פרויקטים אמיתיים

הבית בן 90: שיפוץ דירה מרהיבה בתל אביב

2024 אוקטובר 1 | 0 תגובות

בלב העיר תל אביב, בבניין בן 90 שנה בעיצוב של האדריכל דב כרמי, מעצבת הפנים אנה וייל מסטודיו העיצוב WAntym חושפת את אחד הפרויקטים הכי אישיים שלה – הדירה שלה ושל משפחתה. היא שיתפה אותנו באתגרים, בוויתורים ובתובנות שליוו אותה בדרך ליצירת הבית עבור משפחתה הצעירה, בית שמשקף את האיזון העדין בין עבודה למשפחה לאופי הייחודי שלהם. "קנינו את הדירה בעשר דקות." אומרת אנה, "זו הייתה תקופה ששוק הדירות בתל אביב רתח. נכנסתי אליה והתאהבתי. הדירה הייתה במצב המקורי שלה. בעלת חלונות עץ וויטרינות שמוציאות למרפסת, הייתה לה תקרה גבוהה, נוף לשדרה והיא מוקפת בירוק. לדירה מרפסת רחבה לכל אורכה ובחלום שלי החלל הציבורי כולו היה צריך להיות לכל האורך ולהכיל את שלושת היציאות למרפסת. בפועל זה דרש הרבה ויתורים אחרים ובקושי רב ויתרתי על זה והשליש האחרון הפך לחדר השינה".

הדירה לא שופצה מעולם והתהליך כלל שיפוץ מקיף תוך שמירה על אלמנטים מיוחדים הקיימים בדירה, ועיצוב פנים מלא התואם לאופי הייחודי שלה ושל משפחתה.

חיבור בין פרטי לציבורי בעזרת דלתות מלאות קסם

עיצוב הסלון והמרפסת

החלל הציבורי מחובר בצורה ישירה לחדרים הפרטיים של המשפחה, אנה, שלא מתכחשת לתפקיד של מסדרונות בדירה החליטה לוותר עליהם וכל הדלתות לחדרים נמצאות בחלל הציבורי של הבית בלי הפרדה.

"כשמחליטים על כזה מהלך אי אפשר לעבוד עם דלתות סטנדרטיות כי זה יראה וירגיש רע", אומרת אנה, "לפעמים במקרים כאלה שצריך להחליף את הדלת הסטנדרטית בפתרון אחר. אני בוחרת לעבוד עם פנלים גדולים, במקרה הזה החלטתי להישאר נאמנה לאופי של הדירה ולהזמין דלתות עץ מפרוק". הדלתות בהם בחרה הן גבוהות ובעלות זוג כנפיים ולא רק שהן נטמעות באופי של הדירה הן אפילו מעשירות אותו.

בסלון נבחרו פריטים מחומרים טבעיים בעלי אופי קליל ומדויק. במרכזו ממוקמת ספה בגוון אפור כהה בעיצוב מרחף, לצד זוג כיסאות בעיצוב נקי וזוג שולחנות סלון המשלבים עץ טבעי ושטיח גדול ומפנק שעוטף את הסלון ועוזר בהגדרת האזור שלו בחלל הציבורי של הבית. הדירה כולה חופתה בריצוף מיקרוטופינג טבעי הנותן מראה נקי וייחודי ומשתלב באופי הקסום של הדירה.

