המגזין

עשור חדש ומעוצב | מעצבים חוזים מהם הטרנדים החמים ל 2020

2019 December 31 | 0 תגובות

עולם הטרנדים במיוחד בתחום העיצוב הוא עולם ומלואו ואפשר לדבר רבות על איך טרנד מתגלגל ומוצא את עצמו בכל מיני צורות הישר בתוך ביתנו. בין אם זה בטקסטיל, בצבע או אפילו בסגנון ייחודי, יש משהו בטרנדים ובמגמות שגורם לאנשים להתאהב ולרצות מצד אחד את מה שיש בחנויות אצלם בבית אך מצד שני לוודא שהם לא נופלים ל’שטנץ’ עיצובי. שנה חדשה, שלא לדבר על עשור חדש, יכולים להביא אתם משב רוח מרענן בכל מה שקשור לחידושים בעולם העיצוב. זה זמן של התחלות חדשות אך עם זאת, אין זה אומר שמה שאנחנו מכירים ואוהבים כבר משנים קודמות, חייב להעלם. שנת 2020 כבר ממש פה והחלטנו שזה זמן טוב לבדוק עם מספר מעצבים ומעצבות מוכשרים במיוחד מה הטרנד שלהם לשנה החדשה הבאה עלינו לטובה, האם הם צופים שינויים מהותיים בעולם העיצוב ואיך מיישמים את אותן מגמות ממש אצלכם בסלון.

תעוזה עיצובית

הטרנד של המעצבת הילה אלטר לשנת 2020

להעז, להעז ועוד קצת להעז. בשנה הקרובה, הילה מעודדת אתכם לשלב חומרים וצבעים בעלי עוצמה שמשרים שלווה וביטחון. שימוש נכון בצבע בקירות ובפריטים בעלי גוונים עשירים כמו כחול רויאל וגווני אדמה חמים יצור בית חם ורגוע. כדי להגיע לתוצאה המושלמת, מומלץ לבחור בפריטים בגוונים נועזים ולהוסיף נגיעות של פליז. טפטים נועזים ותמונות בעלי צבע מתפרץ גם יעשו את העבודה. גם בסגנונות המודרניים, לא צריך לחשוש לשלב צבעים חזקים ודומיננטיים כדי ליצור מראה אקלקטי. “תנו לאנרגיה שלהם למלא את החלל ולהעניק לו משמעות רחבה יותר.”

עיצוב הילה אלטר צילום מאור מויאל

עיצוב הילה אלטר | צילום מאור מויאל

עיצוב הילה אלטר צילום מאור מויאל

עיצוב הילה אלטר | צילום מאור מויאל

טרנד שווה זהב

הטרנד של המעצב שלומי בוטנסקי לשנת 2020

הטרנד הזהוב כאן כדי להשאר! כבר מספר שנים שהצבעים המטאלים מככבים בהלבשת הבית. כסף, ברונזה, וזהב מציצים עלינו בגופי תאורה, בריהוט ובאקססוריז לבית. כאשר מתוך השלושה הזהב תופס מקום של כבוד.  עושה רושם שנמשיך לראות ממנו עוד הרבה גם בשנת 2020 ואולי אפילו אחרי. אם אתם רוצים לשלב את הזהב בבית, שלומי ממליץ קודם כל לחשוב על מינונים ולא להעמיס. ניתן לשלב עם פמוטים מוזהבים, כדים, צלחות וכלי “שלבו אותו בבית כמו תכשיט!”

