פרויקטים אמיתיים

לחדש את הישן: שיפוץ בית פרטי בהרצליה

2024 אוגוסט 8 | 0 תגובות

בלב העיר במרכז הארץ, על מגרש של 500 מ"ר הסמוך לחוף הים, עומד בית ישן שעבר שיפוץ מקיף שכלל תוספות בניה ועיצוב ייחודי.

טרום השיפוץ הבית היה ישן, ואינו ראוי למגורים, ובסכנת התמוטטות ממשית, עם קירות מתפוררים, ותקרה שמטה לנפול. כשהמוכר העמיד אותו למכירה, אף אחד לא התעניין בו ודינו כבית מגורים היה הריסה.

בני הזוג הצליחו לראות את הפוטנציאל ופנו אל אדריכל ומעצב הפנים בועז שניר על מנת שילווה אותם בתהליך.

תהליך השיפוץ בוצע בקצב מאוד מהיר יחסית וערך כ-8 חודשים. במסגרת התכנון החדש המבנה המקורי עבר מתיחת פנים של ממש והורחב. שניר שהיה אמון על האדריכלות, עיצוב פנים ותכנון, ביצע תוספות בכל החללים, תוך הגדלה מאסיבית של קומת הקרקע, הוספת ממ"ד, חדרי רחצה, גרם מדרגות שמוביל לעליית גג חדשה, הגג הקיים הוחלף ובוצעו שינויים בחלוקות הפנים ובחוץ נוספה בריכת שחייה וחניה מקורה.

"קיימת נטייה לתייג מיידית בתים ישנים כנכסים להריסה ולצערי יותר מידי מתכננים לא רואים כיצד הם יכולים להשתלב ולתרום לקיים", אומר שניר, "הם מעדיפים ליצור יצירה מראשיתה ולא לתכנן תוספות על עבודה שביצעו אחרים- קל יותר לתכנן על דף חלק מאשר על דף מלא בחלקי דברים מהם נדרשים להרכיב פאזל שלם. אני חושב שבימנו חשיבה על אדריכלות ירוקה, זו הלוקחת בחשבון את המשמעויות של פסולת בניין, יציקות בטון חדשות ושמירה על ערכים היסטוריים ואדריכליים, צריכה להוות חלק משמעותי בתפיסת התכנון ובהחלטות שאנחנו מקבלים.

חיבור בין פנים לחוץ

עיצוב הסלון

הסלון המרשים משלב בין מודרניות לחמימות ביתית, כשהוא מהווה את לב הבית המחודש. התקרה הגבוהה עם קורות העץ הצבועים בלבן מעניקים לחלל תחושת מרחב ואווריריות. החלק המרכזי בעיצוב הסלון הוא ספריית הקיר המרשימה, המשתרעת לאורך קיר שלם ומציגה אוסף עשיר של ספרים, המעיד על אהבת הקריאה של דיירי הבית.

בסלון תוכננו חלונות גדולים מאפשרים לאור טבעי לשטוף את החלל ומספקים מבט אל הנוף הירוק שבחוץ, כולל רמז לבריכת שחייה שנכנסת ממש אל תוך העיצוב. תוכננה פינת ישיבה נוחה עם ספה אפורה ושטיח אדום המוסיף לאופי הייחודי והחם של הסלון.

תקרת עץ גבוהה צבועה בלבן

תקרת עץ גבוהה צבועה בלבן

סלון מלא באופי

סלון מלא באופי

אוסף ספרים גדול ומלא נוכחות

אוסף ספרים גדול ומלא נוכחות

להכניס טעם אישי למטבח

עיצוב המטבח

המטבח משלב אלגנטיות מודרנית עם חמימות ביתית. חזיתות הארונות נצבעו בצבע כחול עמוק היוצר ניגוד מרשים לקירות הלבנים ולמשטחי העץ הבהירים, ניגוד המעניק לחלל אופי ייחודי ומזמין. החלון הגדול מעל הכיור מאפשר לאור טבעי לשטוף את החלל ומספק מבט מרענן אל הגינה הירוקה שבחוץ.

במרכז המטבח ניצבת פינת אוכל משפחתית ומזמינה המורכבת משולחן עץ בהיר, המוקף בכיסאות עץ תואמים.

הנגרות המוקפדת של הארונות והמשטחים משתלבת היטב עם הרצפה העשויה פרקט עץ, יוצרת מראה הרמוני וחם. במטבח תוכננה תאורה עליונה בצורת נברשת קלאסית מוסיפה נגיעה של אלגנטיות לחלל המשלב בתוכו סגנונות רבים ושולבו פריטי עיצוב כמו הצמח הגדול בכד קרמיקה והכיסא האדום הוינטג'י מוסיפים אופי וצבע לחלל, ומשקפים את טעמם האישי של הדיירים.

צבע כחול נועז ומלא נוכחות

צבע כחול נועז ומלא נוכחות

משקיף אל הגינה הירוקה

משקיף אל הגינה הירוקה

טעימה מהעיצוב כולו

עיצוב הכניסה

אזור הכניסה לבית מהווה מבוא מרשים ממנו ניתן לראות את האופי הייחודי והאקלקטי של הבית כולו. לצד דלת הכניסה הכחולה תוכנן גרם מדרגות המובילות לקומה העליונה והפכו למוקד עיצובי בולט, עם מבנה מתכת שחור ומדרגות עץ בהירות, המשלבות בין הסגנון התעשייתי לסגנון החם. קיר המדרגות מעוטר בגלריית תמונות אישית, המוסיפה את האופי הייחודי של הדיירים לחלל.

דלת הכניסה צבועה בגוון כחול נועז, מכניסה עניין לחלל הלבן ומשמשת כנקודת מוקד ויזואלית.

