פרויקטים אמיתיים

עם חשיבה על העתיד ונגיעות של עץ: תכנון ועיצוב בית פרטי

2024 אוקטובר 15 | 0 תגובות

תהליך העיצוב של הבית הזה התחיל כשנה וחצי לפני שהמשפחה נכנסה לגור בו, התהליך הובל מתוך הבנה עמוקה של הצרכים הנוכחיים לצד חשיבה מדויקת על הצרכים העתידיים שלהם.

המשפחה פנתה אל מעצבת הפנים בר בן ישי מסטודיו העיצוב 'ברבורית', על מנת שתעזור להם לתכנן בקפידה ולתת לבית תחושה למה ונעימה.

בעלת הבית, מעצבת מוצר המתמחה בייצור מוצרי עץ והטאץ' האישי שלה ניכר בכל פינה בבית. המרתף, שנבנה כסטודיו פעיל, מתפקד גם כיחידת אירוח למשפחה וכולל תשתיות מתאימות לשמש בעתיד כיחידת דיור נפרדת. תכנון הבית לקח בחשבון את הצורך באזורים משותפים לצד שמירה על פרטיות, תוך בחירת חומרים על-זמניים שמקנים תחושה של חמימות וישרתו את המשפחה לאורך שנים, יחד עם שילוב מוצרי העץ אותם בעלת הדירה ייצרה באהבה עוד בשלבי התכנון המוקדמים.

חלל פתוח לאירוח

עיצוב הסלון

החלל הציבורי של הבית תוכנן כיחידה אחת גדולה בעלת זרימה טובה וקשר ישיר בין האלמנטים השונים, דבר המאפשר אירוח ובילוי משותף.

"המשפחה אוהבת לארח חברים ומשפחה וכמעט בכל יום הבית מכיל חברים וקרובים", אומרת בר, "לכן הייתה חשובה לי הזרימה של האנשים בחלל, במיוחד הקשר בין המארח לאורחים, מי שמבשל תמיד יכול להיות בקשר עין עם מי שמתארח, בין אם הוא יושב בסלון , באי או בפינת אוכל".

בסלון תוכנן קיר טלוויזיה מינימליסטי עם מזנון רחב בעל מקומות אחסון רבים, המזנון ממשיך עד לקיר הוויטרינה והופך לספסל מזמין לצד חלון המכניס אור טבעי רב וקושט בכריות בגוונים טבעיים המשתלבים עם האלמנטים השונים בסלון. במרכז הסלון עומדת ספת קורדרוי גדולה בגוון חום טבעי, הספה עוזרת בהגדרת אזור הסלון והיא מזמינה ונוחה לישיבה.

סלון פתוח ומואר מחובר לגינה הירוקה

סלון פתוח ומואר מחובר לגינה הירוקה

קיר טלוויזיה מינימליסטי ומדויק

קיר טלוויזיה מינימליסטי ומדויק

ספסל ישיבה לצד חלון המשקיף לגינה

ספסל ישיבה לצד חלון המשקיף לגינה

חיבור בין פנים לחוץ

עיצוב המטבח

חזיתות המטבח נצבעו בלבן המאיר את החלל הציבורי של הבית ומשתלב עם נגיעות קטנות של עץ היוצר אווירה מרגיעה ומזמינה. במרכז המטבח ישנו אי מרכזי וגדול המספק שטח עבודה נרחב ומקום לישיבה מזדמנת, עם תוספת מעניינת של רגל עגולה מעץ המוסיפה עניין רב למטבח.

אחד הדברים החשובים בעיצוב היו היציאה מהמטבח לחצר על מנת לשמור על אוורור ולייצר חיבור בין היושבים בחוץ ליושבים בחלק הפנימי של הבית ולחבר את המטבח לנוף החוץ.

ארונות המטבח החלקים והמשטחים הנקיים מדגישים את הקווים הנקיים והמראה המלוטש של החלל, היוצרים מטבח עכשווי ומזמין שהוא גם פרקטי ואסתטי בשילוב צמחיה טבעית המוסיפה רכות וחום לעיצוב הנקי.