עיצוב שלומי בוטנסקי צילום יואל אלוויה

עיצוב שלומי בוטנסקי | צילום יואל אלוויה

עיצוב שלומי בוטנסקי צילום יואל אלוויה

עיצוב שלומי בוטנסקי | צילום יואל אלוויה

ולא…. לפחד מהצבע

הטרנד של המעצבת עינת ארליך לשנת 2020

אנשים רבים חוששים להכניס צבע הביתה בעיקר כי הם מפחדים שיימאס להם כעבור מספר שנים או שאולי לא יתחברו לגוון. אולם, לצבע יש לא מעט מעלות : הוא יוצר תחושה של עומק, מעניק תחושת עיטוף וחמימות. עינת טוענת שאנשים יתחילו להעז יותר ויכניסו יותר צבע הביתה בין אם זה על הקיר או ברהיט משמעותי. לזהירים יותר, היא ממליצה, לצבוע את הקיר בגוונים מעניינים, בצביעה חלקה, ללא אפקטים וש”אל תשכחו שניתן לשנות לקיר את הצבע בקלות.”

עיצוב עינת ארליך צילום טל ניסים

עיצוב עינת ארליך | צילום טל ניסים

עיצוב עינת ארליך צילום טל ניסים

עיצוב עינת ארליך | צילום טל ניסים

הג’ונגל נכנס הביתה

הטרנד של המעצבת שירה רוזנפלד גליל לשנת 2020

אנחנו יודעים שירוק מוסיף המון כשזה מגיע לעיצוב הבית, אולם שירה טוענת שהירוק מאיים להיכנס בכל הכח ובכל פינה ושהבית הופך להיות ג’ונגל אמיתי. “בתור מישהי שגדלה בבית עם חצר שכולה ג’ונגל אחד גדול אין שמחה ממני לראות את הירוק נכנס הביתה והשנה בכל הכח הוא יפרוץ פנימה, גם להורגי הירוק.” מי שמכיר את עצמו מספיק טוב ויודע שיהיה לו קשה להחזיק צמח בחיים יותר מכמה שעות, מומלץ לקנות צמחים מלאכותיים, היום המגוון הוא רחב, יפה ואנחנו נראה אותם בשיאם בתוך הבית בשנה הקרובה. איך משלבים את הג’ונגל נכון בבית? “בחרו פינת כח אחת בחלל המרכזי שלכם בה תמקמו 2-3 עציצים מזנים שונים, בגבהים משתנים ובכלים משתנים.”

עיצוב שירה רוזנפלד גליל צילום הגר דופלט

עיצוב שירה רוזנפלד גליל | צילום הגר דופלט

עיצוב שירה רוזנפלד גליל צילום הגר דופלט

עיצוב שירה רוזנפלד גליל | צילום הגר דופלט

יפן כבר כאן

הטרנד של המעצבת רויטל רודצקי לשנת 2020

טרנד שנכנס בשנה האחרונה ויראה נוכחות מוגברת גם בשנה הנכנסת זהו הטרנד היפני שהולך וצובר תאוצה. ניתן לראות אותו משתלב יותר ויותר גם בעולם הקולינרי, גם באופנה וכמובן גם בעיצוב הבית. הוא בולט במיוחד בהכנסת אלמנטים ומוטיבים שמזוהים עם קו נקי ומינימליסטי ועושה שימוש בחומרים טבעיים כמו במבוק ועץ גולמי כשהכותרת הראשית היא פשטות. על מנת לשלב אותו בצורה נכונה עם הסגנון הקיים בבית, ממליצה רויטל להשתמש בחומרים בעלי קווים נקיים ונעימים כדוגמת במבוק ולא להעמיס בפרטים. “הטרנד היפני יודע להשתלב עם סגנונות המודרני והנורדי ולעשות טוויסט בעלילה.”

