המגזין

לחבק את החורף בחום באווירה נורדית | HYGGE

2018 January 18 | 0 תגובות

עונת החורף האפרורית מעוררת באנשים רבים תחושות של בדידות ועצבות. זה אך טבעי, וגם אנחנו ב-WALLS חווינו זאת פעמים רבות – עד שנחשפנו ל-HYGGE. מייד תבינו במה מדובר.

הידעתם שבמדינות כמו שבדיה, נורבגיה ודנמרק יש מעט מאוד שעות אור במהלך הסתיו וחורף? מצב זה יצר תרבות שלמה אשר בעזרתה התושבים מצליחים לעבור את החודשים הללו בשלום ואף הרבה יותר מזה. למילה הדנית HYGGE אין מילה מקבילה באנגלית ובעברית, אך היא מייצגת תרבות שלמה של חמימות ורווחה – והיא אולי הסיבה לכך שהדנים הם האנשים המאושרים ביותר בעולם.

כן, למרות האפרוריות. כן, למרות הקור.

את התרבות ואת האומנות שמאחורי המילה HYGGE אפשר להסביר כ’אומנות יצירת האינטימיות’. הפירוש שלה, בנורבגית דווקא, הוא כפול: מצד אחד – חיבוק, ומצד שני – רווחה כללית, בגוף, בנפש ובסביבה, מה שידוע באנגלית כ-Wellbeing (ומתנצלים על השימוש המרובה במילים לועזיות).

במילים אחרות, HYGGE הוא בעיקר משהו שקורא ליצירת סביבה נעימה ובטוחה, לחיבור עם אנשים ולהשגת רווחה עצמית. ואכן, מכון האושר של דנמרק (כן, יש דבר כזה) מצא שהמציאות הדנית, בשילוב ה-HYGGE ועקרונותיו, יוצרים קשרים חברתיים קטנים ואינטימיים המהווים את המקור לאושר של הדנים. בדיוק בכך מתמקדת המעצבת סתיו ברין

אז אם גם לכם חודשי הסתיו והחורף גורמים לדכדוך, אווירת ה-HYGGE היא משהו שתוכלו להיעזר בו כדי לרומם את מצב הרוח.

הנה כמה דרכים מבית מדרשה של סתיו ברין– דרכים שילמדו אתכם איך לעשות את זה נכון:

עיצוב נורדי

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

תאורה נכונה

“תאורת ה-HYGGE מטרתה ליצור אור חם, נעים ומנחם וזאת באמצעות הרבה מקורות אור קטנים, במקום אור אחד גדול”, מסבירה . קשטו את החלל שלכם עם כמה מנורות קטנות המפיקות אור לבן וחם. גם שרשרת נורות קטנטנות תעשה עבודה טובה, וכמובן – איך לא – הרבה נרות בגדלים ומסוגים שונים. והכי חשוב – אל תתעצלו להדליק אותם!

נר עיצוב נורדי

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

פינת HYGGE

מקום בבית עם אווירה ‘קואוזית’ חמימה. “אפשר לייצר פינה כזאת באמצעות הרבה טקסטיל: כריות, שטיחים, כרבוליות ותאורה נמוכה”, אומרת סתיו. השתמשו בפינה הזאת לקריאה, לשתיית קפה ותה או סתם כדי להתכרבל כשגשום בחוץ…

עיצוב נורדי חורפי

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

קפה, קפה – ושוב קפה

לא בכדי הדנים הם צרכני הקפה הגדולים באירופה(!). אין כמו קפה טוב לנשמה בכל יום בשנה, ובפרט בימים חורפיים וקרים. “אם אינכם מחובבי הקפה, כל שתייה חמה אחרת תשיג אפקט דומה – אפקט של נחמה”, אומרת המעצבת סתיו. קנו לכם שניים-שלושה ספלים שאתם אוהבים, כדי להקפיץ עוד קצת את אפקט ה-HYGGE, וכל שנותר לכם לעשות הוא לשתות ולקנא בעצמכם.

עיצוב נורדי חורפי

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

הכניסו את הטבע הביתה

“ענפים ארוכים, צרורות של פרחים, עלים – אלו הן דוגמאות ל’תזכורות קטנות’ של העולם שבחוץ, אשר במיוחד בימים חורפיים איננו מרבים ליהנות ממנו”.

עציץ לעיצוב נורדי

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

מפגשים חברתיים קטנים (שאינם דורשים מאמץ)

אינטרקציות חברתיות נמצאות במרכז מהות ה-HYGGE. הדנים, כאמור, לא מבלים הרבה מחוץ לבית בימי החורף הקפואים, ולכן הם מתרועעים בבתים שלהם ושל חברים ומכרים. עם זאת, על מנת ליהנות באמת משהות החברים אצלנו, האירוח צריך להיות זורם, פשוט ולא מתאמץ (אחרת לא נרצה להזמין יותר חברים אלינו…). “אפשר ואף רצוי לבקש את עזרת האורחים ולשתף אותם בנעשה – מה שתורם גם לחיזוק הקשר והאינטימיות איתם”, מייעצת המעצבת סתיו.

