Site icon WALLS

מבט לשמים: עיצוב פנטהאוז תל אביבי עם נוף לים

מדירה סטנדרטית ורגילה הפכה אדריכלית ומעצבת הפנים קרן אשד את הפנטהאוז התל אביבי של המשפחה הצעירה לבית משפחתי, צבעוני ומעוצב בקפידה, המשקף את האופי הייחודי שלהם ונותן מענה לכל הצרכים המשפחתיים שלהם.

בני הזוג ושתי בנותיהן המתבגרות יצאו לתהליך התכנון והעיצוב על מנת לתת לכל אחד מבני הבית את המקום הפרטי שלו, האבא בשלן וחובב גינון, האמא אוהבת לארח ולקרוא והמשפחה חלמה על מרחב מגוון ומשתנה לפי צורך.

הפנטהאוז ממוקם במיקום נחשק בתל אביב ומוקף במרפסות המשקיפות אל הנוף היפה של העיר והתכנון כלל שינוי ותכנון החללים הציבוריים, נגרות בתכנון אישי ועיצוב פנים של הדירה כולה.

להכניס את הנוף לעיצוב

עיצוב הסלון

הסלון הפך ללב של הבית, במקום טלוויזיה מסורתית תכננה קרן מקרן עם מסך חשמלי מוסתר המעניק למשפחה חוויית צפייה מודרנית ואת האפשרות ליהנות יחד מבלי טלוויזיה. המקרן הוסתר בתוך ספריה שתוכננה בקפידה, המשלבת עץ אגוז וגווני תכלת-ירקרק, מספקת לא רק אחסון לספרים אלא גם פתרונות חכמים לצרכים ייחודיים של המשפחה כמו מקום למכונת תפירה, תא תחתון ארוך וצר המוסתר על ידי הספה לציוד הקמפינג של המשפחה, תא לשמיכות חורף להתכרבלות על הספה ומקום ייעודי לרובוט השוטף של הבית.

הספרייה משלבת גווני תכלת ירקרק עם עץ אגוז לצד כורסה ורודה מוסיפה נגיעת צבע רכה והחלונות הגדולים מציעים נוף עוצר נשימה של קו הרקיע העירוני, מטשטשים את הגבול בין פנים לחוץ ומציפים את החלל באור טבעי

סלון מתוכנן בקפידה

עיצוב המחבר בין פנים לחוץ

סלון משפחתי מזמין ופתוח

פינת עבודה מופרדת מהחלל הציבורי של הבית

הפרדה באמצעות קירות ויטרינה מחולקים

שילוב גוונים וחומרים טבעיים בנגרות הסלון

אי של שקט

עיצוב המטבח ופינת העבודה

אחד מהשינויים העיקריים שנעשו בתכנון הבית היה להחליף את מיקומו של המטבח עם אחד מחדרי השינה, פעולה שפתחה את החלל המרכזי לשתי המרפסות, ויצרה זרימה בבית מאזור חוץ אחד לשני.

המטבח תוכנן בצורת אי מרכזי גדול הממוקם בין שני חדרים ומכיל את כל הפונקציות הנדרשות למשפחה

וקיר מחופה ארונות גבוהים לאחסון נסתר ומקרר אינטגרלי. האי וחזיתות המטבח נבחרו בגוון עץ טבעי הנותן תחושה חמה ומזמינה, האי הגדול מחובר לפינת ישיבה דינמית שאינה מחוברת לשיש ויכולה לגדול מ4 מקומות ל8 מקומות בקלות ובמהירות. קיר המטבח הוא חלון ויטרינה גדול המכניס את הצמחייה הירוקה של המרפסת ישירות אל תוך עיצוב המטבח ומשרה אווירה טבעית ורגועה.

לצד המטבח היו שירותי אורחים שהוחלט להסב לפינת עבודה סגורה במחיצות הזזה ממסגרות בשילוב ווילון גלילה פנימי המאפשרים פרטיות מוחלטת יחד עם קשר ישיר לחלל הציבורי של הבית.

אי רחב ידיים עם חזית טבעית תמעץ

שולחן אוכל נפתח צמוד לאי

שינוי מיקום המטבח

משרד ביתי צמוד

מקומות אחסון נסתרים

שילוב גוונים וחומרים טבעיים במטבח

ממלכה פרטית קסומה

עיצוב יחידת ההורים

ההורים קיבלו ממלכה משלהם בצורת יחידת הורים מפנקת עם חדר שינה הפונה מזרחה למרפסת פרטית עם פינת רביצה מפנקת וחדר רחצה צמוד ומרווח מלא באור טבעי ובצמחיה.

