פרויקטים אמיתיים

יצירתית ולא קונבנציונלית: שיפוץ דירה קטנה בתל אביב

2023 אוגוסט 31 | 0 תגובות

איך מכניסים זוג הורים + ילדה מתבגרת + שני חתולים בדירת 60 מ"ר? אם תשאלו את מעצבת הפנים סתיו סנד היא תאמר לכם שאין שום בעיה. ויותר מזה, זה בדיוק מה שהיא עשתה בדירה התל אביבית הקטנה.

הדירה, דירת 60 מ"ר בתל אביב והשיפוץ כלל חלוקת חללים, עיצוב נגרות מותאמת לגודלה הקטן של הדירה, תוכניות אדריכליות, שיפוץ, בחירת חומרים ותאורה.

"עיצוב חללים קטנים הרבה יותר מאתגר מעיצוב של חללים גדולים/ סטנדרטיים", אומרת סתיו, "האתגר המרכזי בפרויקט היה מציאת פתרון לכל בעיה בדרכים מאוד יצירתיות ולא קונבנציונליות וכן להשתמש ב'יש מאין' ולעשות מניפולציות על רהיטים שונים. כל קיר קיבל משמעות אחרת כי היה אפשר לשחק איתו ו'לקפל' אותו בהתאם לדרישות השונות באותו האזור של הבית, כלומר קיר הפך לישות תלת ממדית ובעצם לסוג של 'בניה מיוחדת'. בעיקר לנצל כל פינה ופינה בצורה מדויקת ונוחה כדי ליצור ניצול מקסימלי".

עיצוב עם משמעות

עיצוב הסלון והכניסה

חלל הכניסה המקורי של הדירה היה צפוף ומבולגן ולמשפחה היה צורך ליצור הפרדה בין הכניסה לסלון על מנת לשמור על הסדר ולתת פרטיות בין יושבי הסלון ובין האורחים הנכנסים הביתה. חלל הכניסה תוכנן בנגרות מיוחדת ומותאמת לחלל, תוכנן רהיט שמכיל את כל האלמנטים הנדרשים כאשר נכנסים הביתה ומערכת מידוף שמכילה מקומות אחסון ותצוגה.

בין הסלון למטבח תוכננה מחיצה מאווררת המשלבת בתוכה את הטלוויזיה ומתחברת לפרטי נגרות מיוחדים שעוצבו במיוחד על מנת לענות על צרכי המשפחה.

סלון קטן ומעוצב

סלון קטן ומעוצב

מקומות אחסון רבים בסלון

מקומות אחסון רבים בסלון

סלון מופרד מהכניסה

סלון מופרד מהכניסה

נגרות לטלוויזיה

נגרות לטלוויזיה

עמוד קונסטרוקטיבי במרכז הסלון

עמוד קונסטרוקטיבי במרכז הסלון

מדפי אחסון נסתר וגלוי

מדפי אחסון נסתר וגלוי

רהיט כניסה בנגרות אישית

רהיט כניסה בנגרות אישית

לנצל את החלל כולו

עיצוב חדר העבודה

חלל העבודה לפני השיפוץ שימש כחלל אחסון וישיבה, החלל היה לא פרקטי מכיוון שבכל פעם שרצו להוציא או להחזיר משהו מהאחסון היו צריכים להזיז את אזור הישיבה. החלל תוכנן מחדש והופרד מהאזור הציבורי של הדירה על ידי קירות זכוכית מתקפלים בעלי טקסטורת גלים, טקסטורה המאפשרת פרטיות אך נותנת לאור הטבעי לעבור מבעד חלל העבודה אל הסלון.

במשרד נתלו מדפים המיועדים לאחסון ותצוגה, שולחן מרווח ופרטיות רבה המאפשרת עבודה יומיומית וכמובן, מקום ייחודי לחתולים, "בתור חובבת חתולים מושבעת זה היה החלק הכי כיפי בכל מהלך התכנון", אומרת סתיו, "למדתי מחדש ארגונומית חתולים ובעלי חיים בכללי, ותכננתי להם מסלול מכשולים שכולל מדף היקפי גבוה בעומקים משתנים שמאפשר גם הלכיה וגם רביצה. המדף הזה מכיל פתחי יציאה עגולים לקומות שונות של יחידה המידוף ומאפשר לחתולים לרדת בצורה בטוחה ולקבל עוד מקומות רביצה".

מחיצת זכוכית בחדר העבודה

מחיצת זכוכית בחדר העבודה

חדר עבודה מעוצב

חדר עבודה מעוצב

שילוב בין פרקטיקה לעיצוב

עיצוב חדרי הרחצה

בדירה חדר רחצה מפנק עם שירותים והדיירים רצו להוסיף שירותי אורחים. על מנת להוסיף את שירותי האורחים חדר השינה של הילדה הוקטן מעט והחלל הציבורי של הבית הוקטן גם הוא. חדרי הרחצה קושטו באריחים מלאי אופי וצבע על מנת לתת לחללים הקטנים טוויסט מעניין. בחדר הרחצה הכללי של הבית תוכנן אזור שירות וכביסה שהותאם במיוחד לחתולים, מתחת למכונת הכביסה תוכנן מתקן חול מיוחד המאפשר להם מעבר גם אם הדלת סגורה.

אריחים ירוקים בחדר הרחצה

אריחים ירוקים בחדר הרחצה

שילוב בין חומרים טבעיים

שילוב בין חומרים טבעיים

אריחים מעוצבים

אריחים מעוצבים

שירותי אורחים מעוצבים

שירותי אורחים מעוצבים

במיוחד כשמדברים על עיצוב בחללים קטנים שנדרש מהם להכיל המון, סתיו אומרת שעיצוב חכם משלב בין סיבה לתוצאה. לשלב בין פונקציונליות, קומפוזיציה ורגש. זאת הדרך המדויקת לעצב חלל הרמוני ומעוצב שתואם לצרכים של המתגוררים בו.

לאתר של מעצבת הפנים סתיו סנד, סנדיזיין סטודיו – לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב פנים: סתיו סנד, סנדיזיין סטודיו

צילום: תמיר רוגובסקי

סנטריה וריצוף: הכח קרמיקה

נגרות: אמיר וייזר

אולי יעניין אותך גם...

פריטים מיוחדים שנבחרו בקפידה

אור וטבע: שיפוץ בית פרטי במרכז

רגע לפני שהמשפחה התרחבה, החליטו לעבור לבית הפרטי הישן בבעלותם ולשפץ אותו על מנת שיתאים לצרכים החדשים שלהם. הבית הישן היה מלא לפוסט המלא
מקומות אחסון רבים במטבח

כפריות בניחוח נורדי: תכנון ועיצוב בית פרטי

המשפחה שלהם התרחבה והם החליטו שהגיע הזמן לעבור לבית חדש שיענה על הצרכים החדשים שלהם כמשפחה וילווה אותם ברגעים גדולים בהמשך החיים. לפוסט המלא
ספסל עץ הממסגר את החלון והפך לאלמנט מרכזי בעיצוב

שיפוץ קומפקטי: 76 מ"ר בתל אביב

אנחנו אוהבים דירות שמוכיחות לנו שהגודל לא קובע. והדירה הזאת בתל אביב עושה בדיוק את זה. זוג צעיר רכש את דירת החלומות לפוסט המלא
דילוג לתוכן