דירה תל אביבי ישנה שעברה מהפך

דירה תל אביבי ישנה שעברה מהפך

סלון משפחתי ומואר

סלון משפחתי ומואר

בחירת רהיטים בעלי עיצוב נקי וקליל בסלון

בחירת רהיטים בעלי עיצוב נקי וקליל בסלון

קיר טלוויזיה מחומרים טבעיים

קיר טלוויזיה מחומרים טבעיים

מרפסת המשקיפה לשדרה ירוקה

מרפסת המשקיפה לשדרה ירוקה

קירות חשופים ומלאי אופי

עיצוב המטבח ופינת האוכל

המטבח מורכב מקיר ארונות גבוהים לצד משטח עבודה עם ארונות נמוכים ואי רחב ידיים המכיל מקומות ישיבה. המטבח כולו עשוי מMDH שחור בשילוב משטח קוריאן בהיר המשתלב עם רצפת המיקרוטופינג וחלק מקירות המטבח נשארו חשופים, לדבריה של אנה בחשיפת חלק מקירות הבית התגלה סיליקט שלא יכלה להגיד לו לא. מהמטבח ישנה יציאה מדלת זכוכית שקופה למרפסת והוא מעוצב בקיים נקיים בשילוב אלמנטים שנבחרו בקפידה ומוקמו על מדף מדוקק ועדין התורם לאופי הייחודי של המטבח.

מטבח MDF בצבע שחור

מטבח MDF בצבע שחור

גוון דרמטי במטבח

גוון דרמטי במטבח

מלא במקומות אחסון

מלא במקומות אחסון

משטח עבודה יפה התואם לרצפת המיקרוטופינג

משטח עבודה יפה התואם לרצפת המיקרוטופינג

פינת אוכל קטנה ומשפחתית

פינת אוכל קטנה ומשפחתית

עץ בפינת האוכל

עץ בפינת האוכל

דלתות מפירוק לחללים הפרטיים של הבית

דלתות מפירוק לחללים הפרטיים של הבית

תחושת המשכיות וחיבור לחוץ

עיצוב יחידת ההורים

חדר ההורים נמצא משמאל לכניסה לבית, הוא מנותק במעט מחדרי הילדים והמיקום שלו מאפשר פרטיות לכל אחד מדיירי הבית בדירה של 100 מ"ר. הכניסה אל חדר השינה היא ישירות מהחלל הציבורי של הבית ועל מנת למקסם כל ס"מ בחדר הקטן תוכננה נגרות אישית והפריטים הנמצאים בו נבחרו בקפידה.

בחדר ישנם ארונות גבוהים המכילים מקומות אחסון רבים ודלת הזזה בעיצוב מוקפד המובילה אל חדר הרחצה הצמוד. רצפת חדר השינה ממשיכה את רצפת המיקרוטופינג של הבית כולו ונותנת תחושת המשכיות, החדר הוגדל על חשבון חלק קטן מהמרפסת ותוכנן בו חלון ויטרינה גדול המשמש כיציאה למרפסת, מחבר בין הפנים לחוץ ומכניס שפע של אור טבעי לחלל הקטן.

יציאה למרפסת מחדר השינה

יציאה למרפסת מחדר השינה

יחידת הורים מפנקת עם חדר רחצה צמוד

יחידת הורים מפנקת עם חדר רחצה צמוד

בחירת טסקטיל מדויקת לחדר השינה

בחירת טסקטיל מדויקת לחדר השינה

אלמנטים שנבחרו בקפידה

אלמנטים שנבחרו בקפידה

אריחי טרצו בחדר הרחצה

אריחי טרצו בחדר הרחצה

שידת רחצה מעץ טבעי

שידת רחצה מעץ טבעי

החלל המשותף שלהם

עיצוב חדרי הילדים

הילדים משחקים יחד כל הזמן. "זה ממש משבר כשאחד אצל חבר נגיד כי השני בעצם סופר את הדקות עד שיחזור", אומרת אנה, זה גם מסביר את ההחלטה שלה למקם את שני הבנים בחדר שינה אחד הצמוד לחדר נוסף המשמש את הבנים ויכול ביום בו יחליטו שהם רוצים להיפרד להפוך לחדר שינה נוסף.