הפרטים השונים בחדר השינה של ההורים תוכננו בנגרות אישית העוטפת את המיטה ויוצרת מסדרון קטן המלווה את הכניסה לחדר הרחצה. חלק מהנגרות נצבעה בגוון ירוק עמוק, חלק בצבע לבן המאיר את החלל כולו וחלק בגוון עץ טבעי המשתלב עם המרפסת הירוקה.

בחדר הרחצה עצמו תוכננה נישה ארוכה הנכנסת למקלחון וממשיכה מעל האסלה, הנישה קושטה גם היא בצמחיה טבעית המרעננת את חדר הרחצה. ארון הכיור תוכנן עם תא פתוח ליד האסלה ובגוונים המשלבים עץ וירוק עמוק היוצר המשכיות מעיצוב חדר השינה.

חדר שינה גדול ומפנק

נגרות עוטפת את המיטה בחדר השינה

צבע ירוק בחדר השינה

נגרות מותאמת המסתירה את הכניסה לחדר הרחצה

שידת רחצה בגוון ירוק בשילוב עץ טבעי

חיפוי קיר במראה עץ טבעי

מתוכנן בנגרות אישית

עיצוב חדרי הילדות

כל אחד מחדרי השינה של הבנות ממוקם בצד אחר של הבית בצורה המאפשרת לכל אחת את הפרטיות שלה עם חדר אישי ויציאה למרפסת פרטית משלה המופרדת מהמרפסת הכללית של הבית באמצעות מיקום צמחיה.

חדרי הילדות מתוכננים בנגרות אישית בהתאם לצרכים העכשוויים של הבנות עם חשיבה על העתיד, לבת הבכורה תוכנן ארון המקיף את המיטה ומייצר נישה נעימה לשינה, ולבת הקטנה ארון מחופה עץ המאפשר גמישות בסידור שאר רהיטי החדר.

יציאה למרפסת אישית

נגרות אישית בחדר הילדות

כל אחת והפינה שלה

עיצוב חדר הרחצה

בחדר הרחצה של הבנות תוכננו שני כיורים על מנת לתת לכל אחת מהבנות את האזור הפרטי שלה. קירות חדר הרחצה חופו באריחים בגוון ורוד חזק המשתלב עם רצפה מאוירת הנותנת לחדר מראה צעיר ורענן ועל מנת להכניס חום לחדר הרחצה נבחרה שידת רחצה מעץ במראה טבעי הנותן תחושה חמימה ומזמינה.

אריחים ורודים למראה צעיר וקליל

נוף עוצר נשימה

עיצוב המרפסות

המרפסות קושטו בעזרת צמחיה בגינון מרהיב המשתלבת עם הנוף היפה של העיר הגדולה. הירוק הטבעי נכנס ישירות אל תוך הבית, משתלב בעיצוב ומחבר בין הפנים לחוץ.

במרפסת המזרחית, המשמשת לארוחות ואירוח, תוכנן מטבח חוץ מפנק שמעבר לכך שנותן מענה למשפחה המבשלת מכיל גם ארון שירות המשמש מקום למכונת הכביסה ולמייבש. המיקום שלהם במטבח החוץ תרם לתחושת המרווח בחדרי הרחצה ואפשר להגדיל את משטח העבודה במטבח החוץ.

במרפסת המערבית תוכננו שולחנות בר עם כיסאות נוחים המאפשרים ישיבה מול הים וצפיה בשקיעות מרהיבות.

נוף עוצר נשימה

צמחיה טבעית במרפסת

שולחן בר המשקיף אל הנוף

שפע של ירוק

פינת אוכל גדולה לחוץ

מסתיר את מכונת הכביסה, מטבח חוץ

"כדי להגיע לתכנון מדויק המתאים לצרכים של הלקוחות צריך לצאת מהקופסא, לחשוב מחדש על החלוקה ולא לפחד לעשות הזזות משמעותיות של פונקציות בבית כדי לבדוק מה יכול להתקבל מהקונטור הנתון", זה הטיפ ששיתפה אותנו קרן כששאלנו אותה איך אנחנו יכולים לעצב בית בדיוק כמו זה. לדבריה, מקסימום אם זה לא מתאים חוזרים למקור אבל מהניסיון שלה דווקא החשיבה השונה היא זו שבסוף עושה את כל ההבדל.

לאתר של אדריכלית קרן אשד – לחצו כאן

Exit mobile version