עיצוב רויטל רודצקי צילום עומרי חת

עיצוב רויטל רודצקי | צילום עומרי חת

עיצוב רויטל רודצקי צילום ערן תורג'מן

עיצוב רויטל רודצקי | צילום ערן תורג’מן

עיצוב: רויטל רודצקי | צילום: ערן תורג’מן

על קיימות, חיבור לחומר וצבע אחד שולט

הטרנד של המעצבת הדר חורש צור לשנת 2020

בשנים האחרונות הולכת וגדלה המודעות לסביבה ולטבע ונושא הקיימות עולה לסדר היום כמעט בכל שיח. קיימת מגמה שהולכת וגדלה של חיפוש אחר שורשים, חיבור לקרקע-אדמה לחומר, לבסיס, לטבעי לאורגני למזוקק והלא מלאכותי. הדר צופה כי בשנת 2020 החיבור לטבע, לחומר ולסביבה יהיה ניכר גם בתחום העיצוב. היא חוזה שימוש נרחב בחומרים טבעיים כמו עץ, קש, חבל, אבן טבעית, חימר, ברזל, נחושת, מתכת, צמר והרבה מאד צמחיה טבעית. החדרת חומרי הגלם והירוק יעניקו תחושה של מיזוג הטבע עם הפנים. גם הצבעוניות תתבטא בגוונים טבעיים של חום, ירוק, טרקוטה ונראה אותם תופסים מקום משמעותי בחומרי הגמר והן בטקסטיל ובתאורה. אך במקביל לכל אלו, אל לנו לשכוח את ה”שחור” השולט והדומיננטי שלא יעזוב כל כך מהר ונוכחותו תישאר כדי לשמר את אפקט הדרמה בחלל. “השחור ימשיך ויבוא לידי ביטוי באלמנטים מרכזים ועוצמתיים בחלל כגון קיר כוח, פתחים ואלומיניום, גופי תאורה, נגרות ועוד אך המינון של השחור יקטן.”

עיצוב הדר חורש צור צילום גדעון לוין

עיצוב הדר חורש צור | צילום גדעון לוין

עיצוב הדר חורש צור צילום גדעון לוין

עיצוב הדר חורש צור | צילום גדעון לוין

עיצוב הדר חורש צור צילום גדעון לוין

עיצוב הדר חורש צור | צילום גדעון לוין

מעורב ישראלי

הטרנד של המעצבת אורלי מור לשנת 2020

ישראל היא ארץ של קיבוץ גלויות, ואורלי טוענת שכמו שאנחנו עם מעורבב, כך גם העיצוב. מבחינתה, העיצוב הישראלי הוא לא טרנד אלא הוא כאן כדי להישאר. עיצוב ישראלי זה עיצוב אקלקטי, חם, המשלב בתוכו טקסטורות וצבעוניות, חומרי גלם חשופים כמו בטון או ברזל לצד חומרים טבעיים ורכים עם צמחייה שופעת. הטבעיות באה לידי ביטוי גם בעבודות יד של מקרמה ואריגת טקסטיל ושטיחים המשדרגים את הנראות ונותנים הרגשה של חמימות לבית. “כמו כן, שילוב של יצירות אומנות ועיצוב ישראליים הן בהחלט משהו שיש להתגאות בו.”

עיצוב אורלי מור צילום הגר דופלט

עיצוב אורלי מור | צילום הגר דופלט

עיצוב אורלי מור צילום נועה לוצקי

עיצוב אורלי מור | צילום נועה לוצקי

עיצוב אורלי מור צילום ענת פייזר

עיצוב אורלי מור | צילום ענת פייזר

אין ספק ששנת 2020 הולכת להיות מעניינת, צבעונית, נועזת ועשירה בכל מה שקשור לעיצוב הבית, לפחות על פי מה שהמעצבים שלנו חוזים. היופי זה שאת רוב הטרנדים ניתן ליישם די בקלות, רק צריך קצת תעוזה, חוש עיצובי ולעיתים עזרה של איש מקצוע מנוסה. אל תשכחו שטרנדים זה נחמד וגורם לנו להרגיש מעודכנים, אבל הכי חשוב זה שהטרנד שתבחרו להכניס הביתה לא יאפיל על הפרקטיות או על הנוחות. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו לגמרי מחכים כבר לראות איך 2020 תראה מבפנים!

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content