פרויקטים אמיתיים

שנות ה70: שיפוץ דירה ישנה בשרון

2024 ספטמבר 19 | 0 תגובות

בלב שכונה ותיקה בעיר בשרון מתגוררת משפחה צעירה בדירה ישנה, הדירה מתפרשת על 100 מ"ר והזדקקה לשינוי בהיבטים רבים על מנת להתאים לצרכים המשתנים של המשפחה.

הבניין נבנה בשנות ה70 ומועמד לפרויקט עירוני של פינוי בינוי אך מהסיבה שאין צפי ממשי של מועד החליטו המשפחה הצעירה לשפץ את הדירה ולהתאימה לצרכים שלהם.

הדיירים, זוג בשנות הארבעים לחייהם עם שתי בנות צעירות, שניהם עובדים בעיקר מהבית והמשפחה כולה אוהבת לבלות יחד בחלל הציבורי.

יחד עם מעצבת הפנים מעין רהב, הם הגדירו את הצרכים האקוטיים עליהם היה חשוב למשפחה לשים דגש ויצאו יחד לתהליך שיפוץ שלקח כשלושה חודשים וכלל תכנון מחדש, עיצוב פנים והלבשה לדירה כולה.

 

שילוב הרמוני בין קריירה למשפחה

עיצוב הסלון ופינת העבודה

הסלון תוכנן כחלל פתוח, מרווח ומשפחתי, מלא בשפע של אור טבעי ובמרכזו נבחרה ספת רביצה אפורה וגדולה המשמשת לשעות של בילוי משפחתי מול הטלוויזיה. מול הספה תוכננה בנגרות אישית יחידה המשלבת עץ טבעי עם ברזל מולבן, מכיוון שההורים עובדים מהבית והמשפחה כולה אוהבת לבלות זמן משותף בחלל הציבורי, החשיבות של פינת עבודה מוצנע על מנת לאפשר להם לנהל חיי משפחה במרחב הציבורי במקביל לחיי העבודה הייתה קריטית. מעין תכננה יחידת נגרות ענקית ודו כיוונית המשמשת מחיצה בין אזור העבודה לסלון ומצד אחד משמשת מקום לטלוויזיה ומצדה השני שולחן עבודה גדול ונח. היחידה תוכננה עם תשתית חשמל מוקפדת שתאפשר להסתיר את הכבלים של המחשב והטלוויזיה באופן מוחלט וכך מאפשרת לשמור על מראה נקי וייחודי.

בסלון מוקמו פינות ישיבה נמוכות בצורת הדומים עגולים המונחים על שטיח מפנק ומאפשרים מקומות ישיבה נוחים עבור המשפחה.

סלון משפחתי מעוצב ומלא באור טבעי

סלון משפחתי מעוצב ומלא באור טבעי

מחיצה דו כיוונית

מחיצה דו כיוונית

ספת רביצה גדולה ומזמינה

ספת רביצה גדולה ומזמינה

נגיעות של צבע בעיצוב

נגיעות של צבע בעיצוב

יחידת נגרות מותאמת אישית

יחידת נגרות מותאמת אישית

פינת עבודה מופרדת מהחלל הציבורי אך בעלת קשר ישיר

פינת עבודה מופרדת מהחלל הציבורי אך בעלת קשר ישיר

שילובים שונים של עץ

שילובים שונים של עץ

פריטים מעוצבים ומלאי אופי

פריטים מעוצבים ומלאי אופי

לחדש את הקיים

עיצוב המטבח

עוד בתחילת הדרך דיברו הדיירים עם מעין על המטבח, הסוגייה של האם להשקיע במטבח חדש כאשר פינוי בינוי עומד על הפרק או לשדרג את המטבח הישן היוותה התלבטות גדולה עבורם. לבסוף החליטו לקחת את המטבח הקיים ולשפץ אותו לחלוטין בהתאם לצרכים שלהם.

