Site icon WALLS

התנ”ך של הפרקטים – כל מה שחשוב לפני שבוחרים פרקט

הפרקטים השתלטו על עולם העיצוב בזכות אופיים המשפחתי ויופיים הייחודי. הם משווים לכל בית מראה אלגנטי, חם ויפה ומתאימים לכל מטרה שרק תרצו. רצפת הפרקט הצליחה לכבוש את לב הישראלים, הפכה למבוקשת בקרב מעצבי הפנים והאדריכלים ומצאה את מקומה כמעט בכל בית.

בדרך כלל, לאחר שמתקבלת ההחלטה לרצף את הבית בפרקט צצות ועולות מגוון רחב של התלבטויות ושאלות בנוגע לסוג הפרקט המתאים ביותר. לרוב, ההתלבטות נעה סביב שלושה סוגי פרקטים עיקריים – פרקט עץ, פרקט למינציה ופרקט עמיד למים. אז איך תדעו במה לבחור?

ריכנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על שלושת סוגי הפרקטים- יתרונות, חסרונות וכל מה שבניהם.

פרקטים עץ טבעי

מהו פרקט העץ?

פרקט העץ הוא הפרקט הוותיק ביותר בשוק הפרקטים. הוא קיים כבר מאות שנים ובעבר בלט בבתי מלוכה ואף בספינות. מדובר בעץ כחומר גלם עיקרי, פרקט מעץ טבעי, המקדש ומדגיש את כל תכונותיו הנהדרות של העץ. לפרקט העץ מרקם טבעי ומחוספס ופשוטו כמשמעו – הוא מכניס את הטבע הביתה.

התקנה של פרקט עץ מלא מצריכה הכנה של תשתית עץ מסוג OSB לאחר הכנת התשתית התקנת הפרקט יכולה להיעשות באמצעות הדבקה או מסמור. לפרקט העץ ישנם שני סוגי גימור, גמר שמן וגמר לכה. גמר השמן מגן על הפרקט מספיגת לחות ומעניק לו מראה טבעי וגמר הלכה מעניק לפרקט מראה נקי וחלק ומספק לו שכבת הגנה מפני ספיגת לכלוך וכתמים.

מאיזה סוגי עץ ניתן לייצר פרקט?

קיימים סוגים שונים של עצים שמהם ניתן לייצר פרקט עץ, הנפוץ ביותר הוא פרקט עץ אלון, מלבדו העיקריים שבהם הם עץ דובדבן, מייפל, אגוז, במבוק, מהגוני ועוד. לעץ ניתן לתת גימור לכה בעל מראה מבריק או גימור שמן הנותן לעץ מראה מט.

עיצוב פנים: פרץ שלוס מעצבים | צילום: מאיה אבגר | סוג הפרקט: אלון מולבן מעושן

יתרונות פרקט העץ:

חסרונות פרקט העץ:

איזו תחזוקה פרקט העץ צריך?

בניגוד לדעה הרווחת של כלל האנשים, פרקט העץ אינו מצריך תחזוקה ייחודית שוטפת. הטיפול הנדרש על מנת לשמור על איכות הפרקט לאורך זמן הוא טאטוא יומיומי, ניגוב במגב ייעודי לפרקטים ושאיבת אבק תטך שימוש במברשת רכה בלבד. בנוסף ניתן לנקות אותו במטלית המיועדת לעץ.

כאשר רוצים לבצע ניקוי יסודי של פרקט עץ חייבים להשתמש אך ורק בחומרים ייעודיים המתאימים לסוג העץ ממנו הפרקט עשוי.

עיצוב: פרץ שלוס מעצבים | צילום: מאיה אבגר | פרקט: אלברו פקרטים, פרקט אלון מולבן מעושן

כמה עולה  פרקט העץ:

פרקט העץ נחשב לסוג פרקט יקר ביחס לסוגי הפרקטים הנמצאים בשוק וניתן למצוא אותו במנעד רחב של מחירים, החל מ200 שקלים למטר מרובע ועד לסכום של כאלף שקלים למטר מרובע. מחיר הפרקט מושפע ממגוון גורמים.

מה הפרמטרים המשפיעים על מחירו של פרקט העץ?

איך נדע אם פרקט העץ מתאים לבית ולצרכים שלי?

כמו שציינו לפרקט העץ הטבעי ישנם שני סוגי גמר, לכה ושמן, פרקט עץ הגמר לכה נותן לפרקט מראה חמים וטבעי יותר ומתאים יותר לחללים פרטיים ופרקט עץ בגמר שמן נותן לפרקט מראה יוקרתי ועמידות גבוהה יותר ומתאים במיוחד לחללים צבורים כגון מטבח וסלון.

עיצוב: פרץ שלוס מעצבים | צילום: מאיה אבגר | פרקט: אלברו פקרטים, פרקט אלון מולבן מעושן

פרקט למינציה

מהו פרקט הלמינציה?

פרקט הלמינציה הוא סוג של פרקט העשוי מחומר HDF, חומר סינטטי העשוי נסורת ודבק שעוברים תהליך כבישה חמה ועליו שכבה נוספת אשר עליה מודפסת דוגמת העץ. ההדפסה נעשית בטכנולוגיית 3D הנותנת לפרקט מרקם של עץ טבעי, הפרקט מצופה בכיסוי המעניק לחומר חוזק והגנה. עם השנים התפתחה הטכנולוגיה ובהתאם לזאת פותחו אינספור סוגי פרקטים איכותיים הדומים במראם לפרקט העץ המקורי ואפילו נמצאים עמידים יותר.

