פרויקטים אמיתיים

הגודל לא קובע: דירת 55 מ”ר קומפקטית ומתוכננת היטב

2022 February 17 | 0 תגובות

אם יש משהו שלמדנו לאורך השנים הוא שהגודל לא קובע. מה עוד למדנו לאורך השנים? שאתם יודעים את זה גם 🙂

בני זוג מהמרכז רכשו דירה תל אביבית קטנה בשכונה נעימה ורצו למקסם את גודלה. הם פנו אל אדריכלית ומעצבת הפנים רותי קידר המתמחה במיקסום חללים קטנים ויחד איתה הם יצאו לתהליך שיפוץ שלקח כחודשיים. הדירה, דירת 55 מ”ר הממוקמת באזור הבימה בתל אביב, השיפוץ כלל תכנון ממקסם של הדירה כולה, בחירת חומרים, פיקוח, בחירת אנשי מקצוע, עיצוב והלבשה.

הסגנון העיצובי של הדירה כולה הוא שילוב בין מודרני חם ונקי עם נגיעות ויטנג’ ואופי תל אביבי חמים ומזמין.

חלל פתוח ומואר

עיצוב הסלון

החלל הציבורי הקטן של הבית הינו חלל פתוח לחלוטין ומלא באור טבעי, אזור הסלון, צמוד למטבח ומוגדר באמצעות שטיח שאגי גדול שאוסף את הפריטים המעצבים את הסלון ומגדיר את החלל, נבחרה ספה מפנקת ומזמינה בגוון ירוק, לצידה כורסא בצבע לבן עם בסיס עץ טבעי וזוג שולחנות סלון עגולים בגדלים וגבהים שונים המכניסים עומק רב לחלל. לצד קיר הטלוויזיה מוקם מזנון גדול מעץ טבעי בסגנון וינטג’ נעים עם מקומות אחסון. בסלון מוקמה צמחיה ירוקה המכניסה אווירה טבעית ומחברת בין החוץ לפנים.

עיצוב חם ונעים | עיצוב וצילום רותי קידר

חלל ציבורי פתוח ומואר | עיצוב וצילום רותי קידר

עיצוב סלון קטן | עיצוב וצילום רותי קידר

ספה ירוקה בסלון | עיצוב וצילום רותי קידר

מקומות אחסון רבים

עיצוב המטבח

המטבח תוכנן בצורה שמכילה את כל האלמנטים שבני הזוג צריכים מבלי לוותר על שום פרט בשל גודלה של הדירה וגודלו הקטן של המטבח. תוכננו מקומות אחסון רבים ומשטח עבודה רחב ונוח. המטבח עוצב בקווים ישרים ונקיים, חזיתות המטבח נצבעו בגוון תכלת-ירקרק בהיר בשילוב יחידת אחסון מעץ עם מדפים קטנים דקורטיביים. במרכז המטבח מוקמה פינת אוכל עגולה מעץ טבעי עם כיסאות מעוצבים תואמים.

מטבח קטן ומתוכנן היטב | עיצוב וצילום רותי קידר

מקומות אחסון רבים | עיצוב וצילום רותי קידר

 

רך ומפנק

עיצוב חדר השינה

בחדר השינה ישנה ויטרינה גדולה המובילה אל המרפסת ומכניסה אור טבעי רב לחלל מהוויטרינה ניתן להשקיף אל נוף השכונה הירוקה ומעצבת הפנים החליטה לצבוע את קיר גב המיטה בגוון ירוק המחבר בין החוץ לפנים. במרכז החזר מוקמה מיטה זוגית גדולה מברזל שחור ולצידה זוג שידות מעץ וגופי תאורה תלויים בצבע שחור. מול המיטה נבחרה שידת מגירות המשמשת כמזנון טלוויזיה ומקום לאחסון ובצד החדר מוקמה פינת עבודה קטנה בנישה הניתנת לסגירה ויצירה של חלל עבודה פרטי ושקט.