חיבור בין פנים לחוץ

חיבור בין פנים לחוץ

רגל עץ מרשימה באי

רגל עץ מרשימה באי

חזיתות לבנות המאירות את החלל

חזיתות לבנות המאירות את החלל

שילוב חומרים טבעיים במטבח

שילוב חומרים טבעיים במטבח

אלמנטים מעוצבים מעט במטבח

אלמנטים מעוצבים מעט במטבח

פינה חמה ומשפחתית

עיצוב הכניסה ופינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת מול חלל הכניסה והיא מורכבת משולחן אוכל מעץ בעיצוב נקי ועדין, כיסאות אוכל המשלבים גוונים טבעיים ובהירים וזוג מנורות תלויות מהתקרה עשויות מחומרים טבעיים ומכניסות רוך לחלל. לצד השולחן ישנה דלת זכוכית גדולה המובילה לגינה הירוקה ומאפשרת כניסה של אוויר ואור טבעי. הדלת מקושטת בפרופיל בלגי לבן המשתלב עם בסיס כיסאות האוכל הצבועים בלבן והופכים את הפינה למשפחתית ומזמינה.

בכניסה לבית תוכננה נגרות אישית המכילה מקומות אחסון פרקטים רבים ומשלבים נישת עץ דקורטיבית לצד מדף עץ מעוגל ויפה בעיצוב ייחודי.

שולחן אוכל מעץ בעיצוב נקי ועדין

שולחן אוכל מעץ בעיצוב נקי ועדין

פינת אוכל משפחתית ומוארת

פינת אוכל משפחתית ומוארת

אמנות קיר בגוונים טבעיים

אמנות קיר בגוונים טבעיים

נישה דקורטיבית בנגרות הכניסה לסית

נישה דקורטיבית בנגרות הכניסה לסית

מדף עץ דרוקטיבי יפהפה

מדף עץ דרוקטיבי יפהפה

גוונים בהירים ורכים

עיצוב יחידת ההורים

הבקשה הראשונה של הדיירים הייתה שתהיה הפרדה בין אזור הילדים לאזור ההורים, הייתה חשיבות לזה שחדר ההורים יהיה באזור אחר משאר חדרי השינה על מנת לייצר פרטיות. לצד חדר ההורים תוכנן חדר עבודה שצפוי לשמש בעתיד כחדר תינוקות, החדר צמוד לחדר ההורים על מנת לא להפריע לילדים בלילות ולאפשר להורים גישה נוחה ומהירה לחדר.

יחידת ההורים כמו הבית כולו עוצבה עם שימוש בחומרים טבעיים בגוונים טבעיים ושפע של אור טבעי. במרכז החדר מוקמה מיטת עץ טבעי, לצידה זוג שידות עץ בשילוב ראטן, וגופי תאורה תלויים בעיצוב טבעי. החדר חופה בפרקט עץ ותוכן ארון קיר בנגרות אישית בגוון ניוד עדין התורם לאווירה החמה בחדר השינה.

לחדר השינה של ההורים ישנו חדר רחצה צמוד, החדר חופה באריחים אפורים דמויי בטון לצד אריחים קטנו ובהירים המחפים את קיר שידת הרחצה שנבחרה מעץ בשילוב ראטן – חומרים המחברים בין החללים השונים.

שילובים של חומרים טבעיים בחדר השינה

אלמנטים מעץ טבעי בחדר השינה

אלמנטים מעץ טבעי בחדר השינה

ארוך קיר בנגרות אישית בגוון פודרה

ארוך קיר בנגרות אישית בגוון פודרה

שידת רחצה מעץ בשילוב ראטן

שידת רחצה מעץ בשילוב ראטן

נישה דקורטיבית ופרקטית בחדר הרחצה

מקום פרטי משלהם

עיצוב פינת המשפחה וחדרי הילדים

בני הזוג רצו לתת לילדיהם מקום פרטי בו יוכלו לבלות זמן יחד ולארח חברים, מכיוון שחדר השינה של ההורים הופרד לחלוטין מאזור הילדים נוצרה פינת משפחה המשמשת כפינת טלוויזיה מופרדת מהאזור הציבורי ומשמשת כמעין סלון קטן המאפשר לילדים לארח ולבלות.

תוכנן חדר ילדים משותף עם מיטת קומתיים צבועה לבלן ונגרות אישית המשלבת את הצבע הלבן וגוון תכלת המופיע גם על קירות החדר ומשלב את הנגרות בצורה הרמונית בחדר הילדים.