חזיתות המטבח הקיים הוחלפו לחזיתות פורמייקה בגוון כחול כהה ועז עם קנט בירץ שמדגיש את הגון הכחול אליו שולבו ידיות מיוחדות שמכניסות סטייל למטבח. יחידת עליונה שהייתה פורקה ובמקומה תוכננה יחידה חדשה המסתיימת עם התקרה ותורמת למיקסום של החלל כולו. חיפוי הבריקים הישן הוחלף ונוספו מקומות אחסון נסתרים הכוללים גם מזווה פרקט ונוח.

את פינת האוכל מקמו לצד המטבח במעין מובלעת אינטימית היוצרת חלל קסום עבור המשפחה, האזור קושט בצמחיה טבעית שופעת המדמה תחושת פטיו קטן ומזמין בתוך הבית עצמו ווילון רומאי המרכך את האור הטבעי הרב הנכנס מבעד לחלון הגדול.

פינת אוכל עגולה ומשפחתית

פינת אוכל עגולה ומשפחתית

שדרוג המטבח הקיים

שדרוג המטבח הקיים

צבע כחול נועז במטבח

צבע כחול נועז במטבח

נגיעות של צבע

נגיעות של צבע

מטבח מלא אופי

מטבח מלא אופי

נגרות מותאמת אישית

עיצוב הכניסה והמסדרון

בכניסה לדירה נעשה שינוי משמעותי, הקיר האלכסוני של חדר הארונות הישן פורק ופתח את אזור הכניסה לחלוטין. במקום הקיר שחסם את החלל תכננה מעין ארון כניסה בנגרות אישית המשמש כמחיצה אלגנטית בין האזור הציבורי לפרטי וכמקום אחסון פרקטי המשמש מצידו האחד לאחסון של מעילים, תיקים, מטריות ועוד ומצידו השני משמש כהצנעה לארון חשמל ותקשורת. הנגרות נצבעה בגוון תכלת עושן על נגיעות של פורמייקה דמוי אלון מבוקע בשילוב ידיות מעוצבות שנבחרו בקפידה הנגרות מלווה את הנכנסים למסדרון המוביל לאזור האישי של הבית שבזכות שבירת הקיר הפך למרווח ומזמין ומקושט ושני צדדיו בנגרות מותאמת אישית לחלל אשר מכילה את מכונת הכביסה והמייבש, ולצידם ארון שירות עם הדייסון, וכל שאר חומרים הניקיון של הבית.

נגרות מותאמת אישית בכניסה לבית

נגרות מותאמת אישית בכניסה לבית

נגיעה של עץ בנגרות אישית

נישה דקורטיבית בנגרות

נישה דקורטיבית בנגרות

מסדרון בנגרות אישית

מסדרון בנגרות אישית

ספסל התארגנות פרקטי ומעוצב

ספסל התארגנות פרקטי ומעוצב

נגיעות קטנות מלאות אופי

עיצוב חדרי הילדות

חדרי השינה של הילדות עוצבו בתשומת לב רבה לפרטים ולצרכיהן האישיים. בכל חדר נוצלו נישות ייעודיות לתכנון יחידות נגרות מותאמות המספקות פתרונות אחסון יעילים לבגדים ולחפצים אישיים. הבחירה בידיות בצורת חישוק גדול בגוון מוזהב מוסיפה נגיעה ייחודית ומרעננת לארונות. התאורה הותאמה במיוחד לכל חדר והיא מדגישה את האווירה הייחודית שלו, בעוד ששטיחי צד רכים מוסיפים חמימות ונוחות. כל אחת מהבנות קיבלה את החופש להביע את אישיותה בעיצוב החדר, עם ההבנה כי המרחב עשוי להשתנות עם הזמן. גמישות זו בעיצוב מאפשרת לחדרים להתפתח יחד עם הבנות, מבטיחה שהמרחב ימשיך לשקף את טעמן המתפתח גם בשנות ההתבגרות.

