המגזין

עיצוב מטבחים: תנו לדמיון שלכם להתפרע

2017 September 24 | 0 תגובות

המטבח.

אחד החללים החשובים ביותר בבית, אם לא החשוב שבהם, והלב של הדירה כולה. אם יש לכם מטבח מושקע, יש לכם דירה מושקעת. אם המטבח שלכם ברמה גבוהה, הדירה כולה משתדרגת. כי היום המטבח הוא כבר מזמן לא רק חלל פונקציונלי להכנת אוכל ולעריכת ארוחות – המטבח הוא חוויה, וכל אדם שרוצה להשקיע קצת מעבר לרגיל, מעניק תשומת לב רבה לחלל המיוחד הזה.

כיום, האפשרויות לעיצוב המטבח כמעט בלתי נגמרות. אנחנו ב WALLS אספנו עבורכם חמש דוגמאות של מטבחים מעוצבים, שימחישו לכם דבר אחד חשוב: השמיים הם הגבול כאן. במטבח אפשר לעשות הכול.

חכו ותראו.

המטבח של המעצבת הדס ויצמן 

עיצוב מושקע מקצה אל קצה

אם אתם מחפשים דירה שבה המטבח הפך להיות מרכז הבית, הרי שהמטבח שעיצבה ותכננה  הדס ויצמן המעצבת פנים עונה באופן מלא על ההגדרה הזו. זהו מטבח שעוצב לדירת לופט קבלנית במודיעין, שגובה התקרה בה הוא שישה מטרים.

“חלל המטבח קיבל תפנית בשנים האחרונות”, מספרת הדס. “הוא יצא מהחדר הסגור והפך להיות מרכז החיים בדירה. הטלוויזיה נכנסה לחלל וגם האי, שמשמש אזור אכילה ועבודה. כל בני המשפחה נפגשים סביב אי המטבח לארוחות מושקעות, לקפה ועוגה או סתם לשיחת חולין”.

המטבח עוצב בסגנון כפרי, עם נגיעה ים-תיכונית מודרנית, בשילוב של צבע רגוע עם אלמנטים טבעיים שמביא עימו עץ אלון גושני. גובה התקרה דרש חשיבה אנכית בנוסף לחשיבה האופקית: המעצבת הייתה צריכה לספק מענה לא רק עד גובה הארונות, אלא גם לאזור שמעליהם. “לשם כך גייסתי את המזגן”, מספרת מעצבת הפנים. “חשפתי את תעלת המיזוג והפכתי אותה לתכשיט”. תעלת המיזוג נצבעה בגוון נחושת, כמו הידיות וגופי התאורה, וכך חיברה את החלל גם במישור האנכי. מקרר בילט אין, מזווה עם תריסי עץ אלון טבעי, תאורה ‘מלטפת’ ובוצ’ר על האי מחברים את כל קצוות החלל ויוצרים מראה יוצא דופן.

קרדיטים:

עיצוב מטבח – הדס ויצמן

 צילום – אייל  אוליסקר

נגרות – נגר ברוך בכור טמארוב

מטבחים מעוצבים

צילום – אייל  אוליסקר

עיצוב מטבחים

צילום – אייל  אוליסקר

עיצוב מטבח כפרי

צילום – אייל  אוליסקר

עיצוב מטבח

צילום – אייל  אוליסקר

מטבח ירוק של המעצבת יעל גורביץ’

לצקת שלווה של פעם אל תוך המטבח

את המטבח הזה אנחנו מעריכים שלא תשכחו הרבה זמן, ולו בגלל העיצוב העתיק והמיוחד שלו, שמחזיר אותנו עשרות שנים לאחור. מדובר במטבח בבית משפחה ברחובות, שהיה חלק חשוב מעבודות השיפוץ הכלליות שנעשו בדירה.

