי תאורה מקש טבעי המשלימים את העיצוב ויוצרים אווירה נעימה ומוארת.

מקומות אחסון רבים במטבח

מקומות אחסון רבים במטבח

גופי תאורה תלויים מקש

גופי תאורה תלויים מקש

ארון מזווה בנגרות אישית

ארון מזווה בנגרות אישית

אי רחב ידיים עם מקומות ישיבה

אי רחב ידיים עם מקומות ישיבה

פינה מרכזית ודומיננטית

עיצוב הכניסה

מול הכניסה לבית, נוצרה פינה מרכזית לפסנתר שמושכת את העין מכל כיוון – מהסלון, מהמטבח, מהכניסה ומהחצר. הפסנתר, עם נוכחותו הפיזית המרהיבה מהווה מוקד מרכזי בחלל הציבורי של הבית. הנוכחות המרשימה והדומיננטית של הפסנתר לא רק משרה אווירה של תרבות ורוגע, אלא גם מכניסה מימד נוסף לעיצוב, שהופך את הבית למקום מזמין ומיוחד.

דלת כניסה מעץ המרמזת על העיצוב החם והמזמין

דלת כניסה מעץ המרמזת על העיצוב החם והמזמין

חלל כניסה מעוצב ומזמין

חלל כניסה מעוצב ומזמין

פינה ייחודית ומעוצבת

פינה ייחודית ומעוצבת

אלמנט מרכזי בחלל

אלמנט מרכזי בחלל

אווירה מחבקת של ביחד

עיצוב המשרד וחדר המשחקים

אם המשפחה עובדת מהבית מספר ימים בשבוע ולכן היה חשוב ליצור עבורה חלל שיאפשר לה ריכוז לאורך זמן אך יחד עם זאת יהיה בקשר ישיר עם הבית. תוכנן חלל עבודה מול חלון גדול שמכניס אור טבעי רב והקו העיצובי המאפיין את הבית כולו המשיך גם בעיצוב חלל העבודה עם שולחן עבודה מינימליסטי עשוי פלטת עץ עדינה ושימוש בקווים ישרים, נקיים ובהירים המשרים אווירה נעימה.

בבית תוכנן חלל משותף לילדים ולכל המשפחה, מקום ליצירה משותפת, אירוח חברים, משחק או מנוחה – ביחד. כמו שהמשפחה אוהבת. פינת המשפחה משלבת בין כל הפונקציות הנדרשות לכל דיירי הבית, היא ממוקמת בחלל פתוח אך בעלת תחושה מחבקת ואינטימית ומשמשת גם מעבר אל חדרי השינה של הילדים.

מספק פרטיות ושקט לעבודה

מספק פרטיות ושקט לעבודה

חדר עבודה מלא באור טבעי

חדר עבודה מלא באור טבעי

משמש מעבר לחדרי השינה של הילדים

משמש מעבר לחדרי השינה של הילדים

מקומות אחסון מעוצבים בנגרות מותאמת אישית

מקומות אחסון מעוצבים בנגרות מותאמת אישית

עיצוב בנגרות אישית

עיצוב יחידת ההורים

המיקום של חדר ההורים נשאר לזהה למיקומו לפני השיפוץ, בחדר ארבעה חלונות מהם משתקפים עצים ירוקים ומכניסים אור ואנרגיה נעימה לחדר השינה. בעזרת תכנון נגרות מדויק לחדר הצליחה מעצבת הפנים ליצור מגוון רחב של מקומות אחסון המתאימים גם לו וגם לה ושילבה את הנגרות עם פרקט עץ המשרה אווירה חמה ופרטי ריהוט מינימליסטיים ועדינים בשילוב פרטי טקסטיל היוצרים חדר שינה חם ומזמין.

לחדר השינה ישנו חדר רחצה צמוד, חדר הרחצה היווה את אחת מנקודות החולשה של הבית לפני השיפוץ. הוחלט להרחיב אותו ולהזיז את הכניסה אליו על מנת למקסם את התנועה בחלל. חומרי הגמר שנבחרו לחדר הרחצה הם עדינים ונקיים המשלבים מינימליסטיות וחמימות מזמינה.

חדר שינה חמים ומעוצב

חדר שינה חמים ומעוצב

פריטים מחומרים טבעיים

פריטים מחומרים טבעיים

צמחיה בחדר השינה

צמחיה בחדר השינה

נגרות אישית בחדר השינה

נגרות אישית בחדר השינה

פריטים מלאי אופי

עיצוב חדרי הילדים

חדרי הילדים עוצבו בסגנון מינימליסטי ושקט עם פריטים שנבחרו בקפידה בהתאם לאופי ולצרכים של כל ילדה. בשני החדרים תוכננו ארונות בנגרות אישית עם חשיבה על העתיד על מנת שיתאימו לבנות עכשיו ולכל תקופת ההתבגרות שלהן. מעבר לפרטי הנגרות בכל חדר שולבו פריטים בעלי גוונים שונים המכניסים רמיזה לאופי הייחודי של כל אחת מהבנות בצורה היוצרת חדר אישי וייחודי המתאים רק להן.