פינת משפחה פרטית ומזמינה

פינת משפחה פרטית ומזמינה

מיטת קומתיים מעוצבת

מיטת קומתיים מעוצבת

שילוב נגרות אישית בחלל בצורה הרמונית ונעימה באמצעות צבע

שילוב נגרות אישית בחלל בצורה הרמונית ונעימה באמצעות צבע

נגרות מותאמת לילדים

נגרות מותאמת לילדים

פרקטי ומלא אופי

עיצוב חדר הרחצה וחדר הכביסה

חדר הרחצה של הילדים עוצב בצורה פרקטית אך מלאת אופי. הקירות מחופים באריחים מלבניים בצבע ירוק עמוק, המוסיפים תחושת עומק ואלגנטיות לחלל. הרצפה משלבת דוגמת טרצו ייחודית, שמכניסה עניין וקלילות לעיצוב. נבחרה שידת רחצה מעץ טבעי המוסיפה חמימות לחלל ומספקת מקום אחסון רב ונוח לשימוש יומיומי.

בחדר הרחצה ישנו חלון גדול המכניס אור טבעי ונוף ירוק, שמוסיף לרעננות הכללית של החדר. המקלחון המשולב עם אמבטיה מעניק גמישות למגוון גילאים, והעיצוב כולו משלב בין פונקציונליות לבין אסתטיקה מעודכנת שתישאר רלוונטית לשנים רבות.

לצד חדר הרחצה של הילדים מוקם חדר הכביסה, בעלת הבית ביקשה שחדר הכביסה יהיה קרוב מהסיבה שרוב הכביסה מרוכזת בחדר הרחצה של הילדים ולא רצתה לייצר עבורה מסלול ארוך.

אריחים בגוון ירוק עמוק בחדר הרחצה של הילדים

אריחים בגוון ירוק עמוק בחדר הרחצה של הילדים

אריחי טרצו קלילים ומרעננים

אריחי טרצו קלילים ומרעננים

מקומות אחסון רבים בחדר הרחצה

מקומות אחסון רבים בחדר הרחצה

חדר כביסה פרקטי ומעוצב

"בניית בית או שיפוץ של בית הוא תהליך שיכול להכיל בתוכו המון אתגרים", אומרת בר, "אני מציעה קודם כל להגיד תודה שנפלה בחלקך הזכות לבנות בית ויש לך את היכולות הכלכליות לעשות זאת – כבר בנקודה זו קיבלת מתנה נדירה שקיימת למעטי מעט. לאחר מכן התייחסו בהבנה לכל בלת"ם שמופיעה בשטח וקחו הכל בפרופורציות הנכונות. ותמיד תחשבו על הרגע הזה שתתעוררו בבית שלכם ומרב שהוא יהיה מושלם לא תאמינו שהוא שלכם".

לאתר של סטודיו ברבורית – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב ותכנון: בר בן ישי, ברבורית

צילום: איתי בנית

צבע: טמבור

סנטריה וריצוף: האחים לוי שוהם

שולחן אוכל: תומיק רהיטים

כסאות: פיק אפ

שולחן סלון: ברינג איט הום

מיטה ונגרות: דור לוין נגרות

אביזרים: טו אם

מוצרי עץ מכופפים: סטודיו בואו

שטיחים: השטיח האדום

תאורה: אסף ווינברום וחן זלקינד

פופים וטקסטיל ילדים: באני בי

כריות וטקסטיל: נולנד

אולי יעניין אותך גם...

עיצוב המחבר בין פנים לחוץ

מבט לשמים: עיצוב פנטהאוז תל אביבי עם נוף לים

מדירה סטנדרטית ורגילה הפכה אדריכלית ומעצבת הפנים קרן אשד את הפנטהאוז התל אביבי של המשפחה הצעירה לבית משפחתי, צבעוני ומעוצב בקפידה, המשקף לפוסט המלא
דירה תל אביבי ישנה שעברה מהפך

הבית בן 90: שיפוץ דירה מרהיבה בתל אביב

בלב העיר תל אביב, בבניין בן 90 שנה בעיצוב של האדריכל דב כרמי, מעצבת הפנים אנה וייל מסטודיו העיצוב WAntym חושפת את לפוסט המלא
פרט נגרות מתוכנן בקפידה

להכניס את הטבע: שיפוץ דירת גן בשרון

דירת גן בת חמישה חדרים המתפרשת על 125 מטר מרובע ומוקפת בגינה ירוקה, כשהדיירים הפוטנציאליים התלבטו לגבי האם לרכוש את הדירה הם לפוסט המלא
דילוג לתוכן