פרויקטים אמיתיים

איך שגלגל מסתובב: האוטובוס שהפך לצימר

2022 March 3 | 0 תגובות

מי מאיתנו לא חלם לגור בבית נייד? אנחנו מודים, זה אחד החלומות הגדולים שלנו. לנסוע מחוף לחוף עם הבית שלנו. בחור צעיר מאזור הצפון החליט להגשים את החלום עבור לא מעט אנשים, רכש אוטובוס ישן והחליט להפוך אותו לצימר מפנק שממוקם במושב מרהיב המשקיף אל הכינרת. כמובן שהוא לא עבר את תהליך השיפוץ לבד, הוא פנה אל מעצבות הפנים דניאל ינאי ושני דואל מסטודיו ds idesign ויחד הם תכננו, פירקו, עיצבו והלבישו כל פינה באוטובוס צימר על מנת שיהפוך להכי מפנק, מזמין ונעים שאפשר.

הפרויקט, לקח כארבעה חודשים וכלל התמודדות ומתן פתרונות לחלל צר וארוך שיכיל את כל האלמנטים שצימר צריך. “נפגשנו עם הלקוח לפגישת ייעוץ, דייקנו ותרגמנו לכדי פרקטיקה את מה שהוא דמיין. התעמקנו בצרכים, ברצונות ובפונקציות שיהיו באוטובוס שבסופו של דבר יהפוך לצימר.

כדי להבין בדיוק איזה סגנון עיצובי יתאים לאוטובוס ולאווירה שהוא ישדר, היינו צריכות לעבור כמה שלבים: תחילה, ראינו את האוטובוס עצמו והבנו שמיקומו לאחר השיפוץ יהיה בשטח פתוח, באזור ירוק ומוקף בצמחייה והתחלנו לשאול את עצמנו כמה שאלות. איך האוטובוס ישתלב בנוכחות שלו בשטח פתוח? איזה צבעוניות תשתלב בצורה החכמה ביותר עם הטבע ולא תגרע ממנו? איזה אווירה אנחנו רוצות לשדר למתארחים באוטובוס? התשובות לשאלות האלו ענו לנו על הבחירה בסגנון העיצובי. רצינו לשדר אווירה נעימה, מרגיעה ומינימליסטית. מראה נקי ולא עמוס, כזה שהטבע נכנס לתוכו ולא להיפך”.

עיצוב צימר אוטובוס | סטודיו ds idesign

הכי מפנק, נעים ומזמין שאפשר | עיצוב ds idesign

חומרים וטבע

החומר המרכזי המחפה את האוטובוס כולו הוא עץ אורן טבעי, העץ מאפשר רמת גימור מדויקת ושומר על אווירה חמימה שצימר משדר.”החלטנו שהשוני בחומר יהיה בין הרצפה לתקרה. תקרת האוטובוס מחופה בסטריפים דקים של עץ כדי לשמור על המראה הארוך של האוטובוס ולשדר תחושה אינסופית. כדי ליצור קונטרסט, רצפת האוטובוס ויתר הריהוט נבנו וחופו בפלטות עץ. המטרה הייתה: מראה אחיד, נקי ושלם”, אומרות מעצבות הפנים.

צביעת האוטובוס מבפנים הייתה אלמנט משמעותי ומחייב. טיפ חשוב שהן רוצות לתת לקוראים שלנו הוא לערוך מבחן צבע לפני ההתחייבות אליו. אי אפשר לדעת איך הצבע נראה בפועל אם לא מנסים כמה גוונים שלו על העץ בכל שעה ביום. מבחינה עיצובית ואסתטית, הוחלט שמעטפת האוטובוס החיצונית תהיה בצבע שחור מט, מבפנים כאמור רצו להכניס את הטבע פנימה ומבחוץ, הצבע השחור ידגיש את הירוק והסביבה בה האוטובוס נמצא.

