המגזין

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני מעבר דירה

2020 September 10 | 0 תגובות

כשחושבים על מעבר דירה יש שני סוגים של אנשים, אלו שחושבים על התחדשות והצלחה ואלו שישר נכנסים לחרדה עמוקה מהעובדה שהם צריכים לארוז את הבית.

אם תשאלו אותנו, אנחנו שילוב של שניהם. מעבר דירה יכול להיות אירוע מרגש אך יחד עם זאת יש לו גם היבטים מלחיצים שדורשים זמן רב ופתרונות יצירתיים.

אם אתם לפני מעבר דירה, או חייבים לעבור אך נמנעים מזה.. אנחנו כאן כדי לגרום לתהליך הזה לעבור בצורה החלקה והנעימה ביותר ובדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את הציר הזמן למעבר דירה עם שלל פתרונות יצירתיים וטיפים חשובים שיעזרו לכם לצלוח את המעבר בקלות וביעילות.

עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

חודשיים לפני – Save the date

הובלה – כחודשיים לפני המעבר אנחנו ממליצים לבחור חברת הובלות ולשריין מולה את תאריך המעבר. בחרו את חברת ההובלות לפי הציוד הנדרש על מנת להעביר את החפצים שלכם ולפי הביטוח המתאים (המלצה שלנו, על מנת לקבל את הצעת המחיר הסופית לפני יום המעבר, התעקשו להיפגש עם המובילים לפני על מנת שיראו את כמות החפצים ואת מורכבות ההובלה ובכך לתת לכם הצעת מחיר מדויקת בלי הפתעות ביום המעבר עצמו).

ארגזים וניירות – שניה לפני שאתם מתחילים באריזה ארגנו לכם ארגזים, ניירות משי, ניירות פצפצים (ניתן למצוא בכל חנות לבית, טמבוריה, אייס, הום סנטר ועוד..). אנחנו ממליצים לרכוש מדבקות שניתן לכתוב עליהם בקלות על מנת שהפריקה תהיה קלה מהירה ויעילה. אם לא מצאתם ארגזים אתם יכולים לשאול את חברת ההובלה איתה סגרתם, לעיתים הם שומרים ארגזים ישנים בדיוק למקרים האלו.

חפצים מיותרים – מעבר דירה זו הזדמנות נהדרת להיפתר מהחפצים שאין לכם שימוש בהם אך תמיד היה קשה לכם להיפרד. התחילו לעבור על כל החדרים בבית ומיינו את החפצים שאינם בשימוש לארגזים, ארגז אחד לתרומה, ארגז אחד לזרוק. במהלך הסקירה ערכו רשימה של הפריטים אותם בחרתם להעביר לדירה החדשה ובכך להקל על הסדר לאחר המעבר.

ארגון וסדר – הכינו תיקייה מסודרת על מנת לאחסן בה את כל הטפסים הקשורים למעבר, קבלות, הסכמים וכל מה שתצטרכו בהישג יד. הסכם מול המובילים, טכנאים, מתקינים ועוד. בתקיה תוכלו להוסיף רשימה של סדר הדברים אותם תרצו להכניס לדירה החדשה על מנת להקל על הפירוק.

עיצוב מיכל וולפסון | צילום איתי בנית

עיצוב מיכל וולפסון | צילום איתי בנית

חודש לפני – משימות אחרונות

מתחילים לארוז – חודש לפני המעבר אתם כבר יכולים להתחיל לארוז את החפצים שאינם נמצאים בשימוש יומיומי. זוכרים את כל הפריטים שעברתם עליהם לפני חודש? נגעתם בהם מאז? לא? יופי, הם יכולים להתחיל להיכנס לארגזים.

קניות לבית – התחילו לשים לב איזה מוצרי מזון אתם קונים לבית, הימנעו מקניית אוכל קפוא שיצטרך לעבור איתכם, לרוב ביום המעבר רוב האוכל שנמצא במקרר נזרק וחבל על כל קניה מיותרת.

מעבר טכני – חודש לפני המעבר אתם יכולים ליצור קשר עם חברת האינטרנט והטלוויזיה על מנת לתאם העברה והתקנה של כל הדברים הטכניים אותם אתם צריכים. היינו ממליצים לתאם אותם ליום אחרי ההובלה על מנת שלא יסתובבו לכם עוד אנשים בין הרגליים ביום המעבר עצמו. לילה בלי טלוויזיה עדיין לא הרג אף אחד.

רכוש יקר ערך – אז הזמנתם את חברת ההובלה על הביטוח הכי טוב שאפשר ועדיין… יש דברים שאם יאבדו/ יהרסו לא בטוח שהחזר כספי יוכל למלא את החסר. הפרידו ארגז אחד עם דברי ערך ומידע חשוב ודאגו שביום המעבר הארגז הזה יהיה ברכב הפרטי שלכם או של בני המשפחה שלכם.

חופש – מניסיון שלנו הימים שלפני המעבר והימים שאחריו הם ימים שמאופיינים בחוסר שקט ובבלגן גדול. תאמו חופש מהעבודה חודש לפני המעבר על מנת שתוכלו להתרכז במעבר ולסגור את כל הדברים כדי לחזור לעבודה בראש שקט.

הכנת הדירה החדה – הסעיף הזה יותר רלוונטי למי שעובר לדירה חדשה לחלוטין ולא למי שעובר לשכירות אבל אנחנו ממליצים לבדוק מה הדברים שאפשר להכין בדירה לפני יום המעבר, אם זה נקיון כללי לפני שכל הארגזים מגיעים, שיפוצי צבע, חשמל, מים, ריסוס וכל מה שאתם צריכים לסדר לפני שאתם נכנסים לבית החדש.