“בשלב הראשון היה לי ברור שהנוף המקסים של השדרה היפה שבה נמצא הבית צריך להיות חלק עיקרי ובלתי נפרד ממנו”, מספרת המעצבת יעל גורביץ’, “ולכן הצבתי את לב הבית, המטבח, בסמוך לחלונות הוויטרינה הגדולים שצופים לשדרה, ואת הסלון בהמשך לו, כחלל אחד פתוח ומואר”. המטבח תוכנן בקפדנות: משטח עבודה גדול ומפנק הונח בו, כדי לשמש את כל בני הבית, והושם דגש רב על מקומות האחסון – כולל מקום אחסון לבקבוקים המיועדים למחזור. מעל הכיור נקבעו שלושה מדפי עץ פתוחים, לאוסף הקטניות המקסים של המשפחה. התאורה שנבחרה מוסיפה לקו החם והרגוע שאותו ביקשו ליצור בעלי הבית, והצבע הירוק המקסים שמוסיף ניחוח של פעם, ממשיך את הקו הירוק של נוף השדרה. “הקרמיקה המיוחדת נבחרה אריח-אריח, ומשלימה את המראה ההרמוני של המטבח”, מסכמת יעל.

קרדיטים:

עיצוב מטבח – יעל גורביץ’

צילום – סוזי לוינסון

מטבח ירוק

צילום – סוזי לוינסון

מטבח ירוק

צילום – סוזי לוינסון

מטבח ירוק

צילום – סוזי לוינסון

מטבח ירוק

צילום – סוזי לוינסון

מטבח שחור | לא מתנצלים – לא רק לאמיצים – לחצו כאן

המטבח של המעצבת מיטל כהן

לבן ואגוז משלבים ידיים

כפי שכבר בטח שמתם לב, עיצוב מטבחים כיום הוא דבר תוסס ומגוון. “משעמם” הוא הדבר האחרון שאפשר להגיד על עבודות עכשוויות לעיצוב מטבחים. התפיסה הזו היא שהנחתה את מעצבת הפנים מיטל כהן בעבודה לעיצוב המטבח.

מחשבה רבה הושקעה בתכנון העיצוב, עד הפרטים הקטנים ביותר: הפריטים הבולטים ביותר במטבח הם ארונות הזכוכית הלבנים המתחברים לסגנון המודרני. לצידם, ובכל רחבי החלל, אפשר לפגוש ב’נגיעות’ של עץ טבעי שמשלימות שילוב יפהפה. “המטבח לא אמור להיות משעמם”, אומרת מיטל, “וכדי לעורר עניין ולהכניס קצת חיוּת לחלל, שילבנו נגיעות של עץ האגוז המיוחד בארונות, והם מתכתבים עם כיסאות האי המיוחדים”. פאנלים מעטרים, כמו צינורות התאורה השחורים, יוצרים מטבח מעוצב במראה מרשים במיוחד.

קרדיטים:

עיצוב מטבח – מיטל כהן

צילום – שקד שיינס.

מטבחים מעוצבים

צילום – שקד שיינס

מטבחים מעוצבים

צילום – שקד שיינס

עיצוב מטבחים

צילום – שקד שיינס

מטבח מעוצב

צילום – שקד שיינס

המטבח של המעצבת אתי איפרגן

מודרני, פסטורלי וביתי

במטבח שעיצבה אתי אפשר לחוש מייד בניקיון ובפשטות היפה. זהו מטבח מדגם כפרי לייט

בגווני שמנת בהירים, שבשלב הגימור זכה למראה משויף עדין. “כך ניתנת תחושה של מטבח שנמצא בשימוש, ולא של מטבח ‘מלוקק'”, אומרת המעצבת. “זהו גימור שגם מבליט את גווני העץ הטבעיים”.