עיצובפנים לצימר

להשקיף אל הנוף | עיצוב ds idesign

ds idesign

משתלב בטבע | עיצוב ds idesign

ds idesign

עיצוב אחיד ונקי | עיצוב ds idesign

ספא מפנק

בחלק הקדמי של האוטובוס, במקום אזור הנהג, מוקם ג’קוזי מפנק המשקיף לנוף הייחודי דרך החלון הגדול ביותר של האוטובוס. מיקום הג’קוזי הגדיר את האזורים של החללים הרטובים באוטובוס ולצידו מוקמו חלל השירותים והמטבחון. “רצינו להדגיש את ה’טקסיות’ בשימוש בג’קוזי/ מקלחת. תכננו, שבין הרצפה הישרה של האוטובוס לבין אזור הרחצה תהיה מדרגה ודלת זכוכית מפרידה. העלייה למקלחת מסמלת, בעינינו, הירגעות, נחת ושקט, ממש כמו בספא. דלת הזכוכית מהווה את הכניסה לאזור האינטימי והפרטי”.

ספא מזמין ומפנק | עיצוב ds idesign

ds idesign

גוונים בהירים ונעימים | עיצוב ds idesign

ds idesign

חשיבה על הפרטים הקטנים ביותר | עיצוב ds idesign

ds idesign

שילוב כל הפונקציות של צימר באוטובוס אחד | עיצוב ds idesign

כל בעל מקצוע שלקח חלק בפרויקט קיבל סט שרטוטים מפורטים עם מידות מדויקות, עוביי חומרים וצבעים. בשונה משיפוץ דירה, עיקר העבודה היה עם מתכות, ריתוכים וקונסטרוקציות.

“הפרויקט חייב אותנו להיות בשטח, ללוות את הספקים ולהתמודד כולנו יחד עם אתגרים ושינויים שקורים תוך כדי תנועה. במהלך הפרויקט התמודדנו עם אתגרים רבים, תנאי השטח ומזג האוויר ש”הכתיבו” לנו את זמני העבודה, יישור רצפת האוטובוס למישור אחד עקב שוני במפלסים שלו, התחשבות בגובה הגלגלים, מדרגות וכדומה. האתגר הגדול היה פירוק והוצאת המנוע מהאוטובוס. בעלי המקצוע שלנו התמודדו עם פירוק של מנוע מסיבי וכבד וזה הצריך מקצועיות רבה מצדם”, אומרות דניאל ושני, “העולם שלנו מתקשר בצורה ויזואלית ולכן אנחנו ממליצות בכל פרויקט לראות הדמיה שמשקפת וממחישה בצורה ריאליסטית את חלוקת החלל, החומרים, הצבעוניות והאווירה. בפרויקט מיוחד שכזה, ההדמיה הייתה משמעותית גם ללקוח וגם לנו ודרכה יכולנו להעביר את הרעיון ולמקד את הלקוח להמשך תהליך עבודה רציף וממוקד יותר.”

לאתר של סטודיו ds idesign לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: בינג’ חורפי: כירבוליות שיחממו לכם את החורף – לכתבה המלאה לחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

צילום: יונתן דקלו

חיפוי עץ: עץ ועצה

נגרות: רענן מדאר

חשמלאי: בני סביליה

לקוח: איתי דנציגר

אולי יעניין אותך גם...

ספריה דקורטיבית בצבע לבן

לעצב את בית ילדותי: שיפוץ ג’פנדי בבית פרטי

אחרי שכל הילדים עזבו את הקן, וחזרו, ועזבו שוב. החליטו בני הזוג להגשים את חלומם ולשפץ את הבית הישן. הם פנו אל לפוסט המלא
פרופיל בלגי להפרדה בין המטבח לסלון

ערבוב סגנונות בקו עיצובי אחד: תכנון ועיצוב בית פרטי בשרון

זוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים רכשו מגרש דו משפחתי בשרון. הם חלמו לבנות בו את בית החלומות שלהם, כזה שישלב את האופי לפוסט המלא
יחידת נגרות המפרידה בין האזורים השונים בחלל הציבורי של הבית

צבעוניות נועזת: שיפוץ והלבשה לדירה ישנה

זוג הייטקיסטים ושתי בנותיהם החליטו לרכוש דירה בבניין ישן ולהפוך אותה לבית צבעוני ומרשים. הם רצו לשלב בין הצרכים הפונקציונליים שלהם כמשפחה לפוסט המלא
Skip to content