רכישת מוצרים חדשים – במידה ואתם צריכים לרכוש רהיטים חדשים ומוצרי חשמל, רכשו אותם כחודש לפני המעבר ותאמו את ההובלה ליום המעבר על מנת שכל הפריטים שאתם צריכים יגיעו בדיוק בזמן.

עיצוב טל מאיו הלוי | צילום אורן עמוס

עיצוב טל מאיו הלוי | צילום אורן עמוס

שבוע לפני – סידורים אחרונים

שינוי כתובת – כשבוע לפני המעבר התחילו לעדכן את הגופים השונים בכתובתכם החדשה – בנקים, משרד הפנים, ביטוח לאומי, חברות אשראי, קופת חולים, מקום העבודה, במידה ואתם עוברים עם ילדים קטנים אז עדכנו את מסגרו הילדים בכתובתכם החדשה. כדי לייעל את החלפת הכתובת שימו לב מהיכן הגיע הדואר שלכם בשלושת החודשים האחרונים ועדכנו אותם.

מזוודה אישית – כשבוע לפני המעבר רוב החפצים שלכם כבר צריכים להיות ארוזים. ארזו מזוודה אישית עם בגדים לכמה ימים ובגדים ליום המעבר, מצעים, מגבות נקיות וכל מה שהייתם לוקחים לאי בודד על מנת לא להיתקע ולהתחיל לחפש בכל הארזים ביום העבר עצמו.

ממשיכים באריזות – כדי לא להשאיר את כל האריזות לרגע האחרון המשיכו לארוז את כל החפצים שעדיין נשארו מחוץ לארגזים וזכרו שהכנתם מזוודת הישרדות אז אל תחששו לארוז הכל.

עיצוב יעל יברבאום | צילום אורית אלפסי

עיצוב יעל יברבאום | צילום אורית אלפסי

מספר ימים לפני – התארגנו בהתאם

בדיקה מול הספקים – התקשרו לחברת ההובלה לתאם מולם ולוודא את השעה בה המובילים מגיעים, בדקו לגבי רהיטים/ מוצרי חשמל שהזמנתם לגבי תאריך האספקה וכל טכנאי/ ספק שהזמנתם ליום ההובלה.

מקרר – התחילו בפינוי המקרר והפשרתו לקראת יום ההובלה (את המקרר יש להפשיר כ24 שעות לפני המעבר)

סידורים טכניים – הכינו מעטפות עם מזומנים/ שיקים לספקים להם אתם צריכים לשלם, בדקו ותעדו את המונים בדירה אותה אתם עוזבים ואל תשכחו לבדוק גם את המונים בדירה החדשה על מנת לסגור את כל הקצוות ולפתוח דף חשבונות חדש.

אוכל – יום לפני המעבר הכינו לעצמכם בקבוקי מים, כריכים, עוגיות וכל דבר נגיש וזמין שלא מצריך קירור ויעזור לכם לשרוד את היום העמוס מבלי שתצרכו להיות רעבים ולחפש אחר אוכל.

עיצוב נועה גרייזמן | צילום שירן כרמ

עיצוב נועה גרייזמן | צילום שירן כרמ

יום המעבר – ההתרגשות בשיאה

חפצים אישיים – זוכרים את ארגז החפצים האישיים יקרי הערך? אל תשכחו לשים אותו באוטו שלכם או של אחד מבני המשפחה שלכם.

לנשום עמוק – יום המעבר הגיע ואחרי חודשים של הכנות אתם חייבים להבין שעשיתם את הכי טוב שלכם כדי לעבור בצורה הקלה והיעילה ביותר אז לזכור שאין מושלם וככל הנראה לא תצליחו להתחמק מדברים שמשתבשים ולחצים מיותרים. זכרו לנשום עמוק ושעוד מעט זה מאחוריכם.

עיצוב כרמית גת בוצר | צילום איתי בנית

עיצוב כרמית גת בוצר | צילום איתי בנית

 

מה העלויות של מעבר דירה?

מפאת הניסיון הרב שיש לנו במעברי דירה לא פעם נשאלנו כמה זה בכלל עולה? אז מעבר לשכר הדירה החדש/ חשבונות/ קניית רהיטים והשלמת חוסרים בדירה החדשה ישנם הוצאות נוספות הכרוכות במעבר דירה שיש לקחת בחשבון לפני שמגיעים ליום הגדול.

ההוצאות משתנות בהתאם למגוון רחב של פרמטרים כמו גודל הדירה אותה מעבירים, המרחק בין הדירה הישנה לדירה החדשה, כמות הרהיטים אותה אתם מעבירים, האם ההובלה כוללת פירוק והרכבה של הרהיטים? וכמובן סוגי השירותים בהם בחרתם שילוו אתכם במעבר.

כמו שכתבנו בהתחלה בכל שירות בו תבחרו אנחנו ממליצים לבדוק מספר חברות ולא לבחור בחברה הראשונה ממנה קיבלתם את הצעת המחיר ולקחת בחשבון שמעבר דירה הוא לא עניין פשוט, הוא מתחיל הרבה לפני יום המעבר ונמשך מספר שבועות אחרי, פרגנו לעצמכם בכמה שיותר עזרה ביום עצמו על מנת להשאיר לעצמכם כוחות לסידורים שאחרי. שיהיה יום מעבר שמח 🙂

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content