חדר ילדות מותאם למתבגרת

חדר ילדות מותאם למתבגרת

ארון קיר בנגרות אישית בחדר הילדה

ארון קיר בנגרות אישית בחדר הילדה

ספריה מעוצבת ומלאת אופי

אתגר גדול בפרויקט

עיצוב חדרי הרחצה

חדר הרחצה ביחידת ההורים תוכנן ונבנה מחדש. לפני השיפוץ בחדר ההורים היה רק שירותים צמודים ללא מקלחת ואחד האתגרים בפרויקט היה לייצר שני חדרי רחצה בדירה, אחד צמוד ליחידת ההורים ואחד כללי שישמש את הבנות. כל האינסטלציה הישנה הוחלפה ותוכנן עבור הזוג מקלחון גדול המאפשר לשני אנשים להתקלח במקביל עם נישה מכובדת לבקבוקי הרחצה ונגרות מותאמת אישית המספקת מקום אחסון לכל מה שצריך.

בחדר הרחצה של הבנות תוכנן מקלחון רחב ומפנק, יחידת נגרות גדולה ומרווחת על מנת לתת לכל אחת את המגירות שלה והשירותים מוקמו בנישה קטנה ואינטימית בתוך חדר הרחצה.

לשני חדרי הרחצה נבחרו אריחי פורצלן דמוי טרצו בתפזורת המייצרת טקסטורה מעניינת עם תחושה של ניקיון ויזואלי. בכל אחד מהחדים צבע הנגרות הותאם לגווים של החלל כולו.

חדר רחצה צמוד ליחידת ההורים

חדר רחצה צמוד ליחידת ההורים

אחד האתגרים הגדולים בפרויקט

אחד האתגרים הגדולים בפרויקט

גוון פודרה בחדר הרחצה

גוון פודרה בחדר הרחצה

נישה לסבונים במקלחון

נישה לסבונים במקלחון

חדר רחצה כללי מעוצב בקפידה

חדר רחצה כללי מעוצב בקפידה

שידת רחצה בגוון תכלת בהיר

שידת רחצה בגוון תכלת בהיר

רצפת טרצו בחדר הרחצה

השיפוץ המקיף הזה מראה כיצד תכנון מוקפד ויצירתי יכול לחולל שינוי משמעותי, גם במבנה ותיק. המשפחה, שבחרה להשקיע בביתה למרות אי-הוודאות לגבי עתיד הבניין, זכתה במרחב מגורים מודרני המותאם בדיוק לצרכיה. מהכניסה המחודשת ועד לחדרי הילדות המתוכננים בקפידה.

הפרויקט הזה מעיד על החשיבות של התאמת הבית לאורח החיים המשתנה של דייריו, ועל היכולת ליצור מרחב חיים איכותי גם בתנאים מאתגרים. בסופו של דבר, הדירה המחודשת הזו היא לא רק מקום מגורים – היא בית אמיתי, המשקף את אופייה וצרכיה של המשפחה, ומספק להם את הנוחות והפונקציונליות שחיפשו.

לאתר של מעצבת הפנים מעין רהב – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב פנים: מעין רהב

צילום: אורית ארנון

כלים סניטרים, אריחים וחיפויים: אא קרמיקה

אלומיניום: קליל

ספה: טוקסה

דלתות פנים: פולהאוס דיזיין

תאורה: מחסני תאורה

מקלחונים: רוטמן זכוכית בע"מ

שטיחים: בית השטיחים והפרקט

שולחן סלון: ביתילי

פרזול ואביזרים: חבושה

אולי יעניין אותך גם...

דירה צבעונית ושמחה

מלא שמחה וצבע: שיפוץ דירה ישנה במרכז

בבניין ישן בן שלוש קומות גילו המשפחה יהלום לא מלוטש – דירה ישנה שלא שופצה משנות ה70. הם החליטו לרכוש את הדירה לפוסט המלא
סלון פתוח עם מקומות ישיבה רבים לכיוונים שונים

לעצב מהלב: תכנון בית פרטי בנחלה

לאחר שהות ממושכת בחו"ל, החליטה המשפחה לחזור ולבנות את ביתה החדש על נחלה בארץ. הם פנו אל משרד האדריכלות והעיצוב פלסנר אשר לפוסט המלא
קיר טלווייזה מחופה אבנים

בית החלומות: תכנון ועיצוב בית פרטי במושב

בלב מושב בדרום הארץ ניצב בית המגשים חלום משפחתי - פרי שיתוף פעולה מיוחד בין משפחה צעירה לבין האדריכלית שירלי דן. הבית, לפוסט המלא
דילוג לתוכן