קיר גב מיטה ירוק

מיטה מברזל שחור | עיצוב וצילום: רותי קידר

אור טבעי בחדר השינה

יציאה למרפסת מחדר השינה | עיצוב וצילום: רותי קידר

שידות צד מעץ

שידות צד מעץ | עיצוב וצילום: רותי קידר

שידת מגירות במראה וינטג'

יחידת מגירות במראה וינטג’ | עיצוב וצילום: רותי קידר

פינת עבודה ביתית

פינת עבודה ביתית | עיצוב וצילום: רותי קידר

גוונים בהירים

עיצוב חדר הרחצה

חדר הרחצה ממוקם לצד חדר השינה ויש לו שתי כניסות, אחת מחדר השינה והשנייה מהסלון, כאשר שתי דלתות המקלחת פתוחות נכנס אור ואוויר ישירות מחלון המרפסת לתוך אזור הכניסה הפנימי. בגלל שחר הרחצה הינו חלל קטן ללא חלונות הוא עוצב בגוונים בהירים, הרצפה מחופה אריחים מאוירים בגוונים שחור ולבן וקירות החדר חופו באריחים בצבע לבן. שידת הרחצה נבחרה מעץ טבעי ותוכננה למידות הקטנות של חדר הרחצה.

חדר רחצה קטן

חדר רחצה קטן | עיצוב וצילום: רותי קידר

חדר רחצה קטן

תכנון מדויק בחדר הרחצה | עיצוב וצילום: רותי קידר

ניצול החלל כולו

עיצוב המרפסת

המרפסת הינה חלל קטן שניתן לצאת אליו מהסלון או מאזור פינת העבודה הממוקמת בחדר השינה. נבחר ריצוף מאויר בגווני אפור ולבן הנותן תחושת המשכיות, קיר המרפסת חופה בטיח דמוי בטון ומוקמו למד המעקה שני כיסאות בר מעץ וראטן לצד שולחן בר שתוכנן במיוחד על מנת לנצל את חלל המרפסת כולה. כיסאות הבר מאפשרים לשבת ולהשקיף אל הנוף הייחודי של השכונה ולצד הצמחייה הטבעית מוסיפים אווירה חמימה למרפסת הקטנה.

מרפסת תל אביבית קטנה

הטיפ של רותי לעיצוב דירה קטנה הוא קודם כל לתכנן באופן שממקסם את החלל. רותי אומרת שגם העיצוב הכי יקר לא יכפר על תכנון גרוע ולא ממוקסם. הנוחות והמיקסום הם במעלה ראשונה ורק אחריהם כל השאר.

לאתר של מעצבת הפנים רותי קידר – לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: אקלקטיות חוגגת: כשבעלי הבית מבקשים ל’התפרע’ עם צבע וטקסטורות – לכתבה המלאה לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: רותי קידר

צבע: טמבור

סנטריה וריצוף: חזי בנק

אולי יעניין אותך גם...

תקרה משופעת עם קורות עץ

להתחיל מחדש: שיפוץ דירת גג ברמת גן

אם יצא לכם לשפץ או לעצב את ביתכם אז אתם כנראה יודעים שמדובר בפרויקט עמוס וקשה, מלא בחוסר ודאות עד שמגיעים לרגע לפוסט המלא
דלתות נסתרות החזיתות המטבח

בלב העיר העתיקה: שיפוץ דירת גן בירושלים

באחת מהשכונות הירושלמיות הוותיקות ממוקמת דירת גן קסומה המשלבת באופן מופלא בין העבר והעתיד. השכונה מלאה בבתים מיוחדים המשלבים בין ישן לחדש לפוסט המלא
חזיתות מטבח בעלות מאפיינים כפריים

אי אפשר להתעלם ממנו: שיפוץ בית פרטי בקיסריה

אם אי פעם חלמתם להתנתק מרחשי היום-יום ולגור בבית כפרי, חמים ומשפחתי בו תוכלו לארח משפחה וחברים באווירה מזמינה ונעימה – הבית לפוסט המלא
Skip to content