החדרים הקטנים לא עברו שיפוץ מאסיבי, חלונות העץ נשארו כשהיו רק עברו חידוש קטן על מנת להתאים לעיצוב החדש, לאנה יש חיבת לחללים קטנים הנותנים תחושה אינטימית ועוטפת, היא החליטה לא להעמיס על חדרי הילדים עם ריהוט אגרסיבי ותכננה עבורם במה מחופה בפרקט והיא משמשת כמעמד למזרן המיטה תחתיו אפשר לאחסן שמיכות או כל דבר שרוצים.

החדר השני הצמוד אליו משמש כחלל משפחתי עם ספה מזמינה וספריה המשמשת כמקום אחסון למשחקים של הילדים, בהמשך לחדר מוקמו השירותים וחדר הרחצה של הבנים, זה למעשה מאסטר, יש שם חדר רחצה שהוא שלהם. "כשתכננו את הדירה הם ביקשו מקלחון ולא אמבטיה כמו בדירה הקודמת. אני זרמתי איתם, אבל היום הם מצטערים ומתגעגעים לאמבטיה", אומרת אנה, "אני נתקלת כל הזמן בלקוחות שרוצים לתת לילדים את המקום בעניין העיצוב של הדירה. אני מבינה את הצורך בלשתף בתהליך כל כך מרגש אבל אני תמיד אומרת- צריך לדעת איך איפה וכמה".

מיטת ילדים על במה עם מקומות אחסון

מיטת ילדים על במה עם מקומות אחסון

חדר ילדים מעוצב

חדר ילדים מעוצב

חדר רחצה לילדים

חדר רחצה לילדים

שילוב עץ בחדר הרחצה

שילוב עץ בחדר הרחצה

"בתהליך של שיפוץ או בנייה של בית חשוב לשאול את עצמך 'מה הסיפור שלך?', מי שמתעכב בנקודה הזאת מבין ויודע שיש הרבה דברים יפים אבל הסיפור שלך הוא מה שנכון ומתאים לך", אמרה אנה כששאלנו אותה מה הטיפ שלה לעיצוב בית מרהיב בדיוק כמו זה. "זה נכון לכל חלל שמעצבים ובכלל לכל יצירה. אחרי שאתה מבין את המהות הכל זורם ונהיה קל וכמעט ברור מאליו".

לאתר של סטודיו העיצוב WAntym Studioלחצו כאן

לקחו חלק בפרויקט:

עיצוב ותכנון: אנה וייל

צילום: גדעון לוין

קבלן: עמאד ברהם

צבע: נירלט

סנטריה: מודי

ריצוף: מיקרו טופינג

פרקט: מודי

ספה: הביטאט

שטיחים, כיסאות, רהיטי חוץ: טולמנס דוט

מדף נירוסטה, ארונות כיור: פשפשים

משטחים מטבח וחדרי רחצה קוריאן: בוריסטון

תאורה: קרני תכלת

מדפים סלון: טולמנס דוט

אולי יעניין אותך גם...

עם חשיבה על העתיד ונגיעות של עץ: תכנון ועיצוב בית פרטי

תהליך העיצוב של הבית הזה התחיל כשנה וחצי לפני שהמשפחה נכנסה לגור בו, התהליך הובל מתוך הבנה עמוקה של הצרכים הנוכחיים לצד לפוסט המלא
עיצוב המחבר בין פנים לחוץ

מבט לשמים: עיצוב פנטהאוז תל אביבי עם נוף לים

מדירה סטנדרטית ורגילה הפכה אדריכלית ומעצבת הפנים קרן אשד את הפנטהאוז התל אביבי של המשפחה הצעירה לבית משפחתי, צבעוני ומעוצב בקפידה, המשקף לפוסט המלא
פרט נגרות מתוכנן בקפידה

להכניס את הטבע: שיפוץ דירת גן בשרון

דירת גן בת חמישה חדרים המתפרשת על 125 מטר מרובע ומוקפת בגינה ירוקה, כשהדיירים הפוטנציאליים התלבטו לגבי האם לרכוש את הדירה הם לפוסט המלא
דילוג לתוכן