עיצוב: נורית מור יוסף | צילום: שירן כרמל | פרקט: אלברו פרקטים, פרקט למינציה מעושן

יתרונות פרקט הלמינציה:

חסרונות פרקט הלמינציה:

איזו תחזוקה פרקט הלמינציה צריך?

פרקט הלמינציה מצריך תחזוקה מינימאלית. בניגוד לפרקט העץ, פרקט הלמינציה עמיד יותר בפני מים, בפני שריטות ובפני כתמים קשים ולכן התחזוקה שלו היא הפשוטה ביותר. הטיפול בפרקט הלמינציה מצריך תחזוקה רגילה של טאטוא, שאיבה וניגוב עם סמרטוט וחומר ייעודי לניקוי פרקטים. אין צורך ללטש אותו או לתחזק אותו עם כמויות של לכה, במידה ונוצר נזק נקודתי ניתן לבצע תיקונים נקודתיים בלבד ללא החלפה של הפרקט כולו.

עיצוב: נורית מור יוסף | צילום: שירן כרמל | פרקט: אלברו פרקטים, פרקט למינציה מעושן

מחירו של פרקט הלמינציה:

את פרקט הלמינציה ניתן למצוא במנעד רחב של מחירים, החל מ50 ש”ח למטר מרובע ויכול להגיע עד ל180 ש”ח למטר מרובע ואף יותר. כמו פרקט העץ, המחיר לפרקט הלמינציה מושפע ממספר גורמים.

מה הפרמטרים המשפיעים על מחירו של פרקט הלמינציה?

איך נדע אם פרקט הלמינציה מתאים לבית ולצרכים שלי?

פרקט הלמינציה מתאים לכל חלל ואינו מצריך תשתית מיוחדת להתקנה. הוא עמיד יותר בפני מים, שריטות וכתמים. ולכן מתאים במיוחד לבית עם ילדים וחיות מחמד, מתאים במיוחד לחללים כגון המטבח ועוד.

עיצוב: נורית מור יוסף | צילום: שירן כרמל | פרקט: אלברו פרקטים, פרקט למינציה מעושן

פרקט פולימרי, עמיד למים

מהו פרקט פולימרי?

לאחר שנים של התקדמות והתפתחות בתחום הפרקטים פיתחו את הפרקט הפולימרי. הפרקט הפולימרי בדומה לפרקט הלמינציה גם הוא עשוי מחומר סינטטי אך בשעה שפרקט הלמינציה עשוי מחומר HDF, הפרקט הפולימרי עשוי מPVC או מחומר הגלם VINYL, חומר המקנה לו עמידות מלאה בפני רטיבות. בזכות הטכנולוגיה שמעורבת בייצורם פרקטים אלו חסינים לחדירת מים ואינם מצריכים תחזוקה מיוחדת, הם משתלבים נהדר במרחב כולו, עמידים למכות, אינם נשחקים מהר ולכן עמידים לשנים רבות.

התחזוקה של הפרקט הפולימרי היא בדיוק כמו כל ריצוף רגיל אחר. ניתן לשטוף אותה באמצעות מים וסבון מתאים בדיוק כמו קרמיקה, פורצלן או שיש.

עיצוב: קרן אשד | צילום: שי אפשטיין | פרקט: אלברו פרקטים, פרקט פולימרי

יתרונות פרקט פולימרי:

חסרונות פרקט פולימרי:

איזו תחזוקה פרקט פולימרי צריך?

הפרקט הפולימרי אינו מצריך תחזוקה מיוחדת. בדיוק כמו כל ריצוף שיש, קרמיקה או פורצלן רגיל אחר, ניתן לשטוף אותו באמצעות מים וסבון.

עיצוב: קרן אשד | צילום: שי אפשטיין | פרקט: אלברו פרקטים, פרקט פולימרי

מחירו של פרקט פולימרי:

הפרקט הפולימרי מגיע במגוון רחב של עיצובים אך המחירים בין סוגי הפרקט הפולימרי פחות או יותר זהים, עלות הפרקט הפולימרי נעה בין 120 שקלים ל200 שקלים וההבדל במחיר מושפע ממספר גורמים.

מה הפרמטרים המשפיעים על מחירו של פרקט פולימרי?

איך נדע אם פרקט פולימרי מתאים לבית ולצרכים שלי?

מנקים את הרצפה עם מלא מים? הפרקט הפולימרי מתאים במיוחד עבורכם. מתאים לניקוי עם מים רבים, מתאים לאנשים שחוששים מהפרקט הטבעי ומתאים במיוחד עבור חללים ציבוריים ומסחריים.

עיצוב: קרן אשד | צילום: שי אפשטיין | פרקט: אלברו פרקטים, פרקט פולימרי

אנחנו מקווים שהצלחנו לעזור לכם למצוא את הפרקט המושלם ביותר עבור הבית שלכם. אך אם אתם עדיין מתלבטים ולא בדיוק יודעים מה יענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלכם, הצוות המשפחתי והמקצועי של אלברו פרקטים ישמח לענות על כל שאלה, לייעץ ולהכווין עד שתמצאו את הפרקט המושלם עבורכם.

הכתבה נעשתה בשיתוף ‘אלברו פרקטים’

לאתר של אלברו פרטים – לחצו כאן

יכול לעניין אותך גם: למה לי פרקט? יתרונות חסרונות ומה שבניהם

Exit mobile version