Site icon WALLS

לשוב הביתה, לביתיות מלטפת

אי שם מעבר לים נמצאות אותן מדינות מרתקות, אותן יבשות מרוחקות, אותם מקומות אקזוטיים ומיוחדים במינם. אינספור חוויות ממתינות שם, מציעות לנו שלל הרפתקאות שלא נשכח כל חיינו. אבל אחרי שנים של שיטוטים רחוקים, רובינו נרצה לחזור אל המקור, אל הבית. אל המקום שבו צמחנו, גדלנו והתפתחנו. פינה חמה שנותר לה תמיד מקום גדול בלב, ושנרצה לשוב ולמלא אותה בתוכן, ליצוק לתוכה את אותה סביבה ביתית ומוכרת.

כשניגשה מעצבת הפנים ליאת תמר מטרני למלאכת העיצוב של דירה בתל אביב, היא פגשה בדיוק בסיפור כזה: זוג תושבים חוזרים, שאחרי שנים בחו”ל החליטו שהם רוצים לבלות את השנים הבוגרות בישראל, ‘בעיר ללא הפסקה’, ולצורך כך ביקשו לשפץ ולעצב את הדירה שבבעלותם ולהפוך אותה לכזו המלא בקסם ביתי נעים.

כמו תמיד, החלטנו ב-WALLS שלא כדאי שתפספסו את התהליך – ואת התוצאה הסופית, כמובן.

“שלושה עקרונות הנחו אותי בשלב התכנון”, מספרת המעצבת. “יצירת מקומות אחסון רבים, עיצוב לבן ונקי ומטבח שנבלע בעיצוב הכללי, כחלק מחלל המגורים”. השיפוץ היה שיפוץ כללי, החל בהתקנת אינסטלציה חדשה, דרך הגדלת לוח החשמל, שילוב מערכת מיזוג אוויר נסתרת בדירה, שבירת קירות ובניית חדשים במקומם, החלפת ריצוף ודלתות, בחירת תאורה והוספת חדר.

אופי העיצוב: מודרני לבן מצד אחד, אך כפרי, סקנדינביˉנורדי מצד שני.

ולמלאכת העיצוב: בחלל המגורים ניצב מעין ארון אחסון המשלב פינת עבודה עם דלתות נסתרות, מקרר, ארון חשמל, ארון נעליים, מסך טלוויזיה ואף מקום לכיסא גלגלים מתקפל. כל עיצוב החלל הזה נעשה, באופן טבעי, סביב אותו רהיט: הפונקציות השונות הותאמו בדיוק למידות ולצורכי בני הזוג; הקיר שמאחורי הספה נצבע בטיח ערבה אפור; כל פריטי הנגרות חודשו, ונצבעו לבן; החלונות הישנים והוויטרינה הוחלפו בחלונות אלומיניום לבן, והמעקה המקורי נצבע שחור.

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

לאחר העבודה על חלל המגורים, החלו העבודות במטבח. במקור החלל היה נפרד, תָחום בין קירות. הקיר המפריד בין הסלון למטבח נהרס והוסר, והמטבח החדש תוכנן כך שימשיך את הנגרות הלבנה שבסלון. אביזרי המטבח שולבו והוטמעו בעבודות הנגרות והוצנעו מאחורי ארון גבוה מאוורר. החלל הפך מרווח מאוד, פתוח אל חלל המגורים, במראה נקי, בוהק ומודרני.

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

 

חדר השינה, ‘חדר המאסטר’ של בני הזוג, שודרג משמעותית באמצעות ארון ענק בצבע בהיר, שבמרכזו גומחה גדולה שאליה נכנסת המיטה הזוגית. ה’גומחה’ שאליה נכנס ראש המיטה עשויה עץ בצבע חום בהיר, ונקבעו בה גופי תאורה נעימים שמשרים תחושה ביתית מלטפת.

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

חדר הרחצה הצמוד לחדר השינה תוכנן כך שיהיה נגיש ומותאם למידות כיסא גלגלים. זהו חלל גדול, שבו דלפק ללא חלק תחתון, מה שמבטיח מרחב גם בהתניידות על גבי כיסא גלגלים.

צילום – גדעון לוין

חדר האורחים תוכנן עבור הילדים והנכדים, כאשר אלו מגיעים לביקור. פרטי הנגרות שתוכננו לחדר זה ‘נשענו’ על הקונספט שנבחר לחדר המאסטר של בני הזוג, אך לבד מזה ישנם בחדר גם ארון שירות וארון כביסה, המוסיפים פרקטיות לחדר.

צילום – גדעון לוין

צילום – גדעון לוין

לצד חדר האורחים ישנו חדר רחצה, שמבנהו צר וארוך. המעצבת החליטה לשמור על צורת החלל כפי שהיא, והציבה את כל הרהיטים לאורך הקיר שמול דלת הכניסה. ארון תרופות הוצב שקוע בתוך הקיר המעובה, מאחורי מראה גדולה, והוא מספק את כל צורכי המשתמשים.

צילום – גדעון לוין

מתוך מחשבה עתידית, לפיה עשויים בני הזוג להזדקק מטפל צמוד, ביקשו השניים ליצור חלל נוסף בבית – חדר יחיד שיתאים לאותו מטפל. שינוי בתוואי הקירות אפשר את יצירת החלל החדש, חדר קטן המכיל מיטת יחיד, ארון גבוה ושידה.

עם סיום העבודות אפשר לראות כיצד בית סטנדרטי, אפילו תל אביבי טיפוסי, הפך בעזרת שורה של מהלכים יצירתיים ומדויקים למקום ביתי במיוחד שמזמין אליו גם את אלו המגיעים מרחוק. הבוהַק הלבן, העיצוב המודרני הנקי והמוטיבים הנורדיים מבטיחים לבני הזוג שנים של הנאה בפינה החמה והמפנקת שלהם.

Exit mobile version