מעל גרם המדרגות מוקמה צמחיה טבעית מטפסת המרעננת את העיצוב ופרטי אמנות מיוחדים מפוזרים בחלל הכניסה כולו. החלונות העגולים הקטנים בקיר העליון מכניסים אור טבעי ומוסיפים עניין ארכיטקטוני. כל אלה יחד יוצרים חלל כניסה מזמין ומעניין, המשלב בין ישן לחדש, ובין אלמנטים מודרניים לקלאסיים, ומציג טעימה מרתקת מהעיצוב הייחודי של הבית כולו.

דלת כניסה כחולה המרמזת על עיצוב הפנים

דלת כניסה כחולה המרמזת על עיצוב הפנים

כניסה מרשימה ומזמינה

כניסה מרשימה ומזמינה

שקט ומעורר השראה

עיצוב אזור הקריאה והעבודה

פנינה אינטלקטואלית המחברת את הפנים לחוץ ומהווה מקלט שקט ומעורר השראה לקריאה, עבודה ומחשבה. בחדר תוכננה ספריית קיר מרשימה, המשתרעת מהרצפה ועד לתקרה ומציגה אוסף עשיר ומגוון של ספרים, תקרת העץ החשופה מוסיפה חמימות ואותנטיות לחלל, תוך יצירת ניגוד מעניין עם הקירות הלבנים והנקיים.

החלון הגדול מאפשר לאור טבעי לשטוף את החדר ומספק מבט מרגיע אל הגינה הירוקה, מחבר בין פנים לחוץ ומעניק תחושה של מרחב ופתיחות.

בחדר תוכננה פינת ישיבה נוחה, עם ספסל עץ מרופד וכריות צבעוניות, מזמינה לקריאה מהנה או להתבוננות שקטה בנוף. שולחן העבודה הקל משתלב היטב בחלל ומספק מקום אידיאלי ליצירה או עבודה.

חדר מזמין ומרגיע

חדר מזמין ומרגיע

חיבור ישיר לחוץ

חיבור ישיר לחוץ

אי טרופי פרטי

עיצוב החוץ

הגינה המעוצבת מהווה הרחבה טבעית ומרהיבה של הבית ויוצרת אווירה של אי טרופי פרטי. במרכזה ניצבת בריכת שחייה מלבנית ואלגנטית, המשתלבת בהרמוניה עם הנוף הירוק סביבה וניתן להשקיף עליה מאזורים שונים בבית. הצמחייה העשירה והמגוונת, הכוללת עצים בוגרים, שיחים ירוקים ופרחים צבעוניים, מעניקה תחושה של פרטיות ושלווה.

אזור הישיבה החיצוני, הכולל מרפסת מקורה עם שולחן אירוח גדול ופינת זולה נוחה, מזמין לבילוי משפחתי ואירוח בחיק הטבע. כסאות השיזוף ליד הבריכה מוסיפים נגיעה של צבע ומזמינים לרגעי רגיעה תחת השמש. השילוב בין אבני המדרך הטבעיות, הדק העץ והצמחייה יוצר מרקם עשיר ומעניין.

הקשר בין פנים לחוץ מודגש באמצעות דלתות זכוכית גדולות המובילות מהבית אל המרפסת והגינה, מאפשרות זרימה חופשית ומבט ישיר אל הנוף המרהיב.

שולחן אירוח גדול

שולחן אירוח גדול

קשר בין פנים לחוץ

קשר בין פנים לחוץ

צמחייה עשירה ומגוונת

צמחייה עשירה ומגוונת

אי טרופי פרטי

תחושה של פרטיות ושלווה.

תחושה של פרטיות ושלווה

הצליח ליצור מרחב מגורים שהוא לא רק אסתטי ופונקציונלי, אלא גם מכבד את ההיסטוריה של המבנה ואת סביבתו הטבעית. זהו בית שמשקף את אישיותם של דייריו, מספר את סיפורו הייחודי, ומדגים כיצד ניתן לשלב בהרמוניה בין ישן לחדש, בין פנים לחוץ, ובין אדם לטבע. הפרויקט הזה מהווה השראה לאדריכלים ומעצבים, ומזכיר לנו את החשיבות של שימור ערכים היסטוריים ואדריכליים לצד חדשנות ויצירתיות בעיצוב הבית המודרני.

לאתר של אדריכל ומעצב הפנים בועז שניר – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב ותכנון: בועז שניר

צילום: עוזי פורת

קונסטרוקציה: בוקי שניר ניהול

תאום וביצוע: עידו שניר

סטיילינג לצילומים: מאיה שלג ואורנה מזור

אולי יעניין אותך גם...

עם חשיבה על העתיד ונגיעות של עץ: תכנון ועיצוב בית פרטי

תהליך העיצוב של הבית הזה התחיל כשנה וחצי לפני שהמשפחה נכנסה לגור בו, התהליך הובל מתוך הבנה עמוקה של הצרכים הנוכחיים לצד לפוסט המלא
עיצוב המחבר בין פנים לחוץ

מבט לשמים: עיצוב פנטהאוז תל אביבי עם נוף לים

מדירה סטנדרטית ורגילה הפכה אדריכלית ומעצבת הפנים קרן אשד את הפנטהאוז התל אביבי של המשפחה הצעירה לבית משפחתי, צבעוני ומעוצב בקפידה, המשקף לפוסט המלא
דירה תל אביבי ישנה שעברה מהפך

הבית בן 90: שיפוץ דירה מרהיבה בתל אביב

בלב העיר תל אביב, בבניין בן 90 שנה בעיצוב של האדריכל דב כרמי, מעצבת הפנים אנה וייל מסטודיו העיצוב WAntym חושפת את לפוסט המלא
דילוג לתוכן