חדר ילדים מעוצב

חדר ילדים מעוצב

תכנון מוקפד עם חשיבה על העתיד

תכנון מוקפד עם חשיבה על העתיד

נגיעות של צבע בחדר הילדים

נגיעות של צבע בחדר הילדים

פריטים מותאמים לילדים

פריטים מותאמים לילדים

חמים ומזמין

עיצוב חדר הרחצה

מכיוון שחדר הרחצה הינו חלל קטן יחסית הוחלט לוותר על האמבטיה ולמקסם את גודלו בצורה שתספק מקומות אחסון רבים ונוחות שימוש מרבית. נבחרו אריחים דמויי בטון לחדר כולו וקיר המקלחון חופה באריחים דמויי עץ הנותנים מראה טבעי ועדין. נבחרה שידת רחצה מעץ ומראה תלויה בעלת מסגרת עץ וגוף תאורה מחומרים טבעיים היוצרים יחד חדר רחצה מינימליסטי חמים ומזמין.

שידת רחצה מלאת נוכחות

שידת רחצה מלאת נוכחות

גוף תאורה מקש בחדר הרחצה

גוף תאורה מקש בחדר הרחצה

אריחים דמויי עץ

אריחים דמויי עץ

"עולם העיצוב מתפתח כל הזמן", אומרת מורן, "הטרנדים משתנים גם כן. לכן, כמעצבת, אתן חשיבות רבה לערך האסתטי אך אתן חשיבות אפילו גדולה יותר לפונקציונלית ולצרכים של אותה המשפחה לה אנחנו מתכננים את הבית, במחשבה על אורח החיים הדינמי והשינויים העתידים של התפתחות המשפחה", על אף שמדובר במשפחה צעירה אחד האתגרים איתם התמודדה מורן בתהליך העיצוב והתכנון היה להפוך את הבית להיות נגיש עבור הסבא שמרבה לבקר בבית ולבלות עם הנכדים. בכל שלב בתהליך השקיעה מורן חשיבה רבה על נגישות הבית על מנת לאפשר למשפחה לבלות זמן רב בנוחות בצורה שתתאים לכולם. ואם תשאלו אותנו היא עשתה זאת בהצלחה גדולה ומרשימה מאוד.

לאתר של מעצבת הפנים מורן ורנר סיידו – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: מאור מויאל

עיצוב פנים: מורן ורנר סיידו

אדריכלות: נאוה פיראל

חברת בנייה: אוסטק שמיר

צבע: טמבור

ריצוף: סטון השרון

שולחן אוכל ושידת סלון: וסטו

סלון ופינת רביצה בחלל משפחה: רהיטי שורש

שטיחים: השטיח האדום

תאורה כללית: אלפינה

גופי תאורה קש: דאר מרקש

שולחן סלון: מאיר סיידו, עיצוב אישי

מיטה: רהיטי טבע

וילונות, תמונות, מסגרות: בייסיק

כסאות: מוסקט

אקססוריז: אוסף פרטי

חברת בנייה: אוסטק שמיר

דלת כניסה לבית: דלתות חקשוריאן

אלומיניום: ברגמן אלומיניום

שיש: שיש הצפון

דלתות פנים: פנדור

אולי יעניין אותך גם...

סלון פתוח עם מקומות ישיבה רבים לכיוונים שונים

לעצב מהלב: תכנון בית פרטי בנחלה

לאחר שהות ממושכת בחו"ל, החליטה המשפחה לחזור ולבנות את ביתה החדש על נחלה בארץ. הם פנו אל משרד האדריכלות והעיצוב פלסנר אשר לפוסט המלא
קיר טלווייזה מחופה אבנים

בית החלומות: תכנון ועיצוב בית פרטי במושב

בלב מושב בדרום הארץ ניצב בית המגשים חלום משפחתי - פרי שיתוף פעולה מיוחד בין משפחה צעירה לבין האדריכלית שירלי דן. הבית, לפוסט המלא
ראתה את הפוטנציאל

שיפוץ בזמן מלחמה: דירת 5 חדרים בשפלה

הם החליטו שהגיע הזמן לעבור לדירה גדולה יותר באותה העיר בה הם מתגוררים ומצאו דירת חמישה חדרים אך התקשו לראות את הפוטנציאל לפוסט המלא
דילוג לתוכן