עיצוב שולחן לחג

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

עיצוב חלל רגוע

“עיצוב סקנדינבי הוא כולו על טהרת החללים הנקיים, הצבעים המונוכרומטיים הרגועים, הנרות ותאורת האווירה, לצד אלמנטים בעלי חשיבות אישית ורגשית”, מסבירה סתיו . כל זאת משמש ליצירת מרחב ביתי לא מתאמץ שנעים להיות בו ושגורם לכם לאושר (שכן כבר אמרנו: הבית הוא המקום שבו מבלים הדנים ברוב שעות היממה).

נר עיצוב נורדי

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

איזון בין העבודה לחיים מחוצה לה

“בשוודיה עובדים 30ˉ35 שעות שבועיות לכל היותר”, מספרת המעצבת סתיו. “אז נכון, אנחנו בישראל והחיים כאן מתנהלים כבתוך מרוץ, ולא ניתן לשנותם ברגע. אבל באמצעות שינויים קטנים נוכל קצת לאזן בין החיים לעבודה”. לדוגמה, אחת לשבוע התחילו את הבוקר עם בן/בת הזוג או עם חברה בבית קפה. “אני מבטיחה שהשעה הזאת תכניס הרבה אנרגיה ליום שלכם”.

מצעים נורדים

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

שעות נטולות טכנולוגיה

“זה אולי החלק הקשה ביותר (לפחות עבורי – כן, כן: אני מכורה…), אבל מניסיון אני חייבת לומר שזה גם החלק המשמעותי ביותר ביצירת האווירה החמימה והאינטימית בבית”, משתפת סתיו

בדקו עם עצמכם מה הזמן הקצר ביותר שבו אתם יכולים להיות בלי אמצעים טכנולוגיים, ובייחוד מדובר בטלפון, גם אם אתם עובדים מהבית וצריכים להיות זמינים. הרי גם למשך שעה אחת העבודה יכולה להמתין, לא? כך תגלו פתאום כמה אפשר להספיק וליהנות בזמן שהוא נטו אתם.

שמכה מעוצבת

תמונה – אינסטרגם סתיו ברין

כך יוצרים מרחב ביתי שמתנהל כל כולו לפי תפיסת ה-HYGGE. יכול להיות שכמה מההצעות שהובאו כאן ירגישו לכם מעט טריוויאליות, אך הרעיון הוא ללמוד לשלב אותם בטבעיות ובחדווה בחיים שלנו, ללא כל מאמץ ועם הרבה קשיבוּת להיות נוכח ברגע והכרת תודה. בעזרת העצות והדוגמאות הנפלאות של סתיו ברין גם אתם מבינים איך עושים זאת נכון.

לאינסטרגם של סתיו ברין – לחצו כאן

הצטרפות לקבוצה של walls

 

 

לוח השראה לעיצוב נורדי סקנדינבי

לחצי על + והגיעי ישירות אל הפריט ב aliexpress

לוח השראה נורדי
+

פמוטי קיר

לרכישה
+

כרית פסים

לרכישה
+

כרית סרוגה

לרכישה
+

כרבולית

לרכישה
+

ואזה מארבל

לרכישה
+

כרבולית פונפונים

לרכישה
+

יחידת פמוטים

לרכישה
+

כרית קטיפה

לרכישה

קרדיטים

  • פמוטי קיר -
  • כרית פסים -
  • כרית סרוגה -
  • כרבולית -
  • ואזה מארבל -
  • כרבולית פונפונים -
  • יחידת פמוטים -
  • כרית קטיפה -

אולי יעניין אותך גם...

להאיר את החושך: חנוכיות מעוצבות לכבוד החג

אנחנו לא יודעים מה איתכם אבל אנחנו הופתענו לגלות בשלי לשים לב בשבוע הבא מגיע החג האהוב עלינו בשנה, חג החנוכה. ביום לפוסט המלא

קבלת פנים מעוצבת: עיצוב כניסה לבית בנגרות אישית

עיצוב כניסה לבית - עם הזמן, יותר ויותר אזורים שונים בבית מקבלים התייחסות שונה ומיוחדת. אם פעם היו משקיעים יותר בחדר השינה לפוסט המלא
bring it home חנות עיצוב הבית בתל אביב

לבקר בעיר הגדולה: כל חנויות העיצוב השוות בדרום תל אביב

דווקא היום כש90% מהחיים שלנו אנחנו מבלים מול מסכים ובלחיצת כפתור קטנה כל מה שרק נרצה יכול להגיע ממש עד אלינו – לפוסט המלא
Skip to content