Site icon WALLS

מלא שמחה וצבע: שיפוץ דירה ישנה במרכז

בבניין ישן בן שלוש קומות גילו המשפחה יהלום לא מלוטש – דירה ישנה שלא שופצה משנות ה70. הם החליטו לרכוש את הדירה ויחד עם מעצבת הפנים ליסה שהרבני להפיח חיים חדשים במרחב, למלא אותו בצבע ובאופי הייחודי של הדיירים החדשים.

היא אם חד הורית לשני ילדים קטנים, בעלת אופי צבעוני וססגוני והיא רצתה ליצור לילדיה מרחב שמח ומשפחתי לגדול בו. היא חלמה על מטבח מרווח עם מקומות אחסון רבים, פלטת גוונים שמחה וצבעונית ושילוב בין פריטים חדשים למחודשים.

הדירה שופצה מהיסוד, כל חללי הפנים תוכננו מחדש, העמודים הקונסטרוקטיביים מוקמו מחדש, פתחי הדירה הוגדלו, תוכננה מערכת מיזוג, תכנית תאורה, וכל חומרי הגמר נבחרו בהתאם לעיצוב החדש עם דגש על שילוב בין פריטים ישנים לחדשים ומלא אופי.

מחלל סגור למואר ומרווח

עיצוב הסלון

הסלון, שבעבר היה סגור וקטן עבר טרנספורמציה מרשימה. הקירות המפרידים בין הסלון לחללים הציבוריים של הבית הוסרו, ונוצר חלל אחד פתוח, מרווח מזמין המשלב את הסלון והמטבח. הזוויות המאתגרות של הדירה יושרו על ישי תכנון נגרות אישי שהעניקה לחלל קווים נקיים ומודרניים.

לאחר שהחלל כולו נפתח נוצר קיר טלוויזיה גדול שקושט על ידי ספרייה מעוצבת ומרשימה המכילה את אוסף הספרים הגדול של בעלת הדירה ומשקפת את אהבתה לקריאה. לצד הסלון היה חדרון קטן שנפתח גם הוא והפך לפינת קריאה מזמינה עם חלונות גדולים, יציאה למרפסת ושפע של אור טבעי. לפינה נבחר גוף תאורה ישן שהותאם לעיצוב וכורסא גדולה ומפנקת שעברה שיפוץ ומשמשת את בעלת הדירה לשעות של קריאה ובילוי בחלל המשותף של הבית.

דירה צבעונית ושמחה

סלון פתוח ומואר

חומרים טבעיים בסלון

קיר טלוויזיה גדול ומעוצב

שילוב צמחיה טבעית בעיצוב

ספריה גדולה לאוסף ספרים

תכנון עמודים קונסטרוקטיביים

אוסף של צבעים עזים בסלון

פינת קריאה חמימה ומזמינה

שילוב פריטים מחודשים עם חדשים

צבעים וזיכרונות

עיצוב המטבח ופינת האוכל

המטבח מהווה את לב הבית, עם עיצוב נועז וגוונים שונים של כחול, לבן ונגיעה של עץ טבעי. הייחודיות של המטבח ניכרת בחלוקה המדויקת של המגירות שתוכננו  בקפידה בהתאם לצרכים המשתנים של המשפחה ונעטפו במסגרת בריץ' המכניס חמימות טבעית למטבח והופך אותו למשפחתי ומזמין.

לצד המטבח מוקמה פינת אוכל המורכבת משולחן עץ גדול שעבר עם המשפחה ולצידו כיסאות עץ בשילוב ראטן המכניס אווירה טבעית ונעימה. מאחורי פינת האוכל, כהמשך ישיר של המטבח, תוכנן ספסל ארוך המשלב פונקציונליות עם אסתטיקה ומספק מקום אחסון רב למשחקי הילדים לצד פינת משחק אינטימית. התאורה, המשלבת ספוטים עם גופי תאורה בסגנון וינטג', יוצרת אווירה רגועה ומחברת בין האזורים השונים, מדגישה את הקסם שבמפגש בין ישן לחדש.