המטבח כולל אי – כמו בכל מטבח מודרני כמעט – בגוון תכלת-לוונדר, אשר משרה רוגע ומעניק לחלל מראה פסטורלי מאוד. בראש האי פלטה מאלון צרפתי מבוקע בגוון טבעי. סלסילות הקש, השיש הלבן, הידיות בשילוב ברונזה ופורצלן וכיסאות הבר בגוון המטבח עצמו מוסיפים למראה החמים והביתי שמציע המטבח.

קרדיטים: 

עיצוב מטבח – אתי איפרגן עיצוב פנים

נגרות –’זאוס’ מטבחים

שיש – ‘סגנון’.

צילום – עידן גור

מטבח כפרי

צילום – עידן גור

עיצוב מטבח כפרי

צילום – עידן גור

עיצוב מטבחים

צילום – עידן גור

אתי איפרגן עיצוב מטבח

צילום – עידן גור

המטבח של המעצבת דיקלה גלזר

שחור ולבן משחקים בחלל

אם תשאלו כל אדם מהו המוטיב הבולט ביותר במטבח שעיצבה מעצבת הפנים דיקלה גלזר, הוא יגיד לכם מייד: השילוב בין שחור ללבן. כבר לפני שנים התגלה עד כמה השילוב בין שני הצבעים המנוגדים האלה יוצר יופי של מראה בכל חלל, ובמטבח – עוד יותר.

מדובר במטבח בדירה קיימת בהוד השרון, שעברה שיפוץ ותכנון מחדש. הנקודות המנחות מבחינת המעצבת היו עיצוב מינימליסטי וקווים נקיים, מבלי לוותר על תחושת החמימות והמשפחתיות. לכן הוקם במרכז החלל אי שעליו משטח עץ טבעי, ובמקומות שונים פוזרו מקומות אחסון לשימוש פונקציונלי וקל. “ניתן כאן טאצ’ שונה לנראוּת של הבית, באמצעות מדפים פתוחים ושילוב אקלקטי של חומרים”, מספרת דיקלה. “נעשה כאן שימוש בעץ, בברזל ובמתכת, ועל הכול מנצח כמובן ‘המשחק’ של שחור ולבן”.

קרדיטים:

עיצוב מטבח – דיקלה גלזר

צילום – שירן כרמל.

עיצוב מטבח

צילום – שירן כרמל

עיצוב מטבח מעצבת פנים

צילום – שירן כרמל

עיצוב מטבחים

צילום – שירן כרמל

מטבחים מעוצבים

צילום – שירן כרמל

כעת, אחרי שצפיתם בכל המטבחים היפהפיים הללו, תדעו בדיוק איזה מטבח מעוצב תרצו בדירה שלכם. כל מה שעליכם לזכור הוא שבמטבח אפשר לעשות הכול. לכן תנו לדמיון שלכם להתפרע, ותוכלו ליצור בחלל המרכזי של הבית מראה בלתי נשכח.

הצטרפות לקבוצה של walls

אולי יעניין אותך גם...

דלתות נסתרות החזיתות המטבח

בלב העיר העתיקה: שיפוץ דירת גן בירושלים

באחת מהשכונות הירושלמיות הוותיקות ממוקמת דירת גן קסומה המשלבת באופן מופלא בין העבר והעתיד. השכונה מלאה בבתים מיוחדים המשלבים בין ישן לחדש לפוסט המלא
חזיתות מטבח בעלות מאפיינים כפריים

אי אפשר להתעלם ממנו: שיפוץ בית פרטי בקיסריה

אם אי פעם חלמתם להתנתק מרחשי היום-יום ולגור בבית כפרי, חמים ומשפחתי בו תוכלו לארח משפחה וחברים באווירה מזמינה ונעימה – הבית לפוסט המלא
מטבח תעשייתי בשילוב חומרים

שכבות של זכרונות: ביתה של מעצבת פנים בקיבוץ

"הבית שלי בנוי משכבות שכבות של זכרונות", כך התחילה מעצבת הפנים יעלה צורף לספר לנו על העיצוב של הבית שלה ושל משפחתה. לפוסט המלא
Skip to content