גוונים של כחול במטבח

מטבח מתוכנן בקפידה

נישות מעוצבות עם חשיבה לפרטים

תכנון מטבח לפי הצרכים של הדיירים

שילוב של צבע ועץ טבעי

בחירת גופי תאורה בסגנון ויטנג'

פינת אוכל מעץ טבעי

ספסל בנגרות אישית עם מקומו אחסון רבים

פרטי אמנות מלאי צבע

פינת משחק לילדים

בחירת פריטים מדויקת ומלאת אופי

שילוב של ישן וחדש

עיצוב חדר השינה

חדר השינה של האם עוצב כמקלט אישי המשלב פונקציונליות עם אסתטיקה מרגיעה. החדר תוכנן עם חדר רחצה צמוד אליו מגיעים באמצעות מסדרון קטן כשלאורכו משתרעים ארונות עם מראות המרחיבים את תחושת המרחב ופינת קריאה אינטימית עם מדפי ספרים המוסיפים אופי ייחודי לחדר השינה.

הקירות זכו לטיפול מיוחד עם אפקט שליכט וטפט בשכבות טקסטיל היוצרים עומק ועניין ויזואלי. המנורות המקוריות מהדיירים הקודמים נשמרו והן מוסיפות נגיעה נוסטלגית לחדר המחודש.

בחדר הרחצה הצמוד, היצירתיות באה לידי ביטוי בשחזור יחידת אמבטיה: ארון שהיה בחדר השינה הוסב לארונית אמבטיה ייחודית. המרחב עוצב מחדש כדי ליצור מקלחת גדולה ונוחה, עם דגש על פרקטיות ומרווח. השילוב של רצפת טרצו עם קרמיקה קלאסית יוצר מראה עכשווי המתכתב עם העבר.

קיר גב מיטה מחופה בטפט מלא אופי

טקסטיל בחדר השינה

ארון קיר בנגרות אישית

מסדרון המוביל לחדר הרחצה

חדר רחצה צמוד לחדר השינה

שידת רחצה מעץ

צבעוניות הרמונית

עיצוב חדרי הילדים

חדרי הילדים עוצבו בקפידה לפי הצרכים של כל ילד תוך התחשבות בגודל החדר ובצרכים עתידיים.

הצבעוניות נשמרה פשוטה אך מדויקת כשהילדים עצמם היו שותפים פעילים בבחירת הגוונים והעיצוב. האחידות הוויזואלית בחדרים הושגה על ידי התאמה מדויקת בין צבעי הארונות, הקירות והרהיטים שילוב היוצר מראה הרמוני ומזמין והתוצאה היא חדרים שהם לא רק מרחבי מגורים, אלא עולמות קטנים המשקפים את אישיותם של דייריהם הצעירים.

גוונים ורודים בחדר השינה

נגרות אישית בחדר הילדים

צבע קיר כחול בחדר הילד

נישות פתוחות ומעוצבות בחדר השינה

מיקסום החלל כולו

עיצוב חדרי הרחצה

חדר הרחצה של הילדים החלטנו לבנות בתוך הקיר את הארונית העליונה על מנת לספק עוד מקומות אחסון, מדפים ומראה מעל הארון בלוק הכי נקי וצבעוני יצרנו מקום מרווח המכיל גם את המייבש ומכונת הכביסה. הרבה נגרות אישית וחשיבה על כל ס"מ. החדר עוצב בסגנון נקי עם נגיעות של צבע והתוצאה היא חדר רחצה שהוא לא רק פונקציונלי, אלא גם מזמין ונעים לעין, המשתלב בהרמוניה עם העיצוב הכללי של הבית.

צבעים שמחים בחדר הרחצה

יחידת אחסון עם מראה ומדפים פתוחים

שילוב חומרים וצבע בחדר הרחצה

בעולם העיצוב, לעתים קרובות אנו נוטים להתמקד במראה הוויזואלי בלבד. אולם, במקרה הזה מעצבת הפנים ליסה שרהבני משתפת אותנו בטיפ מושלם שאומר "לא להסתכל על איך משהו נראה אלא על איך הוא מרגיש – אם זה מרגיש נכון ביחד, זה הכי טוב. העיניים לא בהכרח יכולות לדעת." הסלון בדירה הזו הוא דוגמה נהדרת לשילוב נועז של שטיח, כורסה ופוף, על אף הסיכון בערבוב הגוונים, בסופו של דבר נוצרה בסלון תחושה שמחה, שלמה ומזמינה של בית אמיתי. זוהי תזכורת חשובה לכך שעיצוב מוצלח הוא כזה המדבר לא רק לעין, אלא גם ובעיקר ללב.

לעמוד האינסטגרם של מעצבת הפנים ליסה שהרבני – לחצו